Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:15

shilady schreef:
Waarom verbaast het me nou niet dat ze weer terug is ondanks alle reacties plannen en het tripje naar emmen :Y) achja zal mn gedachte maar voor me houden he anders ben ik weer on sympathiek :7

Ohh nee ik lees wat over het hoofd!
Welke pagina, quote.
Ga nou niet bij hem terug :n ik weet voor 99,9% dat julie weer in hetzelfde schuitje komen!

Probeer te praten met hem onder 4 ogen rond te tafel zonder dat er iemand gaat schelden of wegloopt.
Schrijf op wat je wil vertellen en vertel dit ook (het zelfde geld voor hem)
Praat er over als 2 volwassenen ipv. weg te lopen voor je problemen (wat hij dus doet).
En misschien is het handig als je er wat druk achter zet in de zin van; Als je dit niet doet is het gewoon afgelopen! En dan moet je het voor jezelf ook echt afsluiten.
Dit is iig wat ik zou doen :o

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 00:42

hij roept al na de eerste ruzie sinds ik terug ben wil niet meer ben klaar met je .. haat je
Wil het alleen nu anders regelen als het kan maar daar heb ik nog een klein beetje tijd voor nodig.
Kan wel rennen naar mijn oom en tante maar dan zadel ik een ander opmet mijn probleem en ik moet er zelf uit komen.
Heb wel tegen mezelf gezegd dat wanneer het nu weer uit draait op ruzie ( we gaan uit elkaar dat is al klaar ) dan zijn het andere stappen die ik zet ik wil gewoon proberen dingen te regelen maar anders houdt het op.

Ik laat me niet meer slaan PUNT

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:52

sarona25 schreef:

Juist!

En nu ook doorzetten! Dat je anderen opzadelt met jouw probleem lijkt me nu niet de hoofdzaak. Er zijn vast mensen die je willen helpen en bij wie je tijdelijk terecht kunt. Kom op nou, ga ervoor! Zoek zsm je zaakjes uit en laat je dan ook adviseren over woonruimte etc. Zet gewoon de eerste stap, zoek hulp en begin aan een eigen leven..................

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:51

sarona25 schreef:
ja zo is het inderdaad heb getekend voor de hypotheek maar er staat niks bij de notaris ja koopakte.
En dan hebben we visa en een doorlopend krediet.
En die schulden weet ik maar ik gamorgen rechtswinkel bellen hoe en wat.
jullie hebben allemaal gelijk, maar vindt het wel een hele moeilijke stap

volgens mij, als je kan bewijzen dat je al net zo lang meebetaald aan het huis, kun je er ook recht op hebben, ook al sta je niet in de koopakte
visa en doorlopend krediet stopzetten en als de helft op jouw naam staat, de helft hiervan afgebetalen

als jij weggaat, zal hij je moeten uitkopen bij de hypotheek, is toch ook geen mega probleem? of hij moet het huis verkopen, krijg jij ook een zoveelste deel

sarona25

Re: Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 10:37

oke bedankt voor dit gegeven ga vandaag juridisch advies in winnen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:08

Citaat:
die ik zet ik wil gewoon proberen dingen te regelen maar anders houdt het op.

hoezo "anders" houdt het op?
jullie hebben zo veel ruzie, das niet normaal en zeker niet gezond!

sarona25 schreef:

En hoe wou jij dat doen?
Zolang jij bij hem blijft is de kand dat hij je slaat erg groot en ook nog dat hij er mee weg komt.
Jij moet daar gewoon weg, PUNT
dát is de enige manier om de kans te verkleinen.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 11:14

Ja maar als ik het een paar dagen nog kan uitstellen om dingen te regelen doe ik dat

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:18

en zo blijf je uitstellen en zit je er over een paar weken nog :)
Niet rot bedoeld, maar echt, pak je spullen nu het nog kan, ga naar je oom en tante en regel vandaaruit de rest :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:22

Ik wilde het net zeggen... Hoe lang wil je het nu nog rekken?

Echt, onderneem actie voordat HIJ weer actie onderneemt. Geeft het niet een veel prettiger gevoel om ZELF de teugels in handen te hebben? Dat soort praktische dingen kun je ook heel prima regelen vanaf een ander adres.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:23

sarona25 schreef:
Ja maar als ik het een paar dagen nog kan uitstellen om dingen te regelen doe ik dat

Ja, het is idd wel verstandig om eerst goed te regelen waar je naar toe kan etc. Maar het moet wel je uitgaanspunt zijn en en dag vastzetten, anders heeft het weinig nut en dat komt in je berichten niet zo duidelijk naar voren. ;)

Ik snap ook écht niet waarom je bent terug gegaan....
Iemand kán toch helemaal niet zo snel veranderen en al helemaal niet zonder hulp.
jij ook niet, al zou je dat willen, of denkl je van wel? Daarbij is het vertrouwen in elkaar toch al stuk, dus om dan opnieuw te beginnen is hélemaal moeilijk...

misschien verstandig om niet meer te communiceren/discuseren met hem.
Minder kans op klappen...

