OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:51

pfff, gisteren geprobeerd hem op te halen. Staat er niks voor me klaar! ZUCHT

[edit] lees nu dat ik pas na de 16de kan vinden wanneer ik hem op kan halen, ipv dat je hem na de 16de kan ophalen.

Wat een ongelofelijk waardeloos systeem is dit zeg... Ben maar wat blij met die auto van mij.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:05

jessiesand schreef:
Hebben jullie de Chipkaart in januari al gekregen bij het ophalen van je nieuwe OV? Ik heb toen ook al 2 pasfoto's ingeleverd maar ook niks gekregen. Ben benieuwd of er nog meer mensen zonder chipkaart zitten.

Lees het topic maar even door en je merkt dan laaaaaang niet iedereen een chipkaart heeft :P

Overigens had ik vandaag zomaar een voorlopige ov-chip in de bus! Het moet niet gekker worden, ik kan deze gebruiken totdat ik mijn
persoonlijke ov-chipkaart krijg :)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:47

zap schreef:
Lees het topic maar even door en je merkt dan laaaaaang niet iedereen een chipkaart heeft :P

Overigens had ik vandaag zomaar een voorlopige ov-chip in de bus! Het moet niet gekker worden, ik kan deze gebruiken totdat ik mijn
persoonlijke ov-chipkaart krijg :)

Jaloers!!!!!
Ik wil er ook 1 :')

Ik weet echt niet wat ik moet.. heb alleen een OV-jaarkaart die verlopen is aan het eind van het jaar, en die chipkaart heb ik waars. niet op tijd...
Maarja, ik zie het wel..

x_Rebecca

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:11

Wauw, ik wil ook een tijdelijke -O- (of de gewone natuurlijk :)) )
Ik ga ze maandag maar weer even bellen :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:16

Ik ga maandag eens poging wagen bij de NS balie... een vriendin kwam vandaag vragen of ik naar de stad wilde, want om alleen daarvoor heen te gaan vond ze zwaar onzinnig. Mooi zo dacht ik er net zo over, heb haar al gewaarschuwd dat we waarschijnlijk met niks erop thuiskomen. Maar ach dan heb ik het iig geprobeerd, verder zoeken ze het dan maar lekker uit met die OV chip. Ik moet met de trein en als ze niks voor elkaar krijgen dan is dat niet mijn probleem. Knap iemand die mij een boete durft te geven :( Kan toch niet inchecken want valt nergens uit te checken op Antwerpen.. trouwens heel vaak heb je die onderzoeks mensjes die je vervoersbewijs registreren, als ze dan daarna controleren zeg ik gewoon: ow maar ik heb het net al laten zien en dan lopen ze 9 van de 10 keer verder :')

*moet wel mn chip zien te vinden, die heb ik al een jaar niet gebruikt hmm .. uh-oh!*

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:19

SH*T helemaal vergeten te bellen! Ik heb dat rotding ook nog steeds niet!
Maandag maar eens bellen, ik heb um al zeker maand geleden voor 2de keer aangevraagd

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:28

Ik heb een ov-studentenkaart maar nu krijg ik ineens een brief dat ik hem moet activeren bij een of ander apparaat. Heeft iemand van jullie dat al eens gedaan en waar kan je zo'n ding vinden? Ik word van die officieele site ook niet veel wijzer.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:33

Sommige mensen zouden echt gewoon eens heel 't topic moeten lezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:31

Ja dan kom je er iig achter dat het eigenlijk helemaal niet nuttig is om ook maar zo'n paal te gaan zoeken. En dat je bij een balie ook niet veel wijzer gaat worden van NS mensjes...

Zal ik het topic even samenvatten: OV-chip = chaos = niemand weet hoe of wat = activeren is een nachtmerrie en in heel het land anders

Zo kom ik best aardig in de buurt toch :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:32

prima samenvatting :j

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:11

Zo'n vermoeden had ik dus eerlijk gezegd al!
NS is bijna altijd chaos..

Snap er ook geen drol van waarom het WEEER veranderd moet worden, OV kaart was juist zo ideaal! Laten zien en doorlopen maar.. Neeee hoor, ze hebben weer geld teveel dus hoppakeeee alles moet weer worden omgegooit en aangepast worden en wij zijn weer fijn de dupe...

Lang leve alle veranderingen en de NS (en alle zooi :+)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:27

Ik was laatst bij zo'n punt dat je je nieuwe abbo kan ophalen, stond erbij dat het pas vanaf 1 januari kon en dat iedereen nog een brief kreeg wanneer je het kon ophalen, omdat anders iedereen zich zou verdringen om dat ding }:0 En ik moet de 2e of 3e al reizen met dat rotding! Grr, de overheid heeft weer wat bedacht hoor..

Ik heb m'n ovchip al minstens een jaar ofzo, gekregen toen ik m'n eerste OVkaart ophaalde (bijna 1,5 jaar geleden dus). Beetje raar dat sommigen die nu pas krijgen?

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:31

ik ga ook maar is bellen na de kerst, want ik heb dat papier al lang geleden opgestuurd, en er nog niets weer van gehoord.. en moet indd de 5de alweer naar school!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:35

tienus_amigo schreef:
Ik heb een ov-studentenkaart maar nu krijg ik ineens een brief dat ik hem moet activeren bij een of ander apparaat. Heeft iemand van jullie dat al eens gedaan en waar kan je zo'n ding vinden? Ik word van die officieele site ook niet veel wijzer.

