Machteloos, verdrietig, boos, wanhopig en hoopvol

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Machteloos, verdrietig, boos, wanhopig en hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:04

Ach het is helemaal niet zo gek om je op doemscenario's voor te bereiden. Ik doe het ook altijd. Als het allemaal meevalt, heb je te veel werk in je hoofd gedaan. Maar als het tegenvalt is het soms best wel goed om over wat dingen te hebben nagedacht. Dan wordt je namelijk overspoelt door dingen.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 16:07

Ja misschien het ook wel een beetje op die manier ja... Ik herken mezelf ook niet echt zo, ben meestal heel positief en probeer dingen ook zo te relativeren, maar het is echt zoals ze zeggen, je reageerd altijd anders op dingen als je ze daadwerkelijk meemaakt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:25

Je kan ook best heel positief zijn en toch een paar van die issues eens overdenken. Mocht het nodig zijn wordt je niet zo overvallen.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 17:20

ja dat is ook zo, ik voelde me echt een miep tut.. vriendin van me zei ook al joh boeie tis indd wat vroeg maar ja als het je een rustiger gevoel geeft moet je dat doen!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes, heb het al tien keer gezegd maar het helpt me wel!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:28

Ik lees je topic nu pas. Heeeel erg veel sterkte voor beide. Wel positief dat het toch geen epileptie is en je vriend geen medicijnen daarvoor hoeft te slikken.
Ook positief dat de MRI en scan naar voren zijn geschoven. Ik zal voor jullie duimen dat het meevalt.
Hoe gaat het intussen tussen en met jullie? Hoe gaan de vorderingen met je rijbewijs?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 15:52

rainbow8 schreef:
Ik lees je topic nu pas. Heeeel erg veel sterkte voor beide. Wel positief dat het toch geen epileptie is en je vriend geen medicijnen daarvoor hoeft te slikken.
Ook positief dat de MRI en scan naar voren zijn geschoven. Ik zal voor jullie duimen dat het meevalt.
Hoe gaat het intussen tussen en met jullie? Hoe gaan de vorderingen met je rijbewijs?

Ja ik was ook erg blij dat die diagnose eraf was.

Tussen ons gaat het super; het is heel stom dat zoiets zo een bevestiging voor je relatie is... Je weet direct wat je aan elkaar hebt en wat je voor elkaar betekend. Met hem gaat het eigenlijk wel goed , op lichamelijk vlak heeft hij nu wel weer meer last van dat rare gevoel, daarom ben ik wel blij dat die MRI die naar vooren gezet is. Had het er van de week over met hem, had hem gevraagd hoe hij het nou ervaarde allemaal. En daar reageerde hij heel relaxt op, maar hij zei wel; "Jij bent wel bang he?" Nou ja daar kon ik niks anders op antwoorden dan volmondig ja.... Ach en als je dat soort gesprekken vaak genoeg voert, gaat het wel prima.

Rijbewijs is druk in de maak ;) Heb nu een les of 11 gehad, vind het erg leuk, denk dat het eerste wat ik ga doen, hem een weekendje mee weg nemen, even uit de sleur.... lijkt me echt héérlijk.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:32

Goed plan, dat weekendje weg. Even je gedachten verzetten enzo :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:01

Inderdaad een goed plan en nu snap ik je behoefte om te kokkerellen met kerst ook gelijk :D. Naar aanleiding van dat topic heb ik dit topic door zitten lezen. Weet je al waar je dat weekendje naartoe wilt? Zo raar is het niet hoor dat je in "slechte" tijden pas de relatie bevestigd ziet. Het staat er een beetje krom, maar ik hoop dat je me begrijpt? Alles gaat leuk, lief en aardig en vaak leer je elkaar pas in "slechte" tijden echt waarderen of zie je dat je partner er wel of niet voor je is. Ik ben blij dat het heel goed gaat tussen jullie en dat het jullie dichterbij elkaar heeft gebracht.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 12:24

Ik begrijp je ;)

Ja dat weekendje heb ik nog niets voor in gedachten. Hij gaat eind februari iig even met de jongens weg en ik met de meiden (jaarlijks ritueel) maar we hebben besloten dat we pas saampies gaan als 1 van ons beide mag auto rijden. Is toch iets relaxter dan het ov.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:37

Rana, ik kan me heel goed voorstellen hoe zwaar jullie het allebei hebben, die onzekerheid is fnuikend :\ . Ik mag er naartoe om te onderzoeken waarom ik nu diverse TIA's en een herseninfarct heb gehad, dat is al niet misselijk, maar wat jullie te verstouwen is helemaal ontzettend zwaar :\ :(:) .

