Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:53

Hoe je het ook mag draaien, velen van de posts hier gaan veelste ver. TS mag er dan een aparte gewoonte ophouden, dat betekend niet dat jullie haar voor gek kunnen zetten. Op die manier laten jullie je wel erg kennen zeg! Gelukkig is het nu weer aan het afkoelen, maar ik vond jullie echt respectlozer dan de TS.

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:56

Ik ben het eens met de reactie van MenB.
Ik vind het nergens op slaan dat hier een topic over is.
Het is niet een verantwoording van een vreemde om wat tegen iemand te zeggen die te dik is.
Ik ben niet dik, maar wel wat breed gebouwd, maar als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik me toch echt afvragen waar hij/zij het lef vandaan durft te halen

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:59

Ik ben gaan trainen, en heb de cd rom van Philps erbij gepakt,(medische enceclopedie) hier staat oa een 1500 kilo dieet op, dat ben ik gaan volgen, en daarbij trainen, wandelen, heel aktief bezig gegaan, uiteindelijk toch nog over gegaan naar een 400 calorieen dieet (niet aan te raden, pfff).
Het is de discipline die je wel ELKE dag MOET opbrengen, en KUNNEN opbrengen, het is net een strafkamp, maar uiteindelijk wel met een goed resultaat!
Dank jullie wel voor jullie positieve reacties!!!!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:00

@TS: ik ben altijd al dikker geweest (lees: 90kilo). Toen gebeurde er vanalles in mijn leven en kreeg ik een burn out en vrat mijn emoties weg. Toen kwam ik op een superfijne werkplaats terecht waar ze mij mijn gewicht meer dan vaak genoeg in mijn gezicht wreven ;) Bij alles wat ik at was het van 'Jezus, weet je wel hoeveel caloriën daarin zitten :O ' Terwijl ze zelf met een Big Mac in hun handen zaten en ik een boterham met kaas. Gevolg: flinke depressie met NOG MEER vreetbuien en een gewicht van 140 kilo!!!

Ondertussen getrouwd met iemand die mij WEL weet te waarderen ondanks mijn flinke postuur en samen met zijn steun (omdat ik me er letterlijk en figuurlijk dik in maakte dat ik amper mijn schoenen nog dichtkreeg :+ ), 40 kilo afgevallen ;) Ondertussen terug beetje kilo's (4) bij door wéér een depressie door mijn beste collega's, maar die zullen er mits harde training heus ook wel afgaan. Maar weet je, ik ben getrouwd met 40 kilo minder balast en ik was SCHITTEREND in mijn kleed en straal op elke foto die er van mij genomen werd. Ik weeg nog stééds teveel, maar al die kilo's die eraf zijn, die plakken ze er niet meer bij (hoop ik :D ) en ik heb sch**t aan hoe de mensen naar mij kijken, ooit was ik HEEL wat dikker en ik ben er toch maar geraakt! HOPPA :D Daarom mijn diep respect voor Koudbloed Kim, we hebben hetzelfde meegemaakt en het zet ons steviger in de schoenen dan ooit tervoren ;)

Dus TS, jouw opmerking heeft mij 4 jaar geleden 50 kilo gekost en ik vind het dus niet bepaald de juiste methode ;)
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 15-07-10 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:00

phormicola schreef:
Hoe je het ook mag draaien, velen van de posts hier gaan veelste ver. TS mag er dan een aparte gewoonte ophouden, dat betekend niet dat jullie haar voor gek kunnen zetten. Op die manier laten jullie je wel erg kennen zeg! Gelukkig is het nu weer aan het afkoelen, maar ik vond jullie echt respectlozer dan de TS.

dat heet niet voor gek zetten dat heet haar met haar neus in de feiten drukken, ze roept hier maar dingen en draait het elke keer om, eerst zegt ze dat ze mensen erop aan spreekt, daarna zegt ze alleen collega's/bekenden, ze zet zichzelf voor gek niet wij.

je gaat toch ook niet naar een roker toe en zegt spontaan hoi je krijgt longkanker?

