Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:49

JessAndHope schreef:
lelijke_heks schreef:

Ik was 't niet :+

_O- Raap me op!!!! _O-

Hahaha, het duurde éven voordat deze tot me doordrong.. maar omg! _/-\o_

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:50

Nienke89 schreef:
louiisie schreef:
waarschijnlijk vinden er mensen die mij dan weer asociaal vinden maargoed.

Als ik fietsers voor mij heb die niet aan de kant gaan. En ik zit op mijn scooter die je al van ver hoort aankomen. Dan druk ik hem d'r gewoon langs heen, want ja, moet je maar aan de kant gaan he.

Ja dat vind ik behoorlijk aso,je kunt toch ook eerst een keer toeteren...
En daarbij ik ging ook netjes aan de kant, die jongen was gewoon fout!

Ik vind dat ook tamelijk aso, spijt me wel... Ik fiets regelmatig met mijn dochters en nog een oppaskindje van school naar huis. Dan moet ik over een smal fietspad, dat na een meter of 40 weer breder wordt. Op dat smalle stuk kunnen brommers mij even niet passeren, want ik kan dat oppaskindje niet alleen laten fietsen zonder dat ik ernaast zit, dan ligt ze zeker weten onder die brommer. Af en toe proberen ze mij dan ook weleens aan de kant te drukken. Helaas hebben ze dan aan mij een foute - ik ga echt niet opzij. Ze wachten maar, die halve minuut.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 12-04-11 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Toad

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:53

nou er staan wel vreemde dingen tussen zeg!!! wat mensen allemaal doen..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:55

Fietsers die niet reageren op toeter en wel aan de kant kúnnen ben ik ook geneigd wat drukkend in te halen. Maar in situaties die jij omschrijft Blue_Eyes had ik gewoon er netjes achter gewacht :j

Als ik zie dat iemand niet aan de kant kan omdat het te smal is of omdat hij anders zo'n beetje in de berm zit dan wacht ik gewoon even. Doe ik ook met de auto trouwens :)
Grappig is ook dat wie goed doet goed ontmoet. Ze zijn hier nu bezig met de dijkverhoging en daardoor staan er vaak grote tractoren, graafmachines en kranen op de dijk. Ik wacht iedere keer netjes en ga niet lopen duwen en dringen (zoals anderen, vnl sluipverkeer die de verbodsborden negeert...). En die man van die kraan en graafmachine kent mij nu en gaat nu ook veel sneller aan de kant, vrijwel meteen en zwaait er ook nog eens leuk achteraan . Zo zie je maar dat het loont om soms even wat socialer te zijn :D

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:58

Wielrenners die over de auto rijbaan fietsers op het fietspad in halen omdat ze er anders niet langs kunnen :\
Of gewoon op de rijbaan rijden omdat ze denken dat ze net zo snel als een auto kunnen.. Kortom ik vind de meeste wielrenners gewoon asociaal. :j

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:03

Wielrenners zijn ook asociaal, Toen ik beauty nog reed, moest ik altijd via het dorp terug naar de wei. Kwam er een hele bende wielrenners vonden ze het leuk om links en rechts in te halen... Arme pony schrok zich dood. (net als de wielrenners die tikken met de zweep kregen..:= )

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:11

_Noah schreef:
Passagiers in het vliegtuig:
- kinderen op de stoel verschonen, waar jij later lekker met je hoofd tegenaan ligt
- Luiers uitwassen in de toilet wasbak en deze aan het plafond laten drogen
- Benen in het gangpad zodat de stewardess er niet langskan
- Oordopjes ophouden met muziek als je wat te drinken wordt aangeboden
- Schoenen uitdoen als je giga zweetvoeten hebt zodat het hele toestel mee kan genieten
- Teveel drinken en vervolgens jezelf en je buurman onder spugen
- Erg hard door de vliegveiligheid's demo heenpraten
- Trekken aan het schort of de arm van de stewardess
- Op een rij van 5 stoelen gaan slapen, en dan net doen of je slaapt als er wat van gezegd wordt
- Als je koffer niet in de bagagebakken past deze in het gangpad zetten en zelf gaan zitten
- Kleine kinderen chips laten eten, die vervolgens de hele zak omgooien en er dan doorheen lopen
- Als de stewardess langskomt met het eten, dit zelf al uit de trolley pakken en niet op je beurt wachten

Zo kan ik nog wel even doorgaan :=

Vliegtuigen geven vaak veeeel ergenissen. :') Toen ik pas 's nachts vloog kon ik niet slapen, want ik mocht mijn stoel niet naar achteren doen van de meneer achter mij omdat.. hij lange benen had. Ja, en DAAROM kan je plaatsen met extra beenruimte boeken. >;)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:12

Wat ik asociaal vind zijn mensen die op een fietspad van anderhalve meter breed in de stad de verkeerde kant op gaan fietsen. En dan nog gaan schelden ook als ze bijna van zijn/haar fiets valt omdat 'tweerichtings verkeer' op een smal fietspad niet werkt.