Hebben jullie die MRI ook in Utrecht? Ik moet 7/12 ook daar naartoe, 's avonds, voor de zoveelste scan (een MRA). In Utrecht heb ik nu 1x een afspraak gehad, dat was een heel fijn gesprek, hoewel dat natuurlijk voor iedereen anders kan zijn.

Die heisa met je rijbewijs heb ik eerst gehad toen ik epilepsie bleek te hebben, na een jaar mocht ik weer rijden en heb ik er een jaar van kunnen genieten, maar na dat infarct zit het er voorlopig niet in. Eerst maar eens bekijken of ze een oorzaak kunnen vinden. Die afhankelijkheid is echter echt niet leuk, al zou ik nu niet eens kunnen en durven rijden.

Ik wil jullie een heel groot hart onder de riem steken!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 15:16

Gwen schreef:
Rana, ik kan me heel goed voorstellen hoe zwaar jullie het allebei hebben, die onzekerheid is fnuikend :\ . Ik mag er naartoe om te onderzoeken waarom ik nu diverse TIA's en een herseninfarct heb gehad, dat is al niet misselijk, maar wat jullie te verstouwen is helemaal ontzettend zwaar :\ :(:) .

Hebben jullie die MRI ook in Utrecht? Ik moet 7/12 ook daar naartoe, 's avonds, voor de zoveelste scan (een MRA). In Utrecht heb ik nu 1x een afspraak gehad, dat was een heel fijn gesprek, hoewel dat natuurlijk voor iedereen anders kan zijn.

Die heisa met je rijbewijs heb ik eerst gehad toen ik epilepsie bleek te hebben, na een jaar mocht ik weer rijden en heb ik er een jaar van kunnen genieten, maar na dat infarct zit het er voorlopig niet in. Eerst maar eens bekijken of ze een oorzaak kunnen vinden. Die afhankelijkheid is echter echt niet leuk, al zou ik nu niet eens kunnen en durven rijden.

Ik wil jullie een heel groot hart onder de riem steken!

hey Gwen, heel erg bedankt voor je post! Pittig zeg! Ja als je eenmaal die mallemolen in bent blijf je bezig he? Verschrikkelijk! Jij ook heel veel sterkte! Lijkt me helemaal klote als je het zelf hebt... Mensen in de omgeving die met jou erbij in spanning zitten (zoals ik bij mn ventje) zijn maar bijzaak...Mijn vriend wordt indd ook helemaal gestoord van het met idereen mee rijden ... niet zo gek als je zolang overal gewoon heen kon rijden. ;(

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:02

Ik wens jullie heel veel sterkte toe. Wij zitten momenteel in een vergelijkbare situatie, alleen al iets verder in het proces.
Wij wonen in Frankrijk en ik had eerst heel erg mijn twijfels of we niet terug moesten naar NL, maar ik ben blij dat we dat niet hebben gedaan.
We hebben hele goede begeleiding en de wachttijden zoals die in NL zijn, kennen we hier niet. Ook zo lang wachten op een uitslag is voor ons gelukkig niet van toepassing, voor alle scans krijgen wij uiterlijk de volgende dag bericht, maar meestal de zelfde dag. Volgens onze arts is dat een kwestie van organisatie wat ze in NL anders doen.
Ik hoop echt voor jullie en voor alle anderen die in dit topic schrijven en in een dergelijke situatie zitten, alles goed gaat aflopen. Houd moed, houd vol!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 12:00

XLeandrosX schreef:
Ik wens jullie heel veel sterkte toe. Wij zitten momenteel in een vergelijkbare situatie, alleen al iets verder in het proces.
Wij wonen in Frankrijk en ik had eerst heel erg mijn twijfels of we niet terug moesten naar NL, maar ik ben blij dat we dat niet hebben gedaan.
We hebben hele goede begeleiding en de wachttijden zoals die in NL zijn, kennen we hier niet. Ook zo lang wachten op een uitslag is voor ons gelukkig niet van toepassing, voor alle scans krijgen wij uiterlijk de volgende dag bericht, maar meestal de zelfde dag. Volgens onze arts is dat een kwestie van organisatie wat ze in NL anders doen.
Ik hoop echt voor jullie en voor alle anderen die in dit topic schrijven en in een dergelijke situatie zitten, alles goed gaat aflopen. Houd moed, houd vol!

Bedankt voor je bemoedigende post! Erg lief van je.

Tja soms vraag ik me ook wel af waarom het allemaal moet zo als het nu gaat, aan de andere kant... tja aan de andere kant is gelijk het pannetje oplichten en eruit halen ook niet wat we willen natuurlijk. Mijn maag draait zich 3x om bij het idee....

Poeh maandag al de scan...... ookal weten we dan nog niks ben ik als de dood..... Vannacht ben ik huilend tegen hem aan in slaap gevallen, gelukkig had hij het niet door want het verdriet is op dit moment helemaal geen rationele emotie... Niet best. De ramp scenario's moeten echt mijn hoofd uit...... :( ;(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:23

Rana het is toch wel goed om ook de rampscenario's af en toe langs te laten komen, het kan immers jammer genoeg wel spelen en als je dan alleen in de optimistische ontkenningsfase zit, komt het nog veel harder aan. Maar ze kunnen heel veel tegenwoordig en jullie zijn er vlgs mij toch heel snel bij, dus goede hoop houden en jank gewoon lekker stiekem af en toe de spanning weg evt bij een vriendin ofzo..

Ik vind dat jullie het tot nu toe samen hatstikke knap volhouden en daar mag je best trots op zijn, jullie blijven praten en zijn actief (rijbewijs halen, plannen maken en zorgen dat je tijdig een afspraak krijgt). Kop op en samen volhouden, :(:)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 13:02

Fargo, dankje ik zit nu achter de comp te janken... |( :+

Het voelt zo... ja ik weet niet eens hoe ik het uit moet typen... Je weet niet of je er goed mee omgaat, er is immers geen handleiding voor... Zoals gister avond ik voel me zo schuldig dat ik mijn gevoel op dat moment niet met hem deel, want als hij het zou voelen zou ik er ook voor hem willen zijn maar ik wil hem niet ook nog met mijn jankbuien opzadelen daar heeft hij geen moer aan. Maar als je daar dan zo tegen elkaar aanligt, en je hoort hem ademen, dan "geniet" je van seconde tot seconde, iedere beweging die hij maakt wil je koesteren en onthouden en dat is zo stom want ik wil en moet er vanuit gaan dat hij daar de rest van ons leven nog ligt s nachts...
Pauze ff neus snuiten

Maar dat zijn ook de momenten waar het het hardst gaat knagen en het allemaal enger is dan normaal...

Wanneer ga je er goed mee om?

En kunnen we er nog zo mee om gaan als we de 18e misschien meer weten.....

ik weet het niet meer... Ik ben ook achteraf heel blij dat ik dit topuic geopend heb, ondanks dat ik denk dat hij het misschien onnodig vind om het op internet te smijten... Ik heb er wel veel aan en ook aan jullie......

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:04

Er zijn geen regels voor het er goed mee omgaan, iedereen doet dat op de manier die hem of haar past. Op dit moment steunen jullie elkaar waar nodig en zijn er voor elkaar. Dat je soms even alleen verdrietig bent en dat alleen opvangt is niet raar, er zullen ook wel momenten zijn dat hij bang of verdrietig is en die alleen verwerken.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:13

oh meid... ik bots toevallig op je topic, heb snel jouw posts gelezen, dus de andere (nog) niet.

