Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:08

Kyar schreef:
Vorige week was er eentje die dacht grappig te zijn.
Wilde een ijshoorntje met zonder kaas.

En we hebben tegenwoordig gratis wifi ( de mac )
Waren er mensen die hadden eten besteld, jaaaa en die gratis wifi van de reclame dan ?

Toen heb ik maar ff uitgelegd wat dat nou is

Hahahahaha die wifi :D Geweldig!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:18

paix schreef:
Ik vind dat ook zo iets als kots opruimen er gewoon bij hoort.
Babys over de kassaband heen of kinderen die net voor jou kassa in hun broek moeten plassen. Gewoon zonder zeuren opruimen dat heet nou klantvriendelijkheid!

Ik geloof ook - zo interpeteer ik de meeste berichten over kots - dat ik de wc's van de gasten niet had hoeven leegzuigen (waterstofzuiger) en onder de stront en pies kwam en laten we over die stank nog maar even zwijgen? Had ik dat aan de gast moeten vragen? Sorry hoor maar mensen kotsen niet voor de lol. Kijk als je nou vriendelijk vraagt of ik het op wil ruimen zou ik het nog wel doen maar als ik afgeblaft wordt ben ik heel snel weg. Respect noemen we dat. Nu weet ik natuurlijk niet hoe de situatie precies was, waarschijnlijk is het gewoon een miscommunicatie geweest. Maar imo schoonmaken hoort bij je werk, ook als het vies is en/of stinkt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:35

Respect komt van 2 kanten af en zoals ik het verhaal hier lees, zoals het opgeschreven is, kwam het in dit geval maar vanaf 1 kant af.

En natuurlijk ruimen we spullen op en natuurlijk willen we zo klantvriendelijk mogelijk zijn, maar ik verwacht wel dat een klant zich ook gewoon volgens de fatsoenlijke norm gedraagd. Dat gebeurt zeker niet altijd en dat kan ik ook best slikken, maar niet bij zaken zoals dit. Bij dit soort dingen vraag je als (fatsoenlijke klant en imo ook als fatsoenlijk mens) of je even moet helpen, dat het je spijt, maar je gaat er niet voor het gemak maar even vanuit dat het allemaal maar voor je opgeruimd wordt.

Nogmaals ik zou me doodschamen en ik zou de winkelmedewerkers er niet eens mee op willen zadelen. Misschien heb ik wel een compleet rare instelling in dit soort zaken hoor, dat zal het wel zijn :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:15

friendly schreef:
Alleen als ze gemachtigd zijn tot je rekening. Anders zul je het toch echt zelf moeten regelen, zelfs al ga je naar school en/of woon je thuis.

Precies! vanaf 18 moet je zelf je zaken regelen, tenzij moeder/vader gemachtigd is op de rekening..

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:58

Nou, ongeacht de instelling van de klant, zal ik het van m'n baas toch echt moeten opruimen. Er was laatst bij ons (snackbar) ook een klein kind wat de hele boel eruit getetterd had. Patat en fristi, daar wil je op je hele brakke zondagochtend écht niet boven hangen hoor :n
Ouders waren druk met hun hysterisch jankende kind, en die kots moet wel gewoon zsm opgeruimd worden voordat de overige klanten ook beginnen. Gelukkig hebben wij de net aangenomen medewerkers voor nare klussen }>

Vind het eigenlijk niet kunnen om een 'ziek' iemand zelf z'n kots op te ruimen. Het is al erg genoeg dat je in het openbaar alles eruit brult, dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan sociaal overkomen.. Iemand die kotst doet dat heus niet met de bedoeling 'kijk eens, heb ik dat even mooi neergelegd, succes ermee!' :+

Duhelo

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:13

wij hadden ook ooit een kind in de winkel die gekotst had, een van de medewerkers had het gezien, direct kuisproduct gebracht met een rol papier, en de vraag aan de moeder (!) of ze het wilde opruimen.
(het was enorm druk op dat moment, zondagnamiddag)
moeders had er van ver wat papier over gegooid en weggelopen, die hebben we toch effe duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was, HAAR kind dus HAAR zorg, en haar vriendelijk verzocht de winkel te verlaten en niet meer terug te keren (dit deed de baas trouwens)

Als je zelf erg ziek bent snap ik het dat het niet ideaal is om je eigen spuug op te kuisen, maar dan nog kun je het gaan melden, excuses geven en aanbieden om te helpen.
Als je KIND daarentegen kotst vind ik het niet meer dan normaal dat je dat zelf, als moeder zijnde, opruimt ...

