Ik weet dat je een baby pas de eerste keer met 20-22 weken kunt voelen, volgens de boekjes dan. Maar ik durf te zweren dat ik het heel afentoe kan voelen...
Dit voelt als een soort steek, alsof er iets tegen mijn baarmoeder opbotst.

Nu vroeg ik dit aan mijn moeder of ze dit herkende, en toen vertelde ze dat ze dit ook heeft gehad toen ze zwanger was van mij (met 8 weken al).
(dit 'pijntje' voelt ook duidelijk anders dan de andere buikpijntjes).
Ik heb ook sinds 3 dagen ook last van andere buikpijntjes. Bandenpijn(?) en lichte krampjes (geen bloedverlies), nu heb ik dit gegoogelt en schijnt dat normaal te zijn. Omdat je baarmoeder uitrekt en dat doet zeer. (klinkt mij ook best logisch in de oren).
Sinds dit moment (3 dagen terug), kan ik ook een duidelijk bol voelen in mijn buik (evengroot als een grapefruit). Dit voel ik met mijn handen, en is aanwezig als ik lig, maar ook als ik sta.
Ik denk dat het nu ook niet lang meer gaat duren tot de buik gaat groeien, en stiekem hoop ik ook dat het al heel snel gaat gebeuren.

Oh en dat eten... dat is nog best moeilijk!

Nu is het juist andersom, ik zit nu na 2 bolletjes brood in de ochtend de hele dag vol. (1 als het volkoren is

Maar gelukkig heb ik een ontiegelijk lieve vriend, die mij structureel helpt onthouden dat ik moet eten. En de meeste dagen lukt dit dan ook heel goed, maar wel dankzij mijn grote steun en toeverlaat, want zelf kan ik het zo vergeten.
Verder ben ik de dag na kerst (27 december) officieel uit mijn 1e trimester!

De volgende afspraak in het ziekenhuis is op 15 januari, en 4 weken later is mijn 20 weken echo alweer (gaat snel....).
Oh ook iets leuks hihi, van ons tweetjes, zit niet ik op de roze wolk, maar mijn vriend!

Ik heb hem nog nooit zo vrolijk gezien met iets, zelfs niet met zijn playstation...
Hij zei ook al, dat hij na de bevalling nog meer zijn best ging doen om nummer 2 te maken