De Bijbel (gesprekstopic)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:04

Tsja ik ben ook niet zo'n fan van preken maar ben wel van mening dat een hemel kan zijn zoals men hoopt dat het zal zijn. Dus niet de hele dagen bijbelstudie, daar zouden meer mensen niet heel erg vrolijk van worden denk ik.

(Moll dat klinkt wel een beetje gemeen)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:16

Moll schreef:
daar in de hemel waar men tot in de eeuwigheid jubelen en zingen en de heer loven, eeuwigheid is lang hoor, werd na anderhalf uur kerk al niet goed van dat gezever

Dat komt omdat jij ook totaal niet open staat voor een andere mening en alleen je eigen zin doordramt. :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:21

Moll, ik denk dat het wel een goed idee is als jij het boek gaat lezen dat ik eerder in dit topic noemde. Dan krijg je vast een heel ander beeld. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:22

Moll schreef:
daar in de hemel waar men tot in de eeuwigheid jubelen en zingen en de heer loven, eeuwigheid is lang hoor, werd na anderhalf uur kerk al niet goed van dat gezever

Wie zegt dan dat men in de hemel alleen maar jubelen en zingen :?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:33

verootjoo schreef:
Moll schreef:

Wie zegt dan dat men in de hemel alleen maar jubelen en zingen :?

leest u openbaringen maar

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: De Bijbel (gesprekstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:35

Het spektakel wat zich daar afspeelt is ook wel iets anders dan in de gemiddelde kerk, hoor :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:37

KarinvdM schreef:
Moll, ik denk dat het wel een goed idee is als jij het boek gaat lezen dat ik eerder in dit topic noemde. Dan krijg je vast een heel ander beeld. :)

:D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:37

Moll schreef:
verootjoo schreef:
wie zegt dan dat men in de hemel alleen maar jubelen en zingen :?

leest u openbaringen maar

daar heb ik het niet in kunnen vinden :n Misschien moet je ze zelf nog maar eens lezen, met een boekje ernaast met uitleg erover. De openbaringen van Johannes zijn nu eenmaal niet de makkelijksten om te lezen, zeker niet voor iemand die de rest van de Bijbel ook niet zo best kent.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:38

Ik denk dat dit is waar Moll op doelt;
Citaat:
Er stond een troon in de hemel en daarop zat iemand. 3 Degene die daar zat had een uiterlijk als van jaspis en sarder, en rond de troon was een regenboog die eruitzag als smaragd. 4 Om de troon heen stonden vierentwintig andere tronen, waarop vierentwintig oudsten zaten. Ze droegen witte kleren en hadden een gouden krans op hun hoofd. 5 Van de troon gingen bliksemschichten uit en donderslagen en groot geraas. Voor de troon brandden zeven vurige fakkels; dat zijn de zeven geesten van God. 6 Ook lag er voor de troon iets als een zee van glas, van kristal. Midden voor de troon en eromheen waren vier wezens, die van voren en van achteren een en al oog waren. 7 Het eerste wezen zag eruit als een leeuw en het tweede als een jonge stier; het derde had een gezicht als een mens en het vierde leek een vliegende adelaar. 8 Elk van de vier wezens had zes vleugels, met overal ogen langs de randen en aan de binnenkant. Dag en nacht herhalen ze: ‘Heilig, heilig, heilig is God, de Heer, de Almachtige, die was, die is en die komt.’ 9 Telkens als deze wezens lof, eer en dank brengen aan degene die op de troon zit en die tot in eeuwigheid leeft, 10 werpen de vierentwintig oudsten zich neer voor hem die op de troon zit, en aanbidden hem die leeft tot in eeuwigheid, en leggen hun kransen voor zijn troon met de woorden: 11 ‘U komt alle lof, eer en macht toe, Heer, onze God, want u hebt alles geschapen: uw wil is de oorsprong van alles wat er is.’

Maar er staat nog wel meer dan dat in Openbaringen.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:40

Tsja je kunt het met Moll eens zijn of niet maar het is niet zo dat hij volslagen onzin neerzet. Hij geeft heel duidelijk zijn mening en ja dat is voor het merendeel niet een gedeelde mening.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:42

Ach, Wamhorse, dat hij die mening heeft is zijn zaak, maakt mij niet uit. Hij zou het iets minder ongenuanceerd en aanvallend kunnen brengen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:42

maar heel openbaringen zijn toch beeldspraken en visioenen van johannes? Niet dat het zo ís in de hemel.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf ook niet helemaal aan toe ben om die openbaringen door te worstelen :o Die zijn echt pittig.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:43

De openbaringen zijn inderdaad visioenen van Johannes, maar die zijn natuurlijk niet helemaal uit de lucht gegrepen, die heeft hij gekregen. Ik vind ze zelf ook moeilijk te duiden.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:44

Blue_Eyes schreef:
Het spektakel wat zich daar afspeelt is ook wel iets anders dan in de gemiddelde kerk, hoor :D

Ik heb enorm zin in dat spektakel

ik zou jullie het volgende boek willen aanraden : puur van Donald miller.