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:22

Duhelo schreef:
wij hadden ook ooit een kind in de winkel die gekotst had, een van de medewerkers had het gezien, direct kuisproduct gebracht met een rol papier, en de vraag aan de moeder (!) of ze het wilde opruimen.
(het was enorm druk op dat moment, zondagnamiddag)
moeders had er van ver wat papier over gegooid en weggelopen, die hebben we toch effe duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was, HAAR kind dus HAAR zorg, en haar vriendelijk verzocht de winkel te verlaten en niet meer terug te keren (dit deed de baas trouwens)

Als je zelf erg ziek bent snap ik het dat het niet ideaal is om je eigen spuug op te kuisen, maar dan nog kun je het gaan melden, excuses geven en aanbieden om te helpen.
Als je KIND daarentegen kotst vind ik het niet meer dan normaal dat je dat zelf, als moeder zijnde, opruimt ...

zo hebben wij dit meerdere malen meegemaakt, dat er een kind had gepoept in een hoekje van de speelhoek.. en vriendelijk gevraagd of moeders dit op wilt ruimen.. maar het is schijnbaar onze taak om andermans stront op te ruimen.. nou pardon zeg :wow: hetzelfde verhaal ook om het spugen

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:00

Marloes0508 schreef:
In een partycentrum na de koffie:

Ik: Als u zo iets anders te drinken wilt, kunt u dat aan de bar komen bestellen.

Hij: Moet ik dan ook m'n portemonnee meenemen?

Ik: Nee meneer, het is vanavond gratis en voor niets.

Hij: Weet je wat dat betekent, gratis en voor niets?

Ik: Nou, vertel het eens.

Hij: Toen ík naar school ging was het gratis, maar toen jij naar school ging...... was het voor niets :D :D
Ik heb 'm maar niet verteld dat mijn opleidingsniveau waarschijnlijk 2x zo hoog was als dat van hem ;)

Dat zei de vader van me vriend ook een keer tegen me vriend omdat ie ze opleiding niet afgemaakt had :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:13

Ach ja. Ik ken het effect.
'Meidje, je hebt me het wisselgeld verkeerd terug gegeven'
'Nee hoor meneer. U hebt me x gegeven, dus dat maakt 5, 10 15, en 10 maakt 25'
'Oh. Nou, dan heb je het toch wel goed gedaan. Je kunt dus wel hoofdrekenen'
'Meneer, ik zet complete jaar balansen in elkaar voor bedrijven. Ik denk dat wisselgeld nog wel moet lukken'
Worden ze ook stil van

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:38

Op mijn werk maak ik niet vaak iets grappigs mee...
Maar ik ben bang dat ik vandaag zelf een 'rare-opmerking-klant' was....

Mijn moeder ging eieren halen, 90 stuks (pasen komt eraan en dan is het steevast eieren verven en natuurlijk wedstrijdje eieren eten wat hier in de omgeving traditie is).
Ze vroeg dus om 3 treetjes met eieren.. waarop de jongen achter de balie vraagt:"Wilt u ze gewoon op deze treetjes?".
En voordat ik er erg in had zei ik:'Neuhh... doe ze maar in een zakje.."

Die arme jongen verschoot van kleur & zei dat ze ook doosjes met eieren hadden.
Heb maar snel m'n excuses aangeboden :$

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:29

ik ben vrijwilliger op een kinderboerderij en wij verkopen ook eitjes (die we overigens overal en enrgens vinden aangezien de kippen vrij rondlopen)
Eitjes waren zondag helaas op had net een uur daarvoor lopen rapen dus had er echt geen meer.

Mevrouw: een doosje met 10 eieren alstublieft jongedame
ik: sorry mevrouw de eitjes zijn helaas op vandaag
mevrouw: op? kan je ze niet even halen dan?
ik: ik heb net lopen rapen mevrouw er zijn er echt geen meer.

mevrouw liep verontwaardigd weg vervolgens, wat wil ze dat ik doe ze uit de kontjes van de kippen trekken :+

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 01:07

haha geniale verhalen, zo heeft een kennis van mij heel lang als conductrice gewerkt.
op een dag was de trein kapot en konden ze dus niet vertrekken (ze stonden in den bosch ofzo) Dus zij staat daar op het perron met zo'n service medewerker te praten komt er een vrouwtje naar der toe.

