Geloof je in geesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:13

Koetjesreep schreef:
Cath_16 schreef:
Ik geloofde het ook nooit, tot bepaalde dingen mij zijn overkomen..
Wat dan als ik vragen mag?
Ik geloof er wel in. Heb soms het gevoel niet 'alleen' te zijn. Ik denk dat het inderdaad mede te maken heeft met het loslaten door de dierbaren.

Zeg ik liever niet meer in topics om meerdere redenen.
Maar als je het wil weten mag je gerust een pb sturen. :)

RusselNuwell

Re: Geloof je in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:57

Ik heb wel 2 maal in mijn leven echt een verschijning gezien, waarvan 1 toch wel vrij bizar, en daarbuiten nog heel vaak dingen in m'n ooghoeken. Wil niet zeggen dat ik er daadwerkelijk in geloof, want het zou ook best een verbeelding van de geest kunnen zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:35

Ik geloof wel degelijk in geesten. Ik kan ze niet zien of horen, maar wel voelen.
Ik voel hun aanwezigheid, vroeger was dit heel eng, nog steeds soms. Ik weet nog wel dat ik toen ik een jaar of 7 was, steeds achter me keek op de trap, omdat ik dacht dat er iemand achter me was, een 'onzichtbare man.' Ik ben er over na gaan denken, en kwam tot de conclusie van een geest. Ik geloof dat ieder zijn beschermer heeft, en dat ik deze dan soms ook voel. Soms voel ik me erg angstig, soms is het vertrouwt, heel raar.
Zo had ik eens een moeilijke beslissing genomen, ik heb gebeden of God me wilde helpen bij deze beslissing, en ik voelde even later aanwezigheid, en ik wist dat het goed was.

En nog een andere keer. Vier avonden achter elkaar, rond dezelfde tijd, voelde ik een koude bries en aanwezigheid, terwijl de ramen dicht waren. En iedere keer viel een poster van mijn muur, op precies dezelfde manier. Op de vierde avond heb ik gevraagd of de geest weg wilde gaan, geen poster is meer gevallen.

En zo heb ik nog wel meer voorbeelden, voor mij genoeg bewijs :)

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:38

Ik geloof er niet echt in, nouja. ik ben daar gewoon vrij nuchter in.
Ik heb meer zoiets: eerst zien, dan geloven.
Wel geloof ik dat er meer is als het leven op aarde :j

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:26

Ik geloof er zeker in, heb ze zelf een paar keer gezien, en ik kan ze ook voelen....

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:57

Ik word gestalkt,
Jaa niet door een persoon maar gister lag ik in bed voelde ik een hand op me schouder en ik heb blauwe plekken alsof iets me vas pak en heb een paar krassen op me schouder

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:13

lrtj_ schreef:
Ik word gestalkt,
Jaa niet door een persoon maar gister lag ik in bed voelde ik een hand op me schouder en ik heb blauwe plekken alsof iets me vas pak en heb een paar krassen op me schouder

Ik wil je niet heel bang maken hoor, maar een oude vriendin van mij had ook op onverklaarbare wijze altijd blauwe plekken en diepe krassen op haar lichaam. Zij vertelde mij dat zij een gedaante zag die haar pijn deed. In feite (ze is in de gaten gehouden) blijkt ze zichzelf pijn te doen in haar slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:24

lrtj_ schreef:
Ik word gestalkt,

Gebeurde dit vlak voordat je in slaap viel?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:27

Het is vaak voor ik ga slapen en toen ik die hand had gevoeld was er in eens een kras en die blauwe plekken zijn echt vastpak plekken

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:08

Ik vraag me af, zijn er ook mensen die geloven in demonen/ slechte geesten/ energieen/'bezeten' ( hoe je het wil noemen) en/of daar dan ervaring mee hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:12

mymy schreef:
Ik vraag me af, zijn er ook mensen die geloven in demonen/ slechte geesten/ energieen/'bezeten' ( hoe je het wil noemen) en/of daar dan ervaring mee hebben?

Daar zijn toch ook al een hoop voorbeelden van genoemd hier in 't topic ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:49

Slechte geesten zijn er idd. ook.Ik heb ze een paar keer mee gemaakt en kan je zeggen dat het heel erg eng is. Je bent machteloos!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:52

Ik geloof er wel in.
Gisteren moest mijn opa een operatie ondergaan. Om 8u werd hij onder narcose gebracht.
Kwart over 8, mijn oma lag even op de bank (thuis) en ineens hoort ze: lig je lekker? Dus ze gaat zitten (slaperig) en zegt, ja maar eventjes want ik moet zo naar het ziekenhuis. Ze zag mijn opa staan en die zei, ik moet nu weer terug!
Zelf heb ik ook een en ander meegemaakt waardoor ik er in geloof.
Ik geloof ook dat je met je eigen kracht (noem het je ziel of uiterlijke zelf) dingen kan laten bewegen/verplaatsen en dat je in je slaap uit je lichaam kan treden.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:55

Niemand kan bewijzen dat ze bestaan, daarom geloof ik er niet in.
Dus tot het tegendeel is bewezen..... }>

Char en Derek is gewoon media onzin, de hippere versies van Jomanda :x

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:57

Char geloof ik ook helemááál niet in. Ik voel een P... Een broer... Zit er iemand in het publiek die een broer heeft met de beginletter P... :+ Hij is bij je, hij houd van je... Blegh
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 17-04-12 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:58

Margreetje schreef:
Char en Derek is gewoon media onzin, de hippere versies van Jomanda :x

Dat ben ik helemaal met je eens. ;)

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:00

mymy schreef:

Mijn stiefzus heeft een keer geesten opgeroepen, helaas waren dat kwade geesten...Jarenlang heeft ze hier last van gehad...Elke avond
stond de kwade geest bij haar aan het einde van het bed, ruikte de dekens van haar af, en gooide met dingen door de slaapkamer, het werd
steeds erger, uiteindelijk trok ze het niet meer, en is ze opgenomen in een instelling.....

