Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

Re: Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:23

Zoals ik al eerder aangaf maak een overzicht van elk contact dat er ondertussen is geweest, bind het samen en eis je geld terug. Na het punt van Nouks ben ik ook van mening dat je de reiskosten ook mag terug vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:27

Is zo'n overzicht meteen nodig?
Of kan ik een algemene e-mail sturen met een korte samenvatting en als ze daar voor het einde van de week geen gehoor aan geeft een uitgebreide e-mail sturen? (want als ik een overzicht moet maken van datums van alle e-mails enzo dan ben ik nog wel even bezig := ).

Ik ben trouwens net klaargeraakt met die wiki-link, was ermee bezig maar kreeg telefoon (ook over iets wat fout is gelopen, ik trek het aan denk ik :+ maar hier wel een héél vriendelijke oplossing :j ) en heb het dus net afgerond .. De andere partij zou die link ook beter eens lezen, vooral het laatste gedeelte :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-11 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:28

Een korte samenvatting zou kunnen, maar als je verdere stappen wilt gaan ondernemen willen zij graag een overzicht zien van alle communicatie. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:31

Dat kan ik me voorstellen :j Maar dat kan ik dan nog doorsturen naar de rechtsbijstand .. heb alles in een mapje staan dus kan dat wel maken, ik weet alleen niet of het nu al nodig is en er kruipt toch wat tijd in :+ Maar als het voor het einde van de week niet in orde is en er contact opgenomen wordt met de rechtsbijstandsverzekering kan ik dat natuurlijk wel altijd klaarmaken ;)

Edit; oh ... e-mail ... ze gaat vanavond de nieuwe bewerkte foto's doorsturen.
Wat moet ik nu met mijn klaargemaakte e-mail (waarvan ik nog steeds niet weet welk bedrag ik er moet schrijven :') ) ..?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:32

Ik geloof best dat die communicatie wat tijd in beslag gaat nemen, dit heeft lang genoeg geduurd..... Maar misschien helpt het ook om haar eens haar eigen beloftes onder haar neus te schuiven. (Al heb ik daar niet zo heel veel hoop op gezien alle loze beloftes....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:56

[***] schreef:
Wat moet ik nu met mijn klaargemaakte e-mail (waarvan ik nog steeds niet weet welk bedrag ik er moet schrijven :') ) ..?

Zou het afwachten tot 12-ish of morgenvroeg en als ze dan de opdracht nog steeds niet (naar tevredenheid) heeft afgerond alsnog je mail sturen :)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:59

[***] schreef:

Hé, activiteit in dit topic heeft een actie van de fotograaf tot gevolg.
Nou Sabine, dan is hier berichten posten wellicht effectiever dan naar haar e-mailen. :D

Als de bewerkte foto's naar je zin zijn, en je geeft dat aan haar door, vermeld er dan een datum bij waarop je de afdrukken én de gedeeltelijke terugbetaling uiterlijk wilt hebben ontvangen. Rekeninghoudend met de post en betalingsverkeer van Nederland naar België. 10 kalenderdagen lijkt me een aardige termijn.
Heb je op die datum geen afdrukken en geen betaling, dan zou ik juridische stappen ondernemen.
Van tevoren uitzoeken wat je rechten en mogelijkheden zijn, is handig. Dan kun je op die dag meteen in actie komen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:01

[***] schreef:
Dat kan ik me voorstellen :j Maar dat kan ik dan nog doorsturen naar de rechtsbijstand .. heb alles in een mapje staan dus kan dat wel maken, ik weet alleen niet of het nu al nodig is en er kruipt toch wat tijd in :+ Maar als het voor het einde van de week niet in orde is en er contact opgenomen wordt met de rechtsbijstandsverzekering kan ik dat natuurlijk wel altijd klaarmaken ;)

Ik zou die mail alsnog sturen. Want het is niet omdat ze opeens de bewerkte foto's doorstuurt, het de komende dagen ook zo vlot blijft gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:04

JolandaS schreef:
[***] schreef:

Nou [naam], dan is hier berichten posten wellicht effectiever dan naar haar e-mailen. :D

Als de bewerkte foto's naar je zin zijn, en je geeft dat aan haar door, vermeld er dan een datum bij waarop je de afdrukken én de gedeeltelijke terugbetaling uiterlijk wilt hebben ontvangen. Rekeninghoudend met de post en betalingsverkeer van Nederland naar België. 10 kalenderdagen lijkt me een aardige termijn.
Heb je op die datum geen afdrukken en geen betaling, dan zou ik juridische stappen ondernemen.
Van tevoren uitzoeken wat je rechten en mogelijkheden zijn, is handig. Dan kun je op die dag meteen in actie komen.....

