Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:14

Ffortuna schreef:
Dat hoeft toch niet? Als je nou beter bedeeld bent dan gemiddeld, kun je toch ook anderen WILLEN helpen?

En als je nou niet WILT? Dan word je gewoon GEDWONGEN! :+

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:16

Je bent behoorlijk hard in wat je zegt faye1995

Je hoort mij niet zeggen dat de rijkere mensen de zorg voor de armere vol uit huin eigen zak moeten betalen.

En dat je zegt ik blij moet zijn geeft al aan dat je geen benul hebt.

Heb jij uberhaupt een idee hoeveel je maandpremie voor de ziektekosten verzekering is plus je eigen risico? Dat is ruim 1/3 van mijn maandinkomen hoor.

Ik zou veel liever een baan hebben en op zijn minst een minimum loon verdienen. Als een deel van mijn centen dan gaat in een potje voor de mensen die niet kunnen heb ik daar geen problemen mee.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:24

Specials schreef:
Ik heb nu zoveel negatieve dingen gehoord over de PVV dat ik even wat heb opgezocht, Dr zitten hier veel dierenliefhebbers, Wat vinden jullie dan van deze punten?

• Alarmnummer voor dieren in nood 113
• Professionele dierenpolitie
• Professionalisering dierenambulance
• Rechten van het dier in de Grondwet
• De bio-industrie op lange termijn afbouwen
• Na veroordeling wegens dierenmishandeling, levenslang verbod op het houden van
dieren
• Verbod op ritueel slachten
• Bescherming vissers tegen EU-regelgeving
En vooral: hoge minimumstraffen voor dierenmishandelaars

Ik vind dat 113 nummer echt goed gevonden als ik eerlijk ben , En dat de straffen omhoog moeten vind ik ook helemaal top!

precies mensen kijken alleen maar naar het punt uit zijn programma waar zo'n ophef over wordt gemaakt. Maar als je verder kijkt, zie je dat hij heel veel goede punten heeft.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:25

Ffortuna schreef:
faye1995 schreef:

Hier wil ik eigenlijk nog wel iets over kwijt...
Het is natuurlijk bijzonder vervelend als jij hard gestudeerd en gewerkt hebt om iets op te bouwen!
Als jij daarna door een omstandigheid ineens niets meer kan, of iig verminderd tja dan is dat ontzettend vervelend vind ik...
Je hebt natuurlijk recht op gezondheidszorg, maare vind jij dat de rijkeren jou op moeten vangen omdat jij door een omstandigheid niet meer kan wat je eerst wel kon?Daar kan ik echt met mn verstand niet bij, sorry...
Het is natuurlijk onwijs oliebol dat zoiets je overkomt, en in NL krijg je dan een uitkering.
That's life, wees blij dat je een aow kan krijgen.

Dat hoeft toch niet? Als je nou beter bedeeld bent dan gemiddeld, kun je toch ook anderen WILLEN helpen?

In Nederland betaal je al meer belasting als je rijker bent/ hoger inkomen hebt.
Dat als je beter bedeeld bent help je dus al extra mee.
Als ik mijn been breek krijg ik het zelfde gips om mijn been als mijn buurman die een uitkering heeft, waarom zou ik daar in vredes naam meer voor moeten betalen?
Een antibiotica die ik voorgeschreven krijg heeft bij mij de zelfde ( op bijwerkingen na.. ;) )effect Als iemand die nog niet de helft van mijn salaris heeft..

Kom op zeg, het moet niet gekker worden.
Straks moet ik de bakker nog gaan vertellen hoeveel ik verdien, dan kan ie mij 3 euro voor een brood vragen en anita die de hele dag op haar luie zwam zit te genieten van een uitkering 0,70 euro voor dat zelfde brood.
( EN NEEEEEEE, niet iedereen die een uitkering heeft kan hier wat aan doen ;) )

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:26

LADPR schreef:
Je bent behoorlijk hard in wat je zegt faye1995

Je hoort mij niet zeggen dat de rijkere mensen de zorg voor de armere vol uit huin eigen zak moeten betalen.

En dat je zegt ik blij moet zijn geeft al aan dat je geen benul hebt.

Heb jij uberhaupt een idee hoeveel je maandpremie voor de ziektekosten verzekering is plus je eigen risico? Dat is ruim 1/3 van mijn maandinkomen hoor.

