Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:52

Ik vind dat je in dit geval ouders niet helemaal kunt vergelijken met een partner, op een gegeven ogenblik ga je het huis uit en als je met iemand gaat trouwen/samenwonen en je hebt al een hobby voordat je bij die persoon komt dan hoort dat bij je als persoon, als dit door de partner geaccepteerd word dan kun/ga je met elkaar verder, als dan later, misschien wel na jaren, blijkt dat je partner je hobby/sport niet meer accepteerd dan accepteerd hij/zij als het ware jou ook niet meer.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:03

Zo te lezen had je er eerder minder werk omdat je toen geen eigen stuk land en de organisatie daarvan had? Dan is er toch de laatste tijd wat veranderd. Hoe is dat zo gelopen, heeft hij misschien bij voorbaat al aangegeven dat hij dat niet zag zitten. En zijn er niet een paar voorbeelden te verzinnen waarbij iets samen doen met je vriend niet door ging, omdat je naar de paarden moest/ wilde?

Sowieso maar eens goed praten samen :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:08

Ik heb niet alles doorgelezen sorry daarvoor.

Maar ben ik de enige die zich afvraagt wat 1 iemand met 3 paarden moet? We hebben zelf ook een paard, maar ik snap gewoonweg niet wat 1 iemand met 3 paarden moet en dan zegt dat ze te weinig tijd heeft en dergelijke. Wat is er mis met 1 paard?

Of je moet één gepensioeneerde hebben en er een nieuw rij-paard bijkopen dat snap ik, zou ikzelf ook nog doen want dan ben je er aan gehecht, maar wat moet je met 3 rij-paarden? Dat kost toch hartstikke veel tijd?

En eerlijk is eerlijk, het is toch ook jou hobby? Ik vind voetbal en paarden (de hobby en alles wat daar bij komt kijken) toch echt appels met peren vergelijken..

Of je nou 1 ochtend anderhalfuur langs het veld staat te joelen of er word van hem verwacht dat hij een paar keer mee moet om met jerrycans te sjouwen, een halfuur/uur langs de bak staat te kijken hoe jij aan het rijden bent, mee helpen uitmesten (als je dat zelf moet doen) en weet ik het wat.

Kom op zeg, dat kun je toch niet vergelijken? Ik heb een vriend gehad die het helemaal geweldig vond om mee te gaan en me bracht en haalde, bleef kijken enz. Super leuk natuurlijk, maar ook een vriend die er H-E-L-E-M-A-A-L niks meehad en niet eens kwam kijken bij een wedstrijd, of het was een hoge uitzondering..

Ik doe het voormezelf, niet om opte scheppen of met een houding van: kijk eens wat ik kan..
Het is mijn hobby dus ook mijn zorg.

Sorry TS niet om jou aan te vallen, maar heb in dit soort gevallen een totaal andere mening.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 10-12-10 20:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:13

jwoltmanelp schreef:
Bedankt voor alle reacties. Ja, natuurlijk is het mijn kant van het verhaal, maar het zit me gewoon dwars en dan is een paardenforum met andere paardengekken een goed instrument om te kijken hoe verschillende mensen erover denken. Ja, er zit meer dwars bij hem en wij moeten eens goed met elkaar gaan praten. Vanochtend hadden we een onenigheid over een heel ander onderwerp dan paarden en ook daar liet hij merken, dat hij alleen aan zichzelf dacht. Dit heb ik hem uitgelegd en dat hij me echt verdriet deed. Dit heeft hem wel aan het denken gezet. Denk, dat hij ook niet door heeft hoe hij me af en toe kwetst over mijn paardenhobby. Ik heb al veel water bij de wijn gedaan dat ik minder op stal ben en alles organiseer. Hij zal moeten accepteren, dat paarden bij mijn leven horen, was voor het huwelijk ook, maar toen pachtte ik nog niet eigen stuk land. MIjn man en ik gaan de komende dagen nog eens goed praten. Het wordt voor mij nu ook rustiger doordat mijn bijbaan voorbij is, en heb ik ook meer tijd voor hem

Goed plan. Maar.. er zit niet alleen bij hem iets dwars. Ook bij jou zit 't niet goed denk ik.
Ik hoop dat je er samen goed uit komt - een kwestie van wederzijds respect.. denk ik..

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:42

Jannepauli schreef:
japielover schreef:
Maar ik kan tegen hem Totaal niet liegen en als ik dan zeg ik ga naar de paarden en je hoeft niet mee dan komt hij toch...

Hij hoeft van mij ook egt niet mee ik red me egt wel sterker nog ik heb liever dat hij niet mee gaat want dan kan ik me niet aan hem ergeren...

Maar ja dan moet hij niet uitzich zelf toch komen...

