Ben jij vegetariër?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ben jij vegetariër?

A. Ja
208 (42%)
B. Nee
261 (53%)
C. Nog niet
16 (3%)

Totaal aantal stemmen: 485

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:49

maXcomX schreef:
Nou, het mag dan wel "natuurlijk" voelen, maar dat is het niet.
Mensen zijn alleseters, dus daar horen kadavers ook bij. :Y)
Kannibalisme kwam toch het meeste voor onder... vegetariërs. :+
Hoewel dat "gedwongen" vegetariërs waren.

Als ik alles eet, voel ik me ziek. Ik heb jarenlang problemen met mijn darmen gehad. Voel me nu stukken beter, lichter, gezonder en dat straal je uit. ;)
Ik denk dat de ene mens, de andere mens niet is. Ik doe het het beste op voedsel wat zo min mogelijk bewerkt is en op plantaardig voedsel (fruit/groenten/rijst/tarwe/volkoren/couscous e.d.), kan er niets aan doen. :)

Magnummm

Re: Ben jij vegetariër?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:05

Ik ben ook vegetariër en met dezelfde reden als TS. Ik eet alleen NOOIT (meer) vlees. Ben nu 'al' 7,5 jaar vegetariër (sinds augustus 2003) en voel me echt super. Zelfs beter als daarvoor :=

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:07

Ik zeg altijd dat ik half vegatariër ben.
Ik eet namelijk heeel weinig vlees, lieft zo min mogelijk.
Als ik vlees een zie ik het al voor me, nee bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:46

Nessa schreef:
Mijn vriend respecteerde mij keus absoluut niet, biologisch vlees.
Inmiddels heeft hij zich erbij neergelegd en vind hij het prima.

Waarom dan niet?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:49

Ik voel me niet anders dan voordat ik vegetariër was. :+ Niet beter, maar ook niet slechter. :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:10

hij vond het onzin en duur.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:12

Nessa schreef:
hij vond het onzin en duur.

Tsja, duur kan ik me in vinden.. Maar kan het hem dan helemaal niks schelen wat voor vreselijk leven een bio-industrie dier heeft gehad en wat een leed er achter zit?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:14

nee, interesseert hem niets. Hij vind dat ene stukje vlees dat ik biologisch koop toch geen verschil maakt.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:47

Jammer dat mensen zo denken. Het gaat toch niet om anderen, het gaat erom wat je zelf doet denk ik altijd maar.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:32

Tja, als iedereen vind dat dat ene stukje niets uitmaakt, dan schiet het ook niet echt op.
Je vriend zal de term "Verbeter de wereld, begin bij jezelf" toch ook wel kennen neem ik aan?

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:54

Ik ben ook vegetariër. Nu ruim 10 jaar. Eet ook alleen biologische eieren, melk, kaas ed. Er zijn heel veel redenen waarom ik geen vlees en vis eet. Bio-industrie (dieren leed) en de belasting voor het milieu bijvoorbeeld.. Ik vind het prima dat andere mensen gewoon vlees eten (ik zal er nooit iemand op aanspreken of over beginnen) zolang mijn keuze ook maar gerespecteerd wordt.. Helaas blijkt dat niet altijd vanzelfsprekend. Moet me erg vaak 'verdedigen'.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 03:07

Ik heb niets tegen vegetariërs, maar wel iets tegen vegetariërs die producten eten (zoals soja) die van verre moeten komen, wat de natuur aldaar niet ten goede komt en ook nog eens het milieu belast vanwege de transporten en het bijkomende gebruik van brandstof en onkruid bestrijders die hier allang verboden zijn.
Zoiets van doe mij maar een tofu gerechtje, zonder er bij stil te staan dat daar oerwouden voor gekapt zijn en alle inheemse dieren en planten daarvoor het loodje moesten leggen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:05

Gelukkig bestaat er ook zoiets als verantwoord geteelde soja :) Daarnaast eet lang niet elke vegetariër zich rond in sojaproducten.
Enneh... let jij bij al je producten op waar ze vandaan komen? En welke belasting voor het milieu het telen/fokken daarvan heeft gehad?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:01

Dat wat jij zegt over die soja geldt ook voor diervoeding, alleen is voor het 'produceren' van vlees veel meer nodig dan voor een sojaburger. Voor de rest ga ik met Berdien mee.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:05

Haha. Die opmerking over soja is zo vaak ten onrechte geroepen. MaXcomX; Koeien worden gevoed met soja waar oerwouden voor worden gekapt. Ik weet de precieze getallen niet uit mijn hoofd, maar het beetje soja voor vegaburgers is nihil vergeleken met het deel dat in diervoer gaat (voor in de bio-industrie) dus om daarom iets te hebben tegen vegetariers die soja eten is een beetje raar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:28

Ben geen vegatarier, ik kan al heel veel dingen niet eten ivm voedselintoleranties. Als ik daarnaast ook nog eens geen vlees zou eten plaats ik mezelf wel heel erg in een uitzonderingspositie. Het is nu vaak al erg lastig als ik ergens anders eet dan thuis.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:38

Ja, zo'n 5 jaar nu en dat bevalt me prima! :j En nee, ik eet ook geen kip. Ik vind dat zo raar als mensen dat vragen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:46

Marloes__ schreef:
Ja, zo'n 5 jaar nu en dat bevalt me prima! :j En nee, ik eet ook geen kip. Ik vind dat zo raar als mensen dat vragen...

Maar eet je wel vis?

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:47

Vegetariers eten geen vlees , inclusief vis (en kip :+).
Als je wel vis eet ben je een pescotarier.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:03

MaXcomX; ik ben het met Berdien, Eefste en Krips eens dat het een beetje krom is om zoiets te roepen.. :+
En idd, zo dom als mensen vragen: "Eet je dan wel kip?". Sommige mensen kan ik af en toe wel doodmeppen :+

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:31

Gewoon vragen: ''Jij hebt zeker niet zo goed opgelet bij biologie?'' :P

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 02:57

Berdien schreef:
Gelukkig bestaat er ook zoiets als verantwoord geteelde soja :) Daarnaast eet lang niet elke vegetariër zich rond in sojaproducten.
Enneh... let jij bij al je producten op waar ze vandaan komen? En welke belasting voor het milieu het telen/fokken daarvan heeft gehad?

Jazeker :j
De meeste groenten en fruit kweek ik zelf en vlees komt hier uit de streek (lokaal) dan weet ik ook van welke boer of we hebben vlees en eieren van mijn eigen vee.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:15

Lijkt me heerlijk om zo puur te kunnen eten. Helaas gaat dat in de Randstad een stuk moeilijker

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:33

Eefste schreef:
Haha. Die opmerking over soja is zo vaak ten onrechte geroepen. MaXcomX; Koeien worden gevoed met soja waar oerwouden voor worden gekapt. Ik weet de precieze getallen niet uit mijn hoofd, maar het beetje soja voor vegaburgers is nihil vergeleken met het deel dat in diervoer gaat (voor in de bio-industrie) dus om daarom iets te hebben tegen vegetariers die soja eten is een beetje raar.

Als iedereen DIT nu eens onthoudt? Maar nee het komt wel goed uit om te zeggen dat voor vegetariërs alle oerwouden gekapt worden...NEE HET IS VOOR VLEESETERS! }:0

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:14

@ Amalarab; hihi.. tja op een of andere manier blijkt het lastig dat te onthouden of te geloven.. Maar het is toch echt zo!