Ik zou veel liever een baan hebben en op zijn minst een minimum loon verdienen. Als een deel van mijn centen dan gaat in een potje voor de mensen die niet kunnen heb ik daar geen problemen mee.

Waarvan moeten de rijkeren het dan wel betalen?
Je geeft toch eigenlijk aan dat het erg vervelend is dat als je door ziekte/omstandigheden niet meer of verminderd kan werken en dus minder geld te spenderen hebt, de rijkeren wat meer op moeten hoesten voor gezondheidszorg?
Misschien heb ik je verkeerd begrepen, dan moet je het zeggen natuurlijk ;)

Weet je wat het hele probleem is; oke ik dwaal een beetje af van de bedoeling van dit topic, maargoed jij denkt dat ik geen benul heb dus dan lijkt me een uitleg wel op z'n plaats.
Jij hebt zorg nodig blijkbaar, en ik vind ook dat omdat er zoveel mensen zijn die zorg nodig hebben het eigen risico op 165 moet blijven. Ook is het krom geregeld voor je, omdat je niet eens een minimum inkomen hebt, maar dat is toch niet de schuld van rijkeren? Dat is de schuld van regeerder die zulke kronkels in hun hersenen hebben.
Ik vind nl dat minder bedeelden wat meer gesteunt mogen worden, als zij het bijv zwaar hebben, net als jij. Maar, ik vind ook dat een het niet van de rijken afgetroggeld moet worden.

Daarbij, ja je mag blij zijn dat nederland een zorgland is; Had je in Amerika gewoond had je het een stukkie minder gehad denk ik zo...

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:29

roxiie schreef:
Ffortuna schreef:

In Nederland betaal je al meer belasting als je rijker bent/ hoger inkomen hebt.
Dat als je beter bedeeld bent help je dus al extra mee.
Als ik mijn been breek krijg ik het zelfde gips om mijn been als mijn buurman die een uitkering heeft, waarom zou ik daar in vredes naam meer voor moeten betalen?
Een antibiotica die ik voorgeschreven krijg heeft bij mij de zelfde ( op bijwerkingen na.. ;) )effect Als iemand die nog niet de helft van mijn salaris heeft..

Kom op zeg, het moet niet gekker worden.
Straks moet ik de bakker nog gaan vertellen hoeveel ik verdien, dan kan ie mij 3 euro voor een brood vragen en anita die de hele dag op haar luie zwam zit te genieten van een uitkering 0,70 euro voor dat zelfde brood.
( EN NEEEEEEE, niet iedereen die een uitkering heeft kan hier wat aan doen ;) )

Oeffff, dit is wel een heel gevaarlijke uitspraak! (de onderste bedoel ik dan he)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:32

faye1995

Dat vind ik helemaal niet en ik geef niemand de schuld. Er is helemaal geen schuld, dat brei jij er nu zelf van

Ik geef alleen maar aan dat ik het geen probleem zou vinden als een gedeelte van mijn centen naar een potje zou gaan.

Ik zeg nergens dat rijken maar alle kosten moeten betalen toch?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:32

ik ben er nog niet uit, maar nijg sterk naar Lijst O van BNN, omdat ik gewoon vind dat de studiefinanciering moet blijven en bijna alle partijen die willen afschaffen, op de SP na maar daar heb ik dan weer niet zoveel mee.

En anders word het waarschijnlijk D66

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:33

faye1995 schreef:
Daarbij, ja je mag blij zijn dat nederland een zorgland is; Had je in Amerika gewoond had je het een stukkie minder gehad denk ik zo...

En ook daar begint het te veranderen, Obama heeft heel veel veranderingen in de zorg gebracht daar. Obama is namelijk van mening dat iedereen in zijn land goede zorg verdient, iedereen heeft er recht op.

En zelfs daar is er weerstand in zijn ideeen.. Toch is het in de senaat opgenomen.. :) Mijn Amerikaanse familie durft niet eens naar de dokter omdat ze alles zelf moeten betalen daar. Er zijn familieleden daar gestorven aan kanker omdat ze er te laat bij waren..

Dus voor Amerika hoop ik dat het plan van Obama erdoor komt. Ik hoop namelijk over een jaar of 6 Amerikaans staatsburger te zijn ;)

Maar goed, dat is offtopic :D

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:35

Ik ga PVV stemmen. Die had ik van te voren al in gedachten en komt ook bij de stemwijzer eruit :)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:36

Tallie1979 schreef:
faye1995 schreef:

En ook daar begint het te veranderen, Obama heeft heel veel veranderingen in de zorg gebracht daar. Obama is namelijk van mening dat iedereen in zijn land goede zorg verdient, iedereen heeft er recht op.