Openbaringen vind ik het moeilijkste boek uit de bijbel. Het oude testament lees ik heel eerlijk nauwelijks. Meer het nieuwe testament en dat eigenlijk ook heel weinig.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:45

H_Nalanta schreef:
Moll schreef:

Dat komt omdat jij ook totaal niet open staat voor een andere mening en alleen je eigen zin doordramt. :D

Uiteindelijk doen veel kerkgangers dat ook (niet speciaal op jouw gericht!!!!!) en dat is voor veel mensen waaronder ikzelf ook een rede om liever niet meer naar een kerk te gaan waar toch vaak word geoordeeld en doorgedramd. Mijn ervaring is, als je niet in het plaatje past kun je heel veel preken verwachten en daar moet je ook maar net zin in hebben. Goede kerken en gemeenschappen daargelaten uiteraard.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:46

verootjoo schreef:
maar heel openbaringen zijn toch beeldspraken en visioenen van johannes? Niet dat het zo ís in de hemel.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf ook niet helemaal aan toe ben om die openbaringen door te worstelen :o Die zijn echt pittig.

Ik heb laatst een goede cd serie erover geluisterd.
Die maakte het wel duidelijker, maar het is nog steeds HEEEEEEEEEEEEEL moeilijk. %)

Dus ik ga daar over een paar jaar nog maar eens naar luisteren. :Y)

Het gaat gewoon je eigen inbeeldingsvermogen te boven denk ik. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:47

trustHim schreef:
ik zou jullie het volgende boek willen aanraden : puur van Donald miller.

Openbaringen vind ik het moeilijkste boek uit de bijbel. Het oude testament lees ik heel eerlijk nauwelijks. Meer het nieuwe testament en dat eigenlijk ook heel weinig.

ik vind openbaringen ook het moeilijkst :j Maar ook de boeken van de profeten in het oude testament. Jesaja, Jeremia enzo kan ik ook weinig kaas van maken. Ik ben ook meer van het nieuwe testament :D

Wat is dat voor een boek?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:49

volgens openbaringen wordt er in de hemel volop muziek gemaakt en gezongen.
Openbaring 19:1-2 lezen we dat gelovigen in de hemel juichen als de antichristelijke macht op aarde wordt vernietigd

Verder is er blijdschap in de hemel als zich op aarde iemand tot bekering komt (Luc.15:7).

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:50

Moll schreef:
Openbaring 19:1-2 lezen we dat gelovigen in de hemel juichen als de antichristelijke macht op aarde wordt vernietigd

Verder is er blijdschap in de hemel als zich op aarde iemand tot bekering komt (Luc.15:7).

Klinkt gezellig! Ik hou wel van een potje muziek! Dat zingen doe ik dan wel zachtjes :P

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:50

Blijdschap lijkt me alleen maar goed, toch?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:51

boek is geschreven door een intelect persoon en het gaat over de zoektocht van de schrijver naar een pure eerlijke manier van geloven die bij hem past. Hij schrijft ook over twijels, vragen etc en de manier waarop een aantal vrienden van hem tot geloof zijn gekomen. O.a. vragen als Houden christenen niet teveel vast aan gewoonten, moet ik het altijd eens zijn met de manier waarop andere christenen geloven

heb het boek zelf afgelopen zaterdag gekocht en ben al ruim op de helft, het pakt me echt in de manier waarop de schrijver verteld over de dingen waar hij tegenaan loopt want dat zijn dingen waar ik en velen met mij tegenaan lopen

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:52

Maar wat als je nou niet van psalmen houd ;)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:53

wat u allen eens zou moeten lezen is het boek, Als goden cosmonauten waren.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:53

Moll schreef:
wat u allen eens zou moeten lezen is het boek, Als goden cosmonauten waren.

Heb je die?

Dan lees ik die en dan lees jij een boek van mij? Deal? :D :+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:54

Moll schreef:

wat wil je met deze post nou zeggen? ik wordt er alleen maar blij van, want als iemand uit mijn omgeving tot geloof komt voel ik daar ook vreugde over. Waarom? omdat ik die persoon (en iedereen) gun wat ik voel

@warmhorse, er zijn zoooooooooooooooooooooooooveel meer liederen dan de psalmen. Ik zing meer liederen die geschreven zijn door mensen uit deze tijd van bandjes enz dan psalmen