Vrouwen verwacht in rok of jurk, ouderwets?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:54

Naar mijn mening is een presentatie over een opleiding ook juist om een representatief beeld neer te zetten over die opleiding. Kleding passend bij die opleiding hoort daar dus ook bij. Je gaat je dan niet conformeren naar de school waar je de presentatie geeft (zal toch ook wat zijn, zit je op een school vol heidenen met tattoos, ga je voorlichting geven in je nette rokje met je tattoos bedekt, komen er allemaal aanmeldingen van nette christelijke meisjes die zich vervolgens wild schrikken de eerste dag op de opleiding tussen de heidenen met de tattoos).

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:55

Ik zou niet in rok gaan.
Simpelweg omdat ze wel heel erg laat met dat verzoek komen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:55

Cyn_ schreef:
Welshcobfan schreef:
Niet helemaal waar... hier in de omgeving mag je als docent op veel openbare scholen geen religieuze zaken (zichtbaar) omdoen. Juist vanwege het openbare karakter. Dus als een school die regel heeft? Dan zou ik mij daar ook op verzoek aan houden als ik daar een presentatie moet geven.

okee, wist ik niet.
Vind dat trouwens wel belachelijk dan. :\

waaorm vind je dat belachelijk? En wat vind je dan van een rok verplichten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:56

Cyn_ schreef:
Welshcobfan schreef:
Niet helemaal waar... hier in de omgeving mag je als docent op veel openbare scholen geen religieuze zaken (zichtbaar) omdoen. Juist vanwege het openbare karakter. Dus als een school die regel heeft? Dan zou ik mij daar ook op verzoek aan houden als ik daar een presentatie moet geven.

okee, wist ik niet.

Waarom? Je hebt speciaal onderwijs daarvoor. Openbaar is juist toegankelijk voor iedereen, dus dan moet het ook een openbaar karakter hebben. Dat betekend dus geen kruizen aan de muur, geen mariabeeldjes en dus ook geen docenten met religieuze kettingen of wat dan ook om. Zijn wel scholen die het toestaan hoor! Hangt van de school af.
Als ik mijn kind een atheistische school wil aanbieden, wil ik niet dat er een juf voor de klas staat met een kruisje om de nek en rozenkransje bv.
Ik vind een openbare school geen plek om je geloof uit te dragen eerlijk gezegd.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-11-09 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:57

Daarnaast gaat het nu over een groenschool en dierverzorging waarbij rokken al niet echt praktisch zijn.

Wat dacht je van een school gericht op kunst en artistieke expressie? Van degene die voorlichting geeft verwacht je dan een kleurrijk persoon met wellicht een niet conventionele kledingstijl.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:58

Maar je hebt ook kleurrijke rokken! :D

Als je niet wilt, moet je niet gaan. Als je ergens totaal niet achterstaat, moet je het ook absoluut niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:00

Welshcobfan schreef:
Waarom? Je hebt speciaal onderwijs daarvoor. Openbaar is juist toegankelijk voor iedereen, dus dan moet het ook een openbaar karakter hebben. Dat betekend dus geen kruizen aan de muur, geen mariabeeldjes en dus ook geen docenten met religieuze kettingen of wat dan ook om. Zijn wel scholen die het toestaan hoor! Hangt van de school af.
Als ik mijn kind een atheistische school wil aanbieden, wil ik niet dat er een juf voor de klas staat met een kruisje om de nek en rozenkransje bv.
Ik vind een openbare school geen plek om je geloof uit te dragen eerlijk gezegd.

Atheistisch is nogal wat anders dan openbaar ;)
Op mijn openbare school zaten ook christenen/moslims/Hindoeisten etc.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-11-09 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:00

Ja, maar ik vraag me af hoe je bekeken wordt als je in je multi-coloured hippie-rok met belletjes en bedrukt met pentagrammen komt aanzetten hoor. :+

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:03

Lielle schreef:
Cyn_ schreef:
okee, wist ik niet.

waaorm vind je dat belachelijk? En wat vind je dan van een rok verplichten?

