Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:12

sabina1998 schreef:
@Sabina: stomme plek? Lees bovenstaande even.

Staat toch tussen `` !?! 8)7 8)7 :+

Het gaat daar helemaal niet om. Het gaat er niet om dat het een stomme plek is, volgens haar, met of zonder aanhalingstekens. Het gaat erom dat haar ouders naar haar pijpen moeten dansen - en anders gaat ze niet mee. Tsja....

Ik ga nog wat nuttigs doen :wave:

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:14

pmarena schreef:
Blue_Eyes : de reden maakt toch niks uit ?

Ze wil er niet heen. Klaar. Al vinden 2 miljoen mensen het belachelijk , zij WIL niet. Waarom wordt ze dan toch gedwongen ?

Dat is flauw , en respectloos om zo over iemand heen te walsen.
Zeker voor een VAKANTIE. Als je een beetje verstand hebt pak je dat als ouder gewoon niet op die manier aan , doe je niemand een plezier mee :)

Tsja, we zien hier natuurlijk alleen TS' kant van het verhaal. Dus hoe haar ouders het hebben aangepakt zullen we wel nooit weten. Die vakantie is geboekt en als TS niet meegaat, zijn haar ouders die 800 euro kwijt, terwijl als ze wel meegaat, ze waarschijnlijk gewoon een heerlijke vakantie heeft (al zal ze dat hier nooit toe komen geven).

Ik kan me ook voorstellen, als ik de reacties van het meisje lees, dat haar ouders dit soort grollen van haar kennen. En dan vind ik het meer dan terecht dat ze daar niet aan toegeven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:15

pmarena schreef:

Ze wil er niet heen. Klaar. Al vinden 2 miljoen mensen het belachelijk , zij WIL niet. Waarom wordt ze dan toch gedwongen ?

Zeker voor een VAKANTIE. Als je een beetje verstand hebt pak je dat als ouder gewoon niet op die manier aan , doe je niemand een plezier mee :)

Even vanuit mijn thuis: mijn ouders maakten de beslissingen, zij betaalden :j Ik had wel inspraak, máár zij bepaalde wat er gebeurde. Zolang ik niet volwassen genoeg was om alleen thuis te blijven, sja dan maar mee. Kon hoog en laag springen, maar daar werd het gelukkig(!) niets anders van!
En het mooiste: ik heb leren te relativeren en te waarderen :j
Wie zegt dat de ouders het onhandig aanpakken? ik zie alleen de kant van een (opstandige) meid. Enne ook van mijn ervaring: ik kon zelf altijd zalig overdrijven en dingen nóg erger maken dan ze echt waren :P
Ach, ik snap het van de TS ook wel, ben ook 16 geweest :j

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:16

pmarena schreef:

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar als ik als 16jarige had gezegd "ik wil naar Alaska of anders ga ik niet mee.. "
hadden me ouders me héél hard uitgelachen :? we hadden wél waarschijnlijk een middenweg gekozen, maar de eindebeslissing ligt bij die leeftijd nog steeds bij de ouders..

Hallohoo, ze is nog steeds minderjarig en heeft naar dr ouders te luisteren >;) of praat ik nou poep -:)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:23

Oké ik zou het ook niet echt leuk zijn als mijn moeder er mee aan zou komen van tja ik heb even een vakantietje geboekt. Want dan moet ik toch regelen dat er iemand voor mn paarden zorgt enz. Maar aan de andere kant zou ik denk ik toch blij zijn dat ik er ff uit zou kunnen zijn. Gelukkig mogen mijn broertje, vriend en ik altijd mee kijken als we een vakantie boeken en ook helpen met een leuke accomodatie uitzoeken enz. (niet banketstaaf bedoeld hoor), ik denk dat je er gewoon het beste van moet maken, gewoon leuke dingen in de buurt opzoeken. Ik las dat je t ook niet leuk vind omdat je snel ruzie hebt met je vader, maar dan kan je misschien t beste denken waardoor het komt, en als het door iets onbenulligs is gewoon denken van je banketstaaf maar lekker. Ik heb ook snel ruzie met mn broertje gewoon omdat ik me mateloos aan hem iriteer, en dat weet ik ook hoor, maar probeer dan zoveel mogelijk te denken van nou laat hem maar lekker doen, en laat hem maar lekker doen waarvan hij denkt dat t leuk is. Je kunt je eigen toch altijd even terug trekken in je eigen kamer of wat dan ook. Ik zou er gewoon t beste van proberen te maken ;)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:23

