ik vind ze best wel ruim. Ruimer dan sommige studentenkamers en appartementen
ik zit nu ook in een virm. Er werd op ASD net omgeroepen dat de stoptrein naar RTD een nog onbekende vertraging had. Hij stond ook nergens op de borden. Dus ik ga maar via Utrecht.
Normaal heb ik op Amsterdam de stoptrein naar huis omdat die rechtstreeks is. (Woon in Nieuwerkerk). Nu ga ik via Utrecht.. Maar mis op Gouda mijn aansluiting
Karin
Geplaatst: 04-11-09 19:45
In een trein wonen... Kweenie, maar 't is wel origineel.
Het stationsgebouw van Holten wordt trouwens antikraak bewoond. De 'huurders' hebben er best wat gezelligs van gemaakt. Moet je ook geen hekel hebben aan treinen, het gebouw staat nogal dicht aan het perron en er komen dagelijks heel wat treinen over het traject Deventer-Hengelo.
in de bussen is dat zo, hoor al verhalen van mensen die instappen en inchecken en dan verder door lopen naar achter en meteen weer uitchecken. Bij controle merken ze dat natuurlijk wel. Of ze checken dan uit na de controle maar dan ben je toch minder kwijt.
Anne.
Geplaatst: 05-11-09 00:36
Wat ik vandaag weer meemaakte.. Ik zat in een kleinere stiltecoupé, met een glazen wand gescheidden van de gewone coupé. Het was heerlijk stil (zoals ik al eerder meldde in het topic) en ik hoor ineens geschreeuw vanuit de normale coupé komen. Ik kijk dus over de stoelen voor mij een en zie een jongeman iemand die ik niet zag van héul dichtbij uitschelden. Meneer werd de coupé uitgestuurd door de passagier achter 'het slachtoffer'. Zijn we bijna op Rotterdam, komt dezelfde jongeman met een hele bende achter zich aan terug en verkoopt het slachtoffer toch een mep in z'n gezicht Niet normaal. Iedereen natuurlijk meteen helpen, ik inmiddels opzoek naar de conducteur, die in geen velden of wegen te bekennen was.. Helaas weer iemand die er zonder problemen vanaf is gekomen.
Jeetje Anne, dat is nogal wat Dat vind ik wel het nadeel van lange intercity's, als er ergens wat gebeurt.. hoe kom je dan bij de conducteur?
Ben ondertussen weer in het noorden aangeland, had de intercity van Zwolle naar Groningen. Fijn in de stiltecoupe, beker cappuccino, goed boek en ruimte voor mijn tassen. Was weer erg aangenaam
Er ligt nog een aantal perron-loze sporen tussen de perrons, die hebben ook nummers. Zo ook "perron 10 en 13" bv. Alleen spoor 6 is lastig te vinden, hebben we in het vorige topic een hele zoektocht (incl foto's ) naar gehad.
Muisbal
Geplaatst: 06-11-09 15:40
Ik zag het net inderdaad Maar wat is er met spoor 6 dan?
Een voor?na?deel van de herfst en de aankomende winter is dat ik alle treinen weer zie die langs mijn huisje rijden. Het spoor zelf zie ik ook weer liggen, normaal staan daar bomen voor. Dat wordt niet meer naakt door de kamer dansen als het donker is met het licht aan zo hard gaat de trein namelijk niet hier
Ik heb een stomme vraag... Als ik een (fiets)kaartje zonder datum koop en ik wil 'm stempelen, moet ie dan nog op een bepaalde manier in dat apparaat ?
Anoniem
Geplaatst: 07-11-09 00:06
Ja, aan de rechterkant van het kaartje zit een wit vlak of een streep met aan de rechterkant ruimte voor een stempel, dat is bedoeld om af te stempelen .
Aha, bedankt! Probleem had zich alleen al vanzelf opgelost, want je kan ook kaartjes voor de toekomst kopen (en daar dus al een datum op laten zetten).