Hoe een rustige dag een drama werd met fatale afloop...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:22

Gats wat naar...Kan me voorstellen dat je oude herinneringen daardoor weer omhoog komen.

Ik heb net als jij een zwembadongeluk van dichtbij meegemaakt, maar als omstander, ik zwom in het bad toen het jongetje zoek was. Was een zwembad met natuurwater (dus troebel en vies) in Tsjechie in de slechte tijd. Stond naast de reanimatie, het jongetje overleed. Het jaar erop ook in Tsjechie, zag ik hoe een man het water uit werd gedregd...ook verdronken...Bah die beelden...Die krijg je niet van je netvlies

Maar dat van jou is nog vele malen heftiger doordat je met het meiske bent bezig geweest...Bah, naar...

Sterkte Y;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:23

Jeetje dat is ook naar zeg!
Zeker als het om kinderen gaat....

Ik ben benieuwd naar de oorzaak van dit ongeval...
Wie is er door rood gereden.... de fietser of de auto...
De auto heeft sowieso te hard gereden aan de schade te zien...

http://www.mediatv.nl/2011/nieuws/8107/ ... fdweg.html

barbar

Re: Hoe een rustige dag een drama werd met fatale afloop...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:32

miss is het toch een idee om met iemand te gaan praten, je hebt het duidelijk niet kunnen verwerken alleen miss wat weg kunnen stoppen.
toen de tijd voelde het niet goed, kan zijn omdat het toen te vers was maar ook dat het niet klikte met de psyg.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:32

Ben ook benieuwd naar de oorzaak van dar ongeluk. Is nog geen 5 minuten bij mij vandaan..
Wordt zo naar van zulke berichten!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:37

barbar schreef:
miss is het toch een idee om met iemand te gaan praten, je hebt het duidelijk niet kunnen verwerken alleen miss wat weg kunnen stoppen.
toen de tijd voelde het niet goed, kan zijn omdat het toen te vers was maar ook dat het niet klikte met de psyg.

Ik heb er toendertijd over gesproken..
En het is allemaal goed...
Het is nu 2 jaar geleden.. nooit last ervan...

Alleen op dit soort momenten komen dingen weer boven..
Daar kom ik ook wel weer overheen, echt waar. :)

Ik vind het gewoon heel fijn dat ik hier nog kan reageren en er mensen zijn voor me... Doet me goed...

Machotjuh : Het is idd heel dicht bij jou!!
hoofdweg Capelle bij de praxis! Wij wonen op 2 minuten ervandaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:42

Jemig Jolanda :(:) ik weet ook precies waar dat is.. En hoe verstandig het daar is om vooral te wachten tot jouw licht op groen staat.. (woonde in Nieuwerkerk, sportte daar en fietste daar altijd naar school) en hoeveel automobilisten daar altijd idioot te hard rijden..

Verschrikkelijk dat je meteen een enorme terugval kreeg, hele dikke knuffel voor jou :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:43

Wat zou kunnen helpen, is EMDR.
Dit is behoorlijk effectief bij traumaverwerking.

Veel sterkte

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:00

Jeetje wat heftig!
Heel veel sterkte Y;(

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:06

afschuwelijk, kan me voorstellen dat je helemaal van slag bent.

ik denk niet dat je uit de foto's moet gaan afleiden wie er fout is geweest, daar kom je tzt wel achter.
Heel veel sterkte...

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:14

Zo ! Dat hoop je ook echt nooit mee te maken ! Ik doe dan de opleiding verzorgende IG en heb een anderhalve week geleden me EHBO en Reanimatie afgetoetst, maar hoop dit ook nooit mee te maken, heb ook al eens iemand afgelegd maar dit hoort dat bij me Beroep en is toch anders ! Heel veel sterkte !! En ik hoop dat je er met iemand over kan praten ! Me pb box staat open.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 00:31

Ik probeer te slapen...
mijn vriend ligt naast me..ik heb veel steun aan hem.. :)

Dit vlt al onder een stukje verwerking..
morgen of het weekend is het over :)

bedankt voor alle lieve woorden... :) :*

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:47

Heel veel sterkte! Heb net het hele topic even doorgelezen en goh wat ben jij een topmeid en een bikkel zeg ! Ondanks dat ik je niet ken heb ik ongelofelijk veel respect voor je !! Fijn dat je veel steun aan je vriend heb ! En wat al eerder is gezegd vergeten zal je nooit en dat is eigenlijk maar goed ook want het is ook weer een stukje ervaring ! Zoals je zelf zij je weet nu van jezelf hoe je reageert !
Nogmaals ik heb echt zoveel respect voor je hoe je hier mee omgaat! En me pb box staat open bij alles of het nou een dipje is en je het gewoon even kwijt moet of heel vrolijk bent over hoe het gaat hij staat dag en nacht open en zal altijd zo snel mogeljk reageren !

