Woedend op ex!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:15

@chocobroodje: als ik je naam zie krijg ik honger :D

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:36

chocobroodje schreef:
Eponastable schreef:
Oei oei als dat hier ook zo is...

Ik bedenk me nu ook net met het aanspreken van collega's dat ik nooit mezelf was in de relatie, mijn haar moest zo zijn en niet anders, roken mocht niet, piercings plaatsen ook niet... al wat een puberdame zoals ik nog van droomde mocht ik niet...

Ze zeiden tegen mij dat je aan een vrouw haar persoonlijkheid niet mag aankomen... |(

Daar was je zelf bij, ik snap dat je boos bent op je ex maar dit slaat nergens op. Jij bent degene die zich zo heeft opgesteld, en er naar leefde. Zal best dat je ex dat heeft gezegd, maar je kiest er zelf voor om het dan ook te doen.

Ook al zit jij nu in een rot situatie. Hier ben ik het wel mee eens.
Mijn vriend is er ook altijd op tegen geweest dat ik een piercing wilde. Ik wilde die wel graag, dus heb op een gegeven moment gewoon een piercing laten zetten. Hij was wel beetje aan het mopperen, maar hé! Het is mijn lichaam. Dus doe ik wat ik wil :P

Pluis het samenlevingscontract er maar even goed op na. Misschien ontdek je nog wat, wat in je voordeel kan zijn :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:45

Nou, ik niet, ik ga met Stybba mee.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 12:54

chocobroodje schreef:
Eponastable schreef:
Oei oei als dat hier ook zo is...

Ik bedenk me nu ook net met het aanspreken van collega's dat ik nooit mezelf was in de relatie, mijn haar moest zo zijn en niet anders, roken mocht niet, piercings plaatsen ook niet... al wat een puberdame zoals ik nog van droomde mocht ik niet...

Ze zeiden tegen mij dat je aan een vrouw haar persoonlijkheid niet mag aankomen... |(

Daar was je zelf bij, ik snap dat je boos bent op je ex maar dit slaat nergens op. Jij bent degene die zich zo heeft opgesteld, en er naar leefde. Zal best dat je ex dat heeft gezegd, maar je kiest er zelf voor om het dan ook te doen.

Ik heb één keer mijn haar veranderd en ik kwam thuis en werd letterlijk uitgelachen... ;(
Dan ga je zeker nog is iets doen...

Jullie hebben wel gelijk op enkele punten, het is mijn lichaam maar toch voelde het net of ik 16 was en niets mocht zonder toestemming... snap je?
En je doet het dan uit liefde...
Maar dit is me een les geweest, ik doe het nooit meer voor een man!

Een ander voorbeeld van geven en nemen:

Ik offerde in de week een dag op voor hem alleen, in ruil wenste ik dat hij met mij één avond mee kwam naar de paarden.
Ik had sportpaarden dus training was hier noodzakelijk.
Hij heeft het nooit gewild...
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 17-09-09 12:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:57

Meid, alles bewijst het:
You're better off without him.

Doe lekker alles wat hij niet goedkeurt, steek een sigaret op voor zijn neus en druk die vervolgens uit OP zijn neus. :+

Jemig zeg, wil je me ooit eens voorstellen aan deze plurk?
Ik zou hem de titel 'Rottigste vent van Nederland' geven, plus de bijbehorende beloning. }>

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:59

Ik snap het zeker, heb dat ook gehad met een ex. Emotionele chantage, manipulatie, en bedreigd worden. Maar punt blijft dat je er wel zelf bij bent. Dat was ik toen ook snap je wat ik bedoel?
@nagyl dat hebben wel meer mensen ;), ikzelf ook haha

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:00

@ chocobroodje, PineApple en Ilzas
Het hangt er natuurlijk ook af van hoe jij in je leven staat. Mijn voorbeeld van loverboys gebeurt echt niet bij iedereen. Ze zoeken de zwakste meisjes eruit. Hiermee wil ik niet zeggen dat de TS zwak is, in tegendeel, maar er zijn mensen die gewoon ontzettend assertief zijn. Die kunnen het zich makkelijker veroorloven om te zeggen ik doe dit want ik vind dit mooi (minder assertieve mensen houden er vaak een schuldgevoel aan over, onterecht zou je kunnen zeggen, maar dat is gewoon hun gevoel erbij).

