[Centraal] Surprisetopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike__

Re: [Centraal] Surprisetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:15

heeeeee, ik stel mijn vraag even hier! :)
Ben benieuwd of jullie leuke ideen hebben?!
Ik zou graag voor mijn vader een mega Iphone willen maken, (sinds hij er een heeft kan hij nooit mee zonder)
Weten jullie hoe ik dat kan aanpakken?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:26

Heb je niet toevallig iets bij bol.com besteld? Dan krijg je namelijk zo'n best grote platte doos ;)

Anders zul je zelf iets moeten fabriceren, van twee stukken karton met wat strookjes er tussen. Als je de strookjes een paar keer vouwt hun je ze er mooi met een lijmpistool tussen plakken. Moet je wel weer een lijmpistool hebbn...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:54

Ik werk bij de zeeman.. Als je daar gewoon eens vraagt.. Wij hebben ook vaak grote platte dozen.. Meestal voor pyjama's etcetera :D

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:59

Bedankt allebei! Zou ik dat gewoon kunnen vragen @nine1987?

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:14

Sinds kort heb ik een relatie met een jongen en mijn vader zou mijn vader niet zijn, als hij hier niet enige moeite mee zou hebben. Want zijn kleine meisje wordt groot, haha, en daar heeft hij toch wel erg veel moeite mee.

Nu heb ik hem getrokken met lootjes voor Sinterklaas en ik wil hem heel graag een kleine beetje in de zeik nemen. :+
Ik wil namelijk in mijn surprise tips verwerken met als thema Hoe overleef ik het eerste vriendje van mijn dochter? En daarnaast wil ik de tips uitwerken, door bijvoorbeeld de tip, koop een net zo grote roze bril als je dochter, uit te werken door een bril roze te spuiten etc en erbij te doen.

Maar ik loop een beetje vast hiermee, want tot nu toe heb ik de tips: koop een net zo grote roze bril als je dochter, koop oordopjes etc. Maar ik vind ze allemaal net niet grappig genoeg. Dus hierbij mijn vraag of jullie creatieve brein nog grappige tips heeft die ik kan gebruiken, waardoor ik een geslaagde surprise kan maken voor mijn vader. :){ <:)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:10

Moii_missy_ schreef:
Bedankt allebei! Zou ik dat gewoon kunnen vragen @nine1987?

Tuurlijk.. No problem.. Wij krijgen die vragen nu redelijk vaak met het "surpriseseizoen":P

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:15

@ charlotteCC..

Zoiets heeft een vriendin van mij een paar jaar geleden gemaakt.. Een grote platte doos gepakt.. (zij had er een van een lcd tv ofziets) Daar had ze allemaal hokjes in gemaakt en in elk hokje een voorwerp of een briefje wat met die informatie te maken had.. Zij had toevallig: help je schoonmoeder de winter door als thema.. Doos zwart gemaakt met allemaal sneeuwvlokjes erop.. En dan op elk vakje een nummertje, kriskras door mekaar (adventskalenderidee) en dan in elk vakje iets anders.. handschoenen, een sjaal, oorwarmers, een kruik enz enz enz.. En dan in verschillende hokjes de echte kadootjes.. Was echt heel erg leuk.. En dan in sommige hokjes van die leuke Wist je dat? quotes maken.. Echt superleuk.. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven.. Maar zoiets is misschien een idee??

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:22

Wat een goed idee! Wilde eerst een boekje maken met de tips, maar dan had ik het probleem waar ik de voorwerpen moest laten. Dit is wel een hele leuk oplossing!!
Dankje!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:34

Graag gedaan.. Ben zelf zwaar knutselverslaafd, dus lees de hele tijd mee :P Heb wel zelf niks meer aan mijn truck gedaan gisteren en vandaag, maar heb morgen toch vrij, dus misschien ga ik dadelijk nog even wat prutsen.. :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:23

nine1987 schreef:
@ charlotteCC..

Zoiets heeft een vriendin van mij een paar jaar geleden gemaakt.. Een grote platte doos gepakt.. (zij had er een van een lcd tv ofziets) Daar had ze allemaal hokjes in gemaakt en in elk hokje een voorwerp of een briefje wat met die informatie te maken had.. Zij had toevallig: help je schoonmoeder de winter door als thema.. Doos zwart gemaakt met allemaal sneeuwvlokjes erop.. En dan op elk vakje een nummertje, kriskras door mekaar (adventskalenderidee) en dan in elk vakje iets anders.. handschoenen, een sjaal, oorwarmers, een kruik enz enz enz.. En dan in verschillende hokjes de echte kadootjes.. Was echt heel erg leuk.. En dan in sommige hokjes van die leuke Wist je dat? quotes maken.. Echt superleuk.. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven.. Maar zoiets is misschien een idee??