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:23

kimberley12 schreef:
mymy schreef:

Mijn stiefzus heeft een keer geesten opgeroepen, helaas waren dat kwade geesten...Jarenlang heeft ze hier last van gehad...Elke avond
stond de kwade geest bij haar aan het einde van het bed, ruikte de dekens van haar af, en gooide met dingen door de slaapkamer, het werd
steeds erger, uiteindelijk trok ze het niet meer, en is ze opgenomen in een instelling.....

Jeetje..
Zagen andere dat ook? en is ze er vanaf gekomen dan?

Die derek leest gewoon gedrag bij kinderen dat kan iedereen doen. Char idd erg nep.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:05

een clubje jongeren hier in de beurt gingen ook een keer geesten oproepen ( al behoorlijk wat jaren geleden)
ook een kwade geest. die zei dat als 1 meisje naar buiten zou gaan, ze zou worden overreden door een bus.. zij is dus een half jaarn iet meer naar buiten geweest, en toen dacht ze ach bekijk het ook maarm en ging naar buiten.. ja en wat denk je? overreden door een bus

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:14

steeds erger, uiteindelijk trok ze het niet meer, en is ze opgenomen in een instelling.....[/quote]
Jeetje..
Zagen andere dat ook? en is ze er vanaf gekomen dan?

Die derek leest gewoon gedrag bij kinderen dat kan iedereen doen. Char idd erg nep.[/quote]

Haar vriend kon de kwade geesten niet zien, maar schrok gigantisch toen elke keer de dekens eraf
werden getrokken. Daarom dus nooit glaasje gedraaien, er wordt niet voor niets gewaarschuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:28

Wel heel erg zeg...
Was er dan geen professional die haar hier mee kon helpen (en het huis kon reinigen), voordat het zó erg uit de hand liep dat ze opgenomen moest worden?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:17

he gatver, na dit gelezen te hebben over kwade geesten durf ik nu niet meer te slapen :o

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:56

Femke schreef:
Wel heel erg zeg...
Was er dan geen professional die haar hier mee kon helpen (en het huis kon reinigen), voordat het zó erg uit de hand liep dat ze opgenomen moest worden?

Het gebeurd vaak genoeg dat dit soort dingen gebeuren... het nare is, zoals ik al eerder (in dit topic, of een ander, gerelateerd topic) heb gezegd: er gelden regels. Net zoals in de wereld van de levende regels gelden. Mensen die met dit soort 'spelletjes' spelen, kennen de regels vaak niet, met als gevolg dat ze opgenomen worden... of erger. (Ja, ik kan zelfs gevallen van zelfmoord noemen.)

Vaak is het zo, dat degene die ze 'uitgenodigd' heeft, ze ook weg moet sturen. Maar daarvoor moet je erg sterk in je schoenen staan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:12

StefenYnia schreef:
Femke schreef:
Wel heel erg zeg...

Het gebeurd vaak genoeg dat dit soort dingen gebeuren... het nare is, zoals ik al eerder (in dit topic, of een ander, gerelateerd topic) heb gezegd: er gelden regels. Net zoals in de wereld van de levende regels gelden. Mensen die met dit soort 'spelletjes' spelen, kennen de regels vaak niet, met als gevolg dat ze opgenomen worden... of erger. (Ja, ik kan zelfs gevallen van zelfmoord noemen.)

Vaak is het zo, dat degene die ze 'uitgenodigd' heeft, ze ook weg moet sturen. Maar daarvoor moet je erg sterk in je schoenen staan.

:j

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:46

Ik geloof ook in geesten. ofja geloven...ik weet het gewoon.
mijn oma is een hele tijd bij mij geweest na haar overlijden en heeft mij echt gesteund in die periode (er was even kort gezegd veel gebeurd in mijn leven en met school)
wel vind ik het enorm jammer dat ik nooit echt met haar heb kunnen praten over iets.

mijn opa (die mijn zus, moeder en ik nooit gekend hebben) heb ik ook al eens gezien en toen ik later voor het eerst een foto tegenkwam wist ik precies dat dat mijn opa was.

verder geloof ik ook in eerdere levens. ik heb een zeer gedetailleerd beeld in mijn hoofd van mijn vorige leven :j
de laatste tijd heb ik echt het gevoel dat ik met iemand moet gaan praten die met geesten kan praten, alleen jammer dat er weinig betrouwbare te vinden zijn die ook heel duur zijn. (eigenlijk is het een gave en moet het niet de bedoeling zijn dat je er geld voor vraagt..)