Liegen? Wie zegt dat je moet liegen?
Waarom zeg je niet gewoon: "Ik ga naar de paarden. Punt" - dat "je hoef niet mee"... slaat nergens op.
Ik vind wel dat je misschien wat handiger moet communiceren: eerst schrijf je hoe leuk je het hebt, dan opeens weer niet, eerst moet hij mee, dan wil hij niet, dan wil jij het liever niet.. pff.. als 'vriendje' zou ik ook het spoor bijster worden.

Er staat nergens dat hij mee moest toen en dat was ook niet zo hij wilde dat zelf altijd onder het motto dan ben ik bij je..
Ik snap dat je dat in het begin graag wilt.
We bellen in de avond altijd wat we doen, als ik dan zeg ik ga naar de paarden dan zeg ik er expres bij dat hij niet mee hoeft omdat hij anders toch zegt oke dan kom ik er zo aan..
als ik dan zeg Ik ga naar de paarden dan komt hij toch wel.
Ik denk omdat ik daar alleen sta en der dus verder niemand is maar kom op ik ben 20 heb een telefoon dus als er iets gebeurd dan kan ik bellen en anders zijn er genoeg om wonende die altijd van uit keuken kijken of het goed gaat.

en met hoe leuk het is ook leuk samen zo lang er geen paarden in het spel komen maar ik kan die beesten niet voor heb verwaarlozen of negeren het is mijn opleiding en mijn toekomst en daar wil ik hard aan en voor werken.

Edit: Overgens heb ik al miljoen keer gevraagd of ik mee zal gaan keer naar vliegen dat wil hij dan niet..

Ben laatst wel mee naar een of ander voorlichting geweest dit zou een uurtje duren en duurde uit eindelijk 2 en half uur..
Toen heb ik ook niet zitten klagen maar een boek uit de auto gepakt en dat gaan lezen...

En geloof me in zo een opslag hal is het egt niet wamr

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:50

japielover schreef:
We bellen in de avond altijd wat we doen, als ik dan zeg ik ga naar de paarden dan zeg ik er expres bij dat hij niet mee hoeft omdat hij anders toch zegt oke dan kom ik er zo aan..
als ik dan zeg Ik ga naar de paarden dan komt hij toch wel

Och, dat lijkt me wel vreselijk irri hoor :o Zeker omdat hij het niet leuk vind en dat merk je natuurlijk.
Misschien wel lief dat hij bij je wil zijn, maar of dat nu zo prettig is op die manier :=

Jannepauli, ben het eens met je reactie op de TS. Hopelijk komen ze er samen uit :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:32

Japielover, als je beid emet eigen vervoer bent niet zo'n probleem van maken. Als hij er is en begint te klagen, dan help je hem even herinneren dat hij eigen vervoer heeft en dus niet verplicht op je hoeft te wachten. Niet zo moeilijk over doen en helemaal niet bij voorbaat geheimzinnig over gaan doen ofzo. Wat dat betreft denk ikd at je in jouw geval ook wel over je afroept. Als hij in het begin wel meehielp maar elke keer te horen kreeg dat het niet goed was snap ik wel dat hij de handen niet meer uit de mouwen steekt inmiddels, kun je hem niet alleen verwijten ;:)

Maar volgens mij ging dit topic niet echt over jouw ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:13

gesprek tussen vriend en mij gisteren:
ik: schat, heb je al iets gepland voor morgen?
hij: neeje, waarom?
ik: omdak graag naar de manege zou gaan rijden
hij: geen probleem, ik ga me wel kunnen bezighouden
ik: je had niks gepland voor samen toch?
hij: neeje
ik: ok :D

deze morgen:
ik: ik ben dan gaan solliciteren he (rond 10 uur moest ik daar zijn)
hij: kom je dan direct terug?
ik: nee, daarna moet ik naar de zoomart, naar de post, en dan gaan eten thuis, daarna zou ik nitsa moeten doen (mijn eigen veulen) eens bij riske binnenwippen (verzorgfries) en daarna mina gaan rijden in de springles (verzorgpaard), heb pas gedaan met de les om 17.30, dus kan ten vroegste rond 19 u terug raken, wacht je met eten?
hij: oke :)

deze namiddag doet hij gewoon zijn ding, sleutelen aan zijn brommer of auto, op cafe gaan zitten met vrienden of nog iets anders, en vnvd zien we elkaar weer, eten gezellig met het gezin, kijken een filmpje of gaan nog uit.
Morgenochtend slapen we min of meer uit, dan zorg ik dat ik in de voormiddag veulenlief gevoerd heb (vandaag mest ik de stal volledig leeg, zodat ik morgen enkel hoef te voeren, hooi te geven en op te strooien, heb dan binnen een halfuurtje gedaan) zodat we de hele namiddag samen hebben voor elkaar (mits ik niet moet gaan werken toch)
indien ik opgeroepen wordt hou ik de voormiddag voor hem, en doe dan veulenlief savonds na men werk

compromissen sluiten moet je doen :D

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:18

jury schreef:
Maar door je niet te steunen in je hobby en zulke opmerkingen te plaatsen dot hij dit toch wel degelijk, Friesiszwart.

dar ben ik het mee eens, zo is het toch ook niks.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:29

Japielover: kun je niet gewoon zeggen dat je hem liever niet mee hebt?

Toen m'n vriend en ik net samen waren, ging hij ook regelmatig mee. Hartje zomer dus dan liep hij een beetje in de zon terwijl ik bezig was. Inmiddels zijn we een half jaar verder en is 'ie er niet meer zo happig op, en logisch ook. Ik vind het prima om naar zijn wedstrijden mee te gaan, maar niet als ik daarvoor eerst een half uur door de regen moet fietsen, dan liever een andere keer :D
Ik zeg dus ook gerust 'ik ga zo naar stal, blijf jij maar lekker thuis en vermaak je'. Hoeft hij niet in de kou te staan, en kan ik gewoon rustig aan doen. Wat jij zegt heb ik namelijk ook: als hij mee gaat, ga ik alles zo snel mogelijk doen omdat ik het anders sneu vindt voor hem. En dat gaat ten koste van de aandacht voor m'n paard en m'n eigen plezier!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:41

Yessy schreef:
Japielover: kun je niet gewoon zeggen dat je hem liever niet mee hebt?

Toen m'n vriend en ik net samen waren, ging hij ook regelmatig mee. Hartje zomer dus dan liep hij een beetje in de zon terwijl ik bezig was. Inmiddels zijn we een half jaar verder en is 'ie er niet meer zo happig op, en logisch ook. Ik vind het prima om naar zijn wedstrijden mee te gaan, maar niet als ik daarvoor eerst een half uur door de regen moet fietsen, dan liever een andere keer :D
Ik zeg dus ook gerust 'ik ga zo naar stal, blijf jij maar lekker thuis en vermaak je'. Hoeft hij niet in de kou te staan, en kan ik gewoon rustig aan doen. Wat jij zegt heb ik namelijk ook: als hij mee gaat, ga ik alles zo snel mogelijk doen omdat ik het anders sneu vindt voor hem. En dat gaat ten koste van de aandacht voor m'n paard en m'n eigen plezier!

hier valt dat ook op
in de zomer is het leuk bij de paardjes, leuke groene weides, hoeven we enkel krachtvoer te voeren en een hooinetje op te hangen, en kunnen we met het veulen gaan wandelen
lekker in het zonnetje

in de winter echter is het koud, regent het soms, waait het, staan de paarden veel in de schuilstal of anders in de blub
en doordat ze overal doorheen banjeren moet de stal iedere dag volledig leeggetrokken worden, moet een gigantische hooiruif gevuld worden, krijgen ze krachtvoer en slobber, moeten er bieten in stoppen gestekt worden, moet er een kruiwagen kuil gehaald worden, en zijn de paarden zo smerig dat ik tegen ik gedaan heb ook smerig ben

en heel subtiel gaat vriendje in de zomer wel wekelijks mee, en in de winter bijna niet :D, subtiel toch? :P

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:41

Mijn vriendje heeft in bijna 2 jaar relatie en een jaar samenwonen mijn paard nog maar 1 x van dichtbij gezien...
En ik vind dat wel best. Het is mijn hobby, niet de zijne. Hij vraagt mij ook niet bij Feyenoord op de zeiknatte tribune te gaan zitten, dat is zijn ding...

Daarentegen loopt hij ook niet te zeuren over stinken/tijd ed. Hij weet dat mijn merrie verzorging nodig heeft en we houden rekening met elkaar (zie het verhaaltje van Duhelo, zo gaan de gesprekken bij ons ook).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:44

Tja, het is jouw hobby, dus ik vind niet dat je van hem kan verwachten dat ie je overal mee helpt.. Zoals al eerder gezegd, wat moet je met 3 paarden als je er zelf geen tijd voor hebt? Dat is dan imo toch echt jouw probleem en niet die van je man/vriend.. Kan me wel voorstellen dat je het een teken van desinteresse vindt in jou, maar het is en blijft jouw hobby en niet de zijne. Paarden kosten ontzettend veel tijd en het is niet een kwestie van een paar minuten ff iets doen.. Iedere dag moet het weer, weer of geen weer, altijd moet er wat gebeuren met die paarden.. Ik kan me heel goed indenken dat je vriend hier helemaal geen zin in heeft en dus een hele strakke lijn hierin hanteert..

