Mijn grootste angst word realiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Mijn grootste angst word realiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:11

Gewoon doen waar je je nog enigzins goed bij voelt, wil je ook in het hospice slapen, gewoon doen, wil je paardrijden, ook doen. Dit zijn tijden waar je voor dingen komt te staan die je helaas niet meer over kunt doen. Niets aantrekken wat anderen eventueel zeggen, gewoon echt doen wat jij belangrijk vind en wilt.
Ik vind jou en je zus ontzettend dapper en sterk overkomen maar probeer ook nu soms even tijd voor jezelf te nemen, als het zonnetje schijnt, even met een kop koffie op een terrasje oid. Veel sterkte de komende tijd.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:17

O meis toch... mijn hart breekt als ik je posts lees.... Wat een fantastische dochter ben jij, wat zal je moeder trots op je zijn!
Ontzettend veel kracht toegewenst is deze vreselijke tijd... :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:24

jeetje..... ik heb er eigenlijk geen woorden voor!

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd..

En voor je moeder:
''beterschap'' kan ik niet zeggen... ik zeg dus: '' Maak er het beste van... ''

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:30

Nimber schreef:
Dit klinkt heel naar als ik het zo neer zet maar ik hoop dat ze niet meer wakker wordt en de komende uren/ dagen vanuit deze toestand gewoon steeds verder wegzakt en uiteindelijk rustig heen gaat.

Ik snap wel wat je bedoelt. Dat iemand uiteindelijk overlijdt, kan ook een 'opluchting' zijn. De weg ernaar toe is zo vermoeiend en stressvol en (het beginnen met) loslaten kan pas als degene er ook echt niet meer is. Al is het wel fijn de mogelijkheid te hebben om nog afscheid te kúnnen nemen, maar een lange lijdensweg is zwaar.

ElineB schreef:
Niets is erger dan je vader/moeder verliezen, zeker nog zo jong.

Hier wil ik nog even een kanttekening bij plaatsten. Niets is erger voor een kind idd, maar het is nog erger als je ouders jou overleven. Vroeg of laat zul je afscheid moeten nemen van je ouders en het is vreselijk als het zo jong moet.
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 16-09-11 18:32, in het totaal 2 keer bewerkt

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:31

Ik krijg zo'n rotgevoel iedere keer als ik dit topic open! Zou willen dat ik meer voor je kon doen dan je alleen sterkte en kracht toewensen!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:35

Wauw, wat gaat het ontzettend snel bij jouw moeder! Vreselijk dat ze deze diagnose hebben moeten stellen, ze is inderdaad nog veel te jong. Er is de afgelopen dagen veel gebeurd zeg, kan me voorstellen dat het voor jullie moeilijk is om allemaal te bevatten. Fijn dat jullie er voor haar zijn en haar wensen respecteren. Geniet van haar zoveel het nog kan. Ik zou willen dat ik wat voor jullie kon doen, maar ik kom niet verder dan jullie allemaal heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 18:41

Bedankt voor de lieve berichtjes iedereen!

Ik heb nog steeds moeite met de uitslag. Kankercellen in het hersenvocht. Hoe kom je er op? Op heel het internet is er NIETS over te vinden. Niets. ;( Waarom heeft mama dit? En waarom is het zo agressief.
Zelfs de oncoloog en de artsen zaten met een mond vol tanden. Nog nooit gezien!

Maar goed, ik zal naar het paardrijden! <3

AngloArabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:43

Bij mijn vader was het ook zoiets bijzonder zeldzaams.
Een vorm van botkanker wat net buiten het bot tot stand kwam

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:46

Charica schreef:
Bedankt voor de lieve berichtjes iedereen!

Ik heb nog steeds moeite met de uitslag. Kankercellen in het hersenvocht. Hoe kom je er op? Op heel het internet is er NIETS over te vinden. Niets. ;( Waarom heeft mama dit? En waarom is het zo agressief.
Zelfs de oncoloog en de artsen zaten met een mond vol tanden. Nog nooit gezien!

Maar goed, ik zal naar het paardrijden! <3

http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/zeldzaam.html

Hier staat wel het een en ander vermeld! :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:55

Jolliegirl schreef:

Wat ik hier zo snel zie staan zijn primaire hersentumoren, dit is iets heel anders. Mocht je er nog wat over willen weten, dan moet je zoeken op meningitis carcinomatosa.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:57

Nikka schreef:
Jolliegirl schreef:

Wat ik hier zo snel zie staan zijn primaire hersentumoren, dit is iets heel anders. Mocht je er nog wat over willen weten, dan moet je zoeken op meningitis carcinomatosa.