Of invaliden die op hetzelfde smalle fietspad, met een hele stroom leerlingen achter zich ineens midden op het fietspad gaan stoppen met z'n wagentje. Alle respect hoor, maar doe dat lekker waar meer ruimte is zodat er niet meteen een domino effect ontstaat.
Laatst bijgewerkt door MerelxG_R op 12-04-11 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:13

Wat ik erg aso vindt is dat er tegenwoordig het personeel in welke winkel ook het zo druk met zichelf hebben dat de klant maar moet wachten totdat de meiden zijn uitgebept, vreselijk aso.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:17

Ik ben kampioen ergeren aan asociaal gedrag en vind dientengevolge mensen ook erg snel asociaal. Maar goed, hier de top 3:
1. Mijn huisgenoot die mijn kat ongevraagd gebakken shoarma voert. Beestje krijgt normaal gesproken niks anders dan brokken en af en toe wat vers vlees, dus een bakje gebakken, moddervette shoarma met paprika was een behoorlijke aanslag op zijn gestel, met als gevolg dat ik na een dagje college hals over kop naar de DA kon voor injecties met vocht en tegen de misselijkheid. Het allerasociaalse is nog dat ze ontkende dat ze het hem gevoerd had, hij had het gepikt, zei ze. Sure, daarom zit zijn hele voerbakje onder de shoarmaresten? :+ Het allerallerasociaalste is dat ze niet vroeg hoe het met hem ging, maar wel kwam klagen over het feit dat hij in haar kamer had gekotst.
2. De Roemeense jongens die, toen vriend en ik de hort op waren, hun tentje ongeveer onder onze luifel opgezet hebben. Het was een camping zonder vaste plekken, maar dan nog. Twee meter verderop had ook gekund.
3. In een drukke sprinter met klapstoelen. Ik zit naast een deur en schuin tegenover mij zit een jonge vrouw met een kinderwagen ook op een klapstoel. Verder staan er nog wat jongeren in dat halletje te kletsen. De vrouw staat op om iets onderuit de kinderwagen te pakken, één van die meisjes ziet dat en gaat snel op haar plek zitten. De mevrouw van de kinderwagen sprak geen Nederlands, dus toen ze het meisje duidelijk probeerde te maken dat zei daar zat, deed dat mokkel net alsof ze het niet begreep. Gadverdamme. :( (en ja, daarna heb ik mijn plek aan die mevrouw aangeboden.)

Mensen, wonderlijk volk :+

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:22

Ik kan me ook zo ergeren aan wielrenners ze duwen je gewoon opzij :n

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:23

Vorige week nog, sta ik in de rij bij de kassa van aktion, staat achter mij zo een dom wijf haar kauwgum steeds in mijn nek te bellenblaazen, mijn god ik denk zeg maar niks anders is het hier nog erger. Maar het liefste sloeg ik haar die bellekauwgum op haar neus plat.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:26

Mensen elkaar niet in hun waarde laten omtrent ideeen en filosofien.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:33

Wat een verhalen hier! Had vanmiddag een leuke meegemaakt in het Kruidvat. Ik stond lekker bij de make-upjes te kijken.. Nu heb je natuurlijk testers, maar er stond een vrouw de niet-testers lekker op haar eigen gezicht uit te proberen.. Lekker oogpotloodjes op haar waterlijn testen, oogschaduw op haar ogen.. Alles legde ze terug en als er iets was wat ze wilde kopen, pakte ze een ander exemplaar.. Aangezien ze hardop tegen haarzelf zei: "Even kijken of deze goed is" en nog meer van zulk soort dingen, heb ik er wat van gezegd. Kreeg alleen een grote mond terug. Gelukkig was er ook een medewerker in de buurt die het hoorde :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:37

Blue_Eyes schreef:
Ik vind dat ook tamelijk aso, spijt me wel... Ik fiets regelmatig met mijn dochters en nog een oppaskindje van school naar huis. Dan moet ik over een smal fietspad, dat na een meter of 40 weer breder wordt. Op dat smalle stuk kunnen brommers mij even niet passeren, want ik kan dat oppaskindje niet alleen laten fietsen zonder dat ik ernaast zit, dan ligt ze zeker weten onder die brommer. Af en toe proberen ze mij dan ook weleens aan de kant te drukken. Helaas hebben ze dan aan mij een foute - ik ga echt niet opzij. Ze wachten maar, die halve minuut.

