Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
).
maar hier wel een héél vriendelijke oplossing
) en heb het dus net afgerond .. De andere partij zou die link ook beter eens lezen, vooral het laatste gedeelte
Maar dat kan ik dan nog doorsturen naar de rechtsbijstand .. heb alles in een mapje staan dus kan dat wel maken, ik weet alleen niet of het nu al nodig is en er kruipt toch wat tijd in
Maar als het voor het einde van de week niet in orde is en er contact opgenomen wordt met de rechtsbijstandsverzekering kan ik dat natuurlijk wel altijd klaarmaken 
) ..? [***] schreef:Edit; oh ... e-mail ... ze gaat vanavond de nieuwe bewerkte foto's doorsturen.
Wat moet ik nu met mijn klaargemaakte e-mail (waarvan ik nog steeds niet weet welk bedrag ik er moet schrijven) ..?
[***] schreef:Edit; oh ... e-mail ... ze gaat vanavond de nieuwe bewerkte foto's doorsturen.
[***] schreef:Dat kan ik me voorstellenMaar dat kan ik dan nog doorsturen naar de rechtsbijstand .. heb alles in een mapje staan dus kan dat wel maken, ik weet alleen niet of het nu al nodig is en er kruipt toch wat tijd in
Maar als het voor het einde van de week niet in orde is en er contact opgenomen wordt met de rechtsbijstandsverzekering kan ik dat natuurlijk wel altijd klaarmaken
Edit; oh ... e-mail ... ze gaat vanavond de nieuwe bewerkte foto's doorsturen.
Wat moet ik nu met mijn klaargemaakte e-mail (waarvan ik nog steeds niet weet welk bedrag ik er moet schrijven) ..?
JolandaS schreef:[***] schreef:Edit; oh ... e-mail ... ze gaat vanavond de nieuwe bewerkte foto's doorsturen.
Hé, activiteit in dit topic heeft een actie van de fotograaf tot gevolg.
Nou [naam], dan is hier berichten posten wellicht effectiever dan naar haar e-mailen.![]()
Als de bewerkte foto's naar je zin zijn, en je geeft dat aan haar door, vermeld er dan een datum bij waarop je de afdrukken én de gedeeltelijke terugbetaling uiterlijk wilt hebben ontvangen. Rekeninghoudend met de post en betalingsverkeer van Nederland naar België. 10 kalenderdagen lijkt me een aardige termijn.
Heb je op die datum geen afdrukken en geen betaling, dan zou ik juridische stappen ondernemen.
Van tevoren uitzoeken wat je rechten en mogelijkheden zijn, is handig. Dan kun je op die dag meteen in actie komen.....
) .. maarja, dat kan ik misschien ook niet maken ...
[***] schreef:JolandaS schreef:Hé, activiteit in dit topic heeft een actie van de fotograaf tot gevolg.
Nou Sabine, dan is hier berichten posten wellicht effectiever dan naar haar e-mailen.![]()
Als de bewerkte foto's naar je zin zijn, en je geeft dat aan haar door, vermeld er dan een datum bij waarop je de afdrukken én de gedeeltelijke terugbetaling uiterlijk wilt hebben ontvangen. Rekeninghoudend met de post en betalingsverkeer van Nederland naar België. 10 kalenderdagen lijkt me een aardige termijn.
Heb je op die datum geen afdrukken en geen betaling, dan zou ik juridische stappen ondernemen.
Van tevoren uitzoeken wat je rechten en mogelijkheden zijn, is handig. Dan kun je op die dag meteen in actie komen.....
Ik vind het erg dat het zo moet ...
Persoonlijk heb ik iets van "laat die foto's gewoon, geld terug & klaar" (ik ben echt niet tevreden met het geheel, ook niet na bewerking, foto's zullen waarschijnlijk in de kast verdwijnen en er niet meer uitkomen) .. maarja, dat kan ik misschien ook niet maken ...
Maar bedankt voor de info, hou ik zeker rekening mee

Daar hoef je echt niet onzeker over te zijn! Feit dat ze nou ineens wel reageert op haar mail zegt al genoeg. Ze leest gewoon mee en schijnbaar kan het haar niets schelen. Snoekiej schreef:Ik zou idd gewoon al je geld terugvragen, inclusief reiskosten. Het is echt niet normaal hoe lang dit al aan de gang is. Die fotografe zou echt beter moeten weten. Dit mag ze best een beetje voelen hoorDaar hoef je echt niet onzeker over te zijn! Feit dat ze nou ineens wel reageert op haar mail zegt al genoeg. Ze leest gewoon mee en schijnbaar kan het haar niets schelen.
Anoniem schreef:Snoekiej schreef:Ik zou idd gewoon al je geld terugvragen, inclusief reiskosten. Het is echt niet normaal hoe lang dit al aan de gang is. Die fotografe zou echt beter moeten weten. Dit mag ze best een beetje voelen hoorDaar hoef je echt niet onzeker over te zijn! Feit dat ze nou ineens wel reageert op haar mail zegt al genoeg. Ze leest gewoon mee en schijnbaar kan het haar niets schelen.
Het kan haar denk ik wel wat schelen.. Aangezien hier net gesproken werd over de naam in het topic zetten en juridische stappen.. Denk ik dat ze ineens toch "bang" werd. En het nu snel op deze manier wilde oplossen..
Ania schreef:[naam], ik weet niet of het je al aangeboden is, maar eventueel wil ik wel nieuwe foto's komen maken(gratis maar wel voor een kopje thee met koekjes)
Waar woon je?

maar ik weet uit ervaring dat zij anders denkt ... Ik heb in het begin al geopperd als oplossing om het bedrag terug te krijgen (exclusief reiskosten en een bedrag voor haar kostbare tijd) maar daar kreeg ik serieus weerwoord op. Zij wilde in het begin enkel de shoot opnieuw doen, maar daar kon ik (konden wij) me niet in vinden. Ik twijfelde serieus of het nu wel beter zou zijn en de winter kwam eraan en dat is gewoon geen leuke tijd voor een shoot (wist ik veel dat we zoveel sneeuw zouden krijgen
). Het heeft al een hele tijd geduurd voordat er voor haar een andere oplossing mogelijk was, op papier dan toch want verder heb ik nog niks gezien ... Dus of ze nu zomaar het bedrag gaat teruggeven ... Maarja, ik vind dat ze ergens gewoon moet, komaan seg, waar zijn we mee bezig
Die foto's moeten niet meer.

Citaat:Hierbij de nieuwere bewerking. Wellicht dat ze dan nu op jouw beeldscherm beter uitzien! Bij mij zijn ze nu wat te donker maar het gaat erom hoe ze op de afdrukken worden.
Ik heb ook de niet gekozen draffoto bewerkt aan jou doorgestuurd. Ik weet alleen niet wat je met de hoofdfoto wilde waarvan jij dacht dat het minder scherp was? Opnieuw bewerken en doorsturen of een andere foto uitkiezen!
[***] schreef:Ik ga de e-mail voor het geld gewoon doorsturenDie foto's moeten niet meer.
Ben ookal aan het informeren ivm verdere stappen enzo, mensen zijn erg behulpzaam, is leuk
Edit; en toen stuurde je de mail en toen kreeg je op hetzelfde moment een mail met de bewerkte foto's ...
Gaat weer geweldig hier