Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:10

Vjestagirls:
Zoals ik al zei vind ik dat ze zich horen aan te passen aan ons land. Ik weet niet hoeveel duidelijker ik hierin kan zijn, maar ga het proberen.
In principe is aanpassen aan ons volk al duidelijk genoeg, dacht ik.
Om te beginnenn met de taal, wat niet iedereen kan. Binnenshuis oke, maar buitenshuis gewoon ons taal.
Respect hebben voor onze tradities ed.
Als je je dan wilt aanpassen en laten weten dat je hollands bent, hang dan ook een ned vlag op. Kleine moeite en voor vele een groot gebaar
Hun eigen cultuur en tradities kunnen ze gewoon behouden, maar binnenshuis of moskee oid.

Rennie89

ik vind dat mensen wel heel erg doordenken hoor, waarom kan iemand niet gewoon een vlag ophangen omdat die het leuk vind? Moeten er dan weer meteen achterliggende gedachtes zijn? Nederland is een multicultureel land. Dat betekend dat er verschillende culturen naast elkaar wonen. Nederland zou niet meer multicultureel zijn als men het verbied om hun hun cultuur te behouden ;) Ik schaam me soms echt om een Nederlander te zijn... dat hoort toch niet?

Musetta

Het kan mij geen hol schelen met welke vlag iemand staat te waaien zolang hij/zij mij er niet mee neerknuppelt of voor geluidsoverlast zorgt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:11

christel1857 schreef:
Vjestagirl schreef:
Vertel maar. Hoe moeten ze zich gedragen? Hoe moeten ze zich gedragen om 'echt Nederlands' te zijn?

Door een Nederlandse vlag op te hangen net als de rest van je klasgenoten, dat zou een begin zijn. Als je mee wil doen, doe het dan goed.

En zal ik dan de vraag eens anders stellen: Waarom per sé geen Nederlandse vlag? Is dat dan vreemd wanneer je jezelf turks voelt?
Iemand die Turks is kan wel voor het Nederlandse elftal juichen, maar een Nederlandse vlag ophangen gaat te ver?

Dus als ze een Nederlandse vlag ophangen en dus in de massa passen is het wel goed? Absoluut geen eigen gevoel, geen eigen mening niets... Gewoon opgaan in de massa... Wie weet willen ze wel niet zover meedoen...

Vriend van me hing een piratenvlag op, grote lol om gehad, heel veel leuke reacties. Mag dan ook niet?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:13

Vjestagirl schreef:
christel1857 schreef:
Door een Nederlandse vlag op te hangen net als de rest van je klasgenoten, dat zou een begin zijn. Als je mee wil doen, doe het dan goed.

En zal ik dan de vraag eens anders stellen: Waarom per sé geen Nederlandse vlag? Is dat dan vreemd wanneer je jezelf turks voelt?
Iemand die Turks is kan wel voor het Nederlandse elftal juichen, maar een Nederlandse vlag ophangen gaat te ver?

Dus als ze een Nederlandse vlag ophangen en dus in de massa passen is het wel goed? Absoluut geen eigen gevoel, geen eigen mening niets... Gewoon opgaan in de massa... Wie weet willen ze wel niet zover meedoen...

Vriend van me hing een piratenvlag op, grote lol om gehad, heel veel leuke reacties. Mag dan ook niet?

Daar ies je toch voor als je gaat emigreren?
Om een deel van je leven achter je te laten en je aan te passen aan een andere cultuur?

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:13

Hier in friesland hangen ook veel mensen de friese vlag uit. Dat kan toch ook?
Toen ik geslaagd was hing onze "peace" vlag buiten (en andere hadden we niet en dit past ook veel beter bij "mij").
Naar mijn idee gaat het er om dat je viert dat je geslaagd bent en dat laat zien aan de buiten wereld.
Onze samenleving is een multi culturele samenleving en daarin bestaan dus verschillende culturen. Nederlands, fries, marrokkaas, turks, enz. Al deze culturen hebben het recht om feest te vieren op hun eigen manier.

