Paranormaal. Wat is waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:18

Benijden, jaloezie? Waar? :?
En waar zeg ik dat hij slechter is omdat hij geld vraagt? Lezen jullie wel? Ik zeg dat ik begrijp dat hij zovaak jankt dat ze hem niet geloven. Na die test istie ook beginnen huilen dat wat ie doet ECHT is enz.... Zat toen ook met stijgende verbazing te kijken want hoe kan iemand die zo overtuigd is zo reageren? :) Heb me altijd afgevraagd waarom iemand zich daar zo druk om zou maken. En kan het me nu voorstellen als hij zoveel te verliezen heeft. Dan wil je idd niet dat mensen met dergelijke dingen komen. Dat zou niemand willen.. Geen enkel bedrijf. (en hij zegt zelf dat hij een ondernemer is dus neem dit AUB niet verkeerd op. :+) Zo simpel is het. Waar oordeel ik? :? Ik zeg constant dat ie moet doen wat ie wil. :?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:24

Ayasha schreef:
Benijden, jaloezie? Waar? :?
En waar zeg ik dat hij slechter is omdat hij geld vraagt? Lezen jullie wel? Ik zeg dat ik begrijp dat hij zovaak jankt dat ze hem niet geloven. :) Heb me altijd afgevraagd waarom iemand zich daar zo druk om zou maken. En kan het me nu voorstellen als hij zoveel te verliezen heeft. Waar oordeel ik? :? Ik zeg constant dat ie moet doen wat ie wil. :?

oke, dan had ik het verkeerd begrepen ;)
Ik zie ook vaak in zijn shows, dat hij moet bewijzen..........., dat is iets van hem of van de programma makers om het geloofwaardiger te laten overkomen denk ik.
snap het ook niet
als iemand kan vertellen, dat een overleden familielid dingen verteld die niemand anders kan weten via hem? wat moet hij dan nog bewijzen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:31

Ik snap sowieso niet dat ie zich moet bewijzen, joh geloof je'm, dan geloof je'm, geloof je'm niet, jammer dan, houd je dan met wat anders bezig. Je hebt er toch niks aan om mensen neer te halen. Dan moest ie ook niet telkens in paniek raken als et effe mis ging...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:35

Ayasha schreef:
Ik snap sowieso niet dat ie zich moet bewijzen, joh geloof je'm, dan geloof je'm, geloof je'm niet, jammer dan, houd je dan met wat anders bezig. Je hebt er toch niks aan om mensen neer te halen. Dan moest ie ook niet telkens in paniek raken als et effe mis ging...

haha, als iemand een adhd tje is, is hij het wel ;)
echter snap ik hem wel
wat denk je wat er allemaal bij je binnenkomt als je je begeeft in zon grote groep
ik zou het niet kunnen.
je moet zo goed kunnen focussen

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:35

Even een vraag: HOE bewijs je iets wat er wel is maar je kan het niet zien?
bijvoorbeeld: ik kan contact maken met een overledene, vertel je daar alles over, ben trance medium (ga in het lijf van die persoon zitten) en het klopt allemaal.

HOE bewijs je dat officieel?

Ayasha
Blogger

Re: Paranormaal. Wat is waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:38

Als je met dat antwoord kan komen word je rijk fresco ;)

nombrado: Mwah dan nog. Kzeg het, ik begrijp het nu omdat er best wat van af hangt voor 'm. :)

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:49

fresco1234 schreef:
bijvoorbeeld: ik kan contact maken met een overledene, vertel je daar alles over, ben trance medium (ga in het lijf van die persoon zitten) en het klopt allemaal.

Moeilijk te bewijzen....

Zal er eens over na gaan denken

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:12

fresco1234 schreef:

Pfff heel moeilijk, maar je kunt mij overtuigen, door bv mij dingen te kunnen vertellen die alleen ik en mijn overleden moeder weten. Dat is tot nu toe niemand gelukt.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:17

ja dus dan is jouw antwoord: heel persoonlijke dingen kunnen vertellen

edit: en als ik het niet mag weten, kan IK het jou niet vertellen, maar misschien wel een ander medium

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:19

Ja, dingen die niemand anders kunnen weten. Maar op de TV vind ik dit niet geloofwaardig, omdat het inelkaar gezet kan zijn.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:22

ThreeFingers schreef:
Ja, dingen die niemand anders kunnen weten. Maar op de TV vind ik dit niet geloofwaardig, omdat het inelkaar gezet kan zijn.
Inderdaad :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:49

Het probleem is denk ik dat mensen vergeten dat Derek naast paragnost ook gewoon mens is.
Met emoties die ieder ander mens heeft.
En bij hem zien we ze omdat hij een bekend persoon is.

