IsabelvS schreef:Kom op zeg, doe niet zo banketstaaf. Er zijn zoveel verschillende soorten mensen, dus ook verschillende soorten pubers. Juist een beetje kinderachtig dat je zo neerkijkent doet op mensen die jonger zijn.
Ik ben 2x zo oud als jij, heb mijn pubertijd al ruim achter mij gelaten en heb een prima band met mijn ouders. Wat ik hier in dit topic zie is echter een afspiegeling van het beeld wat ik heb van de pubers van tegenwoordig. Schijt aan ouders, schijt aan medemens en alles beter weten.
Iemand in de puberteit moet nog een hoop leren, ik wou dat ik op mijn 16e wist wat ik nu weet
Een kind in de leeftijd van 13 tot zeker een jaar of 21 gaat door een hoop fases in zijn/haar leven, van puberteit tot volwassen worden. Een ouder is daar om te sturen, een ouder heeft het namelijk al meegemaakt allemaal en weet dus echt wel wat wel of niet goed is. ( tenzij uiteraard aan drugs/drank etc dan is het inschattingsvermogen niet altijd juist. )Ik ben bijna 31 en heb ook veel meegemaakt in mijn leven, ik heb ook veel teleurstellingen gehad en ben verre van braaf geweest mijn hele leven. Ik heb echter nooit echt gepuberd.
Het heeft niks met lüllig doen te maken, het is gewoon zo dat ouders het altijd beter weten, haha!
Maar zo geweldig ben ik niet hoor
. Het is geen doodzonde ofzo.. En oh, mijn ouders zijn best wel vrij en daarom doe ik ook geen gekke dingen. Als iets je verboden wordt doe je het juist sneller denk ik omdat het dan spannend is 
Zonde, doodzonde.
Ik hoef dat allemaal niet zelf te ervaren om te zien dat het niet zo'n bijster goed plan is
Mij zie je nergens zeggen dat je achterlijk bent. En mij zie je ook nergens zeggen dat ik mij verheven voel boven de pubers, dat maak jij ervan. 

denk even logisch na