Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:56

slimmerik schreef:
Maar een bruiloft wordt toch gezien als een familiefeest. Als men keihard zou stellen dat mijn kinderen niet "gewenst" zijn dan was inderdaad de vriendschap over.

Als men de uitnodiging zou richten aan de heer en mevrouw, zou ik het niet in mijn hoofd halen om mijn kinderen mee te nemen en zouden we even goede vrienden zijn.

Gewoon, het gevoel wat ze me erbij zouden geven, zou mijn stemming bepalen dus.

Ik verlang respect naar mij toe maar ook naar mijn kinderen.
En als ik zo weinig respect zou hebben voor de kinderen van mijn vrienden, dan waren het mijn vrienden niet.

Ik ben dit eerlijk gezegd helemaal met je eens. Godzijdank heb ik niet zulke vrienden en zal ik sowieso mijn kind op de leeftijd die ze nu heeft (5 jaar) ook niet zo snel meenemen naar een bruiloft, dus ik zal dit probleem ook niet snel mee gaan maken. Ik trek ook geen mensen die mijn kind niet moeten, die hoef ik niet in mijn leven. :evaw:

Ik overleg ook altijd even als ik uitgenodigd wordt voor feestjes en andere dingen, als ik wel met mijn dochter zit. Wordt nooit moeilijk over gedaan, al doe ik meestal wel mijn best om iets voor haar te regelen, want ik zit een stuk relaxter op een feessie zonder kind (tenzij er meerdere kinderen zijn e.d.). ;)

Ayasha
Blogger

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:02

jullie doen bijna alsof TS god weet wat vraagt/doet door geen kinderen op HAAR trouwdag te willen, jemig.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:06

Het gaat om de toon, he, denk dat dat een groot verschil uitmaakt.
Ik ben verder helemaal niet moeilijk wat mijn kind betreft, vind het heerlijk om naar feestjes te gaan zonder kind en doe dat ook als het even kan. ;)
Al hoewel bruiloften sowieso niet mijn favoriete feestjes zijn. :+
Ik ga dan ook alleen naar bruiloften van echt goede vrienden tegenwoordig. Maar goed, er scheiden er meer dan dat ze trouwen in mijn leeftijdscategorie. :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:23

Twiggy2008 schreef:
Het gaat om de toon, he, denk dat dat een groot verschil uitmaakt.
Ik ben verder helemaal niet moeilijk wat mijn kind betreft, vind het heerlijk om naar feestjes te gaan zonder kind en doe dat ook als het even kan. ;)
Al hoewel bruiloften sowieso niet mijn favoriete feestjes zijn. :+
Ik ga dan ook alleen naar bruiloften van echt goede vrienden tegenwoordig. Maar goed, er scheiden er meer dan dat ze trouwen in mijn leeftijdscategorie. :P

Ik denk dat de TS hier ook best wel haar best doet om het er netjes in te zetten. Anders zou ze geen heel topic openen om te bedenken hoe je zo iets vraagt zonder mensen het hoofd te stoten ;) .

Dan nog ik zou me er absoluut niet aan kunnen storen als ik ergens zonder aanhang word uitgenodigd al staat er 'Ik vind die vent van jou een kl**tz*k, dus laat die maar in het thuisvak' als je een feestje geeft mag je toch zeker zelf weten wie je uitnodigd :Y) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:25

liedje89 schreef:
Hoezo vind je het een teken van weinig respect als je word uitgenodigd zonder aanhang (of dat nu partner of kinderen betreft). Soms is het gewoon niet praktisch als iedereen met een hele kudde op komt draven, iedereen aanhang mee betekend ook weer een grotere feestzaal en meer mensen de van hapjes en drankjes voorzien moeten worden als iemand zijn bruiloft bijv een beetje klein wil houden snap ik best dat niet iedereen aanhang mee mag nemen. Bovendien heb ik echt wel vrienden waarvan ik de partner bijna nooit en niet ken zie dan hoeft die partner ook niet perce op mijn kosten een 5 gangen dineer te eten hoor :Y)

Gelijk met een kudde op komen draven, ik vind dat wel weer gelijk negatief klinken hoor.