En zelfs daar is er weerstand in zijn ideeen.. Toch is het in de senaat opgenomen.. :) Mijn Amerikaanse familie durft niet eens naar de dokter omdat ze alles zelf moeten betalen daar. Er zijn familieleden daar gestorven aan kanker omdat ze er te laat bij waren..

Dus voor Amerika hoop ik dat het plan van Obama erdoor komt. Ik hoop namelijk over een jaar of 6 Amerikaans staatsburger te zijn ;)

Maar goed, dat is offtopic :D

En dan heb je het alleen over de zorg he; Maare, aow, ww etc? dan ben je daar ook het haasje...!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:36

Noppes schreef:
Jeetje wat veel mensen die op de PVV willen stemmen. Dat vind ik gewoon eng, waar gaat het heen met de wereld als we er zulke denkwijzen op na houden, bah!

Ik stem denk ik D66

Bah, D66, dat vind ik gewoon eng, die hypotheekrenteaftrek ideeën van hen.

;) Ik word er ook een beetje moe van dat veel mensen de PVV meteen de grond in stampen om dat ene punt (iedereen weet wel waar ik het over heb). Kijk wat Specials zegt, hij heeft ook meer punten. Ik vind echt dat hij veel goede ideeën heeft, en een frisse wind door de tweede kamer lijkt me niet slecht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:38

faye1995 schreef:
En dan heb je het alleen over de zorg he; Maare, aow, ww etc? dan ben je daar ook het haasje...!

Klopt.. In dat land zijn alle sociale voorzieningen heel wat slechter als hier.. :)

( uiteindelijk kom ik met manlief ook weer naar Nederland om hier samen oud te worden, puur omdat dit qua sociale voorzieningen practischer is.. )

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:38

LADPR schreef:
faye1995

Dat vind ik helemaal niet en ik geef niemand de schuld. Er is helemaal geen schuld, dat brei jij er nu zelf van

Ik geef alleen maar aan dat ik het geen probleem zou vinden als een gedeelte van mijn centen naar een potje zou gaan.

Ik zeg nergens dat rijken maar alle kosten moeten betalen toch?

Ik zeg nergens dat jij de schuld aan iemand geeft...
Het is krom dat zij ervoor op moeten draaien, en ik zo dat als schuld ervaren; Je draait op voor iets waar je zelf niet aan kan doen.

Het is ook super nobel van je dat jij anderen wil helpen.
Ik zou er ook geen moeite mee hebben, als ik het maar zelf kan beslissen....
In NL moet zoveel, ik denk dat iedereen langzaam een beetje een zorg begint te krijgen aan dat moeten! IK weet zeker dat er vele mensen in NL zijn die best een deel af WILLEN staan aan armeren in ons eigen land. Maar je moet ze een keuze geven en niet dwingen.

Over dat onderste; Niet alle kosten,maar een deel?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:41

Nou een deel vind ik logisch ja.

Mijn man moet ook veel meer belasting inleveren dan ik. Die krijgt tenslotte ook meer dan ik. Dat vinden wij niet meer dan normaal dat hij dus ook meer kosten betaald.

EDIT: Dat het geld beter besteed moet worden is duidelijk daar is iedereen het mee eens. Maar dat iemand met meer geld, meer betaald vind ik niet raar.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:46

LADPR schreef:
Nou een deel vind ik logisch ja.

Mijn man moet ook veel meer belasting inleveren dan ik. Die krijgt tenslotte ook meer dan ik. Dat vinden wij niet meer dan normaal dat hij dus ook meer kosten betaald.

EDIT: Dat het geld beter besteed moet worden is duidelijk daar is iedereen het mee eens. Maar dat iemand met meer geld, meer betaald vind ik niet raar.

