Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:05

Ik heb nu 32 en 38 euro staan, dus 70 euro voor twee weken. Ik woon alleen, mijn huisdierspullen heb ik al groot ingekocht, dus die zitten er niet bij (dat is 35 euro elke 3 maanden). Ik moet er wel bijzeggen dat ik 's weekends nog thuis eet en ik met de hoeveelheden nog niet geweldig ben, en de cavia's krijgen ieder dag wel een nieuw stuks fruit of groente. Ook eet ik 2 tot 3 keer warm per dag, anders eet ik veel te veel brood (met dik beleg). Dan eet ik rustig een tosti of 5 (ieder zo'n 200 cal. minimaal) en dan nog een warme maaltijd en vaak dan nog wel wat extra's.

Qua verzorgingsproducten heb ik niet zo veel, maar daar ben ik wel heel kritisch in. Zwitsalzeep en fa douchegel en deo. Afwasmiddel moet dreft zijn, dat wast gewoon het beste. En aangezien ik daar lang mee doen zie ik daar echt geen reden voor zolang ik niet extreem krap zit.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:15

Mwah, naar de lidl zou ik nog wel overleven. Maar het vervelende is dat ik dan nog voor een deel weer naar een andere supermarkt moet, voor de merkproducten. Met leuke aanbiedingen heb ik nog wel eens de neiging de supermarkten af te gaan, maar meestal is het gewoon uit puur gemak de ah.

Ik ga proberen deze maand met 70 per week rond te komen, wat al heul wat is voor ons :D Vooral met eters ben ik zo 30 eurie extra kwijt.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:40

Wasmiddel koop ik in de aanbieding. Heb geloof ik eind april twee van die grote dozen met wit en kleur wasmiddel. We zitten nu met kleur nog niet eens op de helft. Dus daar kunnen we heel lang mee doen. Wcpapier gaat ook in de aanbieding, als het bijna op is en ik zie het in de aanbieding staan dan haal ik het dan, mocht het eerder op zijn dan wanneer de aanbieding is haal ik evengoed een grootverpakking. Lijkt meer geld, maar per rol toch minder. Schoonmaakmiddelen idem dito, ook in de aanbieding. Eigenlijk gebruiken wij alleen Muscle vaak en de rest af en toe.

Mayo

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:13

Voor 40-60 euro per week kopen wij voor 2: verschillende soorten aardappeltjes in zakjes, potgroente, verse groente, pasta met gehakt en saus, rijst, kruiden voor bami/nasi, toetjes (pakken en bakken, geen portie toetjes, die zijn onnodig prijzig en veel te klein :D ) aardappelpurrée, chips, chocola, frisdrank, sapjes, melk, koffie, vaatwastabletten, vochtige schoonmaakdoekjes, wc-chloor, tandpasta, ijsjes, pannekoekenmix, cakemix, soepjes, etc.

Wat wij apart kopen zijn:
-kattenvoer
-wc papier (aanbieding grootverpakking)
-wasmiddel (aanbieding vloeibaar 3 voor 10 euro meestal)
-shampoo als ik toevallig bij een drogist in de buurt ben
-vlees in voordeelverpakking (maar vaak zit dat ook bij de normale boodschappen)

Naar de AH ga ik alleen voor aanbiedingen of als ik maar 1 of 2 dingen moet hebben als ik in de buurt ben, idem bij de Super, zijn toch aardig prijzige supermarkten.

En dan ben ik vast nog wat dingen vergeten :)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:56

De AH en de C1000 verschillen qua prijs niet zoveel meer met hun merkproducten, volgens de consumentenbond. Een van de duurste is de Super de Boer. De AH heeft veel meer keuze uit ook luxe producten, gewoon wat lager uit het schap pakken. De laatste weken waren bij de AH en C1000 wel ideaal, 2e gratis ed. Dat betekent altijd inslaan voor de lang houdbare producten :)

Deze week zitten we nu aan 65 euro.. incl 5 euro oliebollen :9 :D Nog maar 4 dagen te gaan :+

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:31

en toch vind ik het echt knap hoe jullie het doen !