Op het station staat als het goed is een ov chipkaartoplader, je moet de kaart er dan in steken, en dan moet je
hem instellen. Maar die opladers staan lang niet op elk station! Soms moet je
er naar toe reizen, en het daar doen. Je moet dan bij die oplader aangeven of je door de week reist of in het weekend
alleen. Een heel gedoe geloof ik! En wanneer je met korting wilt gaan reizen moet je dat ook instellen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:39

@ Rebel en Simoon: Tot 31 januari staat er een tijdelijk reisproduct op die ov-chipkaart. Tot die tijd kun je dus gewoon reizen.

@ Kimberley: Dat laden van je reisproduct op je kaart stelt echt niks voor. Je stopt die kaart erin, kiest voor product laden en je kiest ok. Klaar :P

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:41

Ohh bedankt Tara! Dus er is eigenlijk een hele ophef om niks? Dus al die roddels dat het een ramp is om dat ding op te laden enz.:P

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:42

Ik zat gisteren in de trein en toen zei de conducteur dat je eerste maand nog gewoon je oude OV kon gebruiken omdat veel mensen hun ov chipkaart nog niet hadden gekregen.
Ik heb de mijne al heel lang binnen, moet hem binnenkort even activeren. Wel handig dat het zo'n klein pasje is.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:43

ik heb ook nog helemaal niets ontvangen, en dit jaar was het ook al fout gegaan met mn OV (was in oktober al 18 geworden, maar nog nooit ov gehad ) dus dat ik snel wat in huis krijg!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:44

Volgens mij valt 't iig allemaal wel mee. Eerlijk gezegd snap ik al de ophef rond die kaart niet. Goed 't is misschien lastig als je moet overstappen dat je eerst moet uitchecken en dan weer in. Maar verder? Op de site staan ook alle vragen duidelijk uitgelegd. Zelfs een simulatie van hoe je dat reisproduct op je kaart moet laden. Hoe voorgekauwd wil je 't hebben :=

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:59

Ik heb m al 3 maand terug ofzo ontvangen. Alleen snap ik nou niet wanneer ik mn abo ofzo erop kan zetten? En waar?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:11

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:11

_Tara_ schreef:
Volgens mij valt 't iig allemaal wel mee. Eerlijk gezegd snap ik al de ophef rond die kaart niet. Goed 't is misschien lastig als je moet overstappen dat je eerst moet uitchecken en dan weer in. Maar verder? Op de site staan ook alle vragen duidelijk uitgelegd. Zelfs een simulatie van hoe je dat reisproduct op je kaart moet laden. Hoe voorgekauwd wil je 't hebben :=

Natuurlijk zijn dat de problemen ook niet, de problemen zijn dat vele helemaal nog een OV-chip hebben, bij vele staat er helemaal geen reisproduct klaar, Arriva doet hier nog niet mee (hoe moet ik dan reizen?), sommige bussen zijn nog niet ingesteld voor het reizen van de OV-chip, hoe moet je reizen naar het buitenland met de trein?

Het is allemaal leuk om zo'n site te hebben, maar de problemen hier gaan daar echt niet allemaal over :). Het is leuk als er wordt voorgekauwd hoe je een product op je kaart moet zetten....maar dan moet er wel iets voor je klaarstaan en dat is dus niet zo! Daarnaast staan die automaten lang niet op elk station en moet je dus gaan reizen naar zo'n ding....niet echt handig ofwel?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:16

Goed als je nog geen chipkaart hebt dat is natuurlijk wel heel rot en slecht geregeld. Bij mij staat er op dit moment ook nog geen reisproduct klaar. Ik ga er gewoon vanuit dat dat in januari wel zo is in die periode dat ik 't op kan halen.
Naar het buitenland, ga ik nog eens op die site zoeken. Moet er wel opstaan lijkt me.
Dat van die bussen zonder chippalen ga ik ook even opzoeken.
Wat betreft die oplaadautomaten, ik woon zelf in Utrecht. Hier staat er in een hoop AH's eentje en bij de AH to go op Centraal. Maar goed ik kan me voorstellen als je wat meer afgelegen woont dat 't dan lastiger wordt. Maar naar zo'n oplaadautomaat hoef je maar 1 keer in je leven als 't goed is.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:19

Ik kreeg gister (halleluja ! _/-\o_ ) een tijdelijke ov-chip, tot ik mijn echte eigen krijg, die ik al 5 keer aangevraagd heb maar nog steeds niet ontvangen :\

Ach, ik kan tenminste reizen na 1 januari :D.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:20

Nog geen paal aanwezig:
Citaat:
Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig. Je geldige studentenreisproduct laad je op de kaart bij een ophaalautomaat. In gebieden waar de OV-chipkaart is ingevoerd kun je dan in je vrij reizen periode in- en uitchecken. Het systeem herkent je studentenreisproduct en kent je automatisch een vrije, of een kortingsreis toe. In gebieden waar de OV-chipkaart nog niet is ingevoerd, reis je op vertoon van je Studenten OV-chipkaart.