Als mijn beste vriendin een nieuwe vriend heeft, dan zou ze die mee mogen nemen naar mijn bruiloft. Ik zou nooit iemand 'alleen' uitnodigen. Ze mogen altijd iemand mee nemen. Ik ben zelf ook wel eens 'alleen' naar een bruiloft geweest. Ik kende, op het bruidspaar na, helemaal niemand. Nou, ik kan je vertellen, dat is niet gezellig, ik zou mijn gasten dat niet willen door laten maken.
Ik heb vriendinnen waarvan ik de man ook niet vaak zie, maar mijn vriendinnen zijn al wel tijden samen met ze. Dan ga ik niet zeggen dat de partner niet mee mag. Vind ik ook een beetje vreemd en niet fijn naar je gasten toe.

Ze mogen van mij, op elk feestje dan ook, iemand mee nemen, dat vind ik gastvrij zijn naar mijn gasten. En op mijn bruiloft kijk ik niet naar 1 persoon meer of minder.

Je kan ook tijdens de plechtigheid alles heel klein houden, inclusief het diner en het feest wat groter, scheelt je dat de kosten van het vijf gangen diner.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:30

Mindim schreef:
liedje89 schreef:
Hoezo vind je het een teken van weinig respect als je word uitgenodigd zonder aanhang (of dat nu partner of kinderen betreft). Soms is het gewoon niet praktisch als iedereen met een hele kudde op komt draven, iedereen aanhang mee betekend ook weer een grotere feestzaal en meer mensen de van hapjes en drankjes voorzien moeten worden als iemand zijn bruiloft bijv een beetje klein wil houden snap ik best dat niet iedereen aanhang mee mag nemen. Bovendien heb ik echt wel vrienden waarvan ik de partner bijna nooit en niet ken zie dan hoeft die partner ook niet perce op mijn kosten een 5 gangen dineer te eten hoor :Y)

Gelijk met een kudde op komen draven, ik vind dat wel weer gelijk negatief klinken hoor.

Als mijn beste vriendin een nieuwe vriend heeft, dan zou ze die mee mogen nemen naar mijn bruiloft. Ik zou nooit iemand 'alleen' uitnodigen. Ze mogen altijd iemand mee nemen. Ik ben zelf ook wel eens 'alleen' naar een bruiloft geweest. Ik kende, op het bruidspaar na, helemaal niemand. Nou, ik kan je vertellen, dat is niet gezellig, ik zou mijn gasten dat niet willen door laten maken.
Ik heb vriendinnen waarvan ik de man ook niet vaak zie, maar mijn vriendinnen zijn al wel tijden samen met ze. Dan ga ik niet zeggen dat de partner niet mee mag. Vind ik ook een beetje vreemd en niet fijn naar je gasten toe.

Ze mogen van mij, op elk feestje dan ook, iemand mee nemen, dat vind ik gastvrij zijn naar mijn gasten. En op mijn bruiloft kijk ik niet naar 1 persoon meer of minder.

Je kan ook tijdens de plechtigheid alles heel klein houden, inclusief het diner en het feest wat groter, scheelt je dat de kosten van het vijf gangen diner.

Of je je kan vermaken in 'vreemd' gezelschap verschild heel erg per persoon denk ik ;) . Ik zou ook niet perce zeggen dat als ik zo iets zou doen ik het zonder aanhang zou willen maar ik kan het best begrijpen als iemand het vraagt. En het ook niet als een belediging aan de hand van mijn partner oid zien. Mensen die single zijn gaan toch altijd alleen naar dat soort dingen je ziet toch ook geen hele rijen singles die huilend in een hoekje staan bij een bruiloft }:0. Ik zou persoonlijk ook geen feest willen geven waar ik maar de helft van de mensen ken/mag en de rest meegesleepte kinders en partners zijn die vaak ook helemaal geen lol hebben in het bezoeken van de bruiloft oid van een volstrekt vreemde.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 27-08-10 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:30

Partner van is bij mij ook altijd welkom!

Maar als jij een feest geeft, en de locatie plus het feest zijn gewoon niet geschikt voor kleine kids dan vind ik wel dat je dit mag aangeven aan de ouders. Ik vind dat heel iets anders als de aanhang niet uitnodigen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:33

liedje89 schreef:
Ik denk dat de TS hier ook best wel haar best doet om het er netjes in te zetten. Anders zou ze geen heel topic openen om te bedenken hoe je zo iets vraagt zonder mensen het hoofd te stoten ;) .

Dan nog ik zou me er absoluut niet aan kunnen storen als ik ergens zonder aanhang word uitgenodigd al staat er 'Ik vind die vent van jou een kl**tz*k, dus laat die maar in het thuisvak' als je een feestje geeft mag je toch zeker zelf weten wie je uitnodigd :Y) .