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:43

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:36

Hmm, bij ons wisselt het. We gaan één keer per week naar de supermarkt en door de week halen we vers brood en extra groentes. Als we niet veel nodig hebben, is het soms maar 60 euro voor 3 personen (nou ja, mijn vader eet voor 2), maar andere weken is het meer dan 130 euro.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 03:43

mn vriend en ik zitten toch wel aan dik 100 euro in de week.. en we halen minimaal 1x in de maand echt vers vers (lees: zelfde dag nog geslacht..) ossenhaasbiefstuk van ong 3 kilo...

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:02

Musjes schreef:
Herkenbaar? Ik herken me zelf :o Al heeft het niet perse met gasten te maken

http://www.nu.nl/werk-en-prive/2103675/ ... eten-.html

Wel over het altijd eten in huis hebben voor gasten, en het altijd teveel hebben. Maar tegenwoordig kan ik het redelijk goed inschatten. Dus gooi ik steeds minder weg. :) Ik haal liever 2x in de week versproducten dan dat ik aan het eind van de week wat weg moet gooien. Het enige wat hier vaak weg gaat is restjes brood :o

Nou ben ik misschien heel blond. :o Maar hebben jullie connecties waar je 'vers' vlees gaat halen? Of gewoon een goede slager?

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:31

ik kook ook vaak teveel, maar dat vind onze hond niet zo erg als er iets over is :D
van avond eten gooi ik bijna nooit iets weg, eerder gewoon dingen in de koelkast beleg of groente die ik dan teveel heb gekocht ofzo

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:24

Bij mij gaat er alleen wat weg als er toevallig broodvleeswaren overblijven. Brood blijft heel lang lekker uit de koelkast. Alleen heb ik de laatste 2 boterhammen toch weggegooid na twee weken. Eet ik een dag alleen brood dan eet ik meer dan een half brood, echter ben ik geschakeld van 2 keer per dag brood naar geen brood, behalve met extreem haast of als tussendoortje. Dan gaat het opeens niet hard meer (en schiet een heel brood ook niet op). Er gaat bij mij zelfs vrijwel alleen maar verpakking in de vuilnisbak, en aardappelschillen. De rest gaat allemaal bij de cavia's en vlees heb ik nooit over. (dat maak ik allemaal in één keer klaar en vries ik dan in per stuk)

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:46

Wij zitten aan 400€ per maand voor eten en drinken.Dingen voor hond en paard worden appart betaald.
Ik ga voor de meeste dingen naar de Aldi en enkel voor Cola en sommige andere producten naar de grote supermarkt.
Groenten en vlees koop ik soms in de supermarkt,soms bij de groenteboer op de markt of de beenhouwer...
Over het algemeen is dat geld toch op elke maand.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:17

Ik heb deze week voor 38 euro boodschappen gedaan. :D Nu had ik wel genoeg vlees in de vriezer, genoeg aardappels en minder groente nodig.. Dat scheelt ook wel natuurlijk. :D Maar maakt niet uit, 38 euro voor 2 personen en een hond vind ik heel erg netjes. 8-) Ik vrees alleen dat er deze week nog wel een keer naar de AH gegaan wordt, maar dat zien we dan wel weer. ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:26

Ik had deze week voor 65 eurie's :D
Wil echt proberen om voor nog minder de week door te komen zodat we eens lekker aan het einde van de maand iets extra's weg kunnen zetten op de spaarrekening :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:43

Wij zijn voor een gezin van 4 personen ongeveer 115 euro per maand kwijt.
Hierbij zitten vaak behoorlijk duren boodschappen zoals luiers voor onze jongste.

Paardendingetjes zijn allemaal voor eigen rekening en een flesje wijn voor in het weekeind zit er ook niet bij in.

