Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:09

Nou Vienna, de TS kon toen haar vriend eindelijk thuis was, linea recta naar het ziekenhuis.. omdat ze zo hoge koorts had gekregen en heeft ook morfine gekregen..

Sorry, maar dan zou ik het ook wel fijn vinden, dat óf mijn vriend rond de afgesproken tijd terug komt, óf laat weten dat hij wat later is o.i.d.
Het is maar waar je prioriteiten liggen..of je vrienden of je doodzieke virendin..

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:10

Benfan schreef:
@Vienna2007, Lees het dan ook voordat je oordeelt. Ik had alleen even snel de reacties van de TS gelezen om een beeld te krijgen hoe en wat, kan je dat aanraden zodat je een beter beeld krijgt over wat er eigelijk aan de hand is. Zij heeft geen familie of vrienden waar ze naar toe kon gaan, alstjeblieft meid.. lees toch op zijn minst wat zij te vertellen heeft want je loopt maar een beetje achter de feiten aan te rennen, slingert met je mening die absoluut geen vat heeft op wat de TS te zeggen heeft.

Citaat:
Het is zo mens eigen om te klagen op een ander tegenwoordig.

De pot verwijt de ketel. :Y)

Ik oordeelde niet. Dat is het verschil. Ik gaf mijn mening.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:11

Vienna2007 schreef:

Nou ik vind dit toch wel een oordeel.....

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:15

Frozenstar schreef:
Vienna2007 schreef:

Dat is zelfs een feit.
Was hij persoonlijk gericht overigens?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:16

Vienna2007 schreef:
Frozenstar schreef:

Dat is zelfs een feit.
Was hij persoonlijk gericht overigens?

Nou, als hij niet persoonlijk gericht was, wat is dan het nut om dit in je post te zetten hier in het topic??

Benfan heeft in mijn ogen gelijk en krijg het idee dat je je er nu probeerd uit te praten, door dit soort omslachtige dingen te zeggen en verder niet meer op de posts te regeageren..

annmary

Re: Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:20

Laten we ontopic blijven ipv elkaar af te gaan katten? Want daar lijkt het op, maar daar heb je de pb's voor ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:21

Het zou sowieso prettig zijn wanneer mensen in een topic niet lukraak hun mening ventileren zonder eerst gelezen te hebben waar het nou precies om gaat. :)
Laatst bijgewerkt door Karin op 09-12-10 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:21

Wil je het nu steeds hebben over wat Vienna2007 schrijft, of was je nog van plan terug ontopic te gaan?

Niks omslachtigs aan. Een mening is een mening een geen oordeel, het is beschreven in een IK vorm, wat dus een persoonlijke mening is. Ik beslis niet voor TS, ik beslis niet voor TS haar vriend, ik geef mijn mening, net als ieder ander hier in dit topic.

Gewoon begrijpend lezen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:22

Frozenstar schreef:
Nou Vienna, de TS kon toen haar vriend eindelijk thuis was, linea recta naar het ziekenhuis.. omdat ze zo hoge koorts had gekregen en heeft ook morfine gekregen..

Sorry, maar dan zou ik het ook wel fijn vinden, dat óf mijn vriend rond de afgesproken tijd terug komt, óf laat weten dat hij wat later is o.i.d.
Het is maar waar je prioriteiten liggen..of je vrienden of je doodzieke virendin..

Ik denk dat dit weinig met simpelweg prioriteiten te maken heeft , er is duidelijk veel meer aan de hand waardoor je de situatie niet kunt vergelijken met een "normale" gezonde relatie :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:27

wat een rare wending ineens in dit topic?

TS Hoe is het nu met je?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:47

nou dit soort gedrag zou ik echt niet pikken van mijn vriend. Ik woon ook samen en we gaan allebei wel onze eigen gang, maar ik vindt het wel fijn en mijn vriend ook om van elkaa te weten wat we doen en hoelaat we thuis zijn (ongeveer). Dat heeft niets met te maken met cipier zijn, maar ik vindt het fijn om te weten of hij om 8 uur thuis komt of midden in de nacht. kan ik daar rekening mee houden in mijn planning.

Volgens werkt dat zo in een relatie. rekening houden met elkaar..