Dat kan natuurlijk, dan verschillen we daarin van mening...
Ik denk dat onze regering heel verzichtig moet gaan zijn met wat zij van de rijkeren verwachten.
Velen steunen natuurlijk een derde wereldland, en zij zouden er niet eens op komen om mensen uit eigen land wat meer financiele steun te geven. Waarom; Omdat het ze opgedragen wordt meer belasting te betalen.
Hierdoor gaan ze niet nog meer geld vrijwillig pompen in eigen land; al is het alleen maar uit opstand.
Ik vind dat onze regering het totaal niet handig aanpakt!!
Laat mensen een keuze, en je zal zien dat mensen die het kwijt kunnen ook echt wel armeren zullen gaan steunen!!
(en dan gaat het geld niet naar griekenland of whatever maar ook echt naar armeren)

Laat ik geen verkeerd beeld over mezelf scheppen; Het is normaal om een deel van je inkomen af te dragen vind ik, als je het kwijt kan. Alleen aan mensen die het echt hard nodig hebben!!
(NB, hoeveel mensen krijgen geen ww uitkering die gewoon niet willen werken? Juist; minimum loon omhoog of ww omlaag)
Hierdoor jaag je zoveel rijkeren in het harnas!!!!

appelflap2

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:48

stem waarschijnlijk niet.......
verdiep me totaal niet in politiek
vind het allemaal wel best zo

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:51

Niet alleen rijke mensen faye1995, iedere belastingbetaler zal zich rot ergeren en boos worden als zijn geld niet goed terecht komt.

Ik ken iemand die voor de lol thuis zit heeft geen zin om te werken nou daar kan ik me zelfs boos over maken ook al betaal ik dan niet veel belasting.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:51

Ik denk dat er ook veel weerstand is om mee te betalen aan de mensen zoals hier genoemd, uitkering binnenhalen en lekker op de luie reet blijven zitten. Daar pas ik eerlijk gezegd ook :o Het lijkt mij dan ook helemaal niet zo verkeerd dat iedereen die een uitkering krijgt verplicht een aantal uur vrijwilligerswerk moet doen. En dat kan zo zwaar of licht zijn als je zelf wilt :) Er zijn gewoon teveel mensen in NL die profiteren van de staat (belastingbetalers).

Misschien is het ook verkeerd gezegd dat 'de rijken' meer moeten betalen voor zorg (heb het zelf gezegd, ben helaas niet super in goed verwoorden) maar de minder bedeelden moeten een tegemoetkoming krijgen. En die moet per geval/gezin bekeken en afgepast worden, naar de aard van inkomsten en de aard van zorg.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:55

malloesje schreef:
Ik denk dat er ook veel weerstand is om mee te betalen aan de mensen zoals hier genoemd, uitkering binnenhalen en lekker op de luie reet blijven zitten. Daar pas ik eerlijk gezegd ook :o Het lijkt mij dan ook helemaal niet zo verkeerd dat iedereen die een uitkering krijgt verplicht een aantal uur vrijwilligerswerk moet doen. En dat kan zo zwaar of licht zijn als je zelf wilt :) Er zijn gewoon teveel mensen in NL die profiteren van de staat (belastingbetalers).

Misschien is het ook verkeerd gezegd dat 'de rijken' meer moeten betalen voor zorg (heb het zelf gezegd, ben helaas niet super in goed verwoorden) maar de minder bedeelden moeten een tegemoetkoming krijgen. En die moet per geval/gezin bekeken en afgepast worden, naar de aard van inkomsten en de aard van zorg.

Maar dit is iets heeeeeel anders he, dan wat je eerst zei...!
Compleet mee eens, als men bijv het eigen risico gaat verhogen en mensen kunnen hierdoor en door andere omstandigheden de gezondheidszorg die zij nodig hebben niet betalen, dan mogen ze van mij een tegemoedkoming krijgen...

Maaaar, niet uit de zak van gefortuneerden :) Gewoon uit een potje van de overheid!
(nou ja gewoon, dat potje moet natuurlijk ergens anders vandaan halen... Daarom bezuinigen op troep en investeren in dit soort mogelijkheden!)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:56

LADPR schreef:
Niet alleen rijke mensen faye1995, iedere belastingbetaler zal zich rot ergeren en boos worden als zijn geld niet goed terecht komt.

Ik ken iemand die voor de lol thuis zit heeft geen zin om te werken nou daar kan ik me zelfs boos over maken ook al betaal ik dan niet veel belasting.