Als een kind niet in een rechte lijn kan fietsen waarom fiets het dan los in het verkeer????? Ik zit vaak vast achter moeders die perce links van een kind willen blijven fietsen terwijl het kind wanneer moeder even achterop fiets heus niet meteen dood neer valt. Ik vind dat verschrikkelijk irritant en ook behoorlijk asociaal, als je langzaam wilt fietsen zorg je toch gewoon dat andere er langs kunnen. Het word er echt niet veiliger op voor je kind als je andere bestuurders gaat irriteren.

Ik zie vaders dat ook nooit doen trouwens, die hobbellen wel lekker achter kindlief aan :Y)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:42

liedje89 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Als een kind niet in een rechte lijn kan fietsen waarom fiets het dan los in het verkeer????? Ik zit vaak vast achter moeders die perce links van een kind willen blijven fietsen terwijl het kind wanneer moeder even achterop fiets heus niet meteen dood neer valt. Ik vind dat verschrikkelijk irritant en ook behoorlijk asociaal, als je langzaam wilt fietsen zorg je toch gewoon dat andere er langs kunnen. Het word er echt niet veiliger op voor je kind als je andere bestuurders gaat irriteren.

Ik zie vaders dat ook nooit doen trouwens, die hobbellen wel lekker achter kindlief aan :Y)

Wacht maar tot je zelf kindertjes hebt! ;)

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:46

AniiQue schreef:
Wielrenners zijn ook asociaal, Toen ik beauty nog reed, moest ik altijd via het dorp terug naar de wei. Kwam er een hele bende wielrenners vonden ze het leuk om links en rechts in te halen... Arme pony schrok zich dood. (net als de wielrenners die tikken met de zweep kregen..:= )

Haha, met Priska heb ik het nog nooit mee gemaakt dat ze zo asociaal inhaalde maar als ze het ooit is doen ~~}> ~~}>

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:47

Ik had ook lang mijn kids bij mij op de fiets als ik de wijk uitging.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:57

Ik snap het wel hoor dat je je kindje veilig wilt houden in het verkeer. Maar imo is dat kind aan de binnenkant te houden en daarmee verschrikelijk in de weg te gaan fietsen, gewoon niet de methode omdat je daar dus alleen maar irritatie oproept bij andere weggebruikers. Fietsen kan je een kind ook op veiliger terrein leren, fietskarren/bakfietsen/aanhangfietsen/kinderzitjes/ouder-kind tendums zijn er ook nog. Als je niet eens even een paar meter achter je kind kan fietsen voor passerend verkeer hoort een kind toch nog niet in het verkeer, dat is namelijk niet echt zuinig zijn op je kinderen andere weggebruikers zijn niet altijd zo lief voor kinderen als je zou willen := .

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:59

Wat ik vooral irritant vind zijn van die kinderen die denken wel even stoer te kunnen doen. Zo langs een oudere vrouw fietsen en haar een mep geven (ze viel van de benen) en dan keihard ervandoor fietsen. Belachelijk. Vrouw had gelukkig niets.

Of toen ik op buitenrit was op een haflinger. Een groep kinderen fietst langs en pof, één van de kids slaat zo zijn hand op het achterwerk van de haf. Beseffen ze dan niet hoe gevaarlijk zoiets is? Peerdie schrok zich dood, gaf een bok en rende keihard de weg op. Auto's moesten voor me remmen. En dan lachen en keihard weg fietsen.

Vorige week ook, liep ik op de stoep, gewoon op de stoep. Komt er een fietser over de stoep heen rijden (Het fietspad ligt er naast!), fietst langs me en slaat me zo in het gezicht. Ik heb gelukkig snelle reflexen, dus ik heb naar hand en fiets gegrepen en hem van de fiets afgetrokken/gesleurd en hem eens even laten weten waar het op stond.