Diep respect voor je meid ! Je bent echt een topper en een bikkel ! ;) _/-\o_

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:32

Cheetahfan schreef:
Menig ander mens zou niet eens iets geprobeerd hebben!

Spreek voor jezelf aub, het is erg genoeg dat er mensen zijn die kunnen toekijken terwijl een ander in narigheid zit.

Maar TS, jij hebt in elk geval alles gedaan wat in je macht lag.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 10:26

2 jaar geleden deed ik alles wat in mijn macht lag....

Gisteren heb ik mijn vriend gevraagd om door te rijden....
Lifeliner, 2 ambu's, politie, omstanders...

Ik had toch niets kunnen betekenen... alleen maar in de weg lopen en ophef maken...
En omdat ik dat zag.. schoot ik in de stress en werd ik helemaal naar...

En toén zag ik die man liggen... en een omstander aan het reanimeren....
En dat was voor mij de klap... :n :n

Ik heb slecht geslapen.. heb vannacht nog erg lang met mijn vriend gesproken over het ongeval van 2 jaar terug, waar dit topic toen voor gemaakt was....
Ik kan over deze gebeurtenis praten zonder problemen... :) Het meisje is niet in haar eentje ''overleden'' om het zo even te zeggen.. Ik en anderen waren met haar en hebben haar proberen te redden,maar ze is gegaan...

Ik snap niet waar gisteren mijn emotie vandaan kwam.. Ik was compleet over de zeik...
Het gaat nu wel weer, heb alleen wat nachtrust tekort...

Bedankt voor de lieve woorden!
Er staan in het nieuwsbericht inmiddels meerdere foto's en de schade aan de auto is echt dramatisch... en dat alleen voor een FIETSER.......... ongelooflijk.
Heb tegen mijn vriend vanochtend gezegd dat hij rustig moest rijden...hij wil soms wel eens een paar km te hard rijden, zeker als hij zo vroeg de deur uit moet... heb hem gezegd dat maar even niet meer te doen daar... :)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:29

Hoi Ts,

Je hele verhaal heb ik toendertijd gelezen en nu heb ik even bijgelezen.
Niet teleurgesteld zijn dat je voor je gevoel weer een terugslag krijgt.

In 2002 liep ik op straat met een goede vriend/collega. We liepen samen naar de metro toen hij ineens neerviel.
Zijn hart stopte ermee.
Direct begonnen met reanimeren en al snel kwam er hulp.
Helaas is hij ook overleden, gek genoeg wist ik het al toen hij daar lag en ik bezig was.
Heb het toen zijn vrouw verteld, onze werkgever heb collega's en kids bijgestaan in hun verdriet.

In het begin ging ik helemaal stuk als ik een ambulance hoorde, als ik AED op tv zag enzovoorts.
Heel, heel langzaam ging dat slijten. Ik wilde mijn BHV niet herhalen, noway dat ik op een pop zou gaan reanimeren, echt niet.

Nu gaat het een stuk beter, vaak nergens last van, maar soms, is het ineens mis en komt alles weer boven.

Geef je zelf de tijd en ruimte, wees lief voor jezelf, doe wat goed is voor jou in de verwerking.

Sterkte! Je bent een dapper mens!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 10:36

Jeetje... dat is heftig! Dan gebeurt het gewoon voor je ogen... waar je bij ben....
Kan je er nu gewoon over praten enzo?

TV dingen e.d ambulances heb ik geen last van..
Maar die verrekte lifeliner... Elke keer als ik die zie.. :n :n

Dankjewel! :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:40

Ik zag dit topic weer bovenaan in mijn eigen berichten. Wat heftig TS dat je het opnieuw moest 'meemaken'. Het zijn dingen waarbij je van onder de indruk blijft, je wordt weer even met beide benen op de grond gezet hoe snel een mensenleven ten einde kan gaan.. Wel fijn dat je er met je vriend over praten kan. Sterkte!