Eigenlijk zal ik het mooi vinden als deze mensen ook op koninginnedag of bevrijdingsdag ook hun turkse (of welke dan ook) vlag uithangen. Het gaat om feesten, vieren, en dat doe je samen, samen met alle culturen! Heb dan ook respect voor elkaar en elkaars cultuur!

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:14

MarcoBorsato schreef:
christel1857 schreef:
:x ik wilde hier wat op zeggen, maar zal maar eens wijs mijn mond houden..

doe dat maar, dat lijkt me verstandig :')

*\o/* --> -O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:15

kimmie88 schreef:
Vjestagirl schreef:

Om een deel van je leven achter je te laten en je aan te passen aan een andere cultuur?

Ja. Met nadruk op een deel...
En k denk ook dat je zelf beslist welk deel. Buiten de wettelijke eisen (inburgerings cursus, taal spreken) moet je het helemaal zelf weten

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:15

balli schreef:
Toen ik geslaagd was hing onze "peace" vlag buiten (en andere hadden we niet en dit past ook veel beter bij "mij").
Naar mijn idee gaat het er om dat je viert dat je geslaagd bent en dat laat zien aan de buiten wereld.
Onze samenleving is een multi culturele samenleving en daarin bestaan dus verschillende culturen. Nederlands, fries, marrokkaas, turks, enz. Al deze culturen hebben het recht om feest te vieren op hun eigen manier.

Eigenlijk zal ik het mooi vinden als deze mensen ook op koninginnedag of bevrijdingsdag ook hun turkse (of welke dan ook) vlag uithangen. Het gaat om feesten, vieren, en dat doe je samen, samen met alle culturen! Heb dan ook respect voor elkaar en elkaars cultuur!

Ik hoor nu voor de zoveelste keer dat iemand een friese vlag op hangt.
Mensen friesland is nederland en dus staat dat er toch los van?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:16

christel1857 schreef:
*\o/* --> -O-

...ja?

Mensen, ik zwaai deze zomer met deze vlag
Afbeelding

kimmie88

Vjestagirl schreef:
kimmie88 schreef:

Ja. Met nadruk op een deel...
En k denk ook dat je zelf beslist welk deel. Buiten de wettelijke eisen (inburgerings cursus, taal spreken) moet je het helemaal zelf weten

Maar dan moet je niet gek staan te kijken als buitenlander dan mensen vinden dat je je niet wilt aanpassen.

Vjestagirl

Het is ook maar een provincie en die moeten zich dus ook aanpassen aan de grote kudde... Dus de Nederlandse vlag ophangen met tas, en niet de Friese
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 24-06-10 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

friesland onderscheid zich van de rest van NL kimmie, zij hebben e en eigen vlag, een eigen cultuur ;) net als bij marokkanen, turken, surinamers, hindoustanen etc

kimmie88

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:17

Maar het is en blijft nederland imo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:18

kimmie88 schreef:
Maar het is en blijft nederland imo.

Oooooh dus als Nederlanders zich distanciëren van de Nederlanders is het goed, maar als buitenlanders het doen niet?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:19

maar zoals ik al zeg, ze onderscheiden zich van NL ;) eigen taal, eigen cultuur eigen vlag. En dan maakt men zich druk om een paar vlaggen die bij de rugzak worden geplaatst omdat ze geslaagd zijn?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:21

lifaya schreef:
maar zoals ik al zeg, ze onderscheiden zich van NL ;) eigen taal, eigen cultuur eigen vlag. En dan maakt men zich druk om een paar vlaggen die bij de rugzak worden geplaatst omdat ze geslaagd zijn?

Het gaat inmiddles al niet meer alleen om die vlag geloof ik.

Ik wist trouwens niet dat Friesland zich helemaal distancheerde van ons

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:21

Ik kan me er eigelijk niet druk om maken..
zie hier ook een hoop buitenlandse vlaggen en als die mensen dat mooi vinden als decoratie of whatever aan hun huis moeten ze dat zelf weten....

Mijn nederlandse oma heeft wel de sticker met tis stil aan de overkant op haar raam gehad en de buurvrouw die aan de overkant woont was er niet al te veel van gecharmeert :+ overigens ook nederland :')

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:26

Ik stem er voor een witte vlag uit te hangen - VREDE!!!!!