Hij heeft eens in een intervieuw gezegt dat het hem idd wel soms frustreerd want geloof maar dat hij ook een boel oliebol over zich heen krijgt van mensen die het allemaal maar flauwekul vinden.
En ja...dan komt de mens Derek naar voren ipv de paragnost Derek.
Ik kan dus ook zijn emotionele kant heel goed begrijpen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:50

maar IMO neem je dat er bij als je over de hele wereld trekt. :? Dan moet je ook niet zeuren :o

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:54

Ach ieder mens zeurt op zijn tijd toch wel eens? ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:59

Onassa schreef:

Ja maar om nu om zo iets te gaan huilen... Tja :) Misschien ligt 't em in je interpretatie van de dingen. :+

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:07

Ayasha schreef:
Onassa schreef:

Ja maar om nu om zo iets te gaan huilen... Tja :) Misschien ligt 't em in je interpretatie van de dingen. :+

pft...nou ik weet niet hoe het met jou is,
maar bij mij kunnen ook om minste geringste de tranen rijkelijk vloeien
als je "open" staat om zo maar te zeggen, ben je ook enorm kwetsbaar en gevoelig.
Alles komt dan simpel gezegd 10x zo hard binnen
Ook kwetsende opmerkingen van de medemens.
Ik vind dat het hem siert, dat hij gaat huilen ipv hij enorm boos wordt of agressief.
Hij laat eigenlijk zijn ware gevoel zien. Iets dat je (vooral bij mannen) heel weinig ziet.
(onder boosheid of agressie ligt altijd verdriet)
Zou dat graag vaker zien in de wereld.
Het ware gevoel zien van een persoon...

Bij het filmpje van Derek , geplaatst door BB, kon ik me zeker heel goed voorstellen hoe derek zich voelde.
wat een koudheid en ongevoel en beïnvloeding.
Ik denk dat ik in zijn schoenen had gestaan was weggelopen, zonder die test te doen.
gezichtsverlies of niet, boeien!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:16

Eh dat ligt geheel aan je persoonlijkheid want ik ben geheel niet kwetsbaar of gevoellig als ik open sta. :? Als je kwetsbaar en gevoellig bent doe je iets mis want je hoort de gevoelens niet over te nemen, daar ga je aan stuk.
Die kritiek komt trouwens niet tíjdens shows, maar er na ;) De professor van die test heeft hem ook absoluut niet aangevallen. Integendeel.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:47

Ayasha schreef:
Eh dat ligt geheel aan je persoonlijkheid want ik ben geheel niet kwetsbaar of gevoellig als ik open sta. :? Als je kwetsbaar en gevoellig bent doe je iets mis want je hoort de gevoelens niet over te nemen, daar ga je aan stuk.
Die kritiek komt trouwens niet tíjdens shows, maar er na ;) De professor van die test heeft hem ook absoluut niet aangevallen. Integendeel.

nee, die man was niet lelijk of viel hem niet aan.
maar emotioneel afwezig was deze beste man wel.
en dat voel je als heldervoelend persoon, ik herken dat heel goed. Geen warm hart, afgesloten in hart en zonnevlechtchakra.
Je neemt de gevoelens ook niet over, maar je voelt zon enorme afstand, waar je niks mee kan.
Dat was een hele mooie les voor derek.
er is niet mis met huilen, dat heeft niets met kwetsbaarheid te maken, maar met het loslaten van overvloedige emoties of gevoelens, ook van anderen.
Daar is niks mis mee....het lucht veelal op.
daar is huilen ook voor bedoeld.

Leerlingen hier te paard, huilen meestal de 3 e les (of erna) er gaat dan wat open, en dan zit ik gezellig mee te huilen! (heb er geen last van, help hen met loslaten en zie zelf huilen als uitlaatklep)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:56

Die man was helemaal niet koel of afgesloten... :?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:38

Ayasha schreef:
Die man was helemaal niet koel of afgesloten... :?

vond jij het een warme man?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:41

Waar je in geloofd dat is voor jou de waarheid, en dan heb ik het over de openings zin.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:51

nombrado schreef:
Dat hij in veel gevallen zeker gelijk heeft, bewijst mijn gevoel, wat ik heb bij de mensen die hij inleest.
Ik lees nl veelal precies hetzelfde, en voel de lichamelijke en geestelijke pijnen.

Derek Ogilvie heeft vrijwillig deelgenomen aan een 100% objectieve,
zorgvuldig opgezette, en nauwkeurig gecontroleerde test.
Op zich verdient dat respect, want niettegenstaande alle dikke claims,
zijn er maar weinig zgn. paragnosten die aan zo'n test durven deelnemen.
Dat neemt niet weg dat over de resultaten van de test geen enkele discussie bestaat.
Derek Ogilvie heeft geen paranormale gaven.