En als ik ziek ben (en dat is eg vaak ivm mijn wegener) of naar het ziekenhuis moet (dat is nog vaker) dan gaat hij altijd mee, hij neemt altijd vrij omdat hij vindt dat zo hoort en ik stiekem ook....

Ik zou gewoon nog een met je vriend gaan praten en uitleggen dat als je samenwoont je rekening met elkaar dient te houden en je ook aan afspraken moet houden. Dat hoort bij het leven..

edit -- lees net dat het praten geen effect had en het eigenlijk erger maakte. Heel veel sterkte.... :(:) :(:)
Laatst bijgewerkt door Bo_Y op 09-12-10 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:50

Heb net even snel het topic doorgelezen!
Beterschap TS!
Las al een lieve oplossing van amsterdam en dat je nu even naar je moeder gaat! Hou je ons op de hoogte?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:04

Frozenstar schreef:

TS had ook zelf actie kunnen ondernemen. Even een extreem voorbeeld als het vriendje nog 24 uur opzich had laten wachten en ze was ondertussen overleden had het vriendje haar dan vermoord? Ik denk het niet.

Wat het vriendje doet is natuurlijk met geen enkel woord goed te praten. Maar ziek op bed blijven liggen terwijl je voelt dat het steeds slechter gaat is ook vrij stom. En je gaat mij niet wijs maken dat je enige optie is op het vriendje te wachten en al helemaal niet als je ergens in Amsterdam zit.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:21

Nou nou wat een venijnige reacties ineens.

Het lijkt mij hier misplaatst en het helpt de Ts helemaal niet in ieder geval.
We zijn het er wel over eens dat de acties van vriend op zijn minst vreemd zijn.
Ik denk niet dat de TS teveel verwacht.
Daarvoor heeft ze dit topic geopend en haar antwoord ook op gekregen, ze heeft hulp aangeboden gekregen en contact met haar moeder gezocht.
Als ze zich beter voelt zal ze vast de balans opmaken over hoe nu verder.
Wie hier schuld heeft en wie niet en wat er allemaal nog meer achter zou kunnen zitten gaat ons niets aan.
Dat de TS in een moeilijke situatie zit lijkt me duidelijk ook over haar beslissingen hoeven wij niet te oordelen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:11

Als je weet dat iemand ziek is heb je als partner daar zeker wel een verantwoordelijkheid in. En ik kan het weten want moet tegenwoordig ook van alles regelen voor ik "veilig" de deur uit kan, ivm zieke vriend. Ook al ben ik helemaal niet zo'n zorgzaam tiep, sommige dingen doe je gewoon NIET en dat is ook gewoon de hort opgaan terwijl je weet dat de ander niet in orde is. En dan bij wijze van spreken gewoon de schouders ophalen en zeggen dat je "geen afspraken wilt maken". Ja, daar heb je dus gewoon niets aan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 07:30

Vienna2007 schreef:
Als er spoed bij was, waardoor ze naar het ziekenhuis moest, dan zou hij kunnen stikken, maar dan nog heb je nog familie, vrienden ect die je kunt bellen. Maar als ze ziek is en ze voelt zich alleen en hij moet een theetje voor haar halen, daar zou ik ook niet eerder voor thuiskomen.

Echt niet? Wat ego zeg......mijn man zou niet eens wég gaan (en nee, we zijn helemaal geen klef stel). Maar hé, we zijn nog maar 21 jaar bij elkaar, wat weet ik er van ;) .

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:19

Diablo schreef:
Vienna2007 schreef:
Als er spoed bij was, waardoor ze naar het ziekenhuis moest, dan zou hij kunnen stikken, maar dan nog heb je nog familie, vrienden ect die je kunt bellen. Maar als ze ziek is en ze voelt zich alleen en hij moet een theetje voor haar halen, daar zou ik ook niet eerder voor thuiskomen.

Echt niet? Wat ego zeg......mijn man zou niet eens wég gaan (en nee, we zijn helemaal geen klef stel). Maar hé, we zijn nog maar 21 jaar bij elkaar, wat weet ik er van ;) .