Waanzinnig goed idee! (alleen hoe maak je de hokjes aan de binnenkant? (de deurtjes snap ik wel :D)
Denk dat ik dat eens ga maken voor mijn vader met kerst. Hij wordt volgend jaar twee keer opa (zijn beide dochters zijn zwanger) en denk dat ik dan een 'Hoe overleef ik mijn kleinkinderen?'-kalender maak.
Heb nu:
- Klim ook op een roze wolk (eens op zoek of een kussentje is in de vorm van een (roze) wolk)
- Zorg voor oordoppen (misschien voor de gein twee kurken, of eens kijken of mijn zwager wat van zijn werk kan meenemen)
- Gebruik je nachtrust optimaal (slaapmasker ofzo)
- Leer tot tien tellen (klein telraam)
- Bereid je goed voor (hekje, deurstoppen, van die stopcontactdingen, nog geen idee)
- Blijf actief (hardloopgelletjes)
- Maak nieuwe herinneringen en koester de oude (bij een bokker wil ik een mozaiek van allemaal foto's laten maken)
- Leef nog minstens 100 jaar (foto van een verschrimpeld mannetje en dan dag- of nachtcreme ofzo)

Iemand nog andere ideeën?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:56

@polivy; Ik wil vanavond die wijnfles kapot slaan. Heb jij misschien nog tips hoe ik dit het beste kan doen? Bijv. in een handdoek wikkelen en dan erop slaan?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:20

Ik heb 'm gewoon op een werkbank gelegd. Maar volgende keer zou ik idd wel iets er onder leggen, vooral een stapeltje handdoek(en) onder de hals. Wel stevig. Dat is echt een tricky gedeelte. En heel zacht tikken. Er hoeven alleen maar barsten in te zitten. Dan kun je het vaak wel er af plukken in delen. En vooral heeeeeeeeeeel voorzichtig bij de hals.

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:12

ga toch maar niet voor de Iphone.. Heb nu als idee een zelfgemaakt spel! Volgens mij wordt het wel leuk :) Zal even een foto'tje plaatsen als ie af is, wordt denk beetje nachtwerk aangezien ik zo pas ga beginnen!
Succes iedereen !

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:51

@ Polivy: Ook met karton en en dat vasttacken met een nietpistool of met veel plakband hihi.. Ik denk dat je anders ook wel triplex (hout) kunt gebruiken ofzo.. Dan wordt t wat steviger en kun je t mooier afwerken, maar hier heb ik geen ervaring mee.. Denk dat je dan echt met schroefjes moet werken en deurscharniertjes voor de deurtjes..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:02

Nu alleen kijken of ik ergens een grote platte doos kan vinden.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:58

Wat een leuk idee Nine1987! Misschien iets voor mij voor volgend jaar :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:01

@polivy: (kom ik weer) media markt, its, zowat allemaal.. Dozen van grote LCD/plasma schermen zijn echt prima :D

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:17

Weet er iemand hoe ik een bierfles surprise kan maken? Het moet helaas wel op korte termijn aangezien het voor morgenavond is! Alvast bedankt voor de tips :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:20

nine1987 schreef:
@polivy: (kom ik weer) media markt, its, zowat allemaal.. Dozen van grote LCD/plasma schermen zijn echt prima :D

Maar geven ze die ook echt mee vraag ik me dan altijd af.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:21

Sorry, maar das wel erg korttijd..

Foto's van de mijne zijn aan t uploaden, hijs helemaal klaar, alleen nog inpakken en rijm uitprinten :D
Morgenochtend 11 uur bij vriendje wezen, rond 1 uur beginnen en komt de rest van de enorme familie van m. :+

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:22

DyonS schreef:
Weet er iemand hoe ik een bierfles surprise kan maken? Het moet helaas wel op korte termijn aangezien het voor morgenavond is! Alvast bedankt voor de tips :D

Lijkt me best lastig. Vooral zo kort dag. Misschien hebben we een gemakkelijker idee? Dus voor wie is het? Of moet het persé een bierfles zijn?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:11

Ik zou maar een gewone lege bierfles gebruiken, met daarin als dat past het cadeau, en anders een briefje met aanwijzingen. Is anders wel erg lastig nu nog...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:24

Teken een bierfles wat groter is als je cadeau. Leg het op een ander papiertje en knip die even groot als je andere bierfles. Kleur ze in. Schrijf er eventueel een gedichtje op. Doe het cadeau er tussen plak of niet ze aan elkaar en klaar!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:26

Mijn surprise :D
AfbeeldingAfbeelding
De pot met 'Chrysant' erop geschilderd
Afbeelding
En de inhoud van de pot, chocolade ontbijtkoekprut, daaronder een laag wit zand en daaronder ligt t cadeautje
Afbeelding

Hoop dat de bloemen morgen nog een beetje vorm hebben, want met t papier er omheen zakte t allemaal nogal in elkaar..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:30

Ziet er erg leuk uit Loiz!!!
Aangezien niemand uit mijn team eraan begonnen was hebben we het verschoven naar donderdag... afgelopen 2 weken hadden we een poedersuiker rooster met 3 dagen werken 1 dag vrij...