Ik vind over beide hetzelfde ;)
Je moet toch gewoon je eigen geloof/kledingstijl kunnen hebben, waar je ook bent.
Het laat zien wie je bent, vind ik dan. Anders voor doen dan je bent is imo niet goed.
Al gebeurd dat elke dag weer.
Ik ben iig thuis, op school, werk, sport, etc. mezelf & daar hoort dus ook mijn eigen kledingstijl bij. die overigens niet schockerend ofzo hoor :))

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:08

Welshcobfan schreef:

Ja openbaar voor iedereen, dus als een iemand die katholiek is een kettinkje met kruisje om heeft, moet dat kunnen.
De school veranderen in een kerk look is weer iets anders :+ & dan word het ook opdringerig.
Maar als overal door de hele school heen van alles uit allerlei culturen, geloven, stijlen, groepen, hoe je het ook wilt noemen, is dat toch alleen maar leuk.
Brengt mensen ook een stuk dichterbij elkaar lijkt mij.
ipv alleen maar ruzie te maken over die rok, hoofddoek, of whatever.

vuurneon

Re: Vrouwen verwacht in rok of jurk, ouderwets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:11

Blijheid, ik heb het over een hypothestische situatie...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:11

bij een groenopleiding hoort een overal......... lijkt me :) :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:18

Precies, een overal. Of een spijkerbroek. En nu vraagt de school waar ze voorlichting komt geven of ze een rok aan wil doen :\

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:23

het ligt eraan waar ze in komt te voorlichten :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:24

Tjongejonge jongens, waar gaat dit over??? :')

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:26

Zou je ook een hoofddoek opdoen als het een islamitische school was en dat werd je gevraagd?

Ik zou er geen zin in hebben. Ze moeten maar lekker doen daar, maar ik mag toch ook wel hopen dat ze beseffen dat 'buiten' in de grote boze wereld ook andersdenkenden en dus andersgekleden zijn. Zeker als je bewust mensen van 'buiten' uitnodigd dan kun je toch niet verwachten dat iedereen zich aanpast aan je?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:57

Maar vinden jullie het dan niet idioot dat mensen je blijkbaar niet 'accepteren' en respecteren als je geen rok aan hebt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:00

nee vind ik niet idioot.............. dom dat wel, en in hun dommigheid wil ik voor die gelegenheid wel meegaan :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:01

Misser schreef:
Maar vinden jullie het dan niet idioot dat mensen je blijkbaar niet 'accepteren' en respecteren als je geen rok aan hebt?

Iedereen zijn normen en waarden, ik vind het juist raar dat je niet een beetje flexibel kan zijn naar iemand anders zijn standpunt. Moet toch moeilijk zijn zo rigide zijn :=

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:02

katiavl schreef:
Misser schreef:

Iedereen zijn normen en waarden, ik vind het juist raar dat je niet een beetje flexibel kan zijn naar iemand anders zijn standpunt. Moet toch moeilijk zijn zo rigide zijn :=

Het gaat mij niet om het flexibel zijn, maar daarom dat dit soort denkbeelden blijkbaar nog bestaan. Ik vind het best wel triest als iemand beoordeeld wordt op het feit of zij een rok aanheeft of niet.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:08

katiavl schreef:
Misser schreef:

Misschien moeten zij dan zelf eens wat flexibeler zijn naar iemand anders standpunt!

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:08

Misser schreef:

Ik denk dat die mensen eens uit hun maatschappij'tje moeten stappen
& de wijde wereld in :=

:')

Maar het ligt natuurlijk wel aan hun opvoeding, etc.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:16

Nimue schreef:
Blue_Eyes, ik vind een man in een rok iets anders omdat dat gewoon niet gebruikelijk is, en een vrouw in een broek wel. Maar stel nou dat een man gevraagd werd toch vooral in kilt te komen omdat dat de dresscode is daar op school, dan zou ik het die ook niet kwalijk nemen als hij zou afzeggen omdat hij zich daar niet prettig bij voelt. Jij wel?