Ik heb ook een scooter en er is hier een fietspad waar scooters ook op mogen. Er is een onoverzichtelijke bocht ergens. Ik rijd daar gewoon, rem wat af voor de bocht, neem de bocht en BATS. Vlieg over de kop. Ligt daar een hele dikke tak over het hele fietspad, vlak na de bocht. Ik had mijn nek wel kunnen breken. Ik alles opgeraapt, weg gereden, scooter geparkeerd en terug gewandeld en hopen dat ik ze zou zien. En idd, drie jongens van een jaar of 10 staan daar mooi te gniffelen. Nou, die gniffelden niet meer toen ze mij zagen. Twee in de kraag gevat en gezegd dat ze me maar naar hun ouders moesten brengen. Die waren niet heel blij.

En och, ik woonde even in Groningen, aan een hele kleine zijstraat die naar een privéterrein ging waar garages waren gebouwd. Er stond een heel groot hek dat normaal op slot zat, alleen de garage huurders hadden sleutels. Eens was die niet op slot gedaan en de kinderen uit de buurt vonden dat wel mooi. Hup, dat terrein op. Nou, prima, veel plezier ermee, maar ze hebben me het bloed onder de nagels gehaald. Het was zomer dus ik had mijn deur open. Ze wandelden zo naar binnen, de wc bekijken en de douches. Toen ik achter ze aan ging renden ze zo de trap op naar boven en één glipte mijn woonkamer in. Terwijl ik ze allemaal aan het verzamelen waren, had het meisje in mijn woonkamer de deur van mijn rattenkooi geopend en zat achter mijn ondertussen doodsbenauwde beestjes aan te vangen. Ik ze naar buiten gestuurd, netjes een waarschuwing gegeven en gezegd waarom dit niet mocht. Werd ik onder gespuugd. ONDER GESPUUGD. Ik kwaad, maar verder niets gedaan behalve mijn stem verheffen. Deur maar dicht gedaan. Stonden ze tegen mijn raam aan te kloppen, te spugen en naar binnen te kijken. Naar buiten weer gewandeld, zij allemaal lachend weg rennen. Vervolgens hangslot van mezelf om het hek gedaan tot er iemand langs zou komen met een sleutel. Ze kwamen nog wel telkens terug, totdat ik achter ze aan ben gaan vangen (ze daagden me daarvoor telkens uit) en ze zo hard in de armen heb geknepen dat het eindelijk over was.

Tot de ouders ineens die avond aan mijn deur stonden en verschrikkelijk kwaad waren. Zucht. Mensen. Serieus. Ik had het niet meer. Ik ben nog nooit zo uit mijn vel gesprongen. Die kinderen waren rond de acht. Voed ze op zeg.

Mijn irritaties zijn dus meestal met kinderen haha. Grappig, want ik ben dol op kinderen en kan het goed met ze vinden.

Ik snap sommige ouders gewoon niet, dat is het vooral. Wat mij ook irriteert, van die gillende kinderen in de supermarkt die kwaad zijn omdat ze geen snoepje krijgen en dan moeders "Albert. Niet doen. Hou nou eens op lieverd. Je maakt mama boos hoor, snoeperpoepje." En dan krijgen ze een tik van hun schattige Albert. "Nee, dat mag niet Albertje. Dat is stout." En vervolgens het toch maar kopen om van het gezeur af te zijn. Als mijn kind later zoiets doet, ik weet dat de corrigerende tik niet meer mag, maar die krijgt me een schop onder de kont "En nu naar huis" Ik ben er ook niet minder van geworden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:15

Wauw Eline, jij hebt wel lef zeg! :) Weet niet of ik ook zo had gereageerd bij die tak.

Ik heb er ook nog een paar;
Ik rij vaak in de eend van mijn moeder (in België heet zo'n autootje een geit heb ik gehoord :+ ). En dat is voor veel mensen een reden om te denken dat ik geen 50 kan rijden, of dat ik dan ineens geen voorrang meer heb ofzo.. Hoe vaak ik niet moet afremmen omdat dikke Mercedes/Audi/BMW rijders denken dat ze er wel even tussen kunnen. Terwijl ik dan gewoon 50 rij. Blegh.

