smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:54

IsabelvS schreef:
Kom op zeg, doe niet zo banketstaaf. Er zijn zoveel verschillende soorten mensen, dus ook verschillende soorten pubers. Juist een beetje kinderachtig dat je zo neerkijkent doet op mensen die jonger zijn.

Ik ben 2x zo oud als jij, heb mijn pubertijd al ruim achter mij gelaten en heb een prima band met mijn ouders. Wat ik hier in dit topic zie is echter een afspiegeling van het beeld wat ik heb van de pubers van tegenwoordig. Schijt aan ouders, schijt aan medemens en alles beter weten.

Iemand in de puberteit moet nog een hoop leren, ik wou dat ik op mijn 16e wist wat ik nu weet :+ Een kind in de leeftijd van 13 tot zeker een jaar of 21 gaat door een hoop fases in zijn/haar leven, van puberteit tot volwassen worden. Een ouder is daar om te sturen, een ouder heeft het namelijk al meegemaakt allemaal en weet dus echt wel wat wel of niet goed is. ( tenzij uiteraard aan drugs/drank etc dan is het inschattingsvermogen niet altijd juist. )

Ik ben bijna 31 en heb ook veel meegemaakt in mijn leven, ik heb ook veel teleurstellingen gehad en ben verre van braaf geweest mijn hele leven. Ik heb echter nooit echt gepuberd.

Het heeft niks met lüllig doen te maken, het is gewoon zo dat ouders het altijd beter weten, haha! :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:55

ik denk dat er ook behoorlijk wat minder aanrandingen/verkrachtingen/nachtelijke ongelukken/vechtpartijen zouden zijn als het grote deel van de ouders zo dachten... maar blijkbaar is dat dus toch niet zo..

(@KiWiKo dus :D )

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:08

KiWiKo schreef:
Senks :) Maar zo geweldig ben ik niet hoor :) Ik ben wel een hele makkelijke moeder, heel open ook... ze mag alles van me weten ook mijn fouten en mijn misstappen en mijn domme dingen. Ik vertel het haar ook gewoon als ze erom vraagt.

maar er zijn absoluut grenzen hoor :) zoals ik al zei, nee is nee...... klaar! wil ik geen gezeik of gedrein over hebben.....

Als zij straks uit zal gaan dan hebben wij daar al afspraken over gemaakt, hier thuis ligt geld voor de taxi, en ze gaat ALTIJD met de taxi naar huis, dat is mijn bijdrage aan haar avondje uit!

Kan ze op haar kop gaan staan, maar ik wil absoluut niet dat ze snachts alleen over straat gaat of bij een of andere puistenkop met VW naar huis gaat. DAAR ligt absoluut mijn grens. En als ze op dr kop gaat staan, dan is het uitgaan eventjes een paar weekjes over totdat ze begrijpt dat ik dat niet voor mijn plezier zeg, maar om de doodsimpele reden dat ik haar graag morgen nog levend terug zie

Als ik dit zo lees zijn mijn ouders precies zoals jou. :) En geloof me dat is positief, ik mag echt heel veel ze zijn super gek met mij, en hebben absoluut het beste met mij voor. Maar zou ik gaan liegen of bedriegen heb ik er denk ik hele slechte ouders aan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:20

IsabelvS schreef:
Je leven verziek je er niet mee hoor ;). Het is geen doodzonde ofzo.. En oh, mijn ouders zijn best wel vrij en daarom doe ik ook geen gekke dingen. Als iets je verboden wordt doe je het juist sneller denk ik omdat het dan spannend is ;). Vaak is mijn zus ook wel op de huisfeestjes waar ik heenga, en anders ga ik altijd met vriendinnen die mijn ouders ook kennen/de ouders daarvan dus dat vertrouwen ze wel.

Nah... alcohol is bijzonder slecht voor 14-jarige hersentjes hoor... daar kun je je leven aardig mee verzieken. Denk jij dat die grens er voor de lol ligt?

Buiten dat, volgens mij is het al meer genoemd: als jij in het donker van je fiets getrokken en verkracht wordt, garandeer ik je dat je leven ook aardig verziekt is. Om maar een kleinnn voorbeeldje te noemen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:49

Giolli schreef:
Nee :)
Een ouder die net zo met ons omgaat als dat wij met hem omgaan.
Tuurlijk verdienen hun meer respect, het zijn tenslotte je ouders.
Maar met respect met elkaar omgaan... Ik weet niet wat jij daar puberaal in ziet!

Dus je bedoeld een ouder die tegen je liegt en die compleet onverantwoorde dingen doet? Want dat doen jullie...

