'Jonge' Tienertjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:40

Qimm schreef:
knap zijn staat niet gelijk zijn aan veel vrienden hebben

Niet per definitie, nee. Maar meestal wel.
door wie zou je dan graag bekeken worden? Toch zeker niet door mensen die je niet aardig vinden.
Ik zeg ook dat ik het vreemd vind, niet dat het niet kan.

em_papillon

Re: 'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:02

Mooi.. wat is mooi?

Dat Shanna zichzelf mooi vind, prima, vind dr ook niet arrogant.. maar om te zeggen dat ze het walgelijk van die andere vind.. die zoveel make up dragen .. dat kan ze niet maken. Want dat jij nou zo mooi bent met alleen een beetje mascara, hoeft een ander dat nog niet te zijn? Die zijn misschien wel onzeker over hun uiterlijk en willen dat opknappen met die make up.
Het hele verhaal over ' ik ben van mezelf mooi' heeft niks toevoegends aan dit topic.

Wel vind ik het fijn om te lezen dat mensen zichzelf mooi vinden. Want half nederland vind zichzelf lelijk.

En dan kom ik weer terug op mijn eerste vraag. Wat is nou mooi?

Schoonheid zit in karakter en je welzijn! Als jij je fijn voelt en zelfverzekerd voelt, straal je dat uit. En DAT is de rede dat mensen je mooi vinden, niet omdat je mooi bent, Shanna :)

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:00

Breezke schreef:

2de klassers vind ik eigenlijk nog een tikkeltje erger.(ik heb niets tegen hen hoor,mijn zusje zit ook in de 2de klas)
Dan zijn ze van de brugklas af en dan zijn ze ineens stoer.
Gaan ze brugklassers een beetje uitschelden etc.(terwijl het enige verschil wat ik zie dat een brugklasser minder make-up opheeft dan een 2de jaars, want voor de rest zijn ze ong even groot :=)[/quote]

nou..
echt niet alle tweede klassers zijn zo hoor!
oke, sommige wel, maar niet iedereen.
ik zit zelf ook in de tweede klas (hoor in de derde), maar ik zie er het nut niet van in brugklassers uit te schelden.
vind het leuker om bevriend met ze te zijn, zijn meestal hele leuke mensen ;)
waarom zou je 'ineens stoer' zijn in de tweede trouwens?
niet l*llig bedoeld hoor...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:33

fenna1995 schreef:
Qimm schreef:
knap zijn staat niet gelijk zijn aan veel vrienden hebben

Niet per definitie, nee. Maar meestal wel.
door wie zou je dan graag bekeken worden? Toch zeker niet door mensen die je niet aardig vinden.
Ik zeg ook dat ik het vreemd vind, niet dat het niet kan.

ik vind het wel leuk als ik (positief) na wordt gekeken op straat door onbekenden hoor :D Van het zomer ook leuke complimentjes gehad over mijn leuke bikini enzo. Ook van wildvreemden, tja dat doet míj wel goed hoor! (en dat terwijl ik mezelf helemaal niet zo knap vind :+)

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:03

aagje26 schreef:
Maar zijn nou ALLe bruggers zo vinden jullie?? Ik ben er zelf een en zie maar een paar van dat soort op mijn school....

Nee hoor, en natuurlijk zijn ook niet alle tweedeklassers irritant.
@Ew_love: Ik merkte zelf toen ik overging naar de tweede dat veel mensen zich inderdaad stoer gingen voelen omdat ze dachten dat ze niet meer in de brugklas zaten en niet meer de nieuwelingetjes op de school zijn.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:13

Anoniem schreef:
Kinderen worden niet sneller volwassen.. Maar worden sneller brutaal. Ik merk dat ook wel hoor.. zelf ben ik 16 maar ik merk aan de brug klassers dat ze een stuk brutaler zijn dan ik was toen ik zo oud was... Zelf had ik echt ontzag voor de 4e en 5e klassers... Deze generatie blaft je af alsof je een hond bent..