Sommige kinderen zijn inderdaad echt totaal niet opgevoed! Ik snap het echt niet, ben ik nou in zo'n braaf milieu opgevoed? Het zou in mij echt niet opgekomen zijn om zomaar iemands huis binnen te lopen..
Beetje kattenkwaad okee, maar dit gaat echt ver.. Ik vond mezelf vroeger echt super rebels als ik met een afstandsbediening iemands tv zender ging veranderen vanuit de tuin.. :P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:21

Jeeetje, wat voor kinderen wonen er bij jou in de buurt dan!
We hebben hier 's winters wel last van kinderen die sneeuwballen naar auto's en scooters gooien in de straat. Stond er een vader zijn kind ook gewoon voor aan te moedigen! Nu wist ik dat mijn moeder elk moment aan kon komen rijden en ik weet gewoon dat zij van zulk soort dingen schrikt. Nog gevaarlijker natuurlijk met die gladheid. Heb zo'n kind in de kraag gepakt en een sneeuwbal in z'n nek gegooid.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:25

Oja, bedenk ik me nog iets! Ik werk in een restaurant met ook nog een bovenverdieping.. Nu komen er vaak ook gezinnen met kleine kinderen eten.. Ouders nemen tassen vol speelgoed mee en laten hun kinderen lekker midden in het restaurant spelen.. Of de kinderen gaan over de trap rennen.. Als ze dan zien dat ik erdoor wil met borden met eten erop o.i.d. worden de kinderen niet op hun plek geroepen.. Het speelgoed ligt ook altijd overal. Ik ben al vaak genoeg bijna gestruikeld over vanalles en nog wat en ook over kinderen! Als je er wat van zegt tegen de kinderen of de ouders, gebeurt er niks. Ook niet na meerdere malen... Helaas is het vaak zo druk in het restaurant, dat m'n baas geen tijd heeft om aan de ouders en kinderen uit te leggen hoe gevaarlijk het is. Ik heb al eerder een kop hete soep over mijn arm gehad, omdat ik bijna struikelde en toen nog moest opletten dat de soep niet over een kindje heen ging....

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:29

Mirjamsel schreef:
Ik heb al eerder een kop hete soep over mijn arm gehad, omdat ik bijna struikelde en toen nog moest opletten dat de soep niet over een kindje heen ging....

ja want anders heb jij het natuurlijk weer gedaan. :=

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:33

Ik heb in Beilen (een dorp), in Assen en Groningen gewoond. Dus het zijn ervaringen van verschillende plekken. Er zijn hier zeker ook wel leuke kinders, maar de dingen die ik soms meemaak met de mindere leuke.. Hmm.

@Magrathea: Haha, ik deed dat ook met de afstandsbediening. En aan de deur bellen en weg rennen. Ik ben zelf niet echt netjes opgevoed. Ik had zes broers die echt de gekste dingen uithaalden, maar elk van ons zouden niet zomaar een huis in wandelen, een oma van de benen slaan of een tak midden op een fietspad leggen. We hadden wel het besef dat zoiets gewoon gevaarlijk is en not done. Dat hadden onze ouders ons niet echt aan geleerd, het was gewoon zo. Ik snap dan ook niet waarom sommige kinderen dat niet zien.

Waar ik ook niet tegen kan is als mensen dingen zien gebeuren en er vervolgens niets van zeggen. Doen alsof ze blind zijn of doof. Ik ben in een dorp opgegroeid met echt heel veel sociale controle en hoewel dat zijn nadelen heeft, heeft dat zeker ook zijn voordelen.

Waar ik nu woon, bij de supermarkt zaten een paar kinderen telkens op de karretjes te klimmen en te springen. Iedereen liep er zo aan voorbij en de meiden achter de kassa waren te druk bezig met hun sociale geklets met collega's. Ik was de enige die er wat van zei, ze er af jaagde en eindelijk, toen ik er na een paar keer genoeg van had, maar eens een bezoek aan de ouders heb gebracht. Die waren helemaal verbaasd dat een 'buitenstaander' zich moeit met de kinderen. Maar als nou meer mensen zich zouden bemoeien... Daar zeg ik geen nee tegen. Als ik vroeger op een karretje bij de supermarkt klom, dan werd ik aan mijn oor eraf getrokken door iemand uit het dorp, of ik die nou kende of niet.

Maar goed, asociale kinders dus, dat is mijn grootste ergernis :P

@Mirjamsel: Dat snap ik nou ook niet. Sommige ouders. Je hoeft maar over een autootje heen te struikelen en daar ga jij en het dienblad vol met breekbaar glas e.d. Ik ben blij dat ik niet in zo'n restaurant zou werken. Ik zou dat niet kunnen, ik zou er zeker wat van gezegd hebben, ook al zou dat niet mijn plaats zijn :P