DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:07

Heel blond misschien, maar wat is nou precies achtergesteld deposito?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:14

AngelsDitch schreef:
Heel blond misschien, maar wat is nou precies achtergesteld deposito?

Dit staat op de site van de DSB dus zeer gemakkelijk te vinden. Levert max 1.25% meer rente op dan een gewone deposito.

Voor sparen met een extra hoog rendement op uw spaargeld biedt DSB Bank nu een achtergesteld deposito met een spaarrente tot maar liefst 6,5% per jaar! Heeft u een deel van uw spaargeld voorlopig niet nodig, en wilt u een vaste spaarrente van 6,5% ontvangen? Dan is Achtergesteld Deposito Sparen van DSB Bank beslist iets voor u!

Indien u een achtergesteld deposito van DSB Bank opent, krijgt u een vordering op DSB Bank, die achtergesteld is ten opzichte van alle andere crediteuren van de bank. Achtergesteld houdt in dat u bij een eventueel faillissement van uw bank als laatste het geld terugkrijgt. U loopt hierdoor het risico dat u uw (volledige) spaarbedrag misschien niet terugkrijgt. Daarnaast is het belangrijk om te vermelden dat het Achtergesteld Deposito niet valt onder het Depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank. Dit betekent dat wanneer sprake is van een noodregeling of van een faillissement van DSB Bank, u voor dit product niet kunt terugvallen op het Depositogarantiestelsel.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:23

Oke, dank je... had er niet aangedacht het daar op te zoeken. Sorry.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:32

Geeft niet, wil er alleen maar mee zeggen dat het duidelijk te vinden is en dat het dus ook bewuste keuze is en mensen niet moeten zeuren als ze nu kunnen fluiten. Anders had ik ook graag die extra rente willen opstrijken.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:36

Nee uiteraard... ben het met je eens.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:36

Als medewerker van het UWV (KCC) volg ik alles wat de DSB bank betreft op de voet, wij krijgen ook regelmatig intern updates erover.
Natuurlijk zijn er mensen met een uitkering die een DSB rekening hebben, dus dat moet allemaal omgegooid worden, maar als het faillissement uitgesproken wordt, krijgt het UWV een flink pak werk erbij.
Bij een faillissement wordt er tot 13 weken achterstallig salaris uitbetaald en 4-6 weken opzegtermijn (100%), maar ik begreep dat er nog geen sprake was van achterstanden tot 01-10-2009, dus dat valt mee voor de medewerkers. Hopelijk kunnen ze snel daarna aan de bak bij een andere werkgever.

En de gedupeerden, daarvoor is het ook hopen dat er een overname komt, zodat alle spaartegoeden en leningen kunnen blijven doorlopen, zonder alle ellende van geld-kwijt-zijn en overzetten.

Iedereen die er bij betrokken is geraakt, sterkte de komende dagen ;)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:59

Alleen wel lastig dat er in een plattelandsgebied veel werknemers in een administratieve richting op zoek zijn naar een baan. Dat wordt dan toch lastig. Zou niet met ze willen ruilen.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:24

zoetjes schreef:
scoxxx schreef:
@ Zoetjes.... helemaal met je eens.
Domme DSB dan ook toch.... je bent toch werkelijk te dom als je het groter belang ervan niet inziet met zo'n claim-regeling?!?
Zeker als je er een hele media-hetze van maakt "kijk eens wat goed wij DSB-ers toch zijn... we hebben een regeling". Dom.

Ik denk dat je het verkeerd ziet? De DSB wilde die regeling wel...maar DNB NIET! Omdat het een vrijbrief zou worden Nederlandse banken te kunnen aanklagen op geleden schade. En dát is een probleem die de Nederlandse banken er nu even niet bij kunnen hebben.
Dát is naar mijn mening dan ook de aanleiding geweest de DSB zo snel mogelijk om zeep te helpen. Dan is de regeling van de baan, staan andere banken veilig. En dat is een veel groter belang dan een paar duizend ontslagen, gedupeerde spaarders en investeerders.

.

Dat schreef ik toch ook? ;-) DSB moest omvallen.... groter belang bedoel ik mee in negatieve zin. In die zin dat als DSB claim-regelingen treft, het hele NL-bankgebeuren dat ook dient te gaan doen, en derhalve hebben de DNB + Bos hun maatregelen getroffen: "DSB moet omvallen" Dan ben je toch dom als DSB zijnde om de consequenties in vaderlands belang niet in te zien?

Btw schikkingsvoorstel is hoogstwaarschijnlijk iets anders van opzet dan een claim-regeling Liezel1?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:25

Hebben jullie al iets schriftelijks gehoord van de DSB bank? Mijn dochter haar spaarcentjes stonden op een Zilvervloot rekening. Die hadden we pas in augustus geopend. We hebben van haar Rabobank regenboog rekening juist iets van 1000 euro gestort. Ik geloof dat er maandelijks een x bedrag er naartoe gestort wordt. Moet je nu alle automatische afschrijvingen stopzetten of wordt vanzelf alles gestopt? Ik neem aan degene die er een hypotheek hebben dit wel weten.
Ik had begrepen van mn man dat je uiterlijk 3 maanden op je geld hoeft te wachten.
In dit geval, het is niet voor mij maar voor mn dochter en dan voor later, dus ik lig er niet zo wakker van.
Maar voor degene die er wel mee zitten: Good luck. Ik zou niet willen ruilen!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:46

Dat uiterlijk 3 maanden is volgens mij niet waar hoor :)

Het ligt er nog maar aan of er nu wel of nu een overname komt.
Als bedrijf failliet gaat gaan de curatoren eerst kijken wat er over blijft en ik neem aan dat er dan pas een brief komt.

