Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:29

Haha ik denk dat het ook meer door het oefenen met andere auto kwam als door die 3 week :P toch weer even omschakelen dan.
Nouja doordat ik telkens ruzie had met het op laten komen moest ik het maar op een helling doen :7 nou hellingproef ging nu wel goed iig :D

Fileparkeren viel mij idd ook erg mee, zag daar wel tegen op, en nogsteeds denk ik als de ruimte heel krap is, maar nee had het moeilijker verwacht.
inparkeren had ik ook even ruzie mee(gas geven terwijl het niet moet enz :+) maar ging later ook wel goed gelukkig :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:32

Inparkeren, wat is dat ook alweer? Achteruit in een parkeervak toch? Hoeveel lessen heb je tot nu toe gehad? En rij je in Groningen of Assen?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:37

jeutje als ik jullie allemaal over die moeilijke dingen hoor wordt ik al helemaal zenuwachtig haha

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:41

Gefeliciteerd Wendyelst! :D

Jammer Janine1990.. :(:) Volgende keer beter!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:42

Je leert het wel hoor Marrianne! Het valt straks allemaal 1000% mee, als je maar gewoon rustig aan doet.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:44

ohja gefeliciteerd voor de geslaagde natuurlijk!
en jammer voor diegene die gezakt zijn, volgende keer beter :(:)

Janine: idd achteruit of vooruit in een parkeervak.
Ik heb vandaag mijn 9e les gehad, rij in Groningen :)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:45

Mag ik mij hier ook melden?
3 oktober heb ik mijn eerste autorijles en vandaag heb ik de theorie boeken binnen gekregen.
Ik vind het allemaal erg spannend en ben nu dan ook al erg zenuwachtig voor de eerste autorijles.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:45

lnda_ schreef:
ze moeten een bepaald aantal percentage laten zakken,
zelfde als dat de politie aan t eind van t jaar zoveel boetes heeft moeten uitdelen.
maar balen zeg janine! vlgende keer gaat het zeker beter. en dan ga je overdreven in je spiegels kijken.
gefeliciteerd wendy. welke route heb je moeten rijden?

Hmm, door arnhem heen een beetje, stukje snelweg huissen, dan snelweg naar nijmegen! En dan zo weer naar het cbr het ging zo super!

Super lieve vrouw als examinator die bleef maar beppen haha! Vanavond naar het gemeentehuis! Dan versneld aanvragen.. Geven mijn ouders als cadeau'tje het versneld zodat ik meteen kan rijden haha! Is zo lastig nu heb je hem en dan duurd een week wachten echt heeel lang!
De examinator had verder niks op te merken! Af en toe hebben ze bij mensen die zakken nog 1 of ander aanspreek puntje dus daar vroeg ik ook om! Ja niks zei ze ! Alles ging goed en gecontroleerd! Zo blij! :D

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:44

wendyelst schreef:
ben geslaagd! :D :D :D :D yes,ging zo super! :D

helaas voor jou janine dat je gezakt ben echt balen!

Gefeliciteeerd! En janine volgende keer beter! :(:)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:52

Wat ik mij echt afvraag: wat is in godsnaam het verschil tussen fileparkeren en inparkeren? :? Wij moeten maar één soort parkeren doen bij het examen en dat is achteruit inparkeren achter een auto.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:54

Fileparkeren is parkeren in bijvoorbeeld een straat waar auto's achter elkaar geparkeerd staan en dan tussen twee auto's parkeren ;)

Inparkeren is volgens mij achteruit in een parkeervak.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:56

Dus fileparkeren is gewoon een soort inparkeren? Want dat is toch ook gewoon achteruit inparkeren? :o?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:56

Was het maar zo. Je gaat naast een andere auto staan, en draait em er achteruit tussen in...
Heel wat anders dan even een hoek van 90 graden draaien :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:15

Janine1990 schreef:
Was het maar zo. Je gaat naast een andere auto staan, en draait em er achteruit tussen in...
Heel wat anders dan even een hoek van 90 graden draaien :P

Ik kan beter vakparkeren dan fileparkeren. :')

Inparkeren kan toch trouwens ook vooruit in een vak zijn? :Y)

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:21

Ja volgens mij kan inparkeren ook vooruit in een vak zijn. :P

En je hebt toch ook nog vooruit parkeren(als er meer dan 2 auto's tussen passen)? Dat is dan toch ook gewoon inparkeren?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:25

Nagini schreef:
@ Sander bedoel je dat je de koppeling laat opkomen en dan loslaat en gewoon 'rolt'?
Of rijd je gewoon overal in je dorp in de 1?