Ik neem uberhaupt niemand hier iets kwalijk ;) Niet degene die liever een broek aantrekt, niet degene die liever helemaal niet gaat als er zulke verzoeken gedaan worden en ook zeker niet de gastschool.

Bij hen is een vrouw in een broek niet gebruikelijk. Ik vind het verschil niet zo groot.

Welshcobfan schreef:
Maaaaar, haar stage bedrijf is wel akkoord gegaan met dit verzoek! Dus komt het wel degelijk van het stagebedrijf af. Zij hadden ook van te voren tegen de school kunnen zeggen, hoho dit is tegen ons beleid in. Maar dat hebben ze niet gedaan. Dus zijn ze akkoord gegaan met het verzoek.
En voor de rok mag je ook een hoofddoekje of wat dan ook invullen. Stagebedrijf heeft het goedgekeurd.

Precies. Haar stagebedrijf vraag t haar om daarheen te gaan om leerlingen te werven. Die werf je daar echt niet in een broek.

Voorlichting geven in een burqa... zoals gezegd zou ik met een hoofddoek geen moeite hebben, met een burqa iets meer omdat ik dan mijn handen en gezicht niet meer kan gebruiken bij mijn presentatie. Maar ook daar blijft gelden: ik doe dat niet voor hun God, maar omdat ik het fatsoen heb om me aan mijn gastheer aan te passen. Een burqa zou voor mij waarschijnlijk de grens zijn om te zeggen dat ik daar niet in kan werken en dan zou ik dus bedanken voor de eer.

Ik draag geen kruisje, maar ik zou op een openbare school inderdaad niet aankomen in mijn 'Jesus Loves You'-shirt ;)

Moggsy schreef:
Niet moeilijk doen.
Je moet jezelf presenteren zoals je bent.
Ga je met tegenzin in een jurk of rok rond lopen dan ben je jezelf niet.
Dit heeft niets met geloof te maken, maar met kleinzieligheid.
Ze vergeten op die school dat sommige rokjes erg kort kunnen zijn en de lengte zijn ze vast vergeten te vermelden.
Vraag me dan toch af of je de juiste school hebt gevonden, dit is 40 jaar terug in de tijd.
Je moet je goed voelen en niet in een hoek worden gezet, dit is het begin van geleefd worden.

Zelfs vrouwelijke hoogwaardigheidsbekleders lopen in een mooie pantalon, niets mis mee.

Ietsje minder mag ook wel, hoor :(:)

Nimue schreef:
Ja, maar ik vraag me af hoe je bekeken wordt als je in je multi-coloured hippie-rok met belletjes en bedrukt met pentagrammen komt aanzetten hoor. :+

Laat die pentagrammen eraf en er kraait geen haan naar ;)

Misser schreef:

Dat is hun keuze. Het is hun feestje. Ieder zijn opvattingen, zelfs al zijn het niet de mijne. Als ik iedere opvatting die niet de mijne is als 'idioot' moest betitelen, dan was ik nog wel even zoet...

Cyn_ schreef:
Welshcobfan schreef:

okee, wist ik niet.

Waarom is dat belachelijk? Als je als docent op een openbare school staat, hoor je zelf ook openbaar te zijn, als het ware. Als jij een bepaalde religie duidelijk aanhangt, schep je een afstand tussen jou en kinderen met een andere religie.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:21

heb ik al antwoord op gegeven ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:25

Cyn_ schreef:
Welshcobfan schreef:

Ja openbaar voor iedereen, dus als een iemand die katholiek is een kettinkje met kruisje om heeft, moet dat kunnen.
De school veranderen in een kerk look is weer iets anders :+ & dan word het ook opdringerig.
Maar als overal door de hele school heen van alles uit allerlei culturen, geloven, stijlen, groepen, hoe je het ook wilt noemen, is dat toch alleen maar leuk.
Brengt mensen ook een stuk dichterbij elkaar lijkt mij.
ipv alleen maar ruzie te maken over die rok, hoofddoek, of whatever.

Dit antwoord, bedoel je? Dat geldt m.i. voor leerlingen en niet voor docenten.