Andersom zou je het ook eens moeten bekijken, jij bent altijd bezig met de paarden en dat gaat ook ten koste van jullie tijd samen.. Heb je er ook aan gedacht dat dit voor hem ook niet altijd leuk is?

Ik zou van mijn vriend nooit verwachten dat hij de zorg voor mijn paard(en) overneemt (uitzonderingen daargelaten als ik ziek zou zijn oid..)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:36

Ik verzorg mijn pony's iedere dag zelf, maar plan het wel zo dat we ook veel tijd samen over houden. Ik plan ook niet vantevoren dat ik zondag om 13 uur op stal wil zijn (dat vind ik altijd jammer aan verzorgsters die komen als ik er ook ben, dan moet je plannen). Vandaag hebben we uitgeslapen (mijn moeder heeft gevoerd vanochtend) lekker rusig ontbeten de hele dag samen kerstboom opbouwen en nog even inkopen doen en na het eten vanavond ben ik naar de pony's geweest, vandaag wat korter dan andere dagen omdat we veel tijd samen hebben doorgebracht, een andere keer ben ik wel 4 uur weg, geen probleem. wij hebben wel besproken toen we pas samen woonde wat voor ons beiden acceptabel was qua aantal dagen de hele avond op stal. Hierdoor ga ik op maandag en vrijdag al jaren kort naar de paarden (voeren, mesten en knuffelen) en op Dinsdag en donderdag ben ik de hele avond weg en op woensdag en in het weekend heb ik vrij en ga ik meestal overdag. Zo ben ik 5 dagen per week uitgebreidt bij de paarden en heeft vriendje ook aandacht genoeg en sinds kort ook onze pleegdochter hoewel zij ook graag meegaat als het lekker weer is, of ze kan sleeen met de pony.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:13

ik vind dat alles netjes verdeelt moet worden..althans je helpt elkaar gewoon, als jij meer thuis bent is het logisch dat je meer in het huishouden doet, maar meneer lief kan ook wat doen!
Als hij echter eerder thuis is vind ik het niet meer dan normaal dat meneer kookt.

Dat mijn toekomstige man niks met paarden heeft en er niet op wil rijden of bang ervoor is? prima, hoeft ook helemaal niet. Maar het moet hem geen moeite kosten me eens te brengen, die ene keer snel te voeren of me ergens mee helpen als hij me KAN helpen, gewoonweg omdat hij weet dat dit mn alles is naast hem en familie en hij me dr ziels gelukkig mee maakt.

voorbeeldje, ik heb niks nada met auto's MAAR als mn vriend zn grote hobby is om aan auto's te knutselen of te pimpen ofzo..prima! ik rijd hem ergens heen en rijd desnoods nog met hem naar de andere kant van nl om een auto op te halen waar hij of ik mee terug rijden en de ander met die waar me mee gekomen zijn. Ik luister netjes naar zn verhalen enc.. Zou hij iets hebben waar je net als een paard meer klusjes moet doen, zou ik helpen met hooibalen dragen, die ene keer de zorg over me nemen, en als ik dr bang voor zou zijn zou ik toch die ene keer bv de vissen voeren ofzo. (stomme voorbeeldjes) iig ik zou mn best doen. en zou oprecht proberen intresse te tonen, want dat stukje in zn leven hoort toch degelijk bij mijn man, en dat maakt hem dan schijnbaar gelukkig (al moet je er niet 24/7 over vertellen :))

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:53

Ik vind het niet geheel normaal als ik eerlijk ben, mijn mening uiteraard.
Je kiest voor elkaar met bijbehorende hobby's.

Natuurlijk zou ik nooit verwachten dat mijn vriend/man elke keer meegaat.
Maar ik moest ook altijd alles zelf doen, paarden binnen/buiten, voeren, mesten, enzovoorts. Als ik zo ziek was dat ik zelf niet kon dan ging mijn ex voor me. Mesten kon dan wel een keer overgeslagen worden, maar binnen/buiten zetten en voeren deed hij dan (en soms als ik bij de paarden kwam werd ik verrast door paarden die in de wei stonden en de stal die al schoon was! (Paarden stonden bij zijn ouders op de boerderij)).
Toen ik hoogzwanger was heb ik mijn paard wel in pension gezet en ging hij een paar keer per week met me erheen. En hij vindt paarden echt niet leuk! Het is in mijn ogen gewoon iets wat je voor elkaar over moet hebben, een auto is anders als een levend wezen.
Zijn hobby zijn de auto's, daar ging ook genoeg tijd in zitten en heb ik ook nooit over geklaagd, juist ook omdat hij me, als het echt nodig was, goed hielp.