Heimwee naar een land waar je niet woont

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Heimwee naar een land waar je niet woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:01

Na een nachtje slapen komt de realiteit toch wel keihard om de hoek zetten hoor. Mijn huis zou ik dan moeten verkopen, en dat zou me een restschuld van minstens 10.000 opleveren. En dan moet ik hem voor precies hetzelfde bedrag verkopen als waarvoor ik het gekocht heb. Isnierealistisch. Daarnaast heb ik dan wel een baan, maar mijn andere harde eis was dat ik een startkapitaal had. Het kapitaaltje wat ik had is flink ingeteerd door dat zelfde huis en om nou naar het buitenland te vertrekken met een enorme schuld en zonder een berg spaargeld.. :n :n :n

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:08

Ai, zo klinkt he een stuk minder. Kan je je huis msischien verhuren? Je hebt wel bureaus die huizen zoeken voor buitenlandse werknemers. Voor kortere tijd dus.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:09

Ook voor langere tijd hoor!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:42

Dat zou een optie kunnen zijn, ware het niet dat ik dan alsnog met een hypotheek zit en ik die er nooit uit krijg qua verhuur. Dan blijft alsnog het gebrek aan startkapitaal bestaan. En noem me een zwartkijker maar ik vind het gewoon ontzettend onverstandig om een dergelijke stap te maken zonder financiele back-up in de zin van een gevulde spaarrekening.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:54

Tja, jammer. Maar jij moet de beslissing nemen en als het niet goed voelt en voor je gevoel niet kan, moet je het niet doen. Hoe vervelend ook. Zo'n kans krijg je misschien nooit meer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:56

Klopt, die kans is aanwezig. Maar ik heb dan liever dat ik over tig jaar denk 'had ik maar' dan dat ik straks denk 'had ik maar niet' :)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:19

Ik begrijp dat dat de situatie een stuk lastiger maakt Berdien. Ik hoop dat er zich een goede oplossing aandient, en dat je toch mogelijkheid ziet om te gaan. Ookal kan ik me wel voorstellen dat het geen lekker gevoel geeft zonder goedgevulde spaarrekening. Zeker als dat wél je plan was.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:26

Berdien schreef:
Klopt, die kans is aanwezig. Maar ik heb dan liever dat ik over tig jaar denk 'had ik maar' dan dat ik straks denk 'had ik maar niet' :)

De situatie buiten beschouwing gelaten, want ik had ook getwijfeld.. Maar wij willen juist emigreren met het idee dat we liever spijt hebben van wat we wél gedaan hebben, dan spijt van wat we niet gedaan hebben.

Wil overigens niet zeggen dat we overal onbezonnen induiken, maar het is voor ons wel een lijfspreuk.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:42

Miseria schreef:
Maar wij willen juist emigreren met het idee dat we liever spijt hebben van wat we wél gedaan hebben, dan spijt van wat we niet gedaan hebben.

Klopt! Als je het zo stelt vind ik ook altijd dat je beter spijt kunt hebben van dingen die je wel gedaan hebt dan van die je niet gedaan hebt.

Maar, als ik het verhaal goed begrijp, Berdien, gaat het hier om een tijdelijke verhuizing? Kan me voorstellen dat je dan niet al je schepen achter je wilt verbranden. Ik zou persoonlijk de gok misschien wel nemen, maar ik heb de mazzel dat ik heel makkelijk bij m'n ouders terecht zou kunnen als het nodig is. Die luxe heeft ook niet iedereen.
Wat ik me wel afvroeg; je spreekt over een startkapitaal? Moet je dat hebben om voor die functie in aanmerking te komen, of snap ik het nou niet?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:52

Als je met z'n tweeen bent is het denk ik ook wel anders. Ik sta er alleen in, en heb dus ook alleen mezelf en mijn eigen geld om op terug te vallen.