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 11:26

ja maar wil niet naar mijn oom en tante want als hij met lieve woorden komt geven ze hem gelijk en volgens mij heeft hij ze gister gebeld.
En hun bellen niet van wat is er denise!

Wil ook zo weinig mogelijk met hem communiceren :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:31

sarona25 schreef:
ja maar wil niet naar mijn oom en tante want als hij met lieve woorden komt geven ze hem gelijk en volgens mij heeft hij ze gister gebeld.
En hun bellen niet van wat is er denise!

ik snap dit niet!

Als je oom en tante zo lief zijn om je de eerste x in huis te nemen, verwacht ik niet dat ze nu zullen weigeren. Ik verwacht al helemaal niet dat ze aan "zijn kant" zullen staan.

Als hjij je oom en tante gister heeft gebeld, dan is hij weer lekker bezig om je afhankelijk te maken en blijkbaar trap je daar wéér in.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:50

In het begin had ik medelijden met je - en wilde ik je alle advies van de wereld geven. Vond ik je sterk dat je de kracht had om weg te gaan...

Nu lees ik met stijgende verbazing je "ja maar-en" en "maar ik houw van um" smoesjes en geren.

Weet je wat? Je verdient niet beter.

Wat wil je nu eigenlijk? Medelijden? Dat we allemaal roepen dat je oh zo zielig bent? Dat we zo met je meeleven? En dat we met je te doen hebben, terwijl jij aan de andere kant jezelf heerlijk de afgrond in laat slaan en trappen?

Nee meid, jij kiest heel bewust voor dit leven en daar heb je het dan maar mee te doen. Als jouw ogen niet open willen gaan en jij zo stom wilt zijn is dat jouw pakkie aan, maar van mij geen medelij. Jij maakt jezelf kapot, dat doet een ander niet.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 12:05

Als je alles zou lezen zie je dat ik stappen onderneem maar dat ik niet weg ga zoals laatst en dat ik nu mijn dingen goed wil regelen en daar heb ik ene klein beetje tijd voor nodig.
Ik ben klaar met hem maar iedereen zegt ga naarje tante Ik wil hier mijn leven opbouwen en dara moet ik dingen voor regelen en dingen bellen

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:05

Barmat schreef:
In het begin had ik medelijden met je - en wilde ik je alle advies van de wereld geven. Vond ik je sterk dat je de kracht had om weg te gaan...

Nu lees ik met stijgende verbazing je "ja maar-en" en "maar ik houw van um" smoesjes en geren.

Weet je wat? Je verdient niet beter.

Wat wil je nu eigenlijk? Medelijden? Dat we allemaal roepen dat je oh zo zielig bent? Dat we zo met je meeleven? En dat we met je te doen hebben, terwijl jij aan de andere kant jezelf heerlijk de afgrond in laat slaan en trappen?

Nee meid, jij kiest heel bewust voor dit leven en daar heb je het dan maar mee te doen. Als jouw ogen niet open willen gaan en jij zo stom wilt zijn is dat jouw pakkie aan, maar van mij geen medelij. Jij maakt jezelf kapot, dat doet een ander niet.

bah, wat een akelige reactie. Ik kan hier echt boos om worden. Besef jij eigenlijk wel wat zij precies doormaakt en hoe moeilijk zo'n situatie is? Mensen die het nooit hebben meegemaakt hebben gemakkelijk praten. In tegenstelling wat jij met je gezond verstand mag denken, kan jouw dochter, zus of tante ook zomaar in zo'n situatie terecht komen. En ook die zullen moeite hebben om eruit te komen. Inhoudelijk gezien heb je verder gelijk, maar je had het wel wat anders mogen formuleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:08