Ik las iets over het hersenvocht en over kanker, dus ik dacht wie weet.
Sorry als ik met verkeerde informatie kom.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:07

Ik kwam net je verhaal tegen.. Jemig zeg.. Heb het hele topic doorgebladerd naar je updates... Ik kreeg gewoon tranen in mn ogen en een brok in mn keel..

Woorden schieten tekort.. Maar ik wil jou en je familie alle sterkte toewensen!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:29

Nikka schreef:

Ik zou zeggen, ga vooral niet zoeken op internet. :n Daar heb je niks aan en je komt misschien dingen tegen wat bij je moeder heel anders zit.

Geniet van je rijles, lekker even wat anders. :)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:23

Ik open het topic niet zo vaak, omdat het steeds nare herinneringen naar boven brengt. Maar heb je posts even gelezen en ik schrik ervan dat het allemaal zo snel gaat.

Fijn voor je moeder dat ze op de plek is waar zij zou willen sterven. Het zal voor je vader ook een stukje rust brengen, zo te lezen heeft hij dat hard nodig.

En wat ontzettend knap hoe jij het allemaal doet meid. Het is bijna niet voor te stellen wat je allemaal moet doen, laten en denken op het moment. Maar probeer het nog even vol te houden. Hopelijk heeft het paardrijden je wat energie gegeven.

:(:)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:25

Ik denk aan jou, je zus en je vader.
En aan mama.

Een warme, virtuele knuf! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:25

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:28

Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje ongepast, op dit moment, hoe het gebracht word.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:29

Ik wil jullie vanaf hier nog even een dikke knuffel brengen, meid je bent zo sterk, maar vergeet jezelf niet...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:30

GamblersCup schreef:
Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje ongepast, op dit moment, hoe het gebracht word.

Ligt er maar aan... er wordt steun aan geboden...dat kan ook heel fijn zijn..

Weten dat er naar je geluisterd wordt.. en dat men aan je denkt..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:35

Hoe het gebracht wordt ;-)
Ik ben een stille meelezer, weet niet zo goed wat te zeggen/schrijven op dit moeilijke tijdstip, in deze situatie. Ik ga ook geen discussie aan, zeer ongepast. Maar met een emoticon en een uitroepteken alsof ze een prijs gewonnen heeft vind ik niet ok hier.

Nu ik me toch zichtbaar heb gemaakt, al betekend het niet echt heel veel van een wildvreemde via een internet, wil ik TS kracht toewensen. Wat sta je sterk in je schoenen!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:42

Pff TS
Ik heb je hele topic gelezen... Met een brok in mijn keel.
Hoe snel alles is gegaan, deel van afscheid nemen, je moeder slechter zien worden... ;(
Ik hoop dat je wat afleiding vind in de dingen die je leuk vindt, al zal je gedachte toch bij je moeder zijn.
Ik vind het moeilijk me goed te verwoorden, vooral in z'n situatie... Maar wil je heel veel sterkte wensen en een hele dikke knuffel vanaf hier.

Ik lees dat vele in z'n situatie zijn geweest, heftig
Sterkte ook voor diegene!
Mijn na heeft borstanker gehad.. Ik zeg gehad maar of dat de vraag is blijft altijd afwachten.
De titel van dit topic is ook zeker mijn grootse angst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:45

Mijn excuses voor de wijze waarin ik de mededeling heb geplaatst. In alle eerlijkheid heb ik in elk topic wat in het BNB is verschenen op dezelfde manier die melding geplaatst maar ik ben met jullie eens dat dat wat genuanceerder had gekund in dit geval.

Een sterktewens van mij uit naar de TS is dan ook zeker op zijn plek. Bij deze, later maar niet ongemeend :(:)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:01

Ts. ik heb je berichtjes gevolgd en ik wil jullie heel veel liefde en kracht toewensen.
Wat moeten jullie het zwaar hebben zeg.
Zorg allemaal goed voor elkaar en voor julliezelf!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:04

Ook ik wil je nogmaals veel sterkte wensen. het is onbeschrijflijk, het leed wat jij en je fam. mee moeten maken.
Eidereen hier leeft met je mee :j

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:06

Hoe is het eigenlijk verlopen met je rijles, kon je er wel met je gedachten bijblijven?