Ik vind het erg dat het zo moet ...

Persoonlijk heb ik iets van "laat die foto's gewoon, geld terug & klaar" (ik ben echt niet tevreden met het geheel, ook niet na bewerking, foto's zullen waarschijnlijk in de kast verdwijnen en er niet meer uitkomen :\ ) .. maarja, dat kan ik misschien ook niet maken ...
Maar bedankt voor de info, hou ik zeker rekening mee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:40

[***] schreef:
JolandaS schreef:
Nou Sabine, dan is hier berichten posten wellicht effectiever dan naar haar e-mailen. :D

Ik vind het erg dat het zo moet ...

Persoonlijk heb ik iets van "laat die foto's gewoon, geld terug & klaar" (ik ben echt niet tevreden met het geheel, ook niet na bewerking, foto's zullen waarschijnlijk in de kast verdwijnen en er niet meer uitkomen :\ ) .. maarja, dat kan ik misschien ook niet maken ...
Maar bedankt voor de info, hou ik zeker rekening mee :j

Dat kun je prima maken! ik zou zeggen dat je geen foto's meer wil maar gewoon het volledige bedrag terug.. ze heeft al ruimschoots de tijd gehad foto's te sturen.. En je moet nu gewoon voor je zelf kiezen, zeggen dat je alles behalve tevrede bent en gewoon je geld terug vragen. En zeggen dat je de foto's inmiddels niet meer hoeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:00

Je hebt wel gelijk :j
Als ze in het begin meteen de foto's had gestuurd en dat gedeelte van het bedrag had overgeschreven zoals afgesproken dan was het een heel ander verhaal geweest ... Maar nu hoeft het voor mij eigenlijk niet meer (die foto's) dan, blijkbaar heeft ze daar toch geen tijd en/of zin voor, en zie ik liever gewoon het bedrag terug ...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:05

Ik zou idd gewoon al je geld terugvragen, inclusief reiskosten. Het is echt niet normaal hoe lang dit al aan de gang is. Die fotografe zou echt beter moeten weten. Dit mag ze best een beetje voelen hoor :j Daar hoef je echt niet onzeker over te zijn! Feit dat ze nou ineens wel reageert op haar mail zegt al genoeg. Ze leest gewoon mee en schijnbaar kan het haar niets schelen.

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:14

helemaal met bovenstaande reacties eens... moet zeggen dat ik het ook wel raar vind dat je 'ineens' een mailtje krijgt dat er bewerkingen aankomen... uhuh

succes, ik hoop voor je dat je alles terugkrijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:20

Snoekiej schreef:
Ik zou idd gewoon al je geld terugvragen, inclusief reiskosten. Het is echt niet normaal hoe lang dit al aan de gang is. Die fotografe zou echt beter moeten weten. Dit mag ze best een beetje voelen hoor :j Daar hoef je echt niet onzeker over te zijn! Feit dat ze nou ineens wel reageert op haar mail zegt al genoeg. Ze leest gewoon mee en schijnbaar kan het haar niets schelen.

Het kan haar denk ik wel wat schelen.. Aangezien hier net gesproken werd over de naam in het topic zetten en juridische stappen.. Denk ik dat ze ineens toch "bang" werd. En het nu snel op deze manier wilde oplossen..

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:21

Sabine, ik weet niet of het je al aangeboden is, maar eventueel wil ik wel nieuwe foto's komen maken :) (gratis maar wel voor een kopje thee met koekjes)

Waar woon je?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:23

Anoniem schreef:
Snoekiej schreef:

Het kan haar denk ik wel wat schelen.. Aangezien hier net gesproken werd over de naam in het topic zetten en juridische stappen.. Denk ik dat ze ineens toch "bang" werd. En het nu snel op deze manier wilde oplossen..