Als jij nu vertelt dat je hetzelfde gevoel hebt als Derek,
dan heb je al evenmin paranormale gaven :+ .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:52

Ho, het enige wat die test bewezen heeft is dat hij geen telepathie kan. ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:54

BigBen schreef:
nombrado schreef:
Dat hij in veel gevallen zeker gelijk heeft, bewijst mijn gevoel, wat ik heb bij de mensen die hij inleest.
Ik lees nl veelal precies hetzelfde, en voel de lichamelijke en geestelijke pijnen.

Derek Ogilvie heeft vrijwillig deelgenomen aan een 100% objectieve,
zorgvuldig opgezette, en nauwkeurig gecontroleerde test.
Op zich verdient dat respect, want niettegenstaande alle dikke claims,
zijn er maar weinig zgn. paragnosten die aan zo'n test durven deelnemen.
Dat neemt niet weg dat over de resultaten van de test geen enkele discussie bestaat.
Derek Ogilvie heeft geen paranormale gaven.

Als jij nu vertelt dat je hetzelfde gevoel hebt als Derek,
dan heb je al evenmin paranormale gaven :+ .

dat is jou waarheid :+
ik vind het normaal
want iedereen heeft het, die "paranormale gave"
er is een naampje aangegeven, maar het is niet voor sommige weggelegd, maar voor iedereen.
Ook jij hebt ut *D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:05

Hermelijn schreef:
Ik denk dat ik de keren dat ik hetzelfde zeg als een vriendin op één hand kan tellen, haha :D En dan nog is het meestal te relateren aan onze vriendschapsband, in plaats van aan telepathie.

Dat van die vriendeinnen sloeg niet op telepathie zelf, maar op elkaar af gestemd zijn waardoor je makkelijker telepathie zou kunnen doen. Als je niet vaak gelijktijdig hetzelfde zegt al je vriendin, ben je dus niet op haar ingestemd, maar er zijn zat mensen die dat wel hebben. Verder zie je het veel binne families, die afstemming.
Citaat:
Die experimenten zijn inderdaad heel moeilijk, maar als telepathie echt bestaat, dan zou het toch niet uit moeten maken of die personen elkaar kennen of niet? Als jij gedachten op kan vangen van een persoon, waarom zou het dan moeten uitmaken van wie het is?

Dat maakt dus wél uit omdat je als het ware op dezelfde golflengte moet zitten. Zie het als twee radios die allebei op ene verschillend station zijn afgestemd. Het is dan verdomd moeilijk om er wat verstaanbaars uit te halen, terwijl je, als ze op dezelfde golflengte zijn afgesteld, dingen wel goed kunt onderscheiden. Ik hoop dat het zo duidelijk is waarom het gewoon slecht werkt met willekeurige personen. daarbij is ook niet iedereen een even goede ontvanger of zender. Maar een goed verstaander heeft een half woord nodig, ook bij telepathie, en dat zie je dus weer bij mensen die op elkaar afgestemd zijn, dat ze maar weinig nodig hebebn om elkaar te begrijpen.
Citaat:
Natuurlijk zijn er fouten bij wetenschappelijk onderzoek... maar ja, je moet toch ergens beginnen ;) Veel dingen die ik zie (op tv of in tijdschriften) denk ik inderdaad ook van... ja maar je kan het ook zó uitleggen.

Dat laatste heb ik dus ook, dus ik begrijp dat niet iedereen alles wil geloven, en dat zou ook niet moeten. Er wordt behoorlijk misbruik gemaakt van goedgelovigheid, ook op dit gebied, en het biedt hoge kijkcijfers.
;) Wat ik wel jammer vind, is dat als een experiment mislukt, men meteen maar "bedrieger" gaar roepen en alles aan de kant schuift als onmogelijk of niet waar. Wat ik zeg, vaak is er helemaal geen aan en uit knop en weinig controle over wat je opvangt en moet je onder druk op TV idd maar trucjes uit gaan halen of raden omdat ze wel wat van je verwachten. Maar een aantal missers wil nog niet zeggen dat niets plots meer waar is!
Ik vind het wel jammer dat wetenschappelijke onderzoeken niet kloppen als men juist daar naar grijpt voor bewijzen. Want soms zijn die bewijzen helemaal geen werkelijke bewijzen, maar toch gelooft iedereen de uitslag van een wetenschappelijk onderzoek als het aannemelijk lijkt.
Ja, je moet ergens beginnen, maar begin dan niet met de opzet om te falen.