Jespri

Re: smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:55

Wees eerlijk ;)
Ik zou uit respect voor me ouders geen eens liegen :n
Ben daar misschien heel braaf in maar denken dat hun het volle vertrouwen in mij hebben en ik gewoon recht in het gezicht loop te liegen.... nee dat zou ik niet kunnen :n

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 00:01

KiWiKo schreef:
als ik jullie hier zo zie schrijven dan heb ik inderdaad een beetje een ....... tja, hoe moet je het netjes zeggen :D

Ik word wat bang om aan kinderen te beginnen... :+

Nee, serieus... Hoe het sommigen ronduit aan respect voor hun ouders ontbreekt :n

Mij zijn vroeger ook regels opgelegd die ik toen belachelijk vond, maar waar ik achteraf bekeken wel heel blij om ben dat ik me eraan gehouden heb.

Zo wou ik op vijftienjarige leeftijd eens naar een dancing in de buurt. Na veel gehuil en geroep me er toch maar bij neergelegd dat ik niet mocht gaan. Mijn vader zei me: je hoort daar simpelweg nog niet thuis. Toen ik daar enkele jaren later eens binnen was en enkele meisjes van die leeftijd zich zag aanstellen besefte ik dat hij toen helemaal gelijk had gehad. :+

Maar goed, als ik sommige uitspraken hier lees... Zo heb ik me op geen enkele leeftijd gedragen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 00:07

ik bleef toch echt thuis als mijn ouder het niet wilde, ik was dan wel boos en teleurgesteld.
maar mocht wel altijd een leuke film gaan huren en dat was toch ook wel weer bere gezellig.. en de volgende dag mocht ik gewoon lekker weg en kon ik als nog koninginnen dag vieren.

en ik ben er echt geen slechter mens van geworden door gewoon te luisteren hoor :)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 00:08

Tallie1979 schreef:
IsabelvS schreef:
Kom op zeg, doe niet zo banketstaaf. Er zijn zoveel verschillende soorten mensen, dus ook verschillende soorten pubers. Juist een beetje kinderachtig dat je zo neerkijkent doet op mensen die jonger zijn.

Ik ben 2x zo oud als jij, heb mijn pubertijd al ruim achter mij gelaten en heb een prima band met mijn ouders. Wat ik hier in dit topic zie is echter een afspiegeling van het beeld wat ik heb van de pubers van tegenwoordig. Schijt aan ouders, schijt aan medemens en alles beter weten.

Iemand in de puberteit moet nog een hoop leren, ik wou dat ik op mijn 16e wist wat ik nu weet :+ Een kind in de leeftijd van 13 tot zeker een jaar of 21 gaat door een hoop fases in zijn/haar leven, van puberteit tot volwassen worden. Een ouder is daar om te sturen, een ouder heeft het namelijk al meegemaakt allemaal en weet dus echt wel wat wel of niet goed is. ( tenzij uiteraard aan drugs/drank etc dan is het inschattingsvermogen niet altijd juist. )

Ik ben bijna 31 en heb ook veel meegemaakt in mijn leven, ik heb ook veel teleurstellingen gehad en ben verre van braaf geweest mijn hele leven. Ik heb echter nooit echt gepuberd.

Het heeft niks met lüllig doen te maken, het is gewoon zo dat ouders het altijd beter weten, haha! :D

Ten eerste, lees serieus even de laatste paar pagina's, dan zie je toch echt dat er heel veel tieners zijn die niet zo zijn. Als je de moeite had genomen om het even goed door te lezen!

En ja, tuurlijk zijn we jong, maar dat betekent écht niet dat ik achterlijk ben ofzo. Ik heb wel verantwoordelijkheid gevoel, anders zou ik bijvoorbeeld ook wel een jointje meeroken, wat ik dus niet doe op die feestjes.

En, buiten dat je misschien ouder bent, je bent ook maar een mens hoor.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 00:10

Blue_Eyes schreef:
IsabelvS schreef:
Je leven verziek je er niet mee hoor ;). Het is geen doodzonde ofzo.. En oh, mijn ouders zijn best wel vrij en daarom doe ik ook geen gekke dingen. Als iets je verboden wordt doe je het juist sneller denk ik omdat het dan spannend is ;). Vaak is mijn zus ook wel op de huisfeestjes waar ik heenga, en anders ga ik altijd met vriendinnen die mijn ouders ook kennen/de ouders daarvan dus dat vertrouwen ze wel.

Nah... alcohol is bijzonder slecht voor 14-jarige hersentjes hoor... daar kun je je leven aardig mee verzieken. Denk jij dat die grens er voor de lol ligt?

Buiten dat, volgens mij is het al meer genoemd: als jij in het donker van je fiets getrokken en verkracht wordt, garandeer ik je dat je leven ook aardig verziekt is. Om maar een kleinnn voorbeeldje te noemen.

Voor jou geldt ook, lees. Ik drink soms een glaasje, maar echt héél weinig. Ja ik weet dat het slecht is en daarom houd ik het dus bij een keer in de tweede maanden een glaasje ofzo.

En als je had gelezen had je gelezen dat ik altijd met anderen terug fiets ;) Anders word ik tegemoet gefietst door mijn moeder of vader.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 02:46

Ik ben net uit mijn tienerjaren, maar wat ik hier lees... Geen respect voor de ouders maar nog minder zelfrespect :(:) Zonde, doodzonde.

Erg jammer dat je er zelfs maar over denkt om tegen je ouders te liegen over zulke dingen laat staan dat je het ook daadwerkelijk uitvoert. :n Als je een dochter van mijn vader was kwam je de eerste jaren niet meer buiten behalve om naar school te gaan.

En voor de mensen die zeggen dat wijsheid door ervaring komt: wijsheid kan ook komen door ervaringen van anderen. Ik hoef mezelf niet klem te zuipen om te weten dat dat mis kan gaan want ik heb er al genoeg van straat opgeraapt en de ambulance gebeld omdat de dame/heer in kwestie zich een vergiftiging op de hals gehaald had. Heb vaak genoeg mensen K.O zien gaan omdat ze net een beetje te veel sh*t gebruikt hadden enz :j Ik hoef dat allemaal niet zelf te ervaren om te zien dat het niet zo'n bijster goed plan is ;)

En neen, ik heb nooit gerookt, geen joint aangeraakt (laat staan hardere drugs) en op een keertje wodka redbull proeven als 17-jarige na omdat ik het lekker vond ruiken heb ik ook nooit alcohol aan geraakt. :+ Over uitgaan heb ik ook nooit gelogen tegen mijn moeder ondanks dat ik best een strenge opvoeding gehad heb. Als 17jarige stond ik braaf om 2 uur terug thuis aan de deur. :D Inmiddels ga en sta ik waar ik wil. Moet alleen zeggen waar ik heen ga en zorgen dat ik mijn mobiel bij heb ondanks dat ik nog onder moeders haar dak woon. En hoe ben ik zo ver gekomen? Juist ja, omdat ik al die jaren heb laten zien dat ik WEL te betrouwen ben. ;) Ik was overigens lang niet perfect hoor, ook ik heb mijn driftbuien gehad en ook ik heb de nodige discussie's gehad. Maar uiteindelijk, door begrip te tonen en af en toe ook eens te durven zeggen "hier ben ik het echt niet mee eens" kreeg ik ook begrip. ;) What goes around, comes around.

Veel plezier met je gerel en gepuber... Je hebt er enkel jezelf mee. :) Geloof me maar... Heb er een hoop zien rellen tegen ouders die een stuk minder streng waren dan die van mij en geen een is beter af... :)

blontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 07:10

Ja ik had ook van die smoesjes vroeger.. maar... ! je kan beter maar eerlijk zijn!
Wat als er iets gebeurt???

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:54

IsabelvS schreef:
Ten eerste, lees serieus even de laatste paar pagina's, dan zie je toch echt dat er heel veel tieners zijn die niet zo zijn. Als je de moeite had genomen om het even goed door te lezen!

En ja, tuurlijk zijn we jong, maar dat betekent écht niet dat ik achterlijk ben ofzo. Ik heb wel verantwoordelijkheid gevoel, anders zou ik bijvoorbeeld ook wel een jointje meeroken, wat ik dus niet doe op die feestjes.

En, buiten dat je misschien ouder bent, je bent ook maar een mens hoor.

Even serieus he, maar ik weet wel wat ik lees: Dram, drein, lieg, bedrieg en bedreig ( als een ouder dit doet dan... ) :P Mij zie je nergens zeggen dat je achterlijk bent. En mij zie je ook nergens zeggen dat ik mij verheven voel boven de pubers, dat maak jij ervan. :P

Maar je voelt je duidelijk aangevallen, hoe komt dat? :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:56

TS; Weet je al wat je gaat doen? :)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:36

Als ik het zo lees zijn de meeste ouders erg vrij en mag er veel, dan hoef je niet te liegen nee.

Mijn ouders waren best streng en dat had net zoals bij TS te maken met het christelijk geloof.
Zonder leugentjes om bestwil had ik nooit de wereld kunnen ontdekken en nooit mee kunnen gaan met vrienden van wiens ouder wel veel mocht.

Er wordt hier ERG dramatisch gedaan hoor over een keertje uitgaan zonder toestemming van ouders.
Hadden jullie toestemming om te drinken, roken, met een vriendje naar bed te gaan? Zou ik niet hebben gehad vroeger hoor en dan had ik het maar niet moeten doen? Toch is het goedgekomen met me, ik leef nog, ben al bijna 10 jaar keurig getrouwd rook niet en drink slechts sporadisch!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:40

Stitchy schreef:
Danieke waarom met die leeftijd ook al alcohol? Het is algemeen bekend dat alcohol slecht is voor jongere personen daarom ook 16+. Het is veel stoerder om te zeggen nee ik hoef geen alcohol dan dat je met je vrienden mee gaat drinken. Jammer dat dit bij uitgaans plekken niet strakker word aangepakt. Het is maar goed dat je mijn dochter niet bent, want ik denk dat je dan gillend weg liep.

omdat ik het lekker vind, vaak denk ik bij mezelf. stel dat ik altijd heel braaf ben en precies alles volgens de regels doe, dan wordt ik dood gereden door een auto en dan ? heb ik niet kunnen genieten vind ik. als ik nu dood zou gaan, zou ik kunnen zeggen ik heb geleefd zoals ik wou en ik heb een geweldige tijd gehad. ik drink niet mee met andere er zijn er genoeg die ik ken die niet drinken. ik loop niet zo snel gillend weg, ik denk dat het eerder andersom is

iirrssjjee schreef:
Ik vraag me ook wel af hoe Danieke dan binnen komt...

gewoon doorlopen, ik krijg vaak nog een bandje erbij ook :)

Stitchy schreef:
iirrssjjee schreef:
Ik vraag me ook wel af hoe Danieke dan binnen komt...

Zware make-up doet helaas wonderen...

vooroordelen helaas niet ;)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:42

Je bent maar één keer jong, geniet er van zoals je hoort te doen. Misschien kun je wel een compromis sluiten met je ouders? Dat je bijv. tot **** zolaat blijft, en dan naar huis gaat. :) Nee proberen eerlijk te blijven, en als dit niet lukt!! Doe je best. Die straf zal echt niet je leven lang duren

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:42

DinoBanani schreef:
Bij ons is het op koninginnedag altijd heel gezellig, met als hoogtepunt de nacht van oranje. Dit jaar komt er een Feigling After Ski Party, en daar wil ik natuurlijk wél heen! Helaas zijn mn ouders best streng en doen ze hier nogal moeilijk over.. Ze willen niet dat ik er naartoe ga, dus moet ik een supergoeie smoes verzinnen die na te checken is.. Alleen, ik ben daar helemaal niet goed in.. Dus boktmensen: wat zouden jullie doen?

ik zou ze gewoon smeken om te mogen...
want, ik heb vroeger ok vaak genoeg smoesen verzonnen, die allemaal na te checken waren,
en ze zijn een paar jaar terug allemaal uitgekomen...
en de gevolgen waren judge :(
dus... ik zou het niet doen ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:49

Jeetje,Mn mond valt open..
14 zomers jong,En een brutaliteit die ze uit slaat..

Vasthi:Hadden jullie toestemming om te drinken, roken, met een vriendje naar bed te gaan?

Jup..
Drinken hebben ze mezelf laten proefen, Als ik het thuis zou proberen hoefte ik niet te bedelen bij andere, En wisten me ouders dat het veilig was.
Roken deden ze zelf en toen ik zei dat ik op stal een hijsje had genomen en graag meer wou proberen kreeg ik gewoon een peuk, ook onder het mom hier is het veilig en zit dr geen andere rotzooi in.
En zodra ik een leeftijd kreeg waar jongens interesant werden kreeg ik de pil en een stapel condooms met de woorden als je wilt gaat liggen krikken dan doe je het thuis of bij hem thuis maar niet in een steegje en je doet het veilig :)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:21

Huh? Is dat over brutale 14jarige naar mij gericht..?

En @tallie (sorry ben de naam vergeten zoiets was het). Ik voel me niet echt aangevallen maar ik vind het nogal dom dat je zo op mijn Posts reageert want als je mijn eerdere Posts had gelezen had je gelezen dat dat bij mij niet echt het geval is...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:25

Ik zal er even overheen stappen dat jij mij nu dom noemt, onder het mom van "14 jarige snotaap die niet beter weet" ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:25

Vasthi schreef:
Als ik het zo lees zijn de meeste ouders erg vrij en mag er veel, dan hoef je niet te liegen nee.

