hoe laat thuis komen na het stappen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: hoe laat thuis komen na het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:15

Ik ging voor het eerst uit toen ik eind 15 was. We werden dan om 01.00 opgehaald door één van onze vaders.
Toen ik ongeveer een half jaar af en toe uitging werd dat 02.00, met ophalen.
Weer een half jaartje later gingen we meestal naar een discotheek die om 03.00 sloot, daar werden we dan om die tijd opgehaald.
Vanaf mijn 17e ongeveer ging ik ook in Utrecht stappen, waar alles idd pas na 00.00 druk en gezellig werd en hadden we de tijd aan ons zelf, met afspraak dat ik wel even m'n moeder wakker maakte als ik thuis was. Én met de belofte dat geen één van ons groepje ooit zelf naar huis zou gaan.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:19

ohja inderdaad. ik moest ook altijd melden dat ik er was vroeger :P

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:19

Ik mocht pas uitgaan toen ik 16 was en toen was het om 2u thuis,

Nu ben ik bijna 20 en als ik thuis ben is het nog altijd om 2u thuis. Ondertussen zit ik ook op kamers in Leuven en het is hier al eens voorgevallen dat ik om half 10 smorgens naar kot ben gestrompeld maar over het algemeen blijf ik niet te laat.
Doordat ik altijd een uur heb gehad, had ik duidelijke grenzen en vind ik dat ik nu ook een groot verantwoordelijkheidsgevoel heb. Ook heb ik geleerd dat ik me ook gerust voor 12u al ongelofelijk goed kan amuseren zodat ik helemaal leeg ben om 2u.

Persoonlijk vind ik dat je je dochter gerust een tijd mag meegeven, zo rond een uur of 2/3 en als ze dan per se langer wilt blijven doet ze dat maar op een ander of moet je een speciale regeling stellen (zoals ik nu heb, wil ik langer blijven moet ik voor half 2 een berichtje sturen en dan wordt ik rond een uur of 4 thuis verwacht)
Als ze uit huis gaat kan ze nog altijd gaan feesten dus voel je vooral niet schuldig!
Bij je jongste dochter zou ik gewoon een 2u aanhouden en daar ook redelijk streng op zijn

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:22

Ik mocht vanaf m'n 16e de stad in (was een dik half uur/3 kwartier fietsen vanaf m'n ouders), als ik maar niet alleen fietste mocht ik zelf weten hoelaat ik weer thuis was.. Dat werd meestal wel 5/6 uur ;)

edit: ik mocht natuurlijk niet elke week tot 6 uur in de kroeg staan he :+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:06

Zonnetje81 schreef:
Niet iedereen liegt om toch op stap te gaan...

Niet iedereen, maar geloof me, wanneer ouders het hun kind moeilijk maakt gaan er een hoop wél liegen ;)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:11

Ik ben nu 15 en moet om 1 uur thuis zijn. Als het vakantie is mag ik tot half 2.

volgende maand word ik 16 en mag ik uit tot 2 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:23

Ik heb eigenlijk nooit een tijd meegekregen om thuis te zijn na het uitgaan :) ! Eerlijk gezegd ging ik pas ook écht uit vanaf mijn 15e/16e.
Mijn ouders vonden het belangrijker dat ik veilig, in een groep naar huis kwam. En dat ik gewoon even een smsje/belletje deed waar ik was
en of ik ongeveer wist hoelaat ik thuis zou zijn.

Zolang ik goed communiceer met mijn ouders hebben ze nooit maar dan ook nooit problemen met de tijd.
Of dat nu 1 uur al is of om 6 uur.

Mijn ouders zijn ook jong geweest. Het is gewoon balen dat als je vrienden om 3uur pas naar huis gaan,
jij al om 1 uur binnen moet zijn. Samen uit, samen thuis.

Inmiddels ben ik 18 jaar :j

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:25

Ik kom meestal rond half 5 thuis, als je gewoon netjs met de taxi of betrouwbare mensen na huis gaat is het goed toch? En idd is er voor 12 uur niks aan.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:27

Ik was nooit zo geintereseerd in uitgaan.. Dus mijn ouders hebben ook nooit moeite gedaan om me een tijd op te geven.. De keren dat ik ging was dan wel de afspraak dat ik met de groep mee ging.. Maar meestal was dat 5 uur daar weg en dan tegen half 6 thuis.. Maar dit was niet omdat ik 'misbruik' maakte van mijn makkelijke ouders, maar omdat de groep zo laat weg ging..