Nouja, het was alleen in het begin hè, toen hij me de koppeling en optrekken ging uitleggen, daarna ging het zoals het hoort.
Maar de eerste keer optrekken moest ik dus alleen de koppeling op laten komen, zonder gas te geven, en dan vasthouden op het aangrijpingspunt zodat hij wegrolt. Omdat het een diesel was. :j En zo ben ik twee straten door "gerolt" in de 1. :')

@Janine: Balen zeg, inderdaad erg vervelend als je geen goed gevoel hebt bij je examinator! Volgende keer beter. :(:)

@Wendy: Gefeliciteerd! Super zeg.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:31

Wat kan ik verwachten bij een eerste rijles?
Welke dingen mag je wel/niet doen etc?
En rijdt je gelijk '''mee'' in het ''echte'' verkeer of ga je eerst achteraf ergens oefenen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:36

Je rijdt meteen mee in het echte verkeer :j Ik moest gewoon al schakelen, remmen, gas geven, sturen alles.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:42

_Tara_ schreef:
Je rijdt meteen mee in het echte verkeer :j Ik moest gewoon al schakelen, remmen, gas geven, sturen alles.

Ok, dat gaat dan nog leuk worden...
Ik heb al wel is auto gereden, het wegrijden en schakelen is nog niet zo'n probleem maar alleen de gedachte al dat ik met het ''echte'' verkeer mee ga rijden dat maakt me vreselijk zenuwachtig :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:45

Valt echt reuze mee hoor! Je moet maar zo denken, je instructeur laat jou echt geen dingen doen waarvan ie denkt dat je 't nog niet aankan ofzo. Die man wil zelf ook nog wat langer leven dan vandaag ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:46

Steph86 schreef:
Wat kan ik verwachten bij een eerste rijles?
Welke dingen mag je wel/niet doen etc?
En rijdt je gelijk '''mee'' in het ''echte'' verkeer of ga je eerst achteraf ergens oefenen?

Dat hangt van je instructeur af. De meesten geven je de keuze tussen eerst op een parking of verlaten plaats oefenen met gas/koppeling/rem of gelijk al in het verkeer rijden, maar terwijl zij dan voor een stuk de gas/rem/koppeling regelen.

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:46

Ik reed niet meteen mee in het verkeer maar gewoon op een industrieterrein, verder wel alles zelf doen. Vond ik zelf wel fijner eigenlijk.

Volgens mij is dat bij iedere rijschool anders :j

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:47

Ik heb op 3november mijn theorie examen en 14oktober om 1uur heb ik mijn 1e rijles hihi *D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:57

Ik ging oefenen in de polder, niet flevopolder, maar zo noemen wij dat tussen een paar dorpen in zeg maar...
Lekker achteraf, niet te veel bochten, neit te veel tegenliggers.
En ik dacht dat sturen net zo werkte als bij een Skelter, dus dat ging niet goed :')
Bovendien heeft je instructeur dubbele bediening en kan hij de auto ook stoppen etc. en het stuur kan hij ook best vanaf daar vastpakken ;)

Optrekken lukte mij eerst ook niet. Het gekke is dat toen ik voor het eerst ging autorijden, in de auto van m'n ex, ik meteen wegreed, een benzine auto.
Toen k weer een keer ging oefenen in de auto van m'n ouders, een diesel, kon ik niet meer van m'n plaats komen! :=
Hij sloeg telkens af!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:00

Ik laat het allemaal maar op mij af komen en zie wel waar het schip strand.
We wonen erg achteraf, dus opzich genoeg leuke weggetjes om voor de eerste keer te rijden.

Ik heb al een aantal keer autogereden.
Waaronder in de auto van 1 van mijn broers en van mijn moeder, dat ging allemaal prima ( dat waren handgeschakelde auto's)
Maar in onze eigen auto ( automaat) gaat het tot op zekere hoogte goed, ik gaf nog wel is teveel gas waardoor we nogal idioot wegreden :o