leven en laten leven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:04

Niet t hele topic gelezen maar dit moet ik even kwijt:
- Hoeveel je weegt hangt onderandere af van je bouw
- Je kunt hardstikke gezond eten en je perfect aan je 2000 calorieën houden, sporten en nog dik zijn
- Dun zijn is niet per definitie gezonder dan dik zijn
- Als je aanleg hebt om dun te blijven en je volpropt gaat het vet rond je organen zitten, wat vele malen ongezonder is
- Van dik aangelegde mensen die gaan lijnen gaat het lichaam over in een staat die overeen komt met verhongeren, je lichaam kan ervan in shock raken
- Het is gezonder om 10 kilo overgewicht te hebben dan 3 kilo ondergewicht

En nu ga ik de rest lezen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:04

Echwel schreef:
Soms wisten mensen heel vroeger al hoe het hoorde klik

ahem.
Was dit niet hetzelfde boek dat zei 'gij zult de roede niet sparen als u uw kinderen liefheeft' en meer van dat soort gezelligheden?

sorry, maar als we met de bijbel gaan smijten dan lust ik er nog wel een paar. :Y)

Kunnen we niet gewoon elkaar in elkaars waarde laten? En niet omdat dat moet van God, maar omdat we daarvoor kiezen?

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:05

Tis toch wat,
Ik ben zelf ook vrij stevig gebouwd,
Maar sommige mensen hebben altijd gauw een oordeel klaar over iemand anders,
Je kunt nooit tegen mensen zeggen van goh wat ben je dik of zul je dat nu wel eten etc..
er zijn veel mensen op deze aardkloot die een reden hebben waarom ze stevig of dik zijn,
Vind het zeer kwetsend als mensen gelijk een oordeel klaar hebben van oh die zal wel teveel eten etc..
Maar dat is niet altijd zo! ik heb jarenlang vanaf mijn 8e tot aan mijn 25e aan de medicijnen gezeten en daar ben ik zo mega van gegroeid!
Ik sport veel eet weinig,snoep haast niet dus ja tis niet altijd maar dat iemand er wat aan kan doen!!
tuurlijk zal nooit meer super slank worden echt niet maar probeer altijd op te letten wat ik eet etc..
sorry moest dit echt ff kwijt!

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:05

Mijn mening is: laat iemand in zijn waarde, ookal weegt ie 150 kilo, dat is zijn of haar verantwoording!
Accepteer iemand zoals ie is, je bent niet minder gezellig, aardig , interlectueel, enz als je dikker bent!
Nogmaals: het is een knop die de persoon in kwestie ZELF moet om zetten, net zoals stoppen met roken, alcohol, drugs, je moet daar ZELF achter komen!
Laatst bijgewerkt door MenB op 15-07-10 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:06

vanLotje, zie jij de humor niet in Echwels post? ;) Ik weet toevallig hoe ze dit bedoeld heeft: het gaat echt om het 'oordeelt niet, opdat gij niet veroordeeld wordt'. Dat lijkt mij persoonlijk een heel wijze uitspraak.

Edit: aaaauuuw pijnlijke typfout ;)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 15-07-10 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:06

Plien 26: Goed van je om je verhaal neer te zetten hoor! ;)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:08

Blue_Eyes schreef:
vanLotje, zie jij de humor niet in Echwels post? ;) Ik weet toevallig hoe ze dit bedoeld heeft: het gaat echt om het 'oordeelt niet, opdat gij niet veroordeelt wordt'. Dat lijkt mij persoonlijk een heel wijze uitspraak.

nope...die humor was me ontgaan :)
Dat krijg je, als je stekels zo snel opzetten dat ze voor je ogen gaan hangen :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:09

Dat is ook mijn motto. :D

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:09

MenB schreef:
Mijn mening is: laat iemand in zijn waarde, ookal weegt ie 150 kilo, dat is zijn of haar verantwoording!
Accepteer iemand zoals ie is, je bent niet minder gezellig, aardig , interlectueel, enz als je dikker bent!
Nogmaals: het is een knop die de persoon in kwestie ZELF moet om zetten, net zoals stoppen met roken, alcohol, drugs, je moet daar ZELF achter komen!

