Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Isabonny schreef:Ik vind echter wel dat je een kind geen rare dingen moet aanpraten over hoe zielig het wel niet is! Vlees wordt al miljoenen jaren gegeten door de mens. Dat heet nu eenmaal "de natuur". Ik vind wel dat je bewust mag eten; ik koop dus alleen nog maar koeienvlees van koeien van de boer bij mij achterom. Van die beesten weet ik dat ze een aangenaam leven hebben gehad.
Twiggy2008 schreef:Ja, ik ben net als jij gemiddeld meer boodschappengeld kwijt, want het is echt niet goedkoop, gezond eten. Eigenlijk belachelijk, het zou andersom moeten zijn!
Fiffill schreef:Vlees is sowieso niet zo gezond voor zulke jonge kinderen.
En hoe kom je erbij dat ik mezelf generaliseer als het boegbeeld van de perfecte vegetariër? Er zijn zelfs mensen die vinden dat ik mezelf geen vegetariër zou mogen noemen omdat ik milieu en dierenleed niet als reden nummer 1 heb dat ik geen vlees eet. Ik zou eerder geen perfecte vegetariër zijn omdat ik dan wel geen vlees eet maar er verder niet zozeer op let. Gelatine ed. maak ik me bijv ook niet druk om. Inderdaad wat je zegt, het is voor mij heel normaal om geen vlees te eten. Ik zou mezelf eerder zien als iemand die geen vlees eet.
En je zienswijze wordt altijd beïnvloedt, ook mensen die wel vlees eten hebben datmaar wat ik wilde zeggen is dat je als je vegetarisch wordt opgevoed niet altijd vlees "bah" hoeft te vinden of er een hekel aan hebt.
Citaat:Beter lezen dan, want ik vergelijk het niet met elkaar.
Twiggy: ja precies
Ik eet koosjer, misschien wist je dat, en anders nu, maar ik schrik vooral als een hoor en zie hoe onbewust mensen omgaan met eten....... al die bewerkte dingen, al dat zout, geraffineerde suikers, verzadigde vetten, dat kán niet goed zijn voor een mens
Goed eten is zó belangrijk, want idd, je bent wat je eet. Ik eet geen varkensvlees (en al zeker geen bewerkt vlees, omdat ik dan niet weet wat erin zit, en dus weet ik dan niet wat ik eet) maar wel rundvlees, dat op een biologische, 'schone' manier is gehouden. Op een schone manier geslacht, zodat het dier een dierwaardig leven heeft, en geen leed ondervindt van het slachten. Ik eet schaap, en lam, en kip en soms eend.
Maar ik koop dus geen vlees in de supermarkt, ivm antibiotica en hormonen die erin zitten (de schepper zal ruim voldoende hormonen in mijn lijf hebben gestopt, denk niet dat ik extra nodig heb, wel?). Maar er zijn hele weken dat ik geen vlees eet, omdat mijn lichaam er niet om vraagt. En wat jij zegt over lekker eten herken ik wel ja
Toegegeven, ik zal meer huishoudgeld kwijt zijn dan de meeste mensen, maar mijn eten is goed en gezond.