Nee hoor Barramundi, is geen vereiste van de functie. Het is meer iets van mezelf. Ik wil een financiele back-up hebben voor bijvoorbeeld onverwachte uitgaven daar. En die back-up zit op dit moment in mijn huis, wat ik dan dus met verlies zou gaan verkopen. Dus dan is het geen buffer + een schuld.
Het is inderdaad een tijdelijke functie, wel met mogelijkheden voor langer.
Maar goed, dan heb ik alles verkocht, dikke schulden en dan zit ik daar een paar maanden en is het toch niks. Dan ben ik zo zwaar de sjaak := Dat is het me gewoon niet waard. Het kan ook hartstikke goed gaan en dat ik nooit meer naar NL terugkeer maar daar moet je (vind ik) niet klakkeloos vanuit gaan. Het financiele risico is gewoon te groot.
Ik kan in principe wel bij m'n ouders terecht maar die wil ik niet als vangnet instellen. Bovendien hebben die al zoveel voor me gedaan, om dan dit ook nog eens te vragen.. nee, dat voelt ook niet goed.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:00

Ah ok!! Helder! En zeker heel verstandig, je weet tenslotte nooit waar je voor komt te staan! Lastig hoor!! Het klinkt ergens als een droom kans/aanbieding, maar er zitten best wat haken en ogen aan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:43

Kreeg net een mailtje van mijn mams dat ik me niet druk mocht maken over een restschuld, dat die studieschuld ook blijft als in NL ben en dat ik maar 1x leef en moet DOEN.

Mamsen zijn wijs :j :j

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:46

Dat is wel lief van je moeder! Toch wel een fijn idee.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:09

Ben het wel met je mams eens :D Snap jou ook wel hoor, maar denk echt dat je er spijt van krijgt..

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:12

Lief van je ma en inderdaad, ik ben het er ook mee eens. Ben benieuwd wat je nu uiteindelijk gaat doen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:18

Wat ik ga doen is helemaal afhankelijk van de solliciatieprocedure :D Kan wel van alles willen/niet willen/piekeren en peinzen maar ik moet natuurlijk wel eerst voorgesteld worden door m'n uitzendbureau. Als zij het niet zien zitten dan is het gepieker de komende tijd voor niets geweest :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:20

dit topic; herkenbaar :D Ik heb dat met Berlijn, fantastische stad. En Amerika. De Amerikaanse cultuur past veel beter bij dan de Nederlandse. De cultuur in de kustgebieden dan he, :P Het conservatieve dan weer niet zo.

Maargoed, ik houd van New York en de mensen daar <3 .... Nu is in new york wonen een beetje onrealistisch. Maar met Berlijn heb ik hetzelfde. Ik krijg altijd zo'n kriebel als ik aan Berlijn denk :)) Ik vind Duits ook echt een hele toffe taal enzo. :') .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:25

Oef Berdien, wel spannend hoor!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:21

Het is eigenlijk enorm verassend hoeveel mensen er toch nog weg willen. Het is bij mij niet een If, maar een When. :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:25

Berdien schreef:
Mamsen zijn wijs :j :j

Daar hebben we ze ook voor gekregen volgens mij :D

Leuk dat je er toch voor wilt gaan!! En heel veel succes in de sollicitatieprocedure!! +:)+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:27

Afspraak van vanmiddag is verzet naar maandag. Meer tijd om een en ander voor te bereiden dus, maar ook langer afwachten -O-

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:28

Berdien schreef:
Afspraak van vanmiddag is verzet naar maandag. Meer tijd om een en ander voor te bereiden dus, maar ook langer afwachten -O-

Man wat spannend! Houd ons op de hoogte he?!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 01:32

Oohh ik zou ook zo graag eens naar Cuba willen.. Maar dat is echt heel erg duur zeg!
Dat wordt nog even doorsparen.. :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 04:15

Ik heb alleen nog maar de OP gelezen, maar héél herkenbaar :j Ik ben deze kerst in Indonesië geweest en ik had er serieus moeilijk mee toen we terug kwamen in Nederland, ik voelde me daar zoveel meer thuis - ookal was ik er maar 2 weken. Had dat nog nooit bij een land gehad dus ik vond het eerst heel vreemd, maar ik word ook steeds helemaal blij als ik iets over Indonesië zie op tv. Ik wil heel graag terug maar ja, persoonlijk heb ik er nu niet echt het geld voor :')

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 06:53

spannend Berdien....ja mamsen zijn wijs :-)

grappig hoe je de verschillen in mensen leest , wie zich waar thuis voelt en waarom.