Hier precies hetzelfde ja :j

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 17:01

Ew_love schreef:
Breezke schreef:

2de klassers vind ik eigenlijk nog een tikkeltje erger.(ik heb niets tegen hen hoor,mijn zusje zit ook in de 2de klas)
Dan zijn ze van de brugklas af en dan zijn ze ineens stoer.
Gaan ze brugklassers een beetje uitschelden etc.(terwijl het enige verschil wat ik zie dat een brugklasser minder make-up opheeft dan een 2de jaars, want voor de rest zijn ze ong even groot :=)

Citaat:
nou..
echt niet alle tweede klassers zijn zo hoor!
oke, sommige wel, maar niet iedereen.
ik zit zelf ook in de tweede klas (hoor in de derde), maar ik zie er het nut niet van in brugklassers uit te schelden.
vind het leuker om bevriend met ze te zijn, zijn meestal hele leuke mensen ;)
waarom zou je 'ineens stoer' zijn in de tweede trouwens?
niet l*llig bedoeld hoor...

Tuurlijk zijn ze niet allemaal zo zeg ik dat dan?De meeste vinden zichzelf dan stoer omdat ze niet meer in de 1ste klas zitten.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:54

iemand bij mij in de buurd die is 8 ofzo
en loopt nu al rond met mascara en dikke oogpotlood enzo denk ik echt o my god toen ik zo oud was wist ik niet wat dat was :P

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:59

Ik ben 13 en heb nooit make up op :o Het valt me wel op dat de bruggertjes (bijv. met gym omkleden zitten we met de bruggers) heel irritant worden, veel met kanker schelden en ons de hele tijd lastig vallen. Voor mij bestaat het leven enkel en alleen uit paarden. En één jongen dan, maar dat is wel anders bij anderen, die zoenen elke week met een ander.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:01

ik heel af entoe maar nooit op school ofzo zitten ze te zeiken waarom heb je nooit make-up op ??

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:02

xsimone schreef:
nou haha eerlijk gezegd valt het mij ook wel op de laatste tijd. Ik kan me niet voorstelen dat ik zo was op die leefdtijd, toen bestond mijn leven enkel en alleen nog maar uit paarden. :P

Hahaha inderdaad, dat dacht ik dus ook toen ik dit topic las! :')

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:04

Haha, de hoofdrede is eigenlijk dat ik er nooit aan toe kom in de ochtend omdat ik altijd haast heb en altijd te laat kom (niet overdreven dat is echt zo, maar omdat ik voor de rest rustig ben matsen de leraren me iedere keer.) en verder vind ik teveel make up ook niet mooi. Alleen bij speciale gelegenheden, want wat moet je bij een feestje dan allemaal wel niet uit de kast halen? Wat mascara of een klein beetje oogschaduw vind ik nog wel mooi maar meer ook niet.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:07

Soms zie je ze lopen een jaar of 11 met een sigaret.
Nou sorry maar dat vind ik echt geen gezicht..

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:10

Wat wij zien op TV en in tijdschriften zijn mooie mensen. Soms zelfs bijna perfecte mensen door de kunst van het fotobewerken. Remember de reclame van Dove, daarin lieten ze perfect zien hoe zoiets in zijn werk kan gaan.

Niet alle tienertjes kunnen dit relativeren en willen leven naar dat beeld. Helaas geen photoshop in de echte wereld, maar wel makeup, kleren, sieraden. Hierdoor komen ze meer in de richting van waar naar word gestreeft. Anorexia komt hier ook vaak uit voort.
Ach, over 20 jaar in de nieuwe generatie is er vast wel weer wat anders waar we ons druk over maken. Over het algemeen groeien we er wel overheen.