1 woord voor TS: AANPASSEN!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:24

Nou NonaWen, ik denk dat je op die leeftijd wel een beetje inspraak hoort te krijgen hoor, wij mogen ook meebeslissen en mijn broertje is nog jonger dan TS. Als je met zn allen gaat vind ik dat je ook met zn allen iets leuks uit kunt kiezen en kom je er niet uit met zn allen gewoon een middenweg kiezen. Je moet tenslotte met zn allen op vakantie, en je moet het ook met zn allen leuk en gezellig hebben.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:25

Welshcobfan schreef:
pmarena schreef:

Even vanuit mijn thuis: mijn ouders maakten de beslissingen, zij betaalden :j Ik had wel inspraak, máár zij bepaalde wat er gebeurde. Zolang ik niet volwassen genoeg was om alleen thuis te blijven, sja dan maar mee. Kon hoog en laag springen, maar daar werd het gelukkig(!) niets anders van!
Wie zegt dat de ouders het onhandig aanpakken? ik zie alleen de kant van een (opstandige) meid. Enne ook van mijn ervaring: ik kon zelf altijd zalig overdrijven en dingen nóg erger maken dan ze echt waren :P

Ik ben hier het helemaal mee eens we zijn allemaal pubers geweest en iedereen heeft vast wel een periode gehad dat ze opstandig waren tegen hun ouders.Dus sommige reactie's zijn te erg

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:26

Welshcobfan schreef:
pmarena schreef:

Helemaal mee eens (welshcobfan)!

@pmarena: waarom ze word gedwongen? Heel simpel, omdat ze 16 is en het haar ouders zijn! Reden genoeg lijkt me ;)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:31

Blue_Eyes schreef:
sabina1998 schreef:
@Sabina: stomme plek? Lees bovenstaande even.

Staat toch tussen `` !?! 8)7 8)7 :+

Het gaat daar helemaal niet om. Het gaat er niet om dat het een stomme plek is, volgens haar, met of zonder aanhalingstekens. Het gaat erom dat haar ouders naar haar pijpen moeten dansen - en anders gaat ze niet mee. Tsja....

Ik ga nog wat nuttigs doen :wave:

Men wat ben jij eri :( :o

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:32

Oh maar de reactie van TS wordt wel gesnapt. Pubers kunnen nu eenmaal vreselijk met zichzelf bezig zijn en zich heel erg verongelijkt voelen. Maar dat wil niet zeggen dat begrip ook betekent dat je vindt dat dit geoorloofd gedrag is. Dat is heel wat anders.

TS start dit topic om onder een reis vandaan te komen. Dat is niet mogelijk anders dan 800 euro afschrijven. TS geeft allerlei redenen aan waarom ze dat wil. Maar de belangrijkste reden is nogmaals niet dat ze niet op vakantie wil. Nee, ze wil alleen maar naar Malta. En terecht dat een aantal mensen hier zeggen dat het voor de opvoeding van TS heel noodzakelijk is, dat ze gewoon naar Rhodos mee moet. Los van alle begrip voor standaard puberale kinderachtigheid.
Laatst bijgewerkt door Anya op 24-07-09 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:32

sabina1998 schreef:
Meisje, je bent 11 en je durft de grote mensen voor irritant uit te maken als ze je op een normale manier antwoord geven? Ook een beetje aan het puberen soms? :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:35

Tja iedereen mag daar natuurlijk anders over denken.

Zelf heb ik zoiets van : een 16-jarige staat aan het randje van zelfstandigheid , en die mogen zachtjes aan best hun eigen verantwoordelijkheden eens gaan nemen en hun eigen keuzes maken ipv. dat pappie en mammie alles nog bepalen.