Mijn ouders waren best streng en dat had net zoals bij TS te maken met het christelijk geloof.
Zonder leugentjes om bestwil had ik nooit de wereld kunnen ontdekken en nooit mee kunnen gaan met vrienden van wiens ouder wel veel mocht.

Er wordt hier ERG dramatisch gedaan hoor over een keertje uitgaan zonder toestemming van ouders.
Hadden jullie toestemming om te drinken, roken, met een vriendje naar bed te gaan? Zou ik niet hebben gehad vroeger hoor en dan had ik het maar niet moeten doen? Toch is het goedgekomen met me, ik leef nog, ben al bijna 10 jaar keurig getrouwd rook niet en drink slechts sporadisch!

mijn ouders waren ook heel streng hoor... ;)
ik mog niet stappen voor mijn 16de, en dan altijd nog maar 1 keer in de 2 weken, en maar tot 1 uur ;)
vanaf me 18de mocht ik zo vaak en zo lang als ik zelf wilde :P

Drinken mocht ik al wel jong, tenminste...
alleen waar mijn ouders bij waren, en dan altijd nog maar een half glaasje wijn...
vermengd met water :+
roken, nee die toestemming heb ik nooit gehad, en dat terwijl ik deze zomer toch al wel bijna 9 jaar rook ;)(nee niet trots op)
sex... ach... ik weet niet, volgens mij denken me ouders nog dat ik maagd ben :')

ik heb wel gereld, verschrikkelijk vooral over het stappen,
en ja, ik heb ook gelogen en bedrogen...
en ik kan je vertellen, dat zorgde ervoor dat de maximale staptijd met 17 jaar niet verhoogd is ;)
en dat ik een hele tijd niet heb mogen stappen ;)
en, dat me oduers me soms nog niet vertrouwen... en dat doet me meer pijn dan al die straffen bij elkaar...

oh, snap overgens niet dat sommige mensen zich nog afvragen hoe een 15 jarig meisje de kroeg in kan komen...
ik kwam met 14 in een discotheek van 21 jaar en ouders :')
en dat zonder make -up... :P
maar goed ik werd als 12 jarige ook al voor 17 aangezien :P
(en ik kende op een gegeven moment de uitsmijter wel, toen werd het helemaal makkelijk :+ )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:26

Tallie1979 schreef:
Ik zal er even overheen stappen dat jij mij nu dom noemt, onder het mom van "14 jarige snotaap die niet beter weet" ;)

:') _O-

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:37

Jij had dus toestemming voor veel Specials!

Als je vroeger zoals jij zegt MDH zo hebt gereld, gelogen en bedrogen dan snap ik dat je ouders je wantrouwen. Ik ga er even van uit dat TS een redelijk braaf meisje is wat goed haar best doet op werk/school, geen foute vrienden heeft, niet steelt of drugs gebruikt maar die graag eens een keer wil stappen. Mochten haar ouders daar later achterkomen dan is dat vertrouwen echt niet ineens weg! Misschien krijgt ze een week huisarrest en staat ze onder strengere controle, maar een gezellige Koninginnenacht zou ik daar wel voor over hebben :D

Als ik het ook zo lees zijn de mensen die vroeger "alles deden wat God verboden heeft" het strengst voor anderen. Net als de mensen die vroeger rookten, dat zijn nu ook de grootste anti-rokers :+

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:46

ongelofelijk wat ik hier allemaal lees :oo

Wees verdorie BLIJ dat je ouders HEBT die zo om je geven, zo voor je zorgen en alles >;)
Je hebt een dak boven je hoofd, je ouders zorgen voor je, krijgt eten voor je neus, een
bed om in te slapen!

En dan besluiten ouders om je ergens niet heen te laten gaan (en geloof me, ouders doen dit niet om jullie te pesten, maar om jullie te helpen! >;) )
Denk je nou serieus dat jullie ouders expres dingen gaan verbieden gewoon om jullie te pesten? 8)7 denk even logisch na ;)

Nee is nee. Liegen, bedreigen, Ruzieën, weglopen, stiekem ontsnappen en dergelijke is gewoon dermate Respectloos richting je ouders!

Bah bah bah :n

Mijn moeder is een alcoholiste, vader heb ik nooit gehad, en heb vanaf mn 14e in pleeggezinnen gezeten .. wees verdorie blij dat je zulke goede ouders hebt! Die zich tenminste zorgen om je maken!