Ffortuna schreef:Dat hoeft toch niet? Als je nou beter bedeeld bent dan gemiddeld, kun je toch ook anderen WILLEN helpen?
En als je nou niet WILT? Dan word je gewoon GEDWONGEN!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Specials schreef:Ik heb nu zoveel negatieve dingen gehoord over de PVV dat ik even wat heb opgezocht, Dr zitten hier veel dierenliefhebbers, Wat vinden jullie dan van deze punten?
• Alarmnummer voor dieren in nood 113
• Professionele dierenpolitie
• Professionalisering dierenambulance
• Rechten van het dier in de Grondwet
• De bio-industrie op lange termijn afbouwen
• Na veroordeling wegens dierenmishandeling, levenslang verbod op het houden van
dieren
• Verbod op ritueel slachten
• Bescherming vissers tegen EU-regelgeving
En vooral: hoge minimumstraffen voor dierenmishandelaars
Ik vind dat 113 nummer echt goed gevonden als ik eerlijk ben , En dat de straffen omhoog moeten vind ik ook helemaal top!
Ffortuna schreef:faye1995 schreef:
Hier wil ik eigenlijk nog wel iets over kwijt...
Het is natuurlijk bijzonder vervelend als jij hard gestudeerd en gewerkt hebt om iets op te bouwen!
Als jij daarna door een omstandigheid ineens niets meer kan, of iig verminderd tja dan is dat ontzettend vervelend vind ik...
Je hebt natuurlijk recht op gezondheidszorg, maare vind jij dat de rijkeren jou op moeten vangen omdat jij door een omstandigheid niet meer kan wat je eerst wel kon?Daar kan ik echt met mn verstand niet bij, sorry...
Het is natuurlijk onwijs oliebol dat zoiets je overkomt, en in NL krijg je dan een uitkering.
That's life, wees blij dat je een aow kan krijgen.
Dat hoeft toch niet? Als je nou beter bedeeld bent dan gemiddeld, kun je toch ook anderen WILLEN helpen?
LADPR schreef:Je bent behoorlijk hard in wat je zegt faye1995
Je hoort mij niet zeggen dat de rijkere mensen de zorg voor de armere vol uit huin eigen zak moeten betalen.
En dat je zegt ik blij moet zijn geeft al aan dat je geen benul hebt.
Heb jij uberhaupt een idee hoeveel je maandpremie voor de ziektekosten verzekering is plus je eigen risico? Dat is ruim 1/3 van mijn maandinkomen hoor.
Ik zou veel liever een baan hebben en op zijn minst een minimum loon verdienen. Als een deel van mijn centen dan gaat in een potje voor de mensen die niet kunnen heb ik daar geen problemen mee.
roxiie schreef:Ffortuna schreef:
Dat hoeft toch niet? Als je nou beter bedeeld bent dan gemiddeld, kun je toch ook anderen WILLEN helpen?
In Nederland betaal je al meer belasting als je rijker bent/ hoger inkomen hebt.
Dat als je beter bedeeld bent help je dus al extra mee.
Als ik mijn been breek krijg ik het zelfde gips om mijn been als mijn buurman die een uitkering heeft, waarom zou ik daar in vredes naam meer voor moeten betalen?
Een antibiotica die ik voorgeschreven krijg heeft bij mij de zelfde ( op bijwerkingen na..)effect Als iemand die nog niet de helft van mijn salaris heeft..
Kom op zeg, het moet niet gekker worden.
Straks moet ik de bakker nog gaan vertellen hoeveel ik verdien, dan kan ie mij 3 euro voor een brood vragen en anita die de hele dag op haar luie zwam zit te genieten van een uitkering 0,70 euro voor dat zelfde brood.
( EN NEEEEEEE, niet iedereen die een uitkering heeft kan hier wat aan doen)
faye1995 schreef:Daarbij, ja je mag blij zijn dat nederland een zorgland is; Had je in Amerika gewoond had je het een stukkie minder gehad denk ik zo...
Tallie1979 schreef:faye1995 schreef:Daarbij, ja je mag blij zijn dat nederland een zorgland is; Had je in Amerika gewoond had je het een stukkie minder gehad denk ik zo...
En ook daar begint het te veranderen, Obama heeft heel veel veranderingen in de zorg gebracht daar. Obama is namelijk van mening dat iedereen in zijn land goede zorg verdient, iedereen heeft er recht op.
En zelfs daar is er weerstand in zijn ideeen.. Toch is het in de senaat opgenomen..Mijn Amerikaanse familie durft niet eens naar de dokter omdat ze alles zelf moeten betalen daar. Er zijn familieleden daar gestorven aan kanker omdat ze er te laat bij waren..
