Ik was echt niet onverdeeld gelukkig omdat ik een broertje had, eerder het tegendeel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zonnebloem18 schreef:Ik wil graag 2 kinderen omdat ik zelf als enigskind altijd graag een broertje of zusje had gehad.
Tuurlijk is er ook weleens ruzie maar over het algemeen gaan broers en zussen wel goed met elkaar om.
kruimeltje3 schreef:Zeg nooit nooit, er kan vanalles in leven gebeuren waardoor het veranderd.
kruimeltje3 schreef:Inmiddels moet ik toegeven dat je er naar toe gaat leven en twijfel nog steeds heel erg of het wel wat voor me is maar er komen steeds meer gedachten die naar nieuwschierigheid neigen. Nog steeds heb ik veel last van de zwangerschap en wil niets liever dan bevallen dat ik een nieuw leven kan beginnen. Moedergevoel is ook nog ver te zoeken maar wat is dat nou eigenlijk ik weet het niet.
Mijn vriend en ik zijn gewoon heel nuchter en dat zal misschien wel datgene zijn waarin wij niet de roze wolk zien oftewel het dromerige waar sommige in zitten. Sorry dat heb ik niet, voel me nog regelmatig schuldig om dat te zeggen maar het wordt je soms zo opgedrongen.
Maar tot slot om maar effe een eind te maken aan dit lange verhaal. Zeg nooit nooit, er kan vanalles in leven gebeuren waardoor het veranderd.
Als het niet was gebeurd was er naar mijn idee nooit een kind gekomen. Maar als ik zie dat sommige jaren moeten wachten op een kinderwens die door vanalles niet in vervulling kan gaan, mag je toch wel van geluk spreken als het mogelijk is.
Onze kleine is meer dan welkom en wij bepalen zelf hoe we ons leven met een kind in gaan delen het is ons geluk en als ik daarnaast nog een liefde heb als een paard(en twee honden) moet dat kunnen en mogen. fiets wat de maatschappij allemaal zegt en denkt.
Zo nu eerst bevallen
Marieke_K schreef:Nogmaals: hoeft nietMijn zusje en ik schelen 3 jaar en we vochten elkaar standaard de tent uit (echt vechten..)
Mijn neefjes schelen 8 jaar met elkaar en spelen heel lief samen..
Marieke_K schreef:Je hoeft niet een hekel aan kinderen te hebben om geen kinderwens te hebben
Soda schreef:Nee, klopt. Maar om voor mij volstrekt onduidelijke redenen voelen mensen altijd weer de behoefte omdat dat in dit soort 'discussies' wel te melden.
Hermelijn schreef:Vroeger wilde ik nooit kinderen - ik vond het vooral vervelende monsters, die altijd schreeuwden en altijd voor de voeten liepen. Ook kon ik een hele rits rationele aspecten verzinnen waarom ik geen kinderen zou willen (geld, tijd, vrijheid).
Echter ben ik nu 3 jaar samen met mijn vriend, krijgen steeds meer vriendinnen kinderen en begint er bij mij ook steeds meer te kriebelen. En waarom? Geen flauw idee.
Kinderen willen of niet valt niet te rationaliseren; sterker nog, er is geen enkel goed argument te verzinnen vóór het krijgen van kinderen (hoewel, het is natuurlijk wel goed voor de economie op langere termijn), en duizenden tegen. Maar het komt toch uiteindelijk neer op je gevoel, en dat valt niet te verklaren of te rationaliseren.