vrouwtje: uhm, mag ik vragen wat er aan de hand is>
zij: *voor de grap* ja natuurlijk mag u dat mevrouw, we hebben een lekke band. (aan de trein wel te verstaan)
vrouwtje: ohh....*denkt heel hard na* maarre...hebben jullie dan geen plakspullen bij? :=
en zij:*zwaar moeite doen om der gezicht in de plooi te houden* nee mevrouw, die hebben we in eindhoven laten liggen _O-

en dat mensen goedgelovig zijn is ook bewezen
trein had een defect en ze konden nog wel doorrijden naar het volgende station. maar dan moest er een andere trein geregeld worden.
machinist roept om: goedemiddag dames en heren, er is een defect aan deze trein maar als u allemaal aan de linkerkant van de trein gaat zitten halen we het nog wel tot het volgende station.
machinist tegen mijn kennis: ga eens kijken
mijn kennis loopt door de trein en werkelijk alle reizigers zaten aan de linkerkant van die trein. een enkeling die nog rechts zat vloog bij de aanblik van de conductrice de linkerkant in.
nit dat het ook maar enig nut had maar mensen zijn wel braaf :')

overigens heb ik toen ik bij de ah werkte ook genoeg mensen meegemaakt die graag iets kwamen "lenen"
een keer gehad dat 2 jongens op hun gemak door de winkel liepen en een zak trekdrop uit het schap haalden en opentrokken. ik stond bij de deli en had het super rustig, dus ik dacht die hou ik in de gaten. even later komen ze weer voorbij, was er eentje een croissant aan het eten. hij stopt de verpakking echt voor mijn neus in een bak waar producten in hadden gezeten die ze aan het bijvullen waren.

toen toch maar even de manager omgeroepen. die heeft het eens af staan kijken en ze hadden echt al 10 dingen opgegeten en wilden gewoon weer gaan....helaas was er toen al politie. het waren dan ook wel 2 polen, misschien is dat daar heel normaal ofzo

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:53

Ik liep ook een keer buiten werktijd door onze winkel toen een dronken man mij klasgenoot dingen ging vragen. wij liepen snel door maar ik zag nog net die man 2 blikjes bier in zijn zak doen terwijl hij mij recht aan keek. Ik heb toen even getwijfeld wat te doen omdat de man mij gezien had en hij er niet bepaald vriendelijk uit zag. toch maar dor gegeven en de man werd opgepakt. las ik de volgende dag in de krant dat hij uit een rechtzaak te zijn weg gelopen (voor lastig vallen en aanranding).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:28

Dat van die trein is echt geweldig :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:52

Bij de broodjeszaak (sta ik de zondag): een broodje tropical zonder ananas graag :)

En in de doe het zelf: Die vleesetende plant, wat eet dat? Gehakt?

:')

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:24

@doekenbas

Dat lenen! Ik werk in het restaurant van Ponyparkcity. Laatst komt een meisje van een jaar of 10, en die vroeg of ze een pen mocht, met lampje. Die zijn 1 euro. Ik vraag welke kleur ze wil en ze wou graag een roze. Ik gaf haar de pen. En weg was ze! Ze rende er zo vandoor! Er stond een gigantisch lange rij met klanten dus ik kon er ook niet achteraan en hoopte dus maar dat de ouders terug zouden komen als ze dochterlief met pen zouden zien lopen.
Even later toen het wat rustiger was, kwam het meisje een vriendinnetje die ook zo'n pen wou. Ik heb toen maar even op kinderlijke wijze duidelijk gemaakt dat ze die pennen gewoon moesten betalen. Haar excuus:'Ja maar ik wou hem lenen!'.
Juist.. Waarom rende je dan zo hard weg? >;)
Het andere meisje die wou toch nog een pen, dus ze gingen geld halen en kwamen terug met 2 euro.
Het wisselgeld mocht ik toen maar houden.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:38

Dat is ook brutaal zeg! Ik zou dat ook echt niet durven omdat ik wéét dat het fout is :=

Laatst zo'n foute _O- Er belde iemand (pizzeria) en had besteld en het moest worden bezorg.
Ik: Waar kan het heen.
Man: die en die straat.
Ik: en uw telefoonnummer (voor als ze het niet kunnen vinden)
Man: geeft telefoonnummer en vraagt of ik het kom brengen
Ik: Nee helaas niet (of iets in die trant :') )
Man: Ooh jammer, anders had je het gelijk even op kunnen dienen