TS:
De mensen die nu roepen dat je het jezelf hebt aangedaan hebben op hun manier gelijk. Zij zullen het waarschijlijk anders hebben gedaan, maar ze zijn jou niet.

Soms moet je kunnen zeggen: ik wil dit, dus ik doe dit. Maar je kan dit ook als iets kleins zien en denken: zo speciaal is het toch ook niet? Als hij me zo mooi vind dan hou ik het toch zo? Het blijft gewoon iets willen overhebben voor je vriend, een maier van uiten van je liefde voor hem. Maar probeer jezelf niet tekort te doen.
Misschien een leermoment voor de toekomst. Het zal moeilijk zijn, maar denk eens wat vaker aan jezelf. Maar wees vooral jezelf! Het is zeker niet verkeerd wat je voor hem hebt gedaan. Jammer voor hem dat hij zo'n ontzettende zak was, maar laat het je in een volgende relatie niet tegen houden.

Nogmaals: sterkte :(:)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 13:06

@ Stybba: Nee dat is mijn les geweest...
Ik was gewoon mezelf niet meer... ik vond me eigenlijk niet op men mooist dus hoe wil je je dan sexy gaan vinden voor je vriend? dit om hem te plezieren... ik ga echt egoïstisch worden voor sommige dingen dan toch ;)
Het is wel stom é want hiervoor had hij me waarschijnlijk niet laten vallen omdat ik men haar verander of een piercing insteek...
Ja zover dacht ik niet na :D

Ik heb mijn moeder nu al aangesproken dat ik mijn lang gewenste piercing graag wil... enkel moet ik wel verlof hebben want ik moet hier uren praten :D

Ik ben blij dat sommige hun mening geven, het zet me aan het denken!

Bedankt bokkers!!

chocobroodje

Re: Woedend op ex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:18

Ik heb toen het uit was met die ex, heel lang nagedacht waarom het zo allemaal was gegaan. En een aantal dingen kon ik niks doen, dat was zijn karakter maar andere dingen had ik wel kunnen voorkomen. In mijn huidige relatie heb ik direkt grenzen getrokken (was 1 van mijn grote problemen) en dat gaat stukken beter. enerzijds omdat hij veel leuker en heel veel liever is dan mijn ex, maar ook omdat ik uit die relatie heel duidelijk heb geleerd wat ik dus niet meer wou.
Het is een grote levensles zoiets. Je leert ervan en neemt het mee. Je weet nu wat je niet meer wilt, dus daa zul je voor waken bij een volgende relatie.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:23

Mijn vriend heeft ongeveer hetzelfde meegemaakt als jij. Zijn ex (waar hij elk weekend, 4 jaar lang, voor op en af reisde naar Rotterdam) is ongeveer 1 jaar lang trouw geweest aan hem. De andere 3 jaar heeft ze lopen aankloten met een vriend van hem die ook daar woonde. Hij heeft lang in een ontkenningsfase gezeten en toen hij het echt besefte kwam het als een behoorlijk harde klap.
Hij heeft weer opnieuw moeten leren te vertrouwen, en opnieuw moeten leren dat dingen voor een ander overhebben ook goed is. Het is goed om te geven aan je partner. Jij vergat te nemen, maar word in een volgende relatie niet té egoïstisch. Probeer een balans te vinden en ga vooral op je gevoel af. Niet gaan vergelijken met een vorige relatie, want dan komen jullie beiden te kort.

chocobroodje schreef:
Het is een grote levensles zoiets. Je leert ervan en neemt het mee. Je weet nu wat je niet meer wilt, dus daa zul je voor waken bij een volgende relatie.