Samirah22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:14

hier is het ook zo erg. ik mag dan wel 22 zijn en net uit me puberteit zijn maar zulke termen heb ik nooit gebruikt van OMG of als ze met marokaanse jongeren omgaan Wholllaa zeggen ze dan. of de z heel raar uitspreken zzzzzzzzzij ........ echt niet om aan te horen.

ach de tijd leert zeggen we dan *D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:23

em_papillon schreef:
Mooi.. wat is mooi?

Dat Shanna zichzelf mooi vind, prima, vind dr ook niet arrogant.. maar om te zeggen dat ze het walgelijk van die andere vind.. die zoveel make up dragen .. dat kan ze niet maken. Want dat jij nou zo mooi bent met alleen een beetje mascara, hoeft een ander dat nog niet te zijn? Die zijn misschien wel onzeker over hun uiterlijk en willen dat opknappen met die make up.
Het hele verhaal over ' ik ben van mezelf mooi' heeft niks toevoegends aan dit topic.

Wel vind ik het fijn om te lezen dat mensen zichzelf mooi vinden. Want half nederland vind zichzelf lelijk.

Schoonheid zit in karakter en je welzijn! Als jij je fijn voelt en zelfverzekerd voelt, straal je dat uit. En DAT is de rede dat mensen je mooi vinden, niet omdat je mooi bent, Shanna :)

Ik gooi het op uitstraling. :)

Make-up hoeft niet iets met onzekerheid te maken te hebben, ik gebruik ook het e.e.a. aan make-up maar ben absoluut niet onzeker, in tegendeel, make-up is er niet om je achter te verstoppen maar om te benadrukken. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:01

ik roep de hele dag OMG :D stopwoordje :+

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:40

@ Qimm: dat doe ik ook :P

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:19

Angelita schreef:
em_papillon schreef:
Mooi.. wat is mooi?

Ik gooi het op uitstraling. :)

Make-up hoeft niet iets met onzekerheid te maken te hebben, ik gebruik ook het e.e.a. aan make-up maar ben absoluut niet onzeker, in tegendeel, make-up is er niet om je achter te verstoppen maar om te benadrukken. :)

Ik zeg dat ook niet, moet je beter lezen :) ik gebruik ook make up en ben niet onzeker.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:26

Je kunt volgens de boekjes nogz o knap zijn, maar als er geen spontaniteit in zit cq zelfvertrouwen vind ik de mode popjes toch echt niet knap!!!
Uitstraling is het geen wat je mooi maakt, met een fijn karakter ben je voor mij de knapste op de hele wereld...
Ik ken 'mooie' meisje met een karakter van een rotte appel, nou ik zie die knapheid dan niet hoor..

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:24

Ik ben 11,
maar het valt mij idd op dat steeds meer kinderen 'azosialer' worden....
Roken enzo.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:35

azosialer ja :')

Maar met wanneer vergelijk jij dat dan? iemand van 11 kan dat niet erg vergelijken denk ik :n

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:04

neeij lijkt mij ook niet?

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:18

Het valt mij de laatste tijd ook erg op. Loop me er ook helemaal kapot aan te ergeren. Sfeer met uitgaan wordt er ook niet leuker op, je komt er al snel van die 'wichies' van een jaar of 14/15 tegen die zich voordoen als oudere tieners. En dan maar een grote mond tegen iedereen opzetten, allemaal dingen uitlokken, vind het uitgaan helemaal niet leuk meer tegenwoordig :n

Ik begon volgensmij pas met make-up dragen toen ik 14,bijna 15 was. Daarvoor durfde ik het haast niet te dragen (was vroeger altijd 'one of the guys' , dus schaamde me helemaal kapot bij m'n ouders toen ik voor het eerst mascara droeg), daarvoor was ik eigenlijk nog heel veel met paardjes aan het spelen op mijn kamer? Is dat tegenwoordig ook niet meer zo bij 13 jarige? Zonde, vond het een erg leuke tijd van m'n jeugd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:20

Nou ik had er op m'n 13e echt geen behoefte meer aan om met paardjes te spelen..