Alcohol en de grootheid der ontkenning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:16

Ik heb voor het eerst iets gedronken 6 weken geleden. Eerste week van mijn studie toen we op stap gingen. Ik ben nu bijna 22. Alleen zoete drankjes met frisdrank ofzo vind ik wel lekker.
Bier en wijn vind ik vies, zit een bittere smaak aan vind ik.
Snap niet wat mensen lekker vinden aan bier. Maar zo gewoon drink ik ook niet veel, hou meer van eten. Heb weinig dorst :D
Enigste wat mij eigenlijk tegenhoud om niet te drinken is om misselijk te worden, dat vind ik erg eng.
En beetje zonde van het geld en je gezondheid. Drink liever een kopje thee.
Van mij mag al dat drank en roken wel afgeschaft worden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:37

Hackie schreef:
phormicola schreef:
Ik was vroeger een regelrecht drankorgel. Werd niet ziek, herinnerde me alles, hoeveel ik ook dronk. Mensen konden vaak niet eens zien dat ik dronken was :')

Nu kan ik er niet meer tegen en ik drink dus ook niet echt meer :) Er veranderde plotsklaps iets in m'n lichaam, ik kon ook niet meer roken. Roken kan ik nu wel weer en heeeel afentoe een jenevertje of een rood wijntje kan ook, maar niet meer dan twee glazen per dag en niet langer dan 3/4 dagen achter elkaar. Heel vreemd, maar ik vind het prima zo :)

Goh, wat zou ik dat ook graag willen, niet meer kunnen roken :D
(alhoewel, ben al bijna 3 dagen gestopt O:) )

En? Nog steeds gestopt? :)) Ik ben inmiddels bijna twee jaar gestopt!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 03:04

MonaLieske schreef:
Ik ben het daar ook niet mee, ga maar eens in studentenkringen kijken.

Ik ben inmiddels 23 en ik drink nog steeds niet. Het rare is dat veel mensen er van overtuigd zijn dat ik op een dag toch begin met drinken. Ik kreeg afgelopen weekend nog de vraag of ik nou eindelijk al aan de alcohol was. Nou, nee. :')

En dat heb ik met drugs, sommige vinden het maar vreemd dat ik nog nooit drugs heb gebruikt en wedden er zelfs om dat ik binnen een jaar drugs ga gebruiken. :roll:

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:02

Ik dronk vroeger echt te veel. Hele flessen sterke drank was geen probleem. Ook was mijn avond niet goed zonder drank. Op donderdag begon mijn weekend voor mij en die duurde tot zondag, vond ik. Dit was een periode dat ik heel slecht in mijn vel zat en achteraf denk ik dat het voor mij toen een soort uitweg was. Toen ik in ging zien dat ik heel slecht bezig was ben ik daarmee gestopt.

Nu drink ik zo af en toe een drankje. Maar mij zul je niet meer zo kapot van de drank zien. Dat wil ik echt niet meer.

Edit: Ik ga overigens ook niet meer met die vriendengroep om die zo veel drinkt. Die doen dat nog steeds te vaak.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:12

gekvanfleur schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de personen die ik ken die elk weekend straalbezopen uit de kroeg rollen wel een bepaald ´type´ is.
Ik vind het geen prettig volk. Heel oppervlakkig, alleen maar bezig met weekend en feesten, wat dom ook. Maar gewoon nergens anders mee bezig, slechte algemene kennis en interesse. Maar goed, nu ben ik ook niet het toppunt van intelligentie. :')

En alle studenten (die dus een universitaire of HBO studie doen) dan die meerdere dagen per week straalbezopen door de stad lopen? :D Nee hoor, ik geloof niet dat het een bepaald slag is die veel drinkt.

Ik ben ook niet vies van een drankje, ik drink toch elke week wel wat. En m'n vriend ook. (voor de beeldvorming: ik doe een HBO studie en vriend een master aan de uni) dus ook wij zijn niet van dat 'slag' mensen. :) Maar we lopen niet elke zaterdag meer stomdronken door de stad, vaak is het gewoon gezellig thuis een drankje doen terwijl we een film kijken. En eerlijk toegegeven heb ik die fase van elke week dronken zijn wel gehad in m'n leven maar ik heb nergens spijt van. Mooie herinneringen juist. :)

hidsiiiggg

Re: Alcohol en de grootheid der ontkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:19

hahaha,,, ik word al vrolijk van deze berichtjes lezen xD

waarom ik drink...
ten eerste.. ik vind het lekker
ten tweede... als ik met een groepje een keer goed ga stappen hoort het er wel een beetje bij...

zoals hierboven gezegd werd... mooooie herinneringen gemaakt.. en nergens spijt van...