Denken we toch nog een beetje hetzelfde :o

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 13:26

ja ja tuurlijk niet té egoïstisch maar bedoelde daarmee dat ik meer aan mezelf ga denken en mezelf ga plezieren ;)
Wat erg voor je vriend... moet een hel geweest zijn!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:33

Was het ook... Hij heeft een aantal maanden veel gewerkt (was gelukkig net voor de zomervakantie gebeurd), flink geblowd en gedronken. Toen wij toevallig samen kwamen te werken (ik werke bij zijn tante in de bistro, we kenden elkaar via school) is het balletje gaan rollen. Onbewust heb ik hem toen veel geholpen. Kreeg ik ook pas later te horen. Maar het gaat nu (na 4 jaar!) goed. Soms nog wat herinneringen die naar boven komen. Maar hij weet nu dat hij het veel beter heeft als toen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:34

meid, ik lees nu al een tijdje mee

regel je zaakjes heel goed bij het uit elkaar gaan zodat hij niks kan nemen wat niet van hem is en zorg dat je krijgt wat je toekomt

verder kan ik alleen maar zeggen dat je blij moet zijn van deze *** kerel af te zijn
je bent nog jong met een heel leven voor je
je komt hier sterker en wijzer uit en dit zal je een volgende keer niet weer gebeuren

ga lekker doen wat jij graag wil, het is jouw leven, jouw lijf!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 13:38

spatter schreef:
meid, ik lees nu al een tijdje mee

regel je zaakjes heel goed bij het uit elkaar gaan zodat hij niks kan nemen wat niet van hem is en zorg dat je krijgt wat je toekomt

verder kan ik alleen maar zeggen dat je blij moet zijn van deze *** kerel af te zijn
je bent nog jong met een heel leven voor je
je komt hier sterker en wijzer uit en dit zal je een volgende keer niet weer gebeuren

ga lekker doen wat jij graag wil, het is jouw leven, jouw lijf!

Bedankt!
Ik heb te kort genoten van mijn jeugd en die schade haal ik nu wel in :o

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:31

He meis, wat een ontzettende gore *****zak! Echt mijn haren gaan overeind staan als ik je verhaal lees, wat een vuile hond. Nou het is in ieder geval duidelijk dat je beter af bent zonder hem, en weer lekker jezelf kan en mag zijn! Ik vind het knap dat je je zo sterk houd, en inderdaad probeer naar hem toe te doen of het je geen barst kan schelen. Dat zal hij erger vinden!

Zorg inderdaad at je krijgt wat je toekomt! heel veel sterkte!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:36

Zoals Oprah zegt: "The best revenge is doing well".

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:09

Ilzas schreef:
Zoals Oprah zegt: "The best revenge is doing well".

:j alhoewel bij mij de echte klap een half jaar na dato pas echt insloeg :o
Maar boy oh boy wat ging het goed met me ;)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:40

Eponastable schreef:
Een ander voorbeeld van geven en nemen:

Ik offerde in de week een dag op voor hem alleen, in ruil wenste ik dat hij met mij één avond mee kwam naar de paarden.
Ik had sportpaarden dus training was hier noodzakelijk.
Hij heeft het nooit gewild...

Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Jij offert 1 dag op voor hem... om wat te doen? Was dat om dingen samen te doen?

Want dan begrijp ik dit niet helemaal. Om dingen samen te doen 'offer' jij geen dag op, dat heb je dan voor elkaar over dan neem je toch gewoon tijd voor elkaar? Anders zou hij in dat geval ook een dag voor jou 'opofferen' en hoef je daar toch geen 'tegenprestatie' voor te verwachten?
Om hem dan te verplichten om mee te gaan naar de paarden vind ik niet eerlijk, de paarden zijn jouw ding en niet zijn ding :n

Zowieso snap ik niet dat meiden graag hun vriend mee willen naar de paarden terwijl die er niets mee hebben, ik vind het alleen maar lastig omdat ik niet m'n eigen dingen kan doen en erg rekening hou met mijn vriend (niet te lang hangen/kletsen etc). Ik ga ook liever zonder hem zodat ik lekker m'n gang kan gaan :+ Maar goed, iedereen is anders natuurlijk...
Misschien dat ik het verkeer begrijp hoor, maar daarom vraag ik het ook maar even ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:41

Jeetje zeg, heftig wat er allemaal zo gebeurd in vrij korte tijd.
Hopen dat je ook iets goed kan regelen voor je paardjes hoor.

