Nemurin schreef:pmarena: Inderdaad! En eerlijk gezegd ken ik ook wel ouders die gewoon die gezonde kijk blijven houden! Zo vind ik bv. Blue_eyes prima rationeel overkomen en zie ik haar er niet voor aan dat ze haar kinderen als kleine heiligen behandelt, maar ze gewoon geeft (of in ieder geval goed haar best doet) wat het kind nodig heeft.
Thanks
Kosta schreef:Ik vind dat iedereen die geen kind heeft zeker een mening mag hebben, maar als kanttekening zet ik er wel bij dat ik ook heel anders over kinderen dacht toen ik ze nog niet had. Als je ze dan hebt blijkt dat al je goede voornemens toch anders uitkomen als gehoopt. Ik dacht ook altijd, die van mij zal dit niet en dat wel, maar helaas blijkt zo'n klein kindje dan toch een heel eigen karaktertje te hebben, het enige dat wij als ouders kunnen doen is het karakter kneden, de scherpe kantjes eraf proberen te halen en hopen dat ze uiteindelijk de goede dingen begrijpen en in praktijk brengen.
Dat is wat ik bedoel inderdaad
Twiggy schreef:Maar ik vind mijn paard toch wel weer wat anders dan mijn kind. Mijn kind staat wel heel dichtbij mij. Ik praat graag met mijn vriendinnen, wel of niet moeder, over haar en krijg dan ook heus wel hun mening. En soms kan ik daar iets mee, maar vaak ook niet. Omdat sommigen van hen gewoon niet weten hoe het voelt. Je eigen kind, de zorgen daarover, vragen waar je mee zit. Maar ik heb ook hele wijze vriendinnen en ook vriendinnen die juist doordat ze geen kids hebben, je een hele andere kijk kunnen geven. En daar sta ik echt wel open voor, hoor.
Maar ik zeg ook heel eerlijk dat ik er soms niets mee kan, omdat ik merk dat je toch tegen een soort onbegrip kunt aanlopen.......... Ik neem dat ze niet kwalijk. Ik hoop zij mij ook niet.

En dat heeft er ook veel mee te maken
Anyway. Ik ben even een paar dagen weinig online, want mijn hubbie heeft zomaar ineens ook vrij genomen
Dus wij gaan vooral leuke dingen doen. Bye bye