Oh, dat geloof ik ook wel, hoor, dat zij haar best doet om een manier te vinden om het netjes over te brengen. Ik zeg toch ook niets anders? ;)
Ik zeg alleen maar dat het ook om de toon gaat, anders haak ik toch echt meteen af, denk ik (indien de toon mij niet zal bevallen). Maar ik heb niet een vriend of vriendin die moeilijk doet over kinderen an sich, ik denk dat dat al scheelt, dus ik zal dit probleem ook niet snel gaan meemaken. Want ik zal dus sowieso mijn kind op dit moment niet echt snel mee gaan nemen naar zoiets. Daar vindt zij niets aan waarschijnlijk, ze is niet dol op uit eten en harde muziek doe ik haar ook geen lol mee (op keihard K3 en de Mega Mindy CD na dan :D ). :+

Overigens zou ik naar een bruiloft toch echt mijn partner wel mee willen nemen, of ze hem nou kennen of (nog) niet. Heb totaal geen behoefte om alleen naar een bruiloft te gaan en zeker niet als ik er geen hond ken. :+

Maar goed, gelukkig heb je als eventueel genodigde ook de vrijheid om gewoon lekker niet te gaan. En van die gelegenheid maak ik ook heel graag gebruik. Dan stuur ik gewoon een lieve kaart, ben je ook klaar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:36

Citaat:
Of je je kan vermaken in 'vreemd' gezelschap verschild heel erg per persoon denk ik . Ik zou ook niet perce zeggen dat als ik zo iets zou doen ik het zonder aanhang zou willen maar ik kan het best begrijpen als iemand het vraagt. Mensen die single zijn gaan toch altijd alleen naar dat soort dingen je ziet toch ook geen hele rijen singles die huilend in een hoekje staan bij een bruiloft . Ik zou persoonlijk ook geen feest willen geven waar ik maar de helft van de mensen ken/mag en de rest meegesleepte kinders en partners zijn die vaak ook helemaal geen lol hebben in het bezoeken van de bruilift van een volstrekt vreemde

Nou, ik sta echt niet te huilen in een hoekje hoor, je dramatiseert de boel wel erg, mijn hemel.

Als single ben je alleen en heb je geen partner, dat is wat anders dan dat je wel een partner hebt en je wordt verteld dat die niet welkom is. Ik vind dat 2 hele verschillende dingen.

Juist omdat niet iedereen zich in vreemd gezelschap kan vermaken, zou ik een partner altijd ook uitnodigen, juist om te voorkomen dat iemand zich ongemakkelijk voelt.

Kinderen neem ik sowieso niet mee naar een bruiloftsfeest. Dat is in de avond en dan ligt hij op bed en regel ik een oppas als me dat lukt. Wanneer ik wel overdag wordt uitgenodigd, zijn het naasten of hele goede vrienden en dan is mijn kleine man ook gewoon welkom gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:39

Citaat:
Maar goed, gelukkig heb je als eventueel genodigde ook de vrijheid om gewoon lekker niet te gaan. En van die gelegenheid maak ik ook heel graag gebruik. Dan stuur ik gewoon een lieve kaart, ben je ook klaar.

Haha, heb ik laatst ook gedaan. Ik moest naar een bruiloft, man was op zee, ouders op vakantie en de rest was of aan het werk of in een verbouwing. Kon nergens mijn kind naar toe brengen. Ik heb dus een lieve kaart gestuurd met uitleg.
Nou, they were not amused :oo

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:39

_flo_ schreef:
Ik zou (wanneer jullie gasten die kinderen hebben willen uitnodigen) de envelope adresseren aan Dhr. en Mvr. Huppeldepup.

heee, die zijn bij ons ook geweest :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:51

Mindim schreef:
Citaat:
Maar goed, gelukkig heb je als eventueel genodigde ook de vrijheid om gewoon lekker niet te gaan. En van die gelegenheid maak ik ook heel graag gebruik. Dan stuur ik gewoon een lieve kaart, ben je ook klaar.

Haha, heb ik laatst ook gedaan. Ik moest naar een bruiloft, man was op zee, ouders op vakantie en de rest was of aan het werk of in een verbouwing. Kon nergens mijn kind naar toe brengen. Ik heb dus een lieve kaart gestuurd met uitleg.

