Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesRixt

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:59

Ik ben 18 en stel nou dat het zou gebeuren, zou ik het zeker willen houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:12

& je denkt ook dat je op je 18e, terwijl je in het 2e jaar van je studie zit, het kind alles kan bieden wat je ooit te geven zou kunnen hebben?

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:14

Ik ben 16 en moet er niet aan denken het te houden!

Woon thuis ga naar school en ben druk met de paarden en werken, wil later graag een goede baan en daar kan ik nu echt geen kind bij gebruiken, dat heb ik niks te bieden behalve liefde en daar wordt het kind ook niet gelukkiger van

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:15

Uuh mezelf echt 20x voor m'n kop slaan.. Nee ik zou nu echt niet weten wat ik zou doen, ik ben 16 en zit in mijn examen jaar. Aan de ene kant zou ik hem willen houden omdat ik het toch een soort van 'moord' vind maar aan de andere kant kan ik als 16 jarige nog echt niet voor een kind kan zorgen.. Het zou een hele moeilijke beslissing zijn in ieder geval..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:18

Kyrseltje schreef:
Uuh mezelf echt 20x voor m'n kop slaan.. Nee ik zou nu echt niet weten wat ik zou doen, ik ben 16 en zit in mijn examen jaar. Aan de ene kant zou ik hem willen houden omdat ik het toch een soort van 'moord' vind maar aan de andere kant kan ik als 16 jarige nog echt niet voor een kind kan zorgen.. Het zou een hele moeilijke beslissing zijn in ieder geval..

maar als het niet was gebeurt was het er ook niet geweest toch?

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:27

_Bitje_ schreef:
Kyrseltje schreef:

maar als het niet was gebeurt was het er ook niet geweest toch?

Nee klopt maar blijkbaar is het dan dus wel gebeurd door een fout van mij en de jongen en als ik het dan weg laat halen is de baby de dupe van onze fouten..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:30

das wel weer zo, maar het blijft een fout :)

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:30

ik ben nu net 24 en 26 weken zwanger van de 1e.
ik wou al kinderen toen ik 13 was. :o
ik voel me eigelijk al oud om nu pas aan de 1e bezig te zijn.
een tweede kindje zal vast snel volgen :D

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:35

_Bitje_ schreef:
das wel weer zo, maar het blijft een fout :)

Dat is wel zo maar het kindje kan er niks aan doen. Zo is het wel weer zo dat de baby er niks vanaf weet en er toch niet bij nadenkt enzo maar toch zou ik het een heel erg moeilijke keuze vinden..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:38

Jordy_ schreef:
@ Sophie, was het erg ingrijpend om het weg te laten halen?

Ja natuurlijk.. ik zal die dag nooit van m'n leven vergeten. Maar ik had geen keus, het kon gewoon niet.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:39

Ik ben 17 , heb een vriend maar zou er echt niet aan moeten denken om nu een kind te krijgen. Ben al niet zo'n grote fan van kinderen en gruwel van het idee van een bevalling. Dus ik zou het laten weghalen. Klinkt misschien wat hard maar zou nu een kindje nooit een goed leven kunnen geven.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:40

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:54

Ik vind het zó apart dat er kinderen zijn die het zouden houden :o Wat heb je een baby op deze leeftijd te bieden?

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:55

__Laura met behulp van mensen om je heen misschien wel heel veel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:56

Kyrseltje schreef:

Dan hebben de mensen om je heen dus heel veel te bieden :+ Dat mens uit Amerika dat nu 14 kinderen heeft moet het ook van de hulp van anderen hebben, terwijl zij kinderen wilde. Waarom moet jouw omgeving daar dan voor zorgen :+ ?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:57

Ik zeg nu dat ik het weg zou laten halen :o Maar ja, geen idee wat ik zou doen als het ECHT zo is.

Ik ben 23 (geen tiener meer dus), heb al meer dan 5 jaar een vriend, ga bijna afstuderen, woon nog thuis en ben druk met van alles en nog wat. In principe zou het wel KUNNEN, maar ik wil het niet :n Wil mijn school af maken, wil financieel alles zelf kunnen doen, samen wonen en wil nog teveel leuke dingen kunnen doen. Tegenover het kind zou het niet eerlijk zijn het te laten komen.

Maar ja, je weet het nooit :+

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:59

__Laura schreef:
Kyrseltje schreef:

Dan hebben de mensen om je heen dus heel veel te bieden :+ Dat mens uit Amerika dat nu 14 kinderen heeft moet het ook van de hulp van anderen hebben, terwijl zij kinderen wilde. Waarom moet jouw omgeving daar dan voor zorgen :+ ?

Klopt het is jouw fout maar als jij het graag wilt houden en de mensen om je heen zelf de hulp bieden waarom zou je het dan weg halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:01

Wat als die mensen om je heen wegvallen?
Ik vind dat je het moet houden als je het wil en als je het kan. Als je niet op eigen benen staat moet je ook niet aan kinderen beginnen imo..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:02

De meeste mensen om je heen vallen (normaal gesproken) niet zomaar weg. Maar als je het zelf niet ziet zitten, zou ik het echt niet doen. Als in mijn geval iedereen om mij heen aanbiedt te helpen, doe ik het nog niet :n Daarnaast; je moet dat kind ook nog uitpoepen, echt mijn ALLERGROOTSTE nachtmerrie :=

De mensen die zeggen dat ze het weg zouden laten halen, gebruiken die allemaal anti conceptie of voorbehoedsmiddelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:04

Hoeveel mannen zijn er wel niet die eruit naaien als er een kindje (op komst) is :+ ?

Anti conceptie & voorbehoedsmiddelen: :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:08

Oh je bedoelt de kerel! Ja dat hoor je errug vaak... denk dat het wel een groot verschil maakt OF en HOE LANG je al een relatie hebt. In mijn geval weet ik wel zeker dat mijn vriend er niet tussenuit piept.

Overigens gebruik ik alleen anti conceptie, anders wordt het een erg duur grapje :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:10

Ben nu 15 en zou het weg laten halen.
Sowieso ben ik niet van plan seks te hebben voor mijn 18de.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:11

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:12

rowo schreef:
Oh je bedoelt de kerel! Ja dat hoor je errug vaak... denk dat het wel een groot verschil maakt OF en HOE LANG je al een relatie hebt. In mijn geval weet ik wel zeker dat mijn vriend er niet tussenuit piept.

Ik denk dat er ook een heleboel meisjes tussen zitten die hetzelfde riepen :+ ..

Citaat:
Overigens gebruik ik alleen anti conceptie, anders wordt het een erg duur grapje :+

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:13

Yunomi schreef:
Ja, maar ook met dat heb je nog een kans dat je zwanger raakt.
Dat gebeurde mijn nicht ook. En ze staat dan niet op eigen benen, maar ze kan zich wel redden. Er zijn zoveel mensen om haar heen die haar spullen hebben gegeven, en zelfs haar vriend is nog bij haar.
Ik denk ook niet dat iedereen die wel het kind zou houden er voor gekozen zou hebben om een kind te willen op die leeftijd. Dat wil eigenlijk niemand. Maar als het dan toch gebeurt is het wel een leven wat je kunt bieden.

Zij kan zich niet redden, haar omgeving red haar. Ze is 16..
Een leven dat je kunt bieden. Wat voor leven? & wat voor leven hebben de ouders dan?