Ik wil je een heel dikke riem onder het hart steken ! ik weet hoe het voelt om naast je man / vriend te liggen, te luisteren naar zijn ademhaling en jezelf gek maken met het idee dat je dat volgende maand mss niet meer kan. Je weet dat je zo niet mag denken, dat je moet geloven dat het wel goed gaat komen, maar met z'n momenten word je gewoon stiepelzot.
En ja, internet kan dan wel eens een opluchting zijn.

Nu, 2,5 jaar later, veel crisissen en hospitalisaties verder, kunnen we eindelijk weer in de toekomst beginnen kijken - en hopen dat we nu idd voor een aantal jaar goed zitten, want helemaal zeker zijn we nooit en helemaal goed komt het sowieso niet meer. Maar ! De zon schijnt terug ! Ik heb afgeleerd te doemdenken, dat ie binnen 10 jaar mss weer ernstige ziek is of erger, we genieten van het nu. :j

Wij hebben ook veel gepraat, en na zoveel maanden praat je zelfs nuchter over doodgaan, geloof mij zo ver wil je niet geraken. :D Hij vroeg vaak wat ik zou doen als ie zou sterven, of ik wel m'n plan zou kunnen trekken. :+:

meisje, ik hoop zó dat ze iets kunnen verhelpen aan die tumor en dat voor jullie ook de zon weer mag gaan schijnen. :(:)

PB-box staat open !
Laatst bijgewerkt door jokari op 02-12-09 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:14

Ehmm sorry.. :o , maar toch oook wel gelukkig maar dat je af en toe even kan janken :(:) en zoals Nikka al zei: er zijn geen goede manieren of slechte manieren. Iedereen heeft zijn eigen manier dat hij/zij met zoiets om probeert te gaan, maar je hoeft niet alles aldoor te delen, zo ontlast je elkaar ook een beetje. Dus je hoeft je daar absoluut niet schuldig over te voelen dat je "egoistisch" ( ;) ) in je eentje hebt liggen huilen. Verder ondersteunen jullie elkaar toch zo goed mogelijk en probeer je dingen bespreekbaar te houden en te delen..
En hoe het na de 18e gaat dat zie je dan wel weer, leef toch maar gewoon stapje voor stapje, dag voor dag, dat is soms al moeilijk genoeg!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 15:43

Nikka schreef:
Er zijn geen regels voor het er goed mee omgaan, iedereen doet dat op de manier die hem of haar past. Op dit moment steunen jullie elkaar waar nodig en zijn er voor elkaar. Dat je soms even alleen verdrietig bent en dat alleen opvangt is niet raar, er zullen ook wel momenten zijn dat hij bang of verdrietig is en die alleen verwerken.

Ja ik weet het ook, dat is het stomme... Maar door alle vraagtekens,ga je er zelf nog lekker een paar bij creëren zeg maar...

jokari schreef:
oh meid... ik bots toevallig op je topic, heb snel jouw posts gelezen, dus de andere (nog) niet.

Ik wil je een heel dikke riem onder het hart steken ! ik weet hoe het voelt om naast je man / vriend te liggen, te luisteren naar zijn ademhaling en jezelf gek maken met het idee dat je dat volgende maand mss niet meer kan. Je weet dat je zo niet mag denken, dat je moet geloven dat het wel goed gaat komen, maar met z'n momenten word je gewoon stiepelzot.
En ja, internet kan dan wel eens een opluchting zijn.

Nu, 2,5 jaar later, veel crisissen en hospitalisaties verder, kunnen we eindelijk weer in de toekomst beginnen kijken - en hopen dat we nu idd voor een aantal jaar goed zitten, want helemaal zeker zijn we nooit en helemaal goed komt het sowieso niet meer. Maar ! De zon schijnt terug ! Ik heb afgeleerd te doemdenken, dat ie binnen 10 jaar mss weer ernstige ziek is of erger, we genieten van het nu. :j

Wij hebben ook veel gepraat, en na zoveel maanden praat je zelfs nuchter over doodgaan, geloof mij zo ver wil je niet geraken. :D Hij vroeg vaak wat ik zou doen als ie zou sterven, of ik wel m'n plan zou kunnen trekken. :+:

meisje, ik hoop zó dat ze iets kunnen verhelpen aan die tumor en dat voor jullie ook de zon weer mag gaan schijnen. :(:)

PB-box staat open !

pfff..... heftig verhaal? Mag ik vragen waar jullie doorheen zijn gegaan? via pb misschien?

