Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:56

daisies schreef:
Tsja, maar dat is sowieso een beetje een probleem bij voornamelijk bokt.. Je hoort gewoon ineens niks meer!

Dat is bij marktplaats ook zo :+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:57

Lieszje schreef:
daisies schreef:
Tsja, maar dat is sowieso een beetje een probleem bij voornamelijk bokt.. Je hoort gewoon ineens niks meer!

Dat is bij marktplaats ook zo :+

Klopt, maar heb het vooral met Bokkers gehad :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:58

ikdoemaarwat schreef:
ja maar is waarschijnlijk tot 2 jaar ;)

staat niet specefiek op de website hoor :n staat gewoon tot 3

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:59

Ja...klein tegenberichtje lijkt mij ook wel sociaal.Maar goed...lekker anoniem via internet dus kunnen de manieren ook gezellig lekker languit op de bank blijven hangen.Ze mochten eens slijten of geblesseerd raken die manieren....heb je ze straks echt nodig...doen ze het niet meer :P

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:00

een paar jaar geleden had ik een pony te koop.
kwam omdat mijn hengstje hem niet accepteerde en hem constant aanviel.
pony moest dus snel weg,.daarom lage prijs voor goed tehuis.

word ik gebeld door een man die een pony zocht voor zijn dochtertje.
nou ja prima toch? man was wel moeilijk te verstaan,maar dacht dat het aan mij lag.
ik vroeg hem wat voor tehuisje hij onze pony kon bieden(want goed tehuis was een pré)
dat wilde hij niet per telefoon zeggen,.. hij wilde dat liever in real live vertellen en wou graag komen kijken.

beetje vreemd maar goed,.. als die man dat hele stuk wou rijden en dan praten maakte het mij verder niks uit.(kwam uit t zuiden en ik woon in kop nh)

afgesproken dag kwam er ineens een super-oude trailer ons erf oprijden.(huh? had toch nog niks afgesproken?!?) gaten zaten erin aan de zijkanten.

komen er ineens een stelletje aso's uit(tokkies waren er niks bij haha,.),.. en eerste wat ze zeiden was:
we komen onze pony halen.

ik:"uhh sorry maar daar weet ik niks vanaf. u zou komen kijken en dan zouden we pas gaan praten.

hij: "ja daggggggