werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 02:34

Ik dacht dat er in de zorg altijd mensen nodig waren? Of is dat ook alweer verleden tijd? :+

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 06:58

Binky_Zephyr schreef:
of ik er nou boodschappen van doe of mijn paarden van betaal ..

blijft hetzelfde .. geld komt op dezelde rekenig binnen

Blijft hetzelfde, of je ouders je paard nu betalen of je vriend....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:07

Mijn man betaald ook alles, ook mijn hobby (2 paardjes).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 10:27

breezy302 schreef:
Lotus83; Ik geloof dat je de eerste 3 maanden van werkloosheid alleen op banen hoeft te solliciteren die in je eigen vakgebied liggen daarna moet je idd alles gewoon aannemen. En idd nu heb ik helemaal geen baan maar donderdag ga ik naar het laagbetalende baantje toe maar die willen gelijk een 6maandencontract geven of niets en ik wil daar geen 6 maanden werken. Die baan is eigenlijk alleen om de tijd door te komen...

Laat ik nou die 'mazzel' hebben dat ik daarvoor ben afgekeurd. Productiewerk kan ik ook niet dan zit ik met 2 uurtjes weer thuis denk ik.
Ik moet zo naar het UWV ben benieuwd.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:46

Mijn man is vorig jaar even werkloos geweest...wat een stress zeg! gelukkig kon hij al vrij snel weer aan de gang, maar hoop dat niet meer mee te maken.

Wens jullie allen veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:48

Werkeloos de dag doorkomen, door te bokken?? :D

Nee, de dag doorkomen door een cursus te gaan volgen, desnoods iets helemaal anders dan je nu doet. Roer omgooien...bezig blijven, hersenen blijven gebruiken, de beste kans om weer aan de slag te komen...

Niets doen en hangen, is iets wat een baas helemaal niet wil, dan ben je al niet eens meer 2e keuze.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 12:14

Zo weer terug.
Stond nog bij het verkeerde gebouw ook..tja daar ben ik immers 2,5 jaar lang kind aan huis geweest dus was voor de hand liggend dat ik daar weer heen moest :D

Maar bij het juiste gebouw ben ik netjes geholpen...was eigenlijk een beetje verbaasd omdat ik wel eens iets anders heb meegemaakt.
Ik moet dus 4 sollicitaties in de maand doen, mag vrijwilligerswerk gaan doen maar moet dit dan wel melden en ik mag op hun kosten wat scholing gaan doen om mijn kans op werk te vergroten. Nou dan moet ik er toch maar aan geloven en ga ik een cursus duits doen en misschien toch ook nog iets aan mijn engelse spreekvaardigheid omdat dit de nekslag was om niet verder te gaan bij Transavia(en ik wil dat toch nog heel graag eigenlijk). Nou ja gelukkig mogenlijkheden genoeg.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:11

Ik heb een nieuwe manier om de dag door te komen. Ik ben al vanaf ca. 9.45 uur bezig met mezelf in te schrijven bij werk.nl. Ik heb een hele hoop werk gehad met het invullen van alle opleidingen en werkervaring. Ben ik klaar, krijg een overzichtje te zien, ik print dat ding, kies voor "venster sluiten" (venster dus, niet heel werk.nl) en POEFFFF alles weg..... Ik sta dus nu echt bijna in jankstand. Nu kan ik weer helemaal opnieuw beginnen, dus om 14.00 uur zit ik hier waarschijnlijk nog gegevens in te voeren op werk.nl

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:21

@Bregje, die gegeven kan je toch uploaden vanaf je cv bestand :? Ik vond het formulier tijdrovend maar die inschrijving op werk.nl had ik binnen een poep en een zucht gepiept

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:24

Mijn gegevens blijken inderdaad niet helemaal verdwenen te zijn. Ze hebben op het moment een probleem waardoor het niet helemaal goed gaat (beter gezegd, dat probleem hebben ze al vanaf gisterenavond). Daardoor werkt ook alles heeeeeeeeel traag en kan ik dus gerust tv kijken terwijl ik op het volgende schermpje zit te wachten. Maar ja, ik zal me toch moeten inschrijven, traag of niet. Ik zit wel héél erg te balen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:19

Ilzas schreef:
Binky_Zephyr schreef:
of ik er nou boodschappen van doe of mijn paarden van betaal ..

blijft hetzelfde .. geld komt op dezelde rekenig binnen

zij MOETEN mij betalen .. dus .. maargoed wie maakt het uit wie wat betaald ?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:23

Binky_Zephyr schreef:
Ilzas schreef:

zij MOETEN mij betalen .. dus .. maargoed wie maakt het uit wie wat betaald ?

Hoezo MOETEN? En ze moeten JOU betalen, niet je paarden toch? Nou, het lijkt mij dat als jij de zorg voor 1 of meerdere paarden op je neemt, dat je dat doet omdat je er zelf voor kunt zorgen. Dus doordat je werk of in ieder geval inkomsten (desnoods uit een uitkering hebt).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:25

Ilzas schreef:
Hoezo MOETEN? En ze moeten JOU betalen, niet je paarden toch? Nou, het lijkt mij dat als jij de zorg voor 1 of meerdere paarden op je neemt, dat je dat doet omdat je er zelf voor kunt zorgen. Dus doordat je werk of in ieder geval inkomsten (desnoods uit een uitkering hebt).

ik denk dat wij als buitenstaanders niet kunnen zeggen wat wel of niet moet
het is een keuze en een afspraak tussen haar moeder en haar, als moeders het niet zou willen dan zou ze de betaling stopzetten
maar het is niet aan ons om dat te zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:48

Quellian schreef:
Ik dacht dat er in de zorg altijd mensen nodig waren? Of is dat ook alweer verleden tijd? :+

Nee hoor, je hebt gelijk maar als er 1 vacature is reageren er gelijk 75 mensen en dan wordt het moeilijk daarbij nemen ze in de zorg tegenwoordig vaak alleen mensen aan voor een 2/3 maanden contract of een 0 uren contract en op die manier ben ik nu al in de oliebol gekomen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:59

Maar is het niet zo dat je salaris wordt aangevuld met een uitkering tot je op uitkeringsniveau zit? Dan kun je toch altijd gaan werken?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:09

ikdoemaarwat schreef:
Ilzas schreef:

ik denk dat wij als buitenstaanders niet kunnen zeggen wat wel of niet moet
het is een keuze en een afspraak tussen haar moeder en haar, als moeders het niet zou willen dan zou ze de betaling stopzetten
maar het is niet aan ons om dat te zeggen

Het maakt mij verder ook niet uit, ik vind het alleen "raar" dat je de zorg voor dieren op je neemt, als je nog niet eens voor jezelf kunt zorgen. Maar dat zal dan wel aan mij liggen...

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:18

Citaat:
Binky_Zephyr nogmaal ik betaal zelf mijn paarden .. ik kan het op dit moment gewoon niet opbrengen .. ik heb 4/5 jaar geleden ook een ongeluk gehad met mijn vorige paard waardoor mijn rug in diggelen ligt .. het is allemaaaal zoooo makkelijk gezegt .... doe het anders zelf eens

Wat moet ik zelf doen dan? Om mijn pony te onderhouden als ik zelf geen geld heb en mijn vriend wel? Bij mij is dat niet het geval geweest en als het wel zo was geweest had ik voor het welzijn van het dier gekozen en had ik haar verkocht aan iemand die er wél goed voor kan zorgen en wel de dingetjes op een rijtje heeft kwa financieel. Als ik dat zelf heb, ok, maar een paard heeft daar niks mee te maken en hoort daar ook niet onder te lijden.
Mijn pony is weggegaan, omdat ik geen tijd meer had en geen zin meer had om te rijden. Moet ik dan dat beestje in het weiland laten staan, omdat ik het zielig vind om haar te verkopen? Nogmaals welzijn gaat voorop en daarom is ze weggegaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:22

slimmerik schreef:
Maar is het niet zo dat je salaris wordt aangevuld met een uitkering tot je op uitkeringsniveau zit? Dan kun je toch altijd gaan werken?

Hmmm, dat weet ik niet... Met het ene baantje zou ik 500 euro per maand krijgen voor 5 dagen per week 6 uur werken..
Ik zal het eens gaan navragen. het voordeel van die baan is wel dat je zelf bepaalt wanneer je betaald wilt krijgen. Per week zou nu wel erg lekker zijn!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:25

Dat is idd erg fijn ja :) Mijn vriend werkt bij een bedrijf via het uitzendbureau, en die krijgt ook per week uitbetaald.
Volgens mij krijg ik gewoon per maand uitbetaald, maar maakt mij niet uit hihi. Enigste wat ik moet betalen is mijn ziekenfonds, meer vaste lasten heb ik dus niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:42

Ik ben vandaag net als de weken ervoor
12u uit mn bedje gekomen.. Zit nog steeds in mn pyjama en heb de tv aan staan :P

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:46

Zo zit ik op dit moment ook, alleen geen pyama maar kleren aan hihi. Ben blij als ik aan de slag kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:48

shilady schreef:
Ik ben vandaag net als de weken ervoor
12u uit mn bedje gekomen.. Zit nog steeds in mn pyjama en heb de tv aan staan :P

het kan nog erger... Ik ben om 13.30 wakker geworden en zit nu ook nog in mijn pyama... Ik ga vanavond pas naar paardjelief toe.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:48

Per week uitbetaald krijgen vond ik vrij waardeloos hoor, het meeste ging er toch per maand af, zoals huur, ziekenfonds, mobiel en stalling en ik kreeg dan iedere keer een beetje en echt overzicht had ik daardoor niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:05

Ilzas: Ik krijg dan per week genoeg om rekeningen te betalen.. Mijn rekeningen zijn toch allemaal rond de 100 euro dus dat moet geen probleem zijn.

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:07

Vrijwilligerswerk? Webshop opstarten?