Rianne_ schreef:Zoals ik al zei: ik geloof niet dat je met zelfmoord in de hemel komt. En hoe erg ik ook in de hemel geloof, ik ben juist bang om dood te gaan.. Dus waarom zelfmoord plegen dan?
Hier wil ik iets over kwijt , een collegatje van mij [ erg gelovig en keurig meisje ] gaf mij jaren terug , pokemon flippo's voor mijn kids , ze zei , "mijn broertje mag ze toch niet , ze zijn duivels of zoiets ] wat aangaf dat het verkeerd was maar ze wilde niet zeggen waarom .
We raakten aan de praat over het geloof en ik eindigde met "nou ja , jij hoeft niet bang te zijn om dood te gaan , jij komt in de hemel '
Toen schrok ik echt van haar antwoord en had medelijden ,ze zei , nee ik kom niet in de hemel , want daar ben ik te zondig voor ik heb MTV gekeken , en ik heb de duivel een keer aangeroepen , ze legde uit dat ze in een soort buitenring van de hel zou komen , die niet zo erg was , als in het midden , waar de ongelovigen belanden hahahaaaa
ik lach erom , maar vind dit zo zielig dat zo'n kind zo wordt opgevoed , door ouders die zelf ook zo bang zijn omdat zij dit ook met de paplepel hebben in gekregen .
Ze zat op een reformatorische school [ niet vrijgemaakt ] weet niet wat dat betekent , maar dat meisje lijdt dus een leven waarin bijna alles verkeerd is ,je kan mij niet wijsmaken dat je dan gelukkig kan zijn , want je geloofd ook dat je na de dood in de hel komt , dus tis niks en 't wordt niks zal ik maar zeggen !