Gisteren geshopt bij de Jumbo...maar ik ga ook naar de Dirk en de AH. Ik shop daar waar de A merken op dat moment het goedkoopst zijn.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:49

Dan bedoel je zeker per week NatasjevE :?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:29

Oeps...ja sorry...per week ja...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 02:05

Heb dit topic eens doorgebladerd en vind dat ik het niet eens zo slecht doe zelf :D
In mn eentje ben ik de ene week voor 25,- klaar de andere week voor 50,- ligt een beetje aan wel/geen shampoo/wasmiddel/enz en of ik wel/niet thuis warm eet(werk vaak rond etenstijd dus eet dan op mn werk)

Ik moet wel zeggen dat ik met sommige dingen een echte miep ben en persé het A merk moet hebben omdat ik het anders niet lekker of niet fijn vind, maar met andere dingen lust ik wel alles van de huismerken dus dat heft elkaar weer op en extraatjes zoals chips/snoep enz doet me toch al niet heel veel.
Lust weinig vlees, merk dat als ik wél vlees eet ik die week een stuk duurder uit ben met mn boodschappen, maargoed het moet ook weer niet te precies komen allemaal!
Moet wel een beetje leuk blijven om te eten/koken/boodschappen te doen!

En ik ben dan ook wel weer zo dat ik gerust voor 35/40,- ofzo bij de slijter 2 flessen drank haal, moet ook af en toe kunnen en nee die zijn niet binnen die ene week op ;)

En als het einde van mn geld in zicht is dan eet ik wat vaker op mn werk, of ik bak wat eitjes voor op mn brood ofzo(kippen van ouders leggen altijd veel eieren haha best handig) en dan kom ik die dagen ook wel weer door :)

Maar wat was het thuis wonen makkelijk wat dat betreft, en samenwonen scheelde ook een hoop!
Achja ik denk maar zo, na 7 slechte jaren komen straks ook weer 7 goede jaren (ofzoiets was het toch :Y) iig mijn tijd komt wel weer en heb toch al niet echt te klagen gelukkig!)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:22

ik heb gezonderd }>
Ben bij de chinees geweest en heb een maandmenu gehaald voor 23,-.
Maar daar kunnen we wel weer 3 dagen van eten.....

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:22

annastasia schreef:
ik heb gezonderd }>
Ben bij de chinees geweest en heb een maandmenu gehaald voor 23,-.
Maar daar kunnen we wel weer 3 dagen van eten.....

maar dat doe ik dus niet, als we over hebben van de chinees ga ik dat niet 2 dagen later nog eten, vind het echt niet lekker om 3 dagen hetzelfde te eten :S

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 14:26

Hooguit twee dagen maar drie doe ik ook niet of ik heb het zelf gemaakt en vries het in zoals met jus.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:31

Ik ben zo'n 100 euro per week kwijt.
En ik vind het erg veel.... Nou is Frankrijk best duur boodschappen doen, soms zie ik op nederlandse reclames prijzen voorbij komen dat ik me afvraag hoe dat kan :)
Wij hebben er dan wel een hond en een kitten bij. De kat krijgt nu dus nog speciaal voer voor kittens.
Verder doe ik zoveel mogenlijk boodschappen van het huismerk.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:37

Ongeveer 100,- per week 2 personen. Daar zit alles bij in 6 x avondeten (met verse groenten). Wasmiddel etc. 1x in de week halen we een frietje dat +/- 10,- met z,n tweetjes.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:39

Dan moet ik wel heul veel halen om er 3 dagen van te kunnen eten. Een menu kost zon 13 euro, en dat een meneer in zijn uppie op :+ Dus we zijn al snel 30 euro kwijt, waar we dan 2 dagen net van kunnen eten :)

Nou ik had opgelet vorige week.. dus zat rond de 70 euro, maar wel 2x spontaan eters gekregen, dus ik had niet genoeg in huis en moest extra halen :D Vond ik netjes, voor ons doen iig :o

In Frankrijk viel mij vooral op dat het vlees zo duur was..