Heb ooit in een krant gelezen dat vrouwen met een dik achterwerk slimmer zijn toen dacht ik bij mezelf wauw dan moet ik een genie zijn. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:10

Lauratje_88 schreef:
MenB schreef:

Heb ooit in een krant gelezen dat vrouwen met een dik achterwerk slimmer zijn toen dacht ik bij mezelf wauw dan moet ik een genie zijn. :D

Oeh, dan word iksteeds slimmer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:11

Ik spreek ze er meestal nie op aan. Alleen als je met overgewicht kampt vind ik niet dat je zomar op elk willekeurig paard kan stappen ( zo 1 ken ik er namelijk wel, dies boven de 100 kilo ) en stapt op elk willekeurig paard van haar *lesklanten*.

Maarw at ik niet snap he, mensen met overgewicht vinden t erg als ze erop aangesproken worden, maar vroeger was ik broodmager en kwam maar nie aan ( gelukkig is dat nu wel rechtgetrokken ) en dan mag je ineens wel voor anorexiapatient uitgemaakt worden enzo,,daar doet niemand wat aan! Maar als je iemand aanspreekt die te dik is nou dan ben je respectloos

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:11

Lauratje_88 schreef:

:D :D
Mooi onderschrift

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:12

@men b

Dank je wel hoor!
Ja kan er slecht tegen als mensen gelijk een oordeel over iets hebben waar ze niks van weten,
Ze weten niet wat de reden van Het dik zijn is,
Heel veel mensen hebben een ziekte oid.
En idd ze moeten mensen accepteren hoe ze zijn groot klein dik dun noem maar op!

Echwel

Cinnepin schreef:
Ik spreek ze er meestal nie op aan. Alleen als je met overgewicht kampt vind ik niet dat je zomar op elk willekeurig paard kan stappen ( zo 1 ken ik er namelijk wel, dies boven de 100 kilo ) en stapt op elk willekeurig paard van haar *lesklanten*.

Wat een onzin de gemiddelde kerel is ook zo een 100kg en daar hoor niets van als die op een paard stapt....

grrr

Cinnepin, daar gaat het topic nu niet over!

En respect komt van 2 kanten, is hier al vaak gezegd...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:13

Cinnepin schreef:

Maarw at ik niet snap he, mensen met overgewicht vinden t erg als ze erop aangesproken worden, maar vroeger was ik broodmager en kwam maar nie aan ( gelukkig is dat nu wel rechtgetrokken ) en dan mag je ineens wel voor anorexiapatient uitgemaakt worden enzo,,daar doet niemand wat aan! Maar als je iemand aanspreekt die te dik is nou dan ben je respectloos

ik word ook pissig op mensen die mensen met ondergewicht aanspreken , het is gewoon beide niet tof en not done

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:14

@Cinnepin: mijn beste vriendin weeg 50 kilo met 1.70m en is dus bij wijze van spreke vel over been en als ze haar aanspreken a la anorexia kwetst het haar heus wel hoor, en ja dat gebeurd heel regelmatig! En dat vind ik zelf gigantisch onrespectvol want of je nu dik of dun bent, niet iedereen kan eraan doen.

Trouwens, als we allemaal het mooie gemiddelde hadden, wat moeten de mannen dan doen die van een maatje meer of minder houden :Y

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:15

Echwel schreef:
Anoniem schreef:

Wat een onzin de gemiddelde kerel is ook zo een 100kg en daar hoor niets van als die op een paard stapt....

Tsja zo iemand komt dus niet lang op mijn paard te zitten :n
Ik zit er wel eens met zn 2en op en zelfs dan weeg ik samen met me vriendinnen nog geen eens 100 kilo!
Ene r zijn maar weinig kerels die ik ken die de 100 kilo ook daadwerkelijk halen hoor

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:16

Echwel schreef:
Lauratje_88 schreef:

:D :D
Mooi onderschrift

Dank u :D

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:16