opisop_shop schreef:Omdat je ze op alle andere dagen (feestdagen, familiedagen, verjaardagen enz) gewoon wel uitnodigt en ook uiteraard bij de kids op verjaardag komt. Wat maakt die ene bijzondere keer (trouwerij, 25jaar huwelijk of wat voor speciaals dan ook) dan zo vervelend?
Want 9 van de 10 keer (feitelijk gezien vaker, want hoe vaak heb je een zeer speciale gelegenheid waarbij je geen kids wilt normaliter?) zijn ze van harte welkom en die ene keer niet.
Waarom dan die ene keer je zo hard aantrekken en de andere 9 keren blijkbaar vergeten?
Of waarom voor die ene dag in iemands leven niet even tegemoet komen aan een ander, ook al zou je het zelf anders doen?!
Nee, ik denk dat het eerder is omdat de meeste ouders het fijner vinden hun kinderen zelf bij zich te houden. Althans als ik naar mijn omgeving kijk, zijn maar weinig mensen blij als ze hun kinderen elders moeten laten logeren omdat iemand een feestje geeft waar ze niet bij mogen zijn. Ik vind het niet vervelend dat mijn kind niet mag komen, wel dat ik hem wéér weg moet brengen. Daarom zullen wij (zakelijke aangelegenheden daargelaten) ook nooit gezamelijk naar een feest vertrekken in dat geval: 1 blijft thuis voor de kinderen, de ander gaat even naar het feestje. Mijn broers lossen dat op dezelfde manier op.