Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
christel1857 schreef:Vjestagirl schreef:Vertel maar. Hoe moeten ze zich gedragen? Hoe moeten ze zich gedragen om 'echt Nederlands' te zijn?
Door een Nederlandse vlag op te hangen net als de rest van je klasgenoten, dat zou een begin zijn. Als je mee wil doen, doe het dan goed.
En zal ik dan de vraag eens anders stellen: Waarom per sé geen Nederlandse vlag? Is dat dan vreemd wanneer je jezelf turks voelt?
Iemand die Turks is kan wel voor het Nederlandse elftal juichen, maar een Nederlandse vlag ophangen gaat te ver?
Vjestagirl schreef:christel1857 schreef:Door een Nederlandse vlag op te hangen net als de rest van je klasgenoten, dat zou een begin zijn. Als je mee wil doen, doe het dan goed.
En zal ik dan de vraag eens anders stellen: Waarom per sé geen Nederlandse vlag? Is dat dan vreemd wanneer je jezelf turks voelt?
Iemand die Turks is kan wel voor het Nederlandse elftal juichen, maar een Nederlandse vlag ophangen gaat te ver?
Dus als ze een Nederlandse vlag ophangen en dus in de massa passen is het wel goed? Absoluut geen eigen gevoel, geen eigen mening niets... Gewoon opgaan in de massa... Wie weet willen ze wel niet zover meedoen...
Vriend van me hing een piratenvlag op, grote lol om gehad, heel veel leuke reacties. Mag dan ook niet?
kimmie88 schreef:Vjestagirl schreef:Dus als ze een Nederlandse vlag ophangen en dus in de massa passen is het wel goed? Absoluut geen eigen gevoel, geen eigen mening niets... Gewoon opgaan in de massa... Wie weet willen ze wel niet zover meedoen...
Vriend van me hing een piratenvlag op, grote lol om gehad, heel veel leuke reacties. Mag dan ook niet?
Daar ies je toch voor als je gaat emigreren?
Om een deel van je leven achter je te laten en je aan te passen aan een andere cultuur?
balli schreef:Hier in friesland hangen ook veel mensen de friese vlag uit. Dat kan toch ook?
Toen ik geslaagd was hing onze "peace" vlag buiten (en andere hadden we niet en dit past ook veel beter bij "mij").
Naar mijn idee gaat het er om dat je viert dat je geslaagd bent en dat laat zien aan de buiten wereld.
Onze samenleving is een multi culturele samenleving en daarin bestaan dus verschillende culturen. Nederlands, fries, marrokkaas, turks, enz. Al deze culturen hebben het recht om feest te vieren op hun eigen manier.
Eigenlijk zal ik het mooi vinden als deze mensen ook op koninginnedag of bevrijdingsdag ook hun turkse (of welke dan ook) vlag uithangen. Het gaat om feesten, vieren, en dat doe je samen, samen met alle culturen! Heb dan ook respect voor elkaar en elkaars cultuur!
Vjestagirl schreef:kimmie88 schreef:Daar ies je toch voor als je gaat emigreren?
Om een deel van je leven achter je te laten en je aan te passen aan een andere cultuur?
Ja. Met nadruk op een deel...
En k denk ook dat je zelf beslist welk deel. Buiten de wettelijke eisen (inburgerings cursus, taal spreken) moet je het helemaal zelf weten
lifaya schreef:maar zoals ik al zeg, ze onderscheiden zich van NLeigen taal, eigen cultuur eigen vlag. En dan maakt men zich druk om een paar vlaggen die bij de rugzak worden geplaatst omdat ze geslaagd zijn?
balli schreef:Hier in friesland hangen ook veel mensen de friese vlag uit. Dat kan toch ook?
Toen ik geslaagd was hing onze "peace" vlag buiten (en andere hadden we niet en dit past ook veel beter bij "mij").
Naar mijn idee gaat het er om dat je viert dat je geslaagd bent en dat laat zien aan de buiten wereld.
Onze samenleving is een multi culturele samenleving en daarin bestaan dus verschillende culturen. Nederlands, fries, marrokkaas, turks, enz. Al deze culturen hebben het recht om feest te vieren op hun eigen manier.
Eigenlijk zal ik het mooi vinden als deze mensen ook op koninginnedag of bevrijdingsdag ook hun turkse (of welke dan ook) vlag uithangen. Het gaat om feesten, vieren, en dat doe je samen, samen met alle culturen! Heb dan ook respect voor elkaar en elkaars cultuur!
balli schreef:@barmat: lijkt me een mooie, en anders een regenboog (hoewel die door veel mensen geassocieerd wordt met homo's, is het eigenlijk gewoon een peace vlag).
Wat is er eigenlijk op tegen dat mensen van buitenlandse afkomst hun cultuur in ere houden? Dat onze cultuur wordt aangetast? Maar onze cultuur is toch ook in ontwikkeling? Wij lopen al jaren niet meer op klompen (ook in friesland niet), we wonen niet allemaal in een molen, de tulpenvelden zijn op één hand te tellen en we zijn lang niet meer allemaal protestants (dat is toch nl's? moet je nagaan, ik weet dat niet eens).
Onze cultuur ontwikkeld zich naar een cultuur wat een mengelmoes is van verschillende afkomsten, geloven en ook ja, vooroordelen!