De taak van ouders is imo. je kind goed voorbereiden op volwassenheid , en de consequenties van je eigen keuzes aanvaarden hoort daarbij. Maar dan moeten er wel keuzes ZIJN.

Om zo'n 16-jarige dan maar domweg te dwingen om mee te gaan , dan vind ik eigenlijk nog dat mensen het verdienen als hun vakantie verpest wordt }:)

Er had best een andere oplossing gevonden kunnen worden.

Blue-Eyes : is ook zo dat je 1 kant van het verhaal hoort , maar dit verhaal is eigenlijk vrij simpel : TS gaf aan dat ze het wel leuk zou vinden om nog eens naar Malta te gaan , maar dat ze geen zin had in een andere vakantie. Dat zal vast wel waar zijn want daar is dit hele topic op gebaseerd. Het andere feit : ze moet nu toch mee. Dat geloof ik ook wel. Dus de situatie is vrij simpel.

Een 16-jarige behandelen als een klein kind dat geen enkele inspraak heeft en geen enkele vrijheid heeft voor eigen keuzes (op dit vlak dan :P ) dat vind ik persoonlijk geen goed ouderschap nee ! Daar zijn veel betere mogelijkheden voor :j

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:36

Wietsje92 schreef:
Nou NonaWen, ik denk dat je op die leeftijd wel een beetje inspraak hoort te krijgen hoor, wij mogen ook meebeslissen en mijn broertje is nog jonger dan TS. Als je met zn allen gaat vind ik dat je ook met zn allen iets leuks uit kunt kiezen en kom je er niet uit met zn allen gewoon een middenweg kiezen. Je moet tenslotte met zn allen op vakantie, en je moet het ook met zn allen leuk en gezellig hebben.

Ja, oke.. maar nee is nee :p
Er wordt nu 13 pagina's (bijna 14 volgens mij al) heisa gemaakt om 'niets' ..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:37

Hihi, grappige beginpost :D

Ik geef TS gelijk hoor, volgens mij heeft ze een kreng van een moeder die het allemaal expres zo anders gepland heeft dan haar dochter eiste om haar dochter even dwars te zitten! ;)

Smurffie.. Voor de duidelijkheid; dat is dus sarcastisch.. ;) Er zijn weinig ouders die hun 16 jarige dochter even laten vertellen hoe of wat er thuis gebeurt. Zelf beslissen wanneer, waar en hoe duur je op vakantie gaat kun je later als je groot bent bij wijze van. Tot die tijd hebben en nemen je ouders nog de leiding, gelukkig maar ook eigenlijk.

Nog even advies voor je vakantie: dat je er niet zo'n zin in hebt is één. Maar als je jezelf meesleept in de gedachte dat je zielig bent en dat het een rotvakantie wordt dan wordt het dat gegarandeerd. Balen, jammer en vervelend. Mopper even goed en leg je er daarna gewoon bij neer, maakt het voor jezelf ook een stuk minder vervelend. Mee moet je immers toch ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:38

pmarena: hoe weet je dat de ouders niet hebben gecommuniceerd? Moeder heeft volgens TS i.i.g. aangegeven dat Malta wel heel duur werd.

En niemand heeft de ouders gevraagd. Er moet afgegaan worden op de versie van TS. En TS heeft haar ouders behoorlijk voor het blok geprobeerd te zetten. Mij lijkt dat meer dan niet correct. Wel pubergedrag. Maar daarom nog niet correct.

pmarena

Re: Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:40

Nou TS heeft aa ouders verteld dat ze niet op een andere vakantie wilde , nu is er toch ondanks dat een vakantie voor haar geboekt , en ze zoekt nu naar mogelijkheden om daar alsnog onderuit te komen en is pissed dat moeders geboekt heeft.

Klaar als een klontje volgens mij :)

Of je moet de optie openhouden dat ze eerst toch jubelend enthousiast was over Rhodos en nu ineens begint te zeuren , maar dat vind ik vrij vergezocht :P

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:41

Goh, ik zou willen dat ik nog met mijn ouders op vakantie mocht, lekker goedkoop, alles goed geregeld, nergens rekening mee te houden!

