Daar hoef je alleen maar je OV te laten zien (+ eventueel een los kaartje met korting als je buiten je gratis reizen periode reist).
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Szan schreef:Je moet overal in- en uitchecken, behalve bij de trein
Daar hoef je alleen maar je OV te laten zien (+ eventueel een los kaartje met korting als je buiten je gratis reizen periode reist).
xkimmx schreef:Szan schreef:Je moet overal in- en uitchecken, behalve bij de trein
Maar als je niet in en uitcheckt, dan betaal je toch niet lijkt mij ? M'n moeder heeft vandaag een ov-chipkaart gehaald omdat ik vanaf volgende week met de trein naar school moet. Morgen ga ik er alvast heen, maar weet echt niet hoe zoiets werkt.
mememe schreef:Ik vind het z'n onzin ding, ik moet 30 augustus weer naar school, maar ik kan de ov-chip pas vanaf 1 oktober kan gebruiken. En wie betaald die 2 maanden dat ik elke week een nieuwe strippenkaart moet voor mij??? Is ook weer 22.50 per keer. Maandkaart kreeg ik niet meer volgens postkantoor. En ik moet de 30ste eerst nog naar Terherne reizen dus wordt een dure 2 maanden... Van mij part mocht het gewoon de oude ov-jaarkaart. Al die technische (soms)onzin dingen zoals dit ik snap het niet allemaal hoor, ov-jaarkaart werkte toch goed???
Celinee_ schreef:Ik heb hetzelfde.. Ik moet begin september weer naar school maar mijn studiefinanciering krijg ik ook pas vanaf oktober, dus daarvoor kan ik mijn ov ook niet gebruiken. En het reizen is al zo duur..
Citaat:Reizen met een studenten OV-Chipkaart
Op de treinen van NS Hispeed kun je als student ook terecht met je Studenten OV-chipkaart. Je hoeft in deze treinen nog niet in en uit te checken. De conducteur leest bij controle je kaart uit en ziet dan of je een geldig reisrecht hebt.
Op de IC Berlijn en de IC Brussel kun je gewoon instappen, net als op de binnenlandse treinen. In de kortingsuren koop je voorlopig nog een papieren kortingskaartje.
Voor de ICE International en Fyra heb je – naast je Studenten OV-chipkaart met studentenreisproduct – nog wel een papieren toeslagkaartje nodig.
Reizen met de Thalys en internationale reizen zijn volledig uitgesloten van de Studenten OV-chipkaart.