Ook een heftig verhaal nektosha!

Ik heb tijdens mijn werk ook al een keer of 4 mensen moeten reanimeren. 3 van de 4 hebben het niet gehaald. Op dat moment sta je zo stijf van de adrenaline dat je wel door moet gaan tot het uiterste, maar de klap komt later.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 10:46

Stiekem ben ik wel blij dat we het niet hebben zien gebeuren...
Want dan had ik daar weer gezeten... dan had ik weer moeten reanimeren...
Had het gedaan hoor, daar niet van... Maar ik weet niet of ik weer zo'n klap kan verwerken...

Ben blij dat het al gebeurt was, en ik gewoon de beslissing heb kunnen maken : Ik kan niets doen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 13:47

Het gaat om een 22 jarige jongen uit Capelle....

Triest...

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:14

Mijn vriend heeft het ongeluk gisteren zien gebeuren, de jongen die aangereden is kwam naast zijn auto terecht na eerst meters de lucht in geslingerd te zijn. De stukken van zijn fiets lagen op de voorruit van mijn vriend... Er is nog geprobeerd te reanimeren maar mijn vriend zei dat er al geen leven meer in zat, alles was kapot aan de jongen :'(
De automobilist reed veel en veelste hard en reed door rood. Hij wilde eerst doorrijden, maar toen hij toch uitstapte had hij geen moment van spijt of schuldgevoel... hij was duidelijk onder invloed van iets of anders gewoon knettergek want hij wilde weg en begon met omstanders te vechten :?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:50

oh jolan wat heftig allemaal dit wist ik helemaal niet. maar ik mijn vriend heeft bhv en is riskmanager en heeft al een aantal keer meoten reanimeren waarvan 2 of 3 keer dat het niet meer hielp we zijn dan ook altijd een paar dagen van slag en hij wat langer natuurlijk verder zegt hij er niet echt veel over alleen als het in de buurt komt. vind het heel knap van hem weet ook niet of ik het zou kunnen op dat moment. weet wel de basis regels en heb geoefend met aed. veel sterkte

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 15:26

ownwise schreef:
Mijn vriend heeft het ongeluk gisteren zien gebeuren, de jongen die aangereden is kwam naast zijn auto terecht na eerst meters de lucht in geslingerd te zijn. De stukken van zijn fiets lagen op de voorruit van mijn vriend... Er is nog geprobeerd te reanimeren maar mijn vriend zei dat er al geen leven meer in zat, alles was kapot aan de jongen :'(
De automobilist reed veel en veelste hard en reed door rood. Hij wilde eerst doorrijden, maar toen hij toch uitstapte had hij geen moment van spijt of schuldgevoel... hij was duidelijk onder invloed van iets of anders gewoon knettergek want hij wilde weg en begon met omstanders te vechten :?

Je ben de zoveelste die dit zegt....

Hoop dat hij voor gaas gaat...maar zal wel dagje taakstraf worden.

Is je vriend in orde?

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:44

Bij mij stond het topic ook ineens weer boven aan, wil je nog even sterkte wensen en ik vind het knap van je dat je 'alles' goed verwerkt heb!
Ik hoorde het van de jongen in Capelle, is ook vlakbij mij en voor mn vriend zn werk, afschuwelijk en ik snap dat je even niet wist wat je moest doen! maar je hebt het goed gedaan en hoop dat je weer snel tot jezelf komt :(:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:11

ownwise schreef:

absurd!

jolliegirl, sterkte gewenst!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:02

Jeetje wat een heftig verhaal Jolliegirl.
Je hebt super gehandeld vind het echt enorm dapper.
Het is logisch dat door bepaalde gebeurtenissen herinderingen naar boven komen het is ook ongelovelijk heftig wat jij hebt meegemaakt. En erg spijtig dat het meisje is overleden.

Ik werk zelf in de beveiliging en heb ook mijn BHV/AED diploma, maar gelukkig heb ik het nog nooit hoeven gebruiken.

Ik was er wel bij toen ons 3.5 oude maanden dochtertje in elkaar storten in het ziekenhuis, maar was toen echt de weg kwijt, stond aan de grond vast genageld. Gelukkig is dit allemaal wel goed afgelopen, door de snelle handeling van verpleging en artsen, ik was gelukkig ook op de juiste plek ---> ziekenhuis, was ik thuis met haar geweest had zij het waarschijnlijk niet overleefd.