Klopt, mee eens... Maaaar, door dit soort omstandigheden jaag je het volk tegen je in!! En dan van rijkeren nog meer gaan vragen terwijl ze ook al aan deze nietsnutten geld doneren vind ik niet kunnen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:57

Ik schrik erg van de reacties hier, misschien spoor ik wel niet maar mijn gevoel over wat ons land nodig heeft is heel simpel

1 we moeten zorgen dat de wereld heel blijft oftewel goed voor het milieu zorgen ( en daar val goed voor dieren zijn uiteraard ook onder)
2 Beter bedeelden dragen zorg voor minder bedeelden , en elke mens is gelijk en heeft evenveel rechten. Zowel in ons land als in de wereld.
3 We willen dat we ons als mensheid ontwikkelen: dus slimmer worden, gezonder worden. oftewel zorg en onderwijs ( cultuur etc etc )

En dat doet mij persoonlijk uiteraard een beetje "pijn" want als tweeverdiener met paard en eigen huis ben je nou niet echt modaal en dus lever ik financieel in. Maar hoewel dat soms dan een beetje pijn doet, weet je toch dat het naar een goed doel gaat en dat het gebruikt wordt om ons als mensheid een beetje verder te helpen?

visie en idealisme moet toch als uitgangspunt dienen voor de praktijk?

De meeste partijen hebben dan een eigen invulling van die praktijk. Er zijn maar een paar partijen die echt voor egoïsme gaan of voor ongelijkheid ( lees mijn mening : SGP en PVV, en een iets teveel one issue partij als PVD) .
Ik vind het zo moeilijk om te begrijpen dat mensen zo ontzettend gaan voor hun eigen gewin zonder beeld bij een toekomst voor deze wereld.

Waarbij daarnaast nog uitgerekend is dat eea niet een goed is voor de economie, en menig linkse en midden partij het financiële plaatje wel op orde heeft.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:00

Faye; het klopt het is compleet anders dan wat ik eerst zei (wel is dit wat ik voor ogen had) helaas verkeerd om gezegd :o

Marieke; Idealisme moet ook zeker meetellen en dat probeer ik ook. Maar te vaak gaat het verkeerd en daardoor worden mensen egoistisch denk ik.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:02

MariekeB schreef:
Ik schrik erg van de reacties hier, misschien spoor ik wel niet maar mijn gevoel over wat ons land nodig heeft is heel simpel

1 we moeten zorgen dat de wereld heel blijft oftewel goed voor het milieu zorgen ( en daar val goed voor dieren zijn uiteraard ook onder)
2 Beter bedeelden dragen zorg voor minder bedeelden , en elke mens is gelijk en heeft evenveel rechten. Zowel in ons land als in de wereld.
3 We willen dat we ons als mensheid ontwikkelen: dus slimmer worden, gezonder worden. oftewel zorg en onderwijs ( cultuur etc etc )

En dat doet mij persoonlijk uiteraard een beetje "pijn" want als tweeverdiener met paard en eigen huis ben je nou niet echt modaal en dus lever ik financieel in. Maar hoewel dat soms dan een beetje pijn doet, weet je toch dat het naar een goed doel gaat en dat het gebruikt wordt om ons als mensheid een beetje verder te helpen?

visie en idealisme moet toch als uitgangspunt dienen voor de praktijk?

De meeste partijen hebben dan een eigen invulling van die praktijk. Er zijn maar een paar partijen die echt voor egoïsme gaan of voor ongelijkheid ( lees mijn mening : SGP en PVV, en een iets teveel one issue partij als PVD) .
Ik vind het zo moeilijk om te begrijpen dat mensen zo ontzettend gaan voor hun eigen gewin zonder beeld bij een toekomst voor deze wereld.

Waarbij daarnaast nog uitgerekend is dat eea niet een goed is voor de economie, en menig linkse en midden partij het financiële plaatje wel op orde heeft.

EEhm sorry, ieder mens is gelijk? Dit riekt een beetje naar WOII periekelen....
Hier kan ik een beetje iebelig van worden; WAAROM moet ons land een eenheisworst worden?

Ik ben trouwens zeker voor behoud van milieu; toch een basisbehoefte.. :)
En zeker voor goed onderwijs.
Dus 2 van de 3 punten kan ik me zeker in vinden!
(nu nog een partij ;))

edit, en of het linkse plaatje de economie op orde heeft is natuurlijk maar de vraag..
Links en rechts verschillen in mening hoe de problemen opgelost moeten worden en uit ervaring wordt men wijs
Laatst bijgewerkt door Toveren op 28-05-10 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:02

pressent schreef:
ik ben er nog niet uit, maar nijg sterk naar Lijst O van BNN, omdat ik gewoon vind dat de studiefinanciering moet blijven en bijna alle partijen die willen afschaffen, op de SP na maar daar heb ik dan weer niet zoveel mee.

En anders word het waarschijnlijk D66

PVV is ook voor behoud van de stufi..