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:32

balli schreef:

@ vjesta: Een piratenvlag is imo net zo stom als een Turkse vlag. Wanneer je een traditie wilt volgen, doe het dan gewoon goed. Heeft niks met opgaan in de massa, eigen identiteit en weet ik veel wat voor geleuter te maken. Het is ook geen belangrijke vraag of iets wel of niet zou mogen. Natuurlijk moet het gewoon 'mogen'. Ik ga niemand dwingen tot het gedragen volgens de norm. Maar laat ik duidelijk zijn over mijn mening, en mijn normen en waarden: Een andere vlag ophangen dan de Nederlandse vlag is een bewuste keuze, en straalt imo een 'ik heb schijt aan de Nederlandse vlag ik doe lekker wat ik zelf wil' idee uit.
Met Koninginnedag of ERGER Bevrijdingsdag een ander vlag uithangen dan de Nederlandse ervaar ik als een belediging van mijn laatst overgebleven restje Nederlandse cultuur.

Waar de Nederlandse vlag ook alweer symbool voor staat:

- Een vlag is een eerbetoon aan een natie.
- Op de Nederlandse vlag behoort, tenzij daartoe gerechtigd, geen enkele versiering of andere toevoeging te worden aangebracht. Ook het gebruik van een vlag louter voor versiering behoort te worden nagelaten.
- De Nederlandse vlag is het symbool van de eenheid en onafhankelijkheid van het Koninkrijk der Nederlanden.
- Toen in 1579 de onafhankelijkheid werd uitgeroepen werd de driekleurige vlag de officiële Nederlandse vlag.

In mijn ogen plaats je jezelf inderdaad buiten de nationale eenheid wanneer je bij gelegenheid een andere vlag ophangt dan de Officiële Nederlandse vlag. Als dat je doel is, of je hebt geen gevoel bij het Nederlander-zijn : prima. Ieder zijn ding. Maar verwacht van mij geen sympathie. Noem het maar ouderwets

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:34

Ouderwets zeg

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:35

Bijzonder ouderwets

Edit: lieveli was me voor

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:35

@barmat: lijkt me een mooie, en anders een regenboog (hoewel die door veel mensen geassocieerd wordt met homo's, is het eigenlijk gewoon een peace vlag).

Wat is er eigenlijk op tegen dat mensen van buitenlandse afkomst hun cultuur in ere houden? Dat onze cultuur wordt aangetast? Maar onze cultuur is toch ook in ontwikkeling? Wij lopen al jaren niet meer op klompen (ook in friesland niet), we wonen niet allemaal in een molen, de tulpenvelden zijn op één hand te tellen en we zijn lang niet meer allemaal protestants (dat is toch nl's? moet je nagaan, ik weet dat niet eens).
Onze cultuur ontwikkeld zich naar een cultuur wat een mengelmoes is van verschillende afkomsten, geloven en ook ja, vooroordelen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:36

MarcoBorsato schreef:
christel1857 schreef:
*\o/* --> -O-

...ja?

Mensen, ik zwaai deze zomer met deze vlag
Afbeelding

Amen +:)+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:36

balli schreef:
@barmat: lijkt me een mooie, en anders een regenboog (hoewel die door veel mensen geassocieerd wordt met homo's, is het eigenlijk gewoon een peace vlag).

Wat is er eigenlijk op tegen dat mensen van buitenlandse afkomst hun cultuur in ere houden? Dat onze cultuur wordt aangetast? Maar onze cultuur is toch ook in ontwikkeling? Wij lopen al jaren niet meer op klompen (ook in friesland niet), we wonen niet allemaal in een molen, de tulpenvelden zijn op één hand te tellen en we zijn lang niet meer allemaal protestants (dat is toch nl's? moet je nagaan, ik weet dat niet eens).
Onze cultuur ontwikkeld zich naar een cultuur wat een mengelmoes is van verschillende afkomsten, geloven en ook ja, vooroordelen!

En dan zijn Tulpen nog van origine Turks ook...