Jeetje.. Dat vind ik nou net niet kunnen! Iedereen is toch vrij om te gaan en te staan waar ze willen? Ik vind het een goede oplossing van je trouwen. Ik heb liever dat jij lekker thuis blijft, en op je gemak bent, dan dat je in je eentje een hele volksverhuizing moet regelen om jezelf, je kind en spulletjes van je kindje op die bruiloft te krijgen. Waarna jij in je eentje je kindje in de gaten moeten houden (want tja, daar ben je toch mama voor) en zelf kan je niet genieten van het feest. Waarschijnlijk vind je het ook een stuk minder leuk om daar te zijn zonder je man. Nou, ik zou het juist heel erg op prijs stellen als je je netjes afmeld dmv een lief kaartje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:59

Kind mee nemen was sowieso geen optie, imo hoort een klein kind niet op een bruiloftsfeest die in de avonduren plaats vindt.

Sommige mensen willen gewoon ongeacht wat, dat je komt. Ik mocht zoontje wel meenemen, maar het feest begon vanaf half negen en hij was toen 3. Dus dat doe ik niet, voor mij niet leuk, voor kind niet leuk, voor noemand leuk eigenlijk.

Ik was ook wel verbaasd over de reactie hoor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:02

Mindim schreef:
Citaat:

nou ja zeg, wat belachelijk (van hun) Je bent hun hond niet 'kom hier' Pfff, wat een bullshit zeg.

Als mijn beste vriendin zou gaan trouwen en ik heb tegen die tijd kids heb en zij er liever geen kids bij heeft dan vind ik dat helemaal prima, kids kunnen wel een keertje bij opa en oma ofzo logeren. Hoef je je ook niet in te houden op zo'n feestje _O- Met kinderen (zeker jonge kinderen) ben je erg gebonden
Vroegah (ik ben RUIMSCHOOTS de jongste in mijn familie) moest ik ook maar mee naar de bruiloften van mijn neven/nichten. Nou ik vond er geen barst aan. Getver. Nou waren dat misschien ook verschrikkelijk saaie bruiloften, dat kan ook nog.
Op onze bruiloft was er maar 6 aan grut en uiteindelijk maar 4. Ik ken gelukkig bijna geen kleine kinderen alleen de neefjes en nichtjes (dwz kids van onze broers/zussen) vond het ook méér dan zat, ik hou ook helemaal niet zo van kinderen al zou het niet in me opkomen om hen uit te sluiten. Mijn nichtje was helemaal lyrisch toen ze hoorde dat wij gingen trouwen 'ik mag toch ook wel of het feest komen he?' Dan kun je toch al geen nee meer zeggen :D

Aaaaanyhow. Ik vind best dat TS mag zeggen dat ze haar bruiloft graag kindvrij wil. Ik zie helemaal in waarom en ik zie niet in waarom je je gekwetst zou voelen als iemand er liever geen kinderen bij heeft, het is niet specifiek JOUW kind waar het om gaat. *schouder ophaal* maar misschien ben ik daarvoor te nuchter

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:05

liedje89 schreef:

Hier moest ik wel om lachen :D :D :D

Maar ik zou een trouwerij alleen maar leuk vinden in mijn eentje als ik er veel mensen ken :)
Echt saai in je eentje tussen allemaal vreemden, tenzij laat op de avond als iedereen zat is (maar dan ben ik het feest al lang zat :D )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:07

Het valt me trouwens wel op dat iedereen het vrij gemakkelijk naar opa en oma doorschuift. Misschien hebben opa en oma wel helemaal geen zin om op te passen of misschien doen opa en oma het wel zo beroerd dat jij als ouder daar geen vertrouwen in hebt? ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:07

zouden jullie ook geen kind van je zus willen hebben dan?
ik kan me geen voorstelling van maken dat ik tegen mijn zus en man zou moeten zeggen: sorry, jullie zijn welkom omdat je mijn zus bent, maar van kinderen houdt ik niet en die mag je thuislaten.
die horen bij hun gezin, en mijn zus hoort bij mij en als zij gelukkig wordt van haar kinderen gun ik haar dat van harte.( hou zelf niet van kinderen)
vrienden/ kenissen zou ik misschien nog wel anders vinden, maar zussen of broers :n

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:10

Urielle schreef:
Het valt me trouwens wel op dat iedereen het vrij gemakkelijk naar opa en oma doorschuift. Misschien hebben opa en oma wel helemaal geen zin om op te passen of misschien doen opa en oma het wel zo beroerd dat jij als ouder daar geen vertrouwen in hebt? ;)

het is maar een voorbeeld natuurlijk, opa en oma, oppas, leuke buren, broers/zussen, vrienden. You name it.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:11