Dus voor Amerika hoop ik dat het plan van Obama erdoor komt. Ik hoop namelijk over een jaar of 6 Amerikaans staatsburger te zijn
Maar goed, dat is offtopic
Noppes schreef:Jeetje wat veel mensen die op de PVV willen stemmen. Dat vind ik gewoon eng, waar gaat het heen met de wereld als we er zulke denkwijzen op na houden, bah!
Ik stem denk ik D66
faye1995 schreef:En dan heb je het alleen over de zorg he; Maare, aow, ww etc? dan ben je daar ook het haasje...!
LADPR schreef:faye1995
Dat vind ik helemaal niet en ik geef niemand de schuld. Er is helemaal geen schuld, dat brei jij er nu zelf van
Ik geef alleen maar aan dat ik het geen probleem zou vinden als een gedeelte van mijn centen naar een potje zou gaan.
Ik zeg nergens dat rijken maar alle kosten moeten betalen toch?
LADPR schreef:Nou een deel vind ik logisch ja.
Mijn man moet ook veel meer belasting inleveren dan ik. Die krijgt tenslotte ook meer dan ik. Dat vinden wij niet meer dan normaal dat hij dus ook meer kosten betaald.
EDIT: Dat het geld beter besteed moet worden is duidelijk daar is iedereen het mee eens. Maar dat iemand met meer geld, meer betaald vind ik niet raar.
malloesje schreef:Ik denk dat er ook veel weerstand is om mee te betalen aan de mensen zoals hier genoemd, uitkering binnenhalen en lekker op de luie reet blijven zitten. Daar pas ik eerlijk gezegd ookHet lijkt mij dan ook helemaal niet zo verkeerd dat iedereen die een uitkering krijgt verplicht een aantal uur vrijwilligerswerk moet doen. En dat kan zo zwaar of licht zijn als je zelf wilt
Er zijn gewoon teveel mensen in NL die profiteren van de staat (belastingbetalers).
Misschien is het ook verkeerd gezegd dat 'de rijken' meer moeten betalen voor zorg (heb het zelf gezegd, ben helaas niet super in goed verwoorden) maar de minder bedeelden moeten een tegemoetkoming krijgen. En die moet per geval/gezin bekeken en afgepast worden, naar de aard van inkomsten en de aard van zorg.
LADPR schreef:Niet alleen rijke mensen faye1995, iedere belastingbetaler zal zich rot ergeren en boos worden als zijn geld niet goed terecht komt.
Ik ken iemand die voor de lol thuis zit heeft geen zin om te werken nou daar kan ik me zelfs boos over maken ook al betaal ik dan niet veel belasting.
MariekeB schreef:Ik schrik erg van de reacties hier, misschien spoor ik wel niet maar mijn gevoel over wat ons land nodig heeft is heel simpel
1 we moeten zorgen dat de wereld heel blijft oftewel goed voor het milieu zorgen ( en daar val goed voor dieren zijn uiteraard ook onder)
2 Beter bedeelden dragen zorg voor minder bedeelden , en elke mens is gelijk en heeft evenveel rechten. Zowel in ons land als in de wereld.
3 We willen dat we ons als mensheid ontwikkelen: dus slimmer worden, gezonder worden. oftewel zorg en onderwijs ( cultuur etc etc )
En dat doet mij persoonlijk uiteraard een beetje "pijn" want als tweeverdiener met paard en eigen huis ben je nou niet echt modaal en dus lever ik financieel in. Maar hoewel dat soms dan een beetje pijn doet, weet je toch dat het naar een goed doel gaat en dat het gebruikt wordt om ons als mensheid een beetje verder te helpen?
visie en idealisme moet toch als uitgangspunt dienen voor de praktijk?
De meeste partijen hebben dan een eigen invulling van die praktijk. Er zijn maar een paar partijen die echt voor egoïsme gaan of voor ongelijkheid ( lees mijn mening : SGP en PVV, en een iets teveel one issue partij als PVD) .
Ik vind het zo moeilijk om te begrijpen dat mensen zo ontzettend gaan voor hun eigen gewin zonder beeld bij een toekomst voor deze wereld.
Waarbij daarnaast nog uitgerekend is dat eea niet een goed is voor de economie, en menig linkse en midden partij het financiële plaatje wel op orde heeft.
pressent schreef:ik ben er nog niet uit, maar nijg sterk naar Lijst O van BNN, omdat ik gewoon vind dat de studiefinanciering moet blijven en bijna alle partijen die willen afschaffen, op de SP na maar daar heb ik dan weer niet zoveel mee.
En anders word het waarschijnlijk D66