Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AngelsDitch schreef:Heel blond misschien, maar wat is nou precies achtergesteld deposito?
zoetjes schreef:scoxxx schreef:@ Zoetjes.... helemaal met je eens.
Domme DSB dan ook toch.... je bent toch werkelijk te dom als je het groter belang ervan niet inziet met zo'n claim-regeling?!?
Zeker als je er een hele media-hetze van maakt "kijk eens wat goed wij DSB-ers toch zijn... we hebben een regeling". Dom.
Ik denk dat je het verkeerd ziet? De DSB wilde die regeling wel...maar DNB NIET! Omdat het een vrijbrief zou worden Nederlandse banken te kunnen aanklagen op geleden schade. En dát is een probleem die de Nederlandse banken er nu even niet bij kunnen hebben.
Dát is naar mijn mening dan ook de aanleiding geweest de DSB zo snel mogelijk om zeep te helpen. Dan is de regeling van de baan, staan andere banken veilig. En dat is een veel groter belang dan een paar duizend ontslagen, gedupeerde spaarders en investeerders.
.
DSB moest omvallen.... groter belang bedoel ik mee in negatieve zin. In die zin dat als DSB claim-regelingen treft, het hele NL-bankgebeuren dat ook dient te gaan doen, en derhalve hebben de DNB + Bos hun maatregelen getroffen: "DSB moet omvallen" Dan ben je toch dom als DSB zijnde om de consequenties in vaderlands belang niet in te zien?
Sammie schreef:Dat uiterlijk 3 maanden is volgens mij niet waar hoor
Het ligt er nog maar aan of er nu wel of nu een overname komt.
Als bedrijf failliet gaat gaan de curatoren eerst kijken wat er over blijft en ik neem aan dat er dan pas een brief komt.
maar op de website van de Nederlandse bank staat een FAQ. Ik zou die gewoon even door lezen
Zal ik eens doen.1Boefje schreef:Hebben jullie al iets schriftelijks gehoord van de DSB bank? Mijn dochter haar spaarcentjes stonden op een Zilvervloot rekening. Die hadden we pas in augustus geopend. We hebben van haar Rabobank regenboog rekening juist iets van 1000 euro gestort. Ik geloof dat er maandelijks een x bedrag er naartoe gestort wordt. Moet je nu alle automatische afschrijvingen stopzetten of wordt vanzelf alles gestopt? Ik neem aan degene die er een hypotheek hebben dit wel weten.
Ik had begrepen van mn man dat je uiterlijk 3 maanden op je geld hoeft te wachten.
In dit geval, het is niet voor mij maar voor mn dochter en dan voor later, dus ik lig er niet zo wakker van.
Maar voor degene die er wel mee zitten: Good luck. Ik zou niet willen ruilen!!
Cyntje schreef:Ik heb nog niks gehoord maar neem aan dat je ook pas iets hoort als men meer weet. Faillisement oid is ook nog niet uitgesproken he

Cyntje schreef:Omdat het onder curatele staat
Zo kunnen mensen er geen geld vanaf halen omdat de kans op een faillisement dan nóg groter kan worden. Als de bank over wordt genomen is die kans kleiner.
Je geld tot 100.000 is sowieso gegarandeert of het nu failliet gaat of niet
kr0elkip schreef:idd.. denk niet dat mensen dat doen.. helemaal nu ze al hun geld er af gehaald hebben om er nu dan nog eens aandelen van maken denk dat ze al lang blij zijn dat ze hun geld terug krijgen..
kr0elkip schreef:idd.. denk niet dat mensen dat doen.. helemaal nu ze al hun geld er af gehaald hebben om er nu dan nog eens aandelen van maken denk dat ze al lang blij zijn dat ze hun geld terug krijgen..