En je moet inderdaad boven hem staan. Je bent stukken beter dan dat hij is, kijk hoe hij zich gedraagt zeg.

Wat een l*l!!!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 18:23

@ Malibu: opofferen is een groot woord, moest snel schrijven en je offert idd niets op uit liefde ;)
Nee ik rij 6 dagen op 7 met de paarden, en wou graag zakken naar 5 dagen op 7 om tijd vrij te maken om iets gezelligs te doen... filmpje kijken, uit eten gaan.
Ik had het moeilijk omdat ik hem in de week niet zag voor 20u en af en toe had ik graag gewild dat hij meekwam, dan komt natuurlijk de volle lading dat ik weinig tijd heb voor hem maar leuke dingen doen met de paarden zoals longeren... pakt minder tijd in beslag en we kunnen dat samen doen.
Maar goed ik weet en besef heel goed dat ik niemand kan verplichten...

Schiet me nu ook niet af é want ja je hebt gelijk hoor ;)
maar het was een voorstel weet je, hij wou het niet en kijk dat is zijn recht zeker en vast maar dan wil ik achteraf geen geklaag omdat ik mijn jumping paarden train...
Nog voor ik aan de relatie begon heb ik hem hiervan op de hoogte gesteld maar het bleek toch nog zo'n probleem te zijn...

Ik vermoed dat ik niet de enigste ben?

Hiernet een makelaar komen aanbellen...zucht
Wat gaat het snel de ronde hier!

Sorry voor de sommige misverstanden maar als ik te snel typ en nadenk en die woede die daar nog inzit :o
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 17-09-09 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:28

Ik weet niet, de ene vent is de andere niet. Ik heb altijd paarden gehad en dat wist ie en was nooit een probleem. Hij heeft altijd meegeholpen, met mesten, voeren, buiten zetten, binnen halen en zelfs rijden. En ook de trailer rijden. En zowel met als zonder mij. En voor hij met mij had, had ie nog nooit een paard aangeraakt.
Maar goed, toen ik hem leerde kennen, voer hij al en dat zal hij altijd blijven doen en ik rij dan ook regelmatig van en naar Schiphol om hem te halen en brengen en ben regelmatig in het weekend bij hem op de boot. Geven en nemen he? En als je samen ergens voor bezig bent, geeft ook een fijn gevoel.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 18:31

Ilzas schreef:
Ik weet niet, de ene vent is de andere niet. Ik heb altijd paarden gehad en dat wist ie en was nooit een probleem. Hij heeft altijd meegeholpen, met mesten, voeren, buiten zetten, binnen halen en zelfs rijden. En ook de trailer rijden. En zowel met als zonder mij. En voor hij met mij had, had ie nog nooit een paard aangeraakt.
Maar goed, toen ik hem leerde kennen, voer hij al en dat zal hij altijd blijven doen en ik rij dan ook regelmatig van en naar Schiphol om hem te halen en brengen en ben regelmatig in het weekend bij hem op de boot. Geven en nemen he? En als je samen ergens voor bezig bent, geeft ook een fijn gevoel.

Inderdaad héél mooi dit te lezen meid :o

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:32

Na, ook met hem heb ik evengoed heel wat ruzies en problemen gehad hoor. Zoals mijn zus altijd zegt: "niets is wat het lijkt".

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:47

Of ieder huisje heeft zijn kruisje :+

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:57

zie het topic nu pas voorbij komen! maar jeetje, wat een k*t zooi zeg!! ik word gewoon al woedend als ik het alleen al lees.
heb gelukkig nog nooit in zon situatie gezeten maar ik zou denk ik niet eens voor mezelf instaan wat een sukkel is het zeg!!!

nu je van m af bent kun je hopelijk weer voor jezelf kiezen en jezelf zijn!! heel veel sterkte en succes.