Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoniem1991 schreef:Inderdaad een mooie post maura, bedankt voor het reageren!![]()
Ik denk dat je gelijk hebt, maar dit is wel een beetje hoe ik in elkaar zit. Misschien ook wel een stukje hoe ik geworden ben. Met dit soort situaties laat ik het van mijn haptonome afhangen. Ik denk inderdaad dat ik mezelf daarmee te kort doe. En misschien haar ook wel. Dat weet ik, dat weet zij ook. Daarom dacht ik in het begin dat ze zou wachten tot ik wat van me zou laten horen. Terwijl ik dat eerst niet van plan was.
Ik heb lang nagedacht over jou post en omdat ik vind dat je gelijk hebt, heb ik haptonome smsje gestuurd. Daar heeft ze ook wel snel op gereageerd maar verder hebben we nog geen contact gehad. Vandaag en morgen is ze de hele dag niet bereikbaar, dus ik ga haar ook niet bellen o.i.d. Ik denk toch dat maar volgende week vrijdag besproken moet worden...
Dusja, van de ene kant is het wel een beetje balen... Ik heb wel de behoefte om het met haar te bespreken, en het is jammer dat ik dan nog zo lang moet wachten. Maarja...
Ik probeer ook zo goed mogelijk om te gaan met de tips en posten die hier worden neergezet. Ik vraag jullie om jullie mening en advies, en in mijn ogen zou het dan niet fair zijn als ik daar niks mee doe.
Nou ja....en ik...blokeerde een beetje...Ik vind het zó erg dat ik dan niet gewoon "oké" kan zeggen. Of gewoon IETS kan zeggen, ongeacht wat.
Het was niet dat ik het niet had zien aankomen....het was eigenlijk over-dui-de-lijk en daarnaast een perfecte timing. (Laatst die intake bij de psych en 25 april heb ik een kennismakings gesprek met een andere psych). Maar als ze dat dan zo zegt... ooh dat word ik zóó bang en groot durf-niet gevoel...
Durf haar ook niet goed te mailen omdat ik heel bang ben voor wat haar reactie gaat zijn. En wat ik dan precies moet schrijven...
), psychologe waar ik niet helemaal over uitben (wel/niet doorgaan?). En ik heb al een paar weken zo'n herinnering waar ik enorm in blijf hangen en me zo verdrietig maakt
. Waardoor ik op het moment slecht door kan slapen en gewoon ontzettend moe ben...En ik ben ook al behoorlijk afgevallen...
) laat afgezegt zodat we die week geen sessie meer konden inplannen en ik even na kon denken. Vervolgens werd er de week erna afgebeld; de sessie kon niet doorgaan en psychologe zou zelf weer contact met mij opnemen. Ik heb pas volgende week weer een afspraak staan met haar. We hebben nu een pauze gehad van ongeveer 6/7 weken. Heb totaal geen zin om te gaan.
Zoiets zie ik meer voor me op momenten dat iemand echt helemaal vastzit met zichzelf, zwaar depresief is, gedachten aan suīcide, niet meer uit bed/huis willen ect. Zo erg is het gelukkig op dit moment niet. Het loopt nu zo'n 1,5/2 maanden niet zo lekker, om op dit punt al voor zoiets extreems te kiezen vind ik way over the top.
Voorlopig absoluut niet dus.
Mezelf afleiden met dingen (paarden/vriendinnen/ect) werkt dan wel goed. In het begin is dat dan even lastig en ben ik wat meer teruggetrokken en in mezelf, maar daarna kan ik er wel van genieten en de rest even vergeten. Zijn altijd fijne momenten en die creeëren dan absoluut iets van rust en lucht.
) heel afstandelijk/zakelijk zijn. Ik weet niet precies hoe andere mensen dat ervaren, maar zo voelt het voor mij wel. Ik heb nu 2 verschillende psychologe gehad en bij beide ervaar ik dat gevoel. Ik weet niet of dat gewoon 'toeval' is, of dat vrijwel bij alle psychologe die enge zakelijke sfeer hangt.
Het helpt mij in elk geval niet echt in mijn gesprekken en het zorgt er eigenlijk alleen voor dat ik eerder dichtklap of dingen weglaat onder het mom van 'dan zijn we eerder klaar en word er niet doorgevraagd naar moeilijke dingen'. Vraag me dan ook af hoe iemand anders anders zijn/haar gesprekken bij de psycholoog ervaart en zou beschrijven. Iemand die dit herkent of juist iets heel anders vindt?
Enige wat ik daar dan nog over wil zeggen is: hou wel in de gaten dat je 'vooruit' gaat, en niet langzaam die kant op gaat waar je wel dagtherapie nodig zou hebben. Als dat het geval is, dan kun je maar beter nu meteen gaan, bespaart je een langdurige periode van ellende
.
. Het is op zo'n lastig om alles goed neer te zetten en te verwoorden, zonder te overdrijven of juist doen of alles fantastisch is.
)