En nu, weet je wat dat kost om op vakantie te gaan? Alles regelen, overal aan denken, oppas regelen voor de beesten etc... Echt, ik ging met mijn ouders mee! Nu nog als ze het aan zouden bieden! (uiteraard betaal ik het dan wel zelf) De plaats zou me niet eens interesseren, ik weet dat mijn ouders al blij waren dat ze tijd door konden brengen met hele gezin, en dat ze dat het gezelligste vonden. We hadden nooit iets in te brengen over het land waar we naar toe gingen, maar eenmaal daar mochten we wel mee beslissen wat we gingen doen daar.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:42

Blue_Eyes schreef:
sabina1998 schreef:
Meisje, je bent 11 en je durft de grote mensen voor irritant uit te maken als ze je op een normale manier antwoord geven? Ook een beetje aan het puberen soms? :=

Dat durf ik ja :P En nee ikke iig niet.. ;)

Jolandaa_

Re: Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:44

weet je wat mijn ouders gedaan hadden? en ik snap niet waarom haar ouders dat niet deden.

ze kan of mee gaan. of 800 euro terug betalen. want er is wel voor haar geboekt. en ook al is ze 'al' 16. ouders beslissen. want je bent minderjarig.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:44

@pmarena:
Er is nog een optie:

Mams: nee, Malta is te duur, maar kom even hier zitten, dan kijken we naar iets dat we allebei leuk vinden en wat ook betaalbaar is.
TS: nee, ik wil alleen naar Malta en anders maar niet.
Mams: jij je zin, dan zoek ik zelf wel wat uit.

Ik zeg niet dat het per se zogebeurd is, maar er zijn dus meer opties dan die twee alleen ;)

@sabina: en weet je moeder dat je je zo gedraagt? ;)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:47

[/quote]Meisje, je bent 11 en je durft de grote mensen voor irritant uit te maken als ze je op een normale manier antwoord geven? Ook een beetje aan het puberen soms? :=[/quote]

Dat durf ik ja :P En nee ikke iig niet.. ;)[/quote]

Moet jij niet op bed?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:49

En trouwens : voor het blok geprobeerd te zetten :?

Door te zeggen dat ze wel zin heeft in Malta , maar naar een andere bestemming liever niet mee gaat ?

Ik zal dan wel raar zijn ofzo , maar ik zie daar geen verongelijkt stampende puber bij hoor die iemand voor het blok zet :?

Meid geeft gewoon aan dat ze dan liever niet op vakantie gaat.
Nouja okee , dat mag ze zachtjes aan ook wel een beetje zelf gaan bepalen toch !!

Dan is het aan de ouders hoe er nu verder mee om te gaan.
Er zijn heel veel verschillende oplossingen mogelijk vanaf dat punt , je 16-jarige die geen zin heeft , toch dwingen om mee te gaan dat is echt een zwaktebod i.m.o.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:51

Wietsje92 schreef:

dat dus, het is ontzettend veel geld, en iedereen hier gilt maar wees blij dat je op vakantie gaat blablabla, maar er zijn ook mensen die vakantie helemaal niet leuk vinden, nu vind de ts het wel leuk, maar ze wilt niet hierheen, dan heeft de ts best recht om te zeggen dat ze dan thuis oid wilt blijven, als je 16 bent heb je toch wel wat recht om mee te praten, een vakantie moet leuk zijn, zowel voor de ouders en de kinderen, dus imo had er niet zomaar iets geboekt mogen worden, werd hier thuis ook niet gedaan..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:51

Blue_Eyes schreef:
@pmarena:
Er is nog een optie:

Mams: nee, Malta is te duur, maar kom even hier zitten, dan kijken we naar iets dat we allebei leuk vinden en wat ook betaalbaar is.
TS: nee, ik wil alleen naar Malta en anders maar niet.
Mams: jij je zin, dan zoek ik zelf wel wat uit.

Ik zeg niet dat het per se zogebeurd is, maar er zijn dus meer opties dan die twee alleen ;)

Niet om flauw te doen hoor :)

Maar die situatie is toch helemaal niet anders , resultaat is hetzelfde : moeder boekt toch terwijl TS aangeeft niet te willen :P