Ja ok, tot voor vandaag bedoel ik dan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:38

Ik zou persoonlijk zeggen dat ze de foto's mag houden en dat je het volledige bedrag terug wilt. Als zij netjes is en klantgericht bezig is dan zal ze dit doen en je alsnog de foto's overhandigen. Ik vindt dat jij niet op de reiskosten moet blijven zitten. Je bent al vreselijk veel tijd hierin kwijt, een hoop gedoe, geen kerstcado enz. Dat zei niet de kwaliteit kan leveren en niet op tijd is niet jou maar haar probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:43

Ania schreef:
[naam], ik weet niet of het je al aangeboden is, maar eventueel wil ik wel nieuwe foto's komen maken :) (gratis maar wel voor een kopje thee met koekjes)

Waar woon je?

Oh, dank je wel. Je bent niet de enige en ik vind het echt super van jullie allemaal, maar het is echt niet nodig hoor ;)
Tenzij iemand echt in de buurt zou wonen en nog wat vrije tijd over heeft, maar de meeste van jullie wonen volgens mij toch wel een eindje weg ... En aangezien het jullie fout niet is vind ik niet dat jullie dat moeten doen ;)

Maar ik apprecieer het aanbod wel, vind het echt super dat dit aangeboden wordt! :)

@ Wilawander : het klinkt logisch en ik persoonlijk zou ook zo denken :j maar ik weet uit ervaring dat zij anders denkt ... Ik heb in het begin al geopperd als oplossing om het bedrag terug te krijgen (exclusief reiskosten en een bedrag voor haar kostbare tijd) maar daar kreeg ik serieus weerwoord op. Zij wilde in het begin enkel de shoot opnieuw doen, maar daar kon ik (konden wij) me niet in vinden. Ik twijfelde serieus of het nu wel beter zou zijn en de winter kwam eraan en dat is gewoon geen leuke tijd voor een shoot (wist ik veel dat we zoveel sneeuw zouden krijgen :+ ). Het heeft al een hele tijd geduurd voordat er voor haar een andere oplossing mogelijk was, op papier dan toch want verder heb ik nog niks gezien ... Dus of ze nu zomaar het bedrag gaat teruggeven ... Maarja, ik vind dat ze ergens gewoon moet, komaan seg, waar zijn we mee bezig :=

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:53

Precies en anders zou ik ghaar echt zeggen dat je het openbaar gaat maken. En terecht want dit is absoluut niet proffesioneel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:55

Ik ga de e-mail voor het geld gewoon doorsturen :j Die foto's moeten niet meer.
Ben ookal aan het informeren ivm verdere stappen enzo, mensen zijn erg behulpzaam, is leuk :)

Edit; en toen stuurde je de mail en toen kreeg je op hetzelfde moment een mail met de bewerkte foto's ...
Gaat weer geweldig hier :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-11 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:58

Groot gelijk. Je bent al veel te lang veel te netjes geweest. (Niet banketstaaf bedoeld)

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:01

[***] schreef:
Edit; en toen stuurde je de mail en toen kreeg je op hetzelfde moment een mail met de bewerkte foto's ...

en hoe zijn ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:05

:(

Er zit 1 foto niet bij ... de rest heeft ze gewoon een slag donkerder gemaakt maar dat lost het probleem echt niet op ... En daarbij ook nog de aardige e-mail:
Citaat:
Hierbij de nieuwere bewerking. Wellicht dat ze dan nu op jouw beeldscherm beter uitzien! Bij mij zijn ze nu wat te donker maar het gaat erom hoe ze op de afdrukken worden.
Ik heb ook de niet gekozen draffoto bewerkt aan jou doorgestuurd. Ik weet alleen niet wat je met de hoofdfoto wilde waarvan jij dacht dat het minder scherp was? Opnieuw bewerken en doorsturen of een andere foto uitkiezen!

Net alsof het mijn fout (of de fout van mijn beeldscherm) is dat de foto's er niet goed uitzien ...

Ik heb het nu echt gehad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:05

[***] schreef:
Ik ga de e-mail voor het geld gewoon doorsturen :j Die foto's moeten niet meer.
Ben ookal aan het informeren ivm verdere stappen enzo, mensen zijn erg behulpzaam, is leuk :)

Gaat weer geweldig hier :+

mail alsnog sturen! ze zit gewoon mee te lezen en wil het snel klaar hebben..

zijn de foto's wel fatsoenlijk of nogsteeds niet?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:06

Citaat:
Opnieuw bewerken en doorsturen of een andere foto uitkiezen!

Wil ze nu dat jij hem gaat bewerken?! :oo Dat ze ook nog eisen gaat stellen (of een andere foto uitkiezen!) op dit punt. :\