Ik stond echt met mn bek vol tanden :=

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:59

Afgelopen zondag zat er een soort van Tokkie familie bij ons in het restaurant te eten (natuurlijk niet echte asociale mensen ofzo, maar zo noemt een vriendin van mij het, haha) en ze zaten echt heel erg uitgebreid, naar achter geleund. Gingen niet voor me aan de kant als ik wat op tafel wilde zetten of weg wilde halen, dus ik zette een glas cola niet helemaal waar het hoorde (wat dichter bij de rand van de tafel), zegt die vrouw zo: "Nou meid, het lukt niet hè?"
De hele tijd nog meer van die opmerkingen. En dan steeds met: "Meid" of "wijffie"

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:10

Mirjamsel schreef:
Afgelopen zondag zat er een soort van Tokkie familie bij ons in het restaurant te eten (natuurlijk niet echte asociale mensen ofzo, maar zo noemt een vriendin van mij het, haha) en ze zaten echt heel erg uitgebreid, naar achter geleund. Gingen niet voor me aan de kant als ik wat op tafel wilde zetten of weg wilde halen, dus ik zette een glas cola niet helemaal waar het hoorde (wat dichter bij de rand van de tafel), zegt die vrouw zo: "Nou meid, het lukt niet hè?"
De hele tijd nog meer van die opmerkingen. En dan steeds met: "Meid" of "wijffie"

Oh dat gebeurd zo vaak. Of mensen die hun kinderen met speelgoed in het pad zetten. Of compleet overdwars gaan zitten om nog nét in de zon te zitten, en geen cm aan de kant gaan als je er langs moet...

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:57

Beetje aso die mensen... Snap sowieso niet dat het voor sommige mensen zo moeilijk is om een beetje mee te werken, maarja. :P

Vandaag op mijn werk.
Mevrouw: Wat voor broodje is dat?
Ik: Dat is een broodje met kip, pesto en chilisaus.
Mevrouw: Oké, dat wil ik wel.

Dus ik dat maken en daarna bracht ik het naar haar tafel, zegt ze: Iellll zit er peper op?
En toen flipte ze vanwege die pepertjes van de chilisaus en toen ging ze zeuren dat ze dat niet lustte blabla.
:Z
Chilisaus, gaat er dan al een belletje rinkelen? Dan weet je toch dat er 'peper' in zit of hoe ze het ook wil noemen. :P + Ik had gezegd dat dat erop gaat en ze had ook kunnen vragen of ik dat er dan niet op wilde doen.
Uiteindelijk heeft ze het wel gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:59

Week geleden ongeveer een aso-klant gehad..

"Zijn de foto's al binnen?"
- Normale foto's?
"Ja."
- Op welke naam?
"*noemt naam*"
- *zoekt* Sorry mevrouw, ze zijn nog niet binnen.
"Ja ik heb ze vorige week zaterdag besteld en ze zijn nog niet binnen! Ik ben gister ook al gaan kijken en niets!"
- In verband met bevrijdingsdag wordt alles later geleverd.
"Wanneer komen ze dan?"
- Dat kan ik u niet met zekerheid zeggen, sorry mevrouw.
"En nu?"
- Wat wilt u dat ik doe? De TNT brengt hem niet zolang hij niet als order daar ligt.
"Ja dom k-kind! Echt waar heb je niets geleerd of zo op school? Wedden jij bent zo'n kind die van school afgetrapt is omdat je overal de boel hebt vernield! Je geeft niet om andersmans spullen, verwend nest!"
- Mevrouw, wij hebben geen grip op wat bij de post gebeu-..
"Ja dat zeg je nu wel, maar ik weet wel beter! Je bent gewoon een domme snol!"
- Oke mevrouw. Als u dat zegt.
"Ik wil je manager spreken!!"

Dus ik filiaalleider halen, die zegt hetzelfde verhaal van dat ze pas later geleverd worden en nu niet binnen zijn.
"Oh. Oké. Doei!"

Echt waar.. Sommige mensen..

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:04

Wow. Dat moeten ze bij mij echt niet zeggen hoor. Maar je staat zeker wel met een bek vol tanden dan of niet dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:09

Ja, je weet niet echt hoe je moet reageren.. := Ik schiet ook niet snel uit m'n vel tegen iemand, ik kan me op zich goed inhouden, maar toch.. Het is wel even iets waar je van moet slikken.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:43

Maar als je er tegen in gaat gaan ze dat geheid weer tegen je gebruiken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:47

Dan ben je écht een aso jongeren en zeggen ze dat weer. :')