2 weken geleden de laatste nog gemaakt xD

ik ben overigens ook student aan de uni... Ik drink echter niet vaak...! de laatste maanden toevallig wat vaker... zo'n 5 glazen per week... maar heb ook maanden gehad dat ik niks dronk....

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:20

Ik ben 24 en nog nooit dronken geweest :') dat snappen mensen ook niet, maar hebben er wel respect voor! Ik heb niks met alcohol en zou bang zijn de controle te verliezen! Heeeeel af en toe ( laatste x was 4 jaar terug) wat baileys! Gewoon omdat het lekker is! :p

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 08:32

Samiyah schreef:
En alle studenten (die dus een universitaire of HBO studie doen) dan die meerdere dagen per week straalbezopen door de stad lopen? :D Nee hoor, ik geloof niet dat het een bepaald slag is die veel drinkt.

Ik ben ook niet vies van een drankje, ik drink toch elke week wel wat. En m'n vriend ook. (voor de beeldvorming: ik doe een HBO studie en vriend een master aan de uni) dus ook wij zijn niet van dat 'slag' mensen. :) Maar we lopen niet elke zaterdag meer stomdronken door de stad, vaak is het gewoon gezellig thuis een drankje doen terwijl we een film kijken. En eerlijk toegegeven heb ik die fase van elke week dronken zijn wel gehad in m'n leven maar ik heb nergens spijt van. Mooie herinneringen juist. :)

De vraag is of die groep ook slaagt in de studie. Ik vind het ook een bepaalt slag mensen dat zo zuipt. Niet zo zeer dom, wel oppervlakkig. Vaak ook niet mijn type mens.

Bovendien heb je het over 'meerdere dagen stomdronken'. Je vriend en jij die eens per week wel eens drinken vallen daar niet onder tenzij die ene keer heel de Week door gaat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 08:52

Mijn zus lust wel een drankje op zijn tijd... Als de fles open gaat moet die op en het is zelfs zo dat ik drank van haar in huis heb zodat zij niet in de verleiding komt.
Sinds ze een nieuwe vriend heeft gaat het overigens een stuk beter, omdat die gozer niet zo'n zuipschuit is.

Ze probeert mij al jaren steeds maar wijntjes voor te schuiven, voorstellen wat ik wil drinken en dan alleen alcoholische drankjes te noemen. ( dit alleen s'avonds hoor) maar ik zeg standaard doe maar fris, thee of sap :)

Ik lust gewoon geen alcohol en mij maak je een stuk blijer met een colaatje of wat anders zolang er meer alcohol of koffie inzit.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:08

ik werk in het weekeind achter de bar, en volgens het personeel begin je ja standaard met een shotje van het 1 of ander. hier doe ik dus niet aan mee. ik ben met de auto gekomen, ben aan het werk en wil ook met de auto terug....

verder drink ik zo 4-5 keer per jaar. dit zijn dan slechts een paar glaasjes op een avond 5-10 denk ik.
ik ben dan niet dronken maar wel aangeschoten.
zodra ik aangeschoten ben hou ik p met de alcohol en ga verder met de frisdrank.

ik zie het nut er niet van in om bezopen te zijn. of altijd maar alcohol te drinken.
af en toe drink ik wel eens een alstar (bier met 7up) tijdens de bbq ofzo maar dan ook alleen als ik niet meer hoef te autorijden ofzo.
ja met een alstar op mag je nog wel rijden maar ik wil het niet.
degene die ik ken en dit niet accepteren hebben pech. dan word ik maar niet geaccepteerd omdat ik in princiepe een niet drinker ben...
ik zie veel te vaak te bezopen mensen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:15

ik drink niet omdat mijn lichaam er totaal niet tegen kan.
1 glas is al veel te veel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:01

Ineke2 schreef:
Ik lust gewoon geen alcohol en mij maak je een stuk blijer met een colaatje of wat anders zolang er meer alcohol of koffie inzit.

Zo ik was nog niet wakker vanmorgen geloof ik...

Ik bedoelde natuurlijk " zolang er maar geen alcohol of koffie inzit"

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:39

Waarom drink ik alcohol?

Normaal gesproken drink ik alcohol omdat ik het lekker vind. Vrijwel alle alternatieven (en daar weet ik nu alles van omdat ik zwanger ben) zijn zoet. Dat vind ik gewoon niet lekker om de hele avond te drinken. Daarnaast is het bij sommige gelegenheden lekker om door de invloed van alcohol wat ontspannender te zijn, zoals op een feestje of als je een zware werkdag hebt gehad. Dat heeft verder niets te maken met dronken worden, maar je kunt het wel zien als een soort van 'verwenmomentje', net als sommige mensen dat hebben met een sigaar of sigaret. Gewoon even lekker ontspannen.