Ik ben blij dat je het gevoel herkend, het zo ontiegelijk irrationeel want ik WEET dat hij er ligt, maar er komt dan een gevoel van intens verdriet naar boven en ik kan het uitschakelen.... Ik zal uit kijken naar de eerste straatjes van de zon waar je over schrijft.... hoop ze snel te kunnen zien...

Ik ben wel blij dat ik die verschrikkelijke vraag nog niet van hem gehoord heb... Niet zo letterlijk iig... ik zou niet weten wat ik zou moeten antwoorden...

fargo schreef:
Ehmm sorry.. :o , maar toch oook wel gelukkig maar dat je af en toe even kan janken :(:) en zoals Nikka al zei: er zijn geen goede manieren of slechte manieren. Iedereen heeft zijn eigen manier dat hij/zij met zoiets om probeert te gaan, maar je hoeft niet alles aldoor te delen, zo ontlast je elkaar ook een beetje. Dus je hoeft je daar absoluut niet schuldig over te voelen dat je "egoistisch" ( ;) ) in je eentje hebt liggen huilen. Verder ondersteunen jullie elkaar toch zo goed mogelijk en probeer je dingen bespreekbaar te houden en te delen..
En hoe het na de 18e gaat dat zie je dan wel weer, leef toch maar gewoon stapje voor stapje, dag voor dag, dat is soms al moeilijk genoeg!

Dat is inderdaad de beste manier! We gaan het allemaal wel beleven... Voordeel is: tijd blijft gewoon tikken enje bent er sneller dan je denkt.....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:23

ik zal je pb sturen, dit topic gaat over jou en ik sta ondertussen toch alweer goed op mijn poten. :D

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:25

Heel veel sterkte! Wat heftig zeg..
Enorm veel succes gewenst, ook voor je vriend! :(:)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:55

Jeejte meid wat een verhaal zeg. Gelukkig mogen jullie maandag al voor de MRI. Scheelt toch weer een maand onzekerheid.
Ik weet precies hoe je je voelt, al heeft mijn vriend hartklachten waarbij ze niet weten wat het is en hoe ze het willen behandelen. (maar ze willen hem wel al voor kerst opereren want vertrouwen doen ze het niet, nou schiet mij maar lek!) Vooral die onzekerheid maakt je gek. Ik heb zelfs al de gedachten: als ze maar weten wat het is, al is het dan nog zo erg en heeft ie nog maar een maand, dan weet ik iig waar ik aan toe ben. En kan ik mogelijk beginnen met accepteren!
Dat wil ik zo graag, het een plekje kunnen geven in me leven en dan een poging doen tot verder gaan met het normale leven!

Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd, en ik hoop zo erg voor je dat de 'tumor' op deze groote is gebleven!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:13

Lees nog steeds mee en den kook nog aan jullie!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:48

Ik heb alles doorgelezen, wat verschrikkelijk voor jullie!!!

Maar je slaat je er heel goed doorheen! Blijf erover praten en zorg dat je emoties niet opkropt! Je doet het echt goed, knap van je!

Ik vind het zo erg voor je, het is verschrikkelijk met al die onbeschrijfbare gevoelens je dagen door te komen.

De vragen waarom dit is gebeurd en waarom bij jullie, zoek niet naar die antwoorden, dat zul je nooit krijgen en je drijft jezelf compleet tot waanzin als je toch probeerd deze vragen telkens beantwoord te krijgen. Twee maanden geleden is mijn zoontje geboren en overleden na 22 weken zwangerschap, mijn zoontje had een zeer ernstige aangeboren afwijking, ik was ook bijna in de waanzin van antwoorden krijgen verstrikt geraakt, maar op sommige vragen krijg je geen antwoord en dit zijn zulke vragen. Dat moet je accepteren.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 18:43

Manda wat erg voor jullie ! Heel veel sterkte ! Erg knap van je dat je weet dat je dit moet loslaten. :(:)