Of misschien gaan opa en oma zelf wel naar de trouwerij/feest en mag kleinkind niet komen omdat het kind is.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:11

Vorig jaar zijn mijn man en ik getrouwd, we hebben best getwijfeld of we alle kids erbij wilden of niet.
Dat wilde we eigenlijk wel, best gezellig vonden wij, maar dat waren er alles bij elkaar wel heel erg veel, kortom met hapjes en drankjes waren we daar behoorlijk extra geld aan kwijt.....
Misschien krentiger maar we hadden al met heel veel moeite onze kosten bij elkaar weten te sparen en het ging in ons geval niet om een kindje of 10..nee....tig.
We hebben nog besproken of we dan bijvoorbeeld de kinderen van familie of goede vrienden wel uit zouden nodigen, maar dat wordt zo'n gedoe, wie wel en wie niet.
Daarom maar niet, voor niemand...de kaart was dus alleen aan de ouders gericht en bij iedereen is die boodschap overgekomen zonder negatieve reacties...naja 1 vriendin had dr kindje wel meegenomen, gewoon niks gezegd en toen hij er eenmaal was konden we hun natuurlijk niet wegsturen... dat is belachelijk.

Het zoontje van mn broer was er wel bij, maar dat was de enige waarvan we wisten dat hij er de hele dag bij zou zijn en het liefst hadden we er meer kids bij gehad, maar ik wist op een gegeven moment niet meer waar ik een lijn moest trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:14

Urielle schreef:

Mijn ouders vraag ik altijd en als ze geen zin hebben, dan zeggen ze dat ook. Ik woon in een dorp en oppascentrales zijn hier niet gewoon, vriendinnen wonen allemaal best een eind weg, dus dat gaat ook niet. Met 1 zus heb ik niet zoveel contact en de andere is een boerderij aan het verbouwen en bivakkeert in eigen huis.

Mijn ouders doen het prima, ik ben daar ook prima groot geworden, dus waarom zou ik daar geen vertrouwen in hebben.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:18

Urielle schreef:

Dit komt mij bekend voor.
Naar die opa en oma gaan ze dan ook niet :n , maar dat willen ze zelf ook niet (meer).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:18

Als ik kids zou hebben, zou ik ze ook het liefst naar familie of vrienden brengen (of ze hier in huis laten oppassen), vind ik zelf prettiger dan een vreemde oppas in huis nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:21

xan schreef:
Urielle schreef:

Dit komt mij bekend voor.
Naar die opa en oma gaan ze dan ook niet :n , maar dat willen ze zelf ook niet (meer).

Maar dat is niet perse doorschuiven? Ik werk niet en heb bijna nooit oppas nodig, maar af en toe vraag ik mijn ouders. Soms willen ze niet en dat zeggen ze ook hoor, geen punt. Maar ze zijn gek met de kleinkids en vinden het heerlijk als ze af en toe komen logeren.

Ik ben niet iemand die ze te pas en onpas brengt, het zijn mijn kinderen, mijn verantwoording en niet die van mijn ouders. Goede afspraken maken en nee kunnen zeggen, dat is bij ons heel belangrijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:29

Tamara81 schreef:
odetteke schreef:
Kolven werkt niet bij iedereen zo makkelijk en ook genoeg kinderen die de fles dan weigeren. Ik heb mijn zoontje van toen 4 maanden ook mee gehad naar een bruiloft de hele dag in een draagdoek, omdat hij ook een flesweigeraar was en mijn moedergevoel op dat moment nog geen enkele oppas vertrouwde. Ging perfect, kind heeft geen seconde gehuild.

Volgens mij lag het hier dan toch echt aan jouw moedergevoel dat ervoor gezorgd heeft dat je kind meeging in plaats van dat je kindje geen fles wilde :o

Wat een onzin... ook mijn kinderen waren flesweigeraars en ik heb alles geprobeerd om ze aan die fles te krijgen, maar wat niet gaat, gaat niet. Een prematuurtje van drie maanden laat je ook niet aan modderen tot ze uit ellende toch die fles maar accepteert. Dus ook mij had je op die momenten of niet op je bruiloft gezien, of met baby. Kan het kind moeilijk laten verhongeren.