Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jwoltmanelp schreef:Bedankt voor alle reacties. Ja, natuurlijk is het mijn kant van het verhaal, maar het zit me gewoon dwars en dan is een paardenforum met andere paardengekken een goed instrument om te kijken hoe verschillende mensen erover denken. Ja, er zit meer dwars bij hem en wij moeten eens goed met elkaar gaan praten. Vanochtend hadden we een onenigheid over een heel ander onderwerp dan paarden en ook daar liet hij merken, dat hij alleen aan zichzelf dacht. Dit heb ik hem uitgelegd en dat hij me echt verdriet deed. Dit heeft hem wel aan het denken gezet. Denk, dat hij ook niet door heeft hoe hij me af en toe kwetst over mijn paardenhobby. Ik heb al veel water bij de wijn gedaan dat ik minder op stal ben en alles organiseer. Hij zal moeten accepteren, dat paarden bij mijn leven horen, was voor het huwelijk ook, maar toen pachtte ik nog niet eigen stuk land. MIjn man en ik gaan de komende dagen nog eens goed praten. Het wordt voor mij nu ook rustiger doordat mijn bijbaan voorbij is, en heb ik ook meer tijd voor hem
Jannepauli schreef:japielover schreef:Maar ik kan tegen hem Totaal niet liegen en als ik dan zeg ik ga naar de paarden en je hoeft niet mee dan komt hij toch...
Hij hoeft van mij ook egt niet mee ik red me egt wel sterker nog ik heb liever dat hij niet mee gaat want dan kan ik me niet aan hem ergeren...
Maar ja dan moet hij niet uitzich zelf toch komen...
Liegen? Wie zegt dat je moet liegen?
Waarom zeg je niet gewoon: "Ik ga naar de paarden. Punt" - dat "je hoef niet mee"... slaat nergens op.
Ik vind wel dat je misschien wat handiger moet communiceren: eerst schrijf je hoe leuk je het hebt, dan opeens weer niet, eerst moet hij mee, dan wil hij niet, dan wil jij het liever niet.. pff.. als 'vriendje' zou ik ook het spoor bijster worden.
japielover schreef:We bellen in de avond altijd wat we doen, als ik dan zeg ik ga naar de paarden dan zeg ik er expres bij dat hij niet mee hoeft omdat hij anders toch zegt oke dan kom ik er zo aan..
als ik dan zeg Ik ga naar de paarden dan komt hij toch wel
Yessy schreef:Japielover: kun je niet gewoon zeggen dat je hem liever niet mee hebt?
Toen m'n vriend en ik net samen waren, ging hij ook regelmatig mee. Hartje zomer dus dan liep hij een beetje in de zon terwijl ik bezig was. Inmiddels zijn we een half jaar verder en is 'ie er niet meer zo happig op, en logisch ook. Ik vind het prima om naar zijn wedstrijden mee te gaan, maar niet als ik daarvoor eerst een half uur door de regen moet fietsen, dan liever een andere keer
Ik zeg dus ook gerust 'ik ga zo naar stal, blijf jij maar lekker thuis en vermaak je'. Hoeft hij niet in de kou te staan, en kan ik gewoon rustig aan doen. Wat jij zegt heb ik namelijk ook: als hij mee gaat, ga ik alles zo snel mogelijk doen omdat ik het anders sneu vindt voor hem. En dat gaat ten koste van de aandacht voor m'n paard en m'n eigen plezier!