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:38

2 vriendinnen moeten al om 2 uur naar huis.... Dusja dan moeten wij ook mee. Hopelijk mag het wel wat later als ze ouder zijn. (Iets te bezorgde ouders heb je ook ;) )
Tis erg kort, 12 uur begint het een beetje los te komen en dan moet je na 2 uurtjes alweer weg, maargoed dan kan je ook wel lol maken toch. :)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:47

Ik heb de eerste paar keer een tijd meegekregen, toen het duidelijk was dat ik me daar goed aan kon houden en er niet over zeurde mocht ik het zelf weten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:59

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:12

Ik ook sinds mijn 16e. Ik heb ook nooit echt een tijd mee gekregen. Ze zeiden altijd, "Maak je het niet te laat?", mja, ze vinden het belangrijker als ik met iemand naar de wijk fiets. Ik hoef dan niet op de tijd te letten en kom gewoon veilig thuis (tegenwoordig woont iedereen in de stad }:0)
Ze hebben er gelukkig nooit om gezeurd, en gelukkig maar want als ze zeuren luister ik juist niet, kan ik niet tegen

Als ik van een feest kom ben ik wel laat thuis, 1 keer pas thuis gekomen toen mijn ouders aan het ontbijten waren, vonden ze wel grappig.

En als ik hier naar de stad ga dan ben ik tegenwoordig tussen 3 en 4'en thuis. Voor 12'en is er idd niets aan hier, dus vooraf maar lekker in een café wijntjes drinken en leuke barmannen spotten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:15

Daisies schreef:
Zonnetje81 schreef:
Niet iedereen liegt om toch op stap te gaan...

Niet iedereen, maar geloof me, wanneer ouders het hun kind moeilijk maakt gaan er een hoop wél liegen ;)

Inderdaad :j

Mijn ouders zijn heel vrij, amar ik heb een vriendin van 18 en haar ouders zijn dat absoluut niet, ze mag helemaal niet uit, ze is dus ook niet eerlijk tegen ze :n Zou ik ook niet zijn trouwens :=

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:21

Mijn ouders hebben het ook altijd belangrijker gevonden dat ik met een groep (of iig met zijn tweeen) naar huis gefietst kwam, dan het precieze tijdstip. Wat natuurlijk niet betekende dat ik op 12-jarige leeftijd om 4 uur thuis mocht komen. Maar ik ging voor het eerst op stap (stratumseind bij ons dé straat met alle café's en kroegen) toen ik een jaar of 13 was en toen moest ik om 1 uur thuis zijn (mocht toen ook nog niet elke week). Dit werd al snel later en had op 16-jarige leeftijd geen eindtijd meer (bleef toen ook al vaak bij vriend slapen) en ging wanneer ik zin had.
In het geval van TS vind ik dat de 19-jarige dochter oud en wijs genoeg is om voor zichzelf te bepalen of ze tot laat op stap gaat of niet. Wel kun je natuurlijk met haar afspreken dat ze wel op het paard zit de volgende ochtend (ervan uitgaande dat dit door jullie betaald wordt, als dit niet het geval is, vind ik het helemaal haar eigen keuze, ook of ze op het paard zit of niet). Mocht ze dit de volgende ochtend niet doen, tsja, dan kun je evt. zeggen dat het niet mag, maar dan moet ze eerst laten zien dat ze het niet zelf kan. Ze is podver wel volwassen!! Ik moet er niet aan denken dat mijn moeder me op die leeftijd nog zo betuttelde! Als ik op mijn 19e de hele nacht op wilde blijven en flink wilde drinken, dan was dat mijn keuze. Als ik echt ver ging, sprak mijn moeder me wel aan (dat het niet zo slim was en maakte me de consequenties duidelijk), maar de keuze was aan mij. Ik vind dat niet meer dan normaal voor een volwassen meid!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:22

Oh ja dat bedoel ik ook idd Nies_! Gaan ze zeuren en verbieden, zou ik ook smoesjes gaan verzinnen hoor

WikiMien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:09

Ik ben 16 en maak het nooit later dan half 3...
Ben twee keer langer gebleven omdat ik met een vriendin mee ging en vond er na half 3 niks meer aan.

Neluhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:53

Toen ik 16 was kwam ik altijd rond 5 uur thuis...
En toen ik een paar jaar ouder was kwam ik pas na het ontbijt aankakken. Het is trouwens niet echt aan te raden, haha.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:56

Neluhs schreef:
Toen ik 16 was kwam ik altijd rond 5 uur thuis...
En toen ik een paar jaar ouder was kwam ik pas na het ontbijt aankakken. Het is trouwens niet echt aan te raden, haha.

:= hahaha, oh en ik dacht elke zaterdag weer: ik ga stoppen met roken, en drinken :))

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:58

Mijn zusje is 16 en mag thuiskomen wanneer ze wil. Ik ook trouwens hoor, ook op die leeftijd toen. Maargoed, mijn thuissituatie klopt ook van geen kant. Moeders is zelf ook altijd weg in het weekend en komt 's nachts niet eens thuis. :')

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:45

Mijn ouders hebben het overlegd met ouders van mijn vriendinnen. Ze haalden ons om de beurt op, om 1 uur toen we 16 waren. Later mocht ik met mijn broer meefietsen, dus het werd zo laat als hij het maakte. Toen gingen de kroegen nog om 2 uur dicht, dus ging prima. Verder was de eis altijd dat ik beter later kon blijven als ik dan niet alleen naar huis hoefde. (ja, daar heb ik wel eens een smoesje van gemaakt dus...)

Maar dat we met heel de vriendinnenclub tegelijk naar huis moesten, maakte dat het minder erg was. Ik snapte ook dat mijn ouders geen zin hadden nog langer te wachten tot ze ons moesten ophalen. Die mensen zaten ook maar niets te doen (konden natuurlijk niet slapen als ik uit was toen nog).

Daarna bleven de kroegen open tot 4, in het begin gebruik van gemaakt (was toen al wat ouder), maar dat werd al snel vroeger naar huis. Heb je veel meer aan je zondag! Ouders hoorden wel altijd hoe laat ik thuis kwam.

Nu ik op kamers zit wordt het wel eens 5/6 uur hoor, maar dan alleen op feesten van onze eigen studievereniging. Onze commissie maakt tosti's op de feesten voor extra inkomen, dus moet ik wel. En met zo'n hele commissie samen is dat best gezellig! ;)

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:01

Ik heb best geluk dat ik altijd met ouderen uitging, dus rond de 17 en ouder! Meestal met de auto en dan eentje niet drinken :) Ben altijd veilig thuisgekomen en ga altijd uit met mijn vriendje.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:13

Ik heb gister blanco aan een vriendin van me gevraagd die 30 is, wat vindt jij een normale tijd voor je dochter van 16. Haar antwoord: Half 1 en ik haal haar zelf op!

Of wij zijn raar opgevoed ;)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:37

Ik heb nooit een tijd meegekregen. In het begin bleef mijn moeder wakker om te zien of ik wel braaf gebracht werd. Toen ze dit eenmaaal vertrouwde kreeg ik geen tijd mee. Ik vertelde altijd eerlijk aan mijn moeder met wie ik ging en waar we heen gingen...

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:48

Bij mijn vader mogen we net even wat meer dan bij mijn moeder.
Eerst moesten we altijd rond half twee thuis zijn bij mijn vader, maar dit werd steeds iets later.
Nu mogen we zelf gewoon weten wanneer we thuis komen, de sleutel zit wel in de deur.

Meestal ga ik ook wel met oudere vrienden op stap.
Allemaal vrienden van 25+, dus dan vertrouwd mijn moeder het ook wel. :)
Maar dan overnacht ik ook bij hun, en gaan we meestal op stap in Meppel of Wolvega, dus dan kan mijn moeder de tijd ook moeilijk in de gaten houden.

Ik ben trouwens zestien. ;)