Mijn man zou ook niet weggaan, heeft idd niets met klef zijn te maken, .......
tja wij zijn ook al 30 jaar samen.... :)* ...nu ga ik het begrijpen waarom sommige relaties niet lang standhouden...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:26

Diablo schreef:
Vienna2007 schreef:

En dat ìs dus nu juist de reden dat jullie zo lang bijelkaar zijn.. jullie voelen elkaars behoeften wrs wel aan, anders blijf je niet bij iemand.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:05

@Tinkermina, ik denk dat je daar nog best een punt hebt ook. Mijn vriend of ik zouden ook niet zomaar weg gaan als een ziek was. IK kan enorm slecht tegen stress, en toen hier de verwarmingen ingebouwt werden en hij die week moest werken bleef ik dus alleen thius met de klussers. Ontzettende aardige lui hoor, maar het geluid van boren bracht bij mij de stress lvl zo hoog dat ik al op 8 uur naar bed moest omdat ik het anders niet vol hield. Na 2 dagen was ik er zo door dat ik bijna te rillen zat op de bank, helemaal doorgedraaid omdat ze morgen terug zouden komen. Hij heeft toen geregeld dat hij tuis kon werken, zodat ik naar een vriend kom om daar te blijven totdat het over was. Hij in de herrie :) ik met de hondjes veilig uit de herrie. Omgekeerd net zo, hij zit in een enorm drukke periode op zijn werk, ik neem dan al zijn klusjes uit handen zodat als hij thuis is hij lekker even wat voor zichzelf kan doen :) dat zijn de kleine dingen toch? dat doe je voor elkaar, zo niet.. dan heb je gewoon niet geschikt voor elkander dacht ik zo.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:57

Benfan schreef:
@Tinkermina, ik denk dat je daar nog best een punt hebt ook. Mijn vriend of ik zouden ook niet zomaar weg gaan als een ziek was. IK kan enorm slecht tegen stress, en toen hier de verwarmingen ingebouwt werden en hij die week moest werken bleef ik dus alleen thius met de klussers. Ontzettende aardige lui hoor, maar het geluid van boren bracht bij mij de stress lvl zo hoog dat ik al op 8 uur naar bed moest omdat ik het anders niet vol hield. Na 2 dagen was ik er zo door dat ik bijna te rillen zat op de bank, helemaal doorgedraaid omdat ze morgen terug zouden komen. Hij heeft toen geregeld dat hij tuis kon werken, zodat ik naar een vriend kom om daar te blijven totdat het over was. Hij in de herrie :) ik met de hondjes veilig uit de herrie. Omgekeerd net zo, hij zit in een enorm drukke periode op zijn werk, ik neem dan al zijn klusjes uit handen zodat als hij thuis is hij lekker even wat voor zichzelf kan doen :) dat zijn de kleine dingen toch? dat doe je voor elkaar, zo niet.. dan heb je gewoon niet geschikt voor elkander dacht ik zo.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:25

Ik vind het echt verbazingwekkend om te lezen hoe weinig sommige mensen voor elkaar over hebben in een relatie.. Ik kan me vergissen hoor, maar een relatie is toch geven en nemen, er voor elkaar zijn, voor elkaar klaarstaan en elkaar wíllen helpen? Ik geloof niet dat een relatie goed kan werken als deze gebaseerd is op 'ikke, ikke, ikke'. En ook als het wel werkt, ik zou zo'n relatie iig nooit willen hebben.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:35

merel90 schreef:
Ik vind het echt verbazingwekkend om te lezen hoe weinig sommige mensen voor elkaar over hebben in een relatie.. Ik kan me vergissen hoor, maar een relatie is toch geven en nemen, er voor elkaar zijn, voor elkaar klaarstaan en elkaar wíllen helpen? Ik geloof niet dat een relatie goed kan werken als deze gebaseerd is op 'ikke, ikke, ikke'. En ook als het wel werkt, ik zou zo'n relatie iig nooit willen hebben.

Edit,
Foutje moet kunnen.. ;)
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 10-12-10 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:38

Tuttebel die mee wil rijden :? Heb ik een post gemist? :?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:39

Miracle haalt twee topics door elkaar geloof ik :+

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:39

Excuus, excuus, verkeerde topic.. _O-
'T was vroeg vanmorgen.. :\