Oh oh oh...meid wat een situatie! Probeer iig snel woonruimte te vinden voor jezelf! Al is t een kamertje 3 hoog achter... Heb je geen vrienden/kennissen/collega's waar je terecht kunt?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:36

ik heb niet alle paginas doorgelezen dus misschien is het al genoemd hoor.
maar je kan ook vanuit het huis van je tante dingen regelen. lijkt me niet dat ze je niet in huis wilt nemen, ze heeft jou toch zelf opgebelt en gezegt dat je bij hem weg moet gaan.
neem de spullen die van jou zijn mee en trek voorlopig bij je tante in huis. van daaruit kan je dan de juridische kant regelen. als jij bij de bank op papier staat dat je mee betaald aan de hypotheek kan je dit gewoon terug vorderen. kan je (ex)vriend dit niet betalen, dan zal het huis verkocht moeten worden en krijg jij jou ingelegde deel terug.
en als dat allemaal geregeld is dan kan je toch op zoek gaan naar een ander huisje. lijkt mij veel beter om daar weg te zijn zodat je dit soort dingen in alle rust kan regelen zonder het geruzie en geschreeuw van hem eromheen.

en dat deel van samenlevings contract ed wat nog niet geregelt was, dat meot daar geen invloed in hebben, dat is meer voor als hij overlijd dat jij dan alles krijgt en andersom. of om bijv. in vast te leggen dat jullie geen gemeenschap van goederen hebben bij het verbreken van de relatie. dus je hebt nog best kans als je het juridisch gaat doen, dat je gewoon recht hebt op de helft van de bezittingen ed.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 12:39

Doe mijn best en macusa bedankt voor je woorden.
Merk dat een hoop mensen hier dingen zeggen zonder dat ze ervaring er mee hebben Sommige mensen hebben niet zomaar een plek om heen te gaan.
En worden afhankelijk gemaakt van die ene persoon, zodat je ook niemand meer hebt omdat die persoon je hele kennisen kring van je af pakt en dus niemand hebt om heen te gaan

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:49

Ja hoor, vooral blijven aaien.... heeft TS echt wat aan :Z

Ze kan toch bij haar oom en tante terecht? Dikke onzin dat die haar niet meer zouden willen, zit allemaal in haar eigen hoofd.

En ja, ik heb ervaring met dit soort dingen, en dit soort situaties doorbreek je alleszins NIET met blijven aaien en :(:) blijven doen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:59

sarona25 schreef:
Doe mijn best en macusa bedankt voor je woorden.
Merk dat een hoop mensen hier dingen zeggen zonder dat ze ervaring er mee hebben Sommige mensen hebben niet zomaar een plek om heen te gaan.
En worden afhankelijk gemaakt van die ene persoon, zodat je ook niemand meer hebt omdat die persoon je hele kennisen kring van je af pakt en dus niemand hebt om heen te gaan

dat snap ik, en ik denk dat er toch wel een hoop zijn met soortgelijke ervaringen alleen niet ierdeen deelt dat zo open mee.
maar wat ik eruit begreep i sdat je toch bij je oom en tante terecht kan? oke het is niet ideaal, maar voor tijdelijk. je zal op dit moment alles aan meoten pakken wat je maar aangeboden krijgt, zelfs als dat dus bij je tante wonen is.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 13:57

Ik hoef ook niet geaaid te worden maar ik kan niet bij mijn oom en tante meer terecht.
Ik moet dit zelf doen, ik heb hier een leuke baan en wil eerst proberen of ik hier een nieuwe start kan maken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:23

sarona25 schreef:
Ik hoef ook niet geaaid te worden maar ik kan niet bij mijn oom en tante meer terecht.
Ik moet dit zelf doen, ik heb hier een leuke baan en wil eerst proberen of ik hier een nieuwe start kan maken.

Hebben je oom en tante dat gezegd?

en hoe lang ga je uittrekken om te PROBEREN hier een nieuwe start te maken?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 14:31

Sorry hoor maar als iemand jou weer zelf terug stuurt naar de situatie waar je vandaan komt en weet wat er gebeurd is heb ik daar niks aan.
En hij weet dan precies waar ik zit en dat is niet de bedoeling.
Ik wil zelf een nieuwe start maken ZONDER HEM niet met hem

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:51

ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van. Je laat niet slaan zeg je, maar je probeert nog wel daar te blijven om dingen te regelen, mens waar ben je mee bezig. Maar heb je nou een bord voor je hoofd? Of zoek je zelf de sensatie op?

Ik ben niet iemand die snel oordeelt over een ander, maar ik begin je verhaal steeds meer in twijfel te trekken. Op elke reactie die je krijgt heb je wel weer een ander woordje klaarstaan.

Je hebt vast wel familie of vrienden waar je tijdelijk kan blijven om de dingen rustig te regelen!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 15:09

nee die zijn mij af genomen mag geen contact met andere mensen.
maar ben nu ook telkens aan het bellen.