Als ik chique uit eten ga dan kan ik enorm genieten van goede wijnen bij de maaltijden, puur en alleen voor de smaak. Een goede wijn kan gewoon ontzettend lekker zijn. Ook dan heeft het niets met de alcohol te maken, wel met de smaak die erbij komt kijken.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:49

Ik moest eigenlijk wel lachen om je verhaal TS, het is net of je mijn levensverhaal verteld. (Minus de hockeyvereniging, en ik begon met drinken op mijn 16de).

Ik heb ook door ziekte een tijd lang minder tot niet gedronken, en momenteel heb ik het zo druk met mijn studie dat ik niet echt tijd of zin heb om veel uit te gaan. Maar ik drink ook gewoon veel minder met uitgaan. Want ook bij mij heeft het huisdier 'kater' zich gemeld. Hij klopt nog steeds zelden op mijn deur en ik moet het wel heel bont maken wil ik echt een kater krijgen. Maar.. Ik voel ook gewoon geen behoefte om compleet lam te raken. Aangeschoten is prima.. Maar echt dronken worden wil ik niet.

Waarom drink ik.. Nu omdat ik het lekker vind, voorheen denk ik om erbij te horen. Ik was jong en onzeker I guess. En later toen ik wat ouder was was het denk ik omdat het 'gewoon gebeurde', we gingen met grote groepen uit in Amsterdam en met veel mensen zijn er veel rondjes en het ging vaak ook redelijk snel. Waren meestal wel echt fantastische avonden :j.
Nu drink ik vaak aan het einde van een deadline week een glaasje wijn/bier met mede studenten. Ik denk een soort ontlading van stress, even alles laten gaan. Maar echt dronken word ik dus niet meer.

Edit: Overigens nooit gerookt en nooit drugs gebruikt en ook niet van plan om dit te gaan doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:00

Julia schreef:
suze_ schreef:
Wat is atten?

Zo snel mogelijk je drankje wegtikken, meestal een wedstrijdje.

Komt van ad fundum. Zo iets van tot op de bodem.

Studenten roepen bij een een borrel achterover tkken,.... Iets van: hey Adje
En dan sla je hem in een keer achterover.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:08

Tsja...ik drink nauwelijks tot nooit. Vroeger, die enkele keer dat ik aangeschoten raakte, ben ik ook meteen gestopt en overgestapt op fris...ik vind het geen fijn gevoel, dat gevoel de controle te verliezen. Ik heb het hele "dronken is stoer-gedoe" echt nooit begrepen. Als ik iets NIET stoer vind, zijn het dronken mensen. Ik denk ook dat er meer alcoholisten zijn, dan menigeen durft toe te geven. Ik rook bijvoorbeeld wel en dat is "zooooo not done" , maar drinken daarentegen is stoer? hoe raar? Dronken mensen worden heel vaak erg vervelend, maken relaties stuk, gaan achter het stuur zitten en noem maar op. Ik rook alleen in de tuin of iig in de open lucht...ik schaad daar niemand mee en toch voel ik me vaak een halve melaatse hahaha. Niet om roken goed te praten, want dat is echt heel slecht (en ja, ikw il ook gaan stoppen), maar om even een vergelijking te trekken.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:13

Waarom? Om me te ontspannen. Heel slecht, maar ik kan pas écht écht écht ontspannen na een aantal glazen wijn.

Weet dat het slecht is, maar ik kan me gewoon heel slecht ontspannen. Met een paar glazen wijn (of wat anders), lukt dat me wel. Probeer er echter niet altijd aan toe te geven, dus ik beperk mezelf tot 1 doordeweekse avond en het weekend. :D

Kan het prima laten staan, maar kan dus ook erg genieten van een glas wijn/likeurtje/mixje!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:23

Ayasha schreef:
Samiyah schreef:

De vraag is of die groep ook slaagt in de studie. Ik vind het ook een bepaalt slag mensen dat zo zuipt. Niet zo zeer dom, wel oppervlakkig. Vaak ook niet mijn type mens.

Bovendien heb je het over 'meerdere dagen stomdronken'. Je vriend en jij die eens per week wel eens drinken vallen daar niet onder tenzij die ene keer heel de Week door gaat.

Nee die mensen vallen allemaal af uiteindelijk :') .

Ik vind de hoeveelheid drinken koppelen aan intelligentie juist niet erg slim overkomen.
Ooit bij een vrijdagmiddagborrel wezen kijken? Of lunches/diners van de directie? Stinkend rijk volk dat ontzettend slim is en 'het gemaakt heeft' in het leven, maar ook enorme hoeveelheden alcohol weg tikt met regelmaat.

Ik hou van wijn. Doordeweeks, in het weekend, in de kroeg of thuis op de bank. Dus ja, ik drink regelmatig een glas. En als we op stap gaan ook wel eens een glaasje teveel. Zolang je jezelf onder controle hebt & het niet zo bont maakt dat je verslaafd raakt; dikke prima toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:38

Dat zijn toch echt de uitzonderingen. De gemiddelde "tikt regelmatig een boel alcohol weg" zit niet op de directiestoel. :)
Maar het "meerdere dagen stomdronken" volk zit daar niet. ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:44

@Ayasha nee klopt, ik ben niet meer elke week dronken. Maar die periode heb ik toch wel gehad (toen ik een stuk jonger was) en ik ben gewoon een HBO'er (bijna klaar ook, dus niet afgehaakt :P ) met brede interesses. Ik vind het gewoon wat kortzichtig om te zeggen dat alleen een bepaald slag volk (met andere woorden, de wat lagere milieus uit onze samenleving) veel drinkt.

Als ik om me heen kijk, ik heb bv. een goede vriend die studeert medicijnen en hij en zijn mede dokters-in-spe drinken juist hartstikke veel. :)) en dat zijn toch ook geen oppervlakkige mensen over het algemeen? Onder studenten wordt nou eenmaal veel gedronken... :D Misschien juist omdat er veel druk op ze zit (zware studie, zich moeten bewijzen, veel leren, weinig vrije tijd) dat ze iets nodig hebben om te ontspannen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:02

Nee hoor, dan is jouw visie kortzichtig. Bepaalt slag volk betekent voor mij niks meer of minder dat het een groep met veel gelijkenissen is. In dit geval kenmerken waar ik niet naar 'zoek' in vrienden. Maar dat betekent niet dat ze minderwaardig zijn.

drinken gaat vaak gepaard met feestjes, de interesse gebieden zullen dus ook meer die richting uit gaan. Alsin; feestjes waar jullie heen gaan of geweest zijn, cafe's/discotheken/uitgaansgebieden die jullie gemeenschappelijk hebben (of juist niet). Ik heb die mensen niks te vertellen en wat zij mij te vertellen hebben kwa weekendbesteding boeit me dan meestal niet want het kan me echt geen r**t schelen in welk café wie zich poepeloere gezopen heeft en wat ie toen gedaan heeft dat ie zich 's ochtends niet meer herinnerde.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:23

Ik drink niet vaak, maar als ik drink doe ik dat op feestjes etc, dan ben ik wel (flink) aangeschoten en doe ik met shotjes ook wel gezellig mee maar dronken ben ik nog nooit geweest :n

Hier kijken ze je niet aan alsof je rijp bent voor het gekkenhuis als je een atje doet :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:34

Onder studenten wordt (over het algemeen) veel gedronken, ik denk dat het misschien te maken heeft met het hele vrijheid-idee, je woont op jezelf, bepaalt zelf wanneer je uit gaat (niet meer verbonden aan vrijdag/zaterdag stapdag) want iedere avond valt er wel iets anders te beleven. Daarbij hoor je overal om je heen ''studententijd is de mooiste tijd van leven'', dus men gooit er een aantal achterover en gaat op avontuur uit om aan deze uitspraak te voldoen. Natuurlijk zijn er ook meer dan genoeg studenten die niet drinken en evenveel lol maken, het is een keuze die je maakt, evenveel respect voor beide kanten :)
Soms zie je inderdaad dat de mensen met de zwaarste studies (bv. wiskunde, natuurkunde etc) juist helemaal los gaan en het ook echt als uitlaatklep gebruiken, nu kan het immers.. ~~}>

Overigens ben ik zelf geneeskunde-student en lid bij een studentenvereniging, ik drink met enige regelmaat wat biertjes O:) , omdat ik het lekker vind (en de sfeer lekker vind), maar ik heb ook perioden dat ik twee weken oid niks drink

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:43

Nooit gedronken , wel vroeger door de vriendengroep geprobeerd om me aan de drank te krijgen en dat is nooit gelukt. ook als tiener nooit de behoefte gehad om stoer te doen en aan de drank te gaan.
Als ik lees dat mensen drinken om aan de alledaagse sleur te ontsnappen dan zit er volgens mij iets heel erg mis in je leven. Sleur is niet erg, daar heeft iedereen in meer of mindere mate wel eens last van maar je volgooien om te ontspannen en daar niet meer aan te denken maakt alleen maar dat de realiteit des te harder aankomt en je nog vaker en meer naar de fles zal grijpen dus eigenlijk op weg bent om alcoholist te worden, als sommigen dit al nog niet zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:18

Ik persoonlijk begrijp écht niet waarom met regelmaat mensen alcohol nodig hebben om te ontspannen... Dat las ik net ook weer.
Ik ontspan op stal bij mijn paard, of thuis op de bank voor de tv en met een kop thee of warme chocomel.
Lekker na een warme douche.