maar op de website van de Nederlandse bank staat een FAQ. Ik zou die gewoon even door lezen :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:49

Sammie schreef:
Dat uiterlijk 3 maanden is volgens mij niet waar hoor :)

Het ligt er nog maar aan of er nu wel of nu een overname komt.
Als bedrijf failliet gaat gaan de curatoren eerst kijken wat er over blijft en ik neem aan dat er dan pas een brief komt.

maar op de website van de Nederlandse bank staat een FAQ. Ik zou die gewoon even door lezen :)

Thanks ;) Zal ik eens doen.
Hoe dan ook krijg je toch wel je geld terug?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 14:59

1Boefje schreef:
Hebben jullie al iets schriftelijks gehoord van de DSB bank? Mijn dochter haar spaarcentjes stonden op een Zilvervloot rekening. Die hadden we pas in augustus geopend. We hebben van haar Rabobank regenboog rekening juist iets van 1000 euro gestort. Ik geloof dat er maandelijks een x bedrag er naartoe gestort wordt. Moet je nu alle automatische afschrijvingen stopzetten of wordt vanzelf alles gestopt? Ik neem aan degene die er een hypotheek hebben dit wel weten.
Ik had begrepen van mn man dat je uiterlijk 3 maanden op je geld hoeft te wachten.
In dit geval, het is niet voor mij maar voor mn dochter en dan voor later, dus ik lig er niet zo wakker van.
Maar voor degene die er wel mee zitten: Good luck. Ik zou niet willen ruilen!!

Ik heb nog niks gehoord maar neem aan dat je ook pas iets hoort als men meer weet. Faillisement oid is ook nog niet uitgesproken he ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:01

Cyntje schreef:
Ik heb nog niks gehoord maar neem aan dat je ook pas iets hoort als men meer weet. Faillisement oid is ook nog niet uitgesproken he ;)

Wat ik wel slecht vind is als het faillisement nog niet uitgesproken is, waarom wordt het wel als failliet behandeld? Je kan namelijk je EIGEN geld niet meer opnemen. Als een bank niet failliet is, dan betekend dat je geld er nog is? Toch?
Of zie ik het nu te zwart/wit? :?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 15:06

Omdat het onder curatele staat ;)
Zo kunnen mensen er geen geld vanaf halen omdat de kans op een faillisement dan nóg groter kan worden. Als de bank over wordt genomen is die kans kleiner.

Je geld tot 100.000 is sowieso gegarandeert of het nu failliet gaat of niet ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:11

Cyntje schreef:
Omdat het onder curatele staat ;)
Zo kunnen mensen er geen geld vanaf halen omdat de kans op een faillisement dan nóg groter kan worden. Als de bank over wordt genomen is die kans kleiner.

Je geld tot 100.000 is sowieso gegarandeert of het nu failliet gaat of niet ;)

Ok, kon het al niet volgen ;)
Bedankt voor de uitleg.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:13

Ik heb wat offtopic berichten verwijderd. Graag ontopic berichten plaatsen, bedankt voor de medewerking.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:55

WOGNUM De overnamegesprekken tussen de DSB Bank en een Amerikaanse investeerder zijn zondagmiddag gestaakt. Dat heeft financieel directeur Ronald Buwalda van DSB Bank bevestigd.

"De partij waarmee we in gesprek waren wilde niet aan de eisen voldoen die door de rechter waren bepaald'', aldus Buwalda. Wat die eisen zijn, wilde hij niet zeggen. Evenmin wilde hij de identiteit van de Amerikaanse partij onthullen.

denk dat het einde oefening is,,

denk niet dan bos met een kapitaal komt van 100miljoen...

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:59

Nee, nu kwamen ze met het idee dat spaarders hun spaargeld zouden omzetten in aandelen.
Tja,,, een kat in het nauw o.i.d.....
Einde oefening idd. Laatste stuiptrekkingen.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:03

idd.. denk niet dat mensen dat doen.. helemaal nu ze al hun geld er af gehaald hebben om er nu dan nog eens aandelen van maken denk dat ze al lang blij zijn dat ze hun geld terug krijgen..

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:45

"dsb vind geen steun in den haag"

de rechter vraagt morgen t faillisement aan...

hoor ik net op het nieuws...

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 00:50

kr0elkip schreef:
idd.. denk niet dat mensen dat doen.. helemaal nu ze al hun geld er af gehaald hebben om er nu dan nog eens aandelen van maken denk dat ze al lang blij zijn dat ze hun geld terug krijgen..

Er zullen er nog zat zijn met achtergestelde deposito`s die misschien iets willen proberen? Als ik in dat parket zou zitten, zou ik de gok in ieder geval wel wagen...niet geschoten is altijd mis????????????

Het zou toch wel een meesterwerk zijn als Dirk de bank hier uit zou weten te trekken, menig bestuurder redt dat niet of durft het niet. chappooo al heb ik er totaal geen belang bij waar of wat dan ook.....een ondernemer dat is het zeker.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:30

Ja die achtergestelde deposito's van boven een ton zaten al met elkaar op ruim 100 miljoen. Helaas niet gelukt, aan de inspanning van de heer Scheringa heeft het niet gelegen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:42

kr0elkip schreef:

De mensen met spaargeld boven de 100.000 en de achtergestelde deposito's zouden dan geen geld krijgen, maar in ruil daarvoor aandelen. Het is kiezen uit 2 kwaden, of niets óf aandelen. Dan kies je eieren voor je geld toch?
Maar die toelage van Bos komt er niet, want als iedereen zn geld alsnog weghaalt, gaat iedereen het schip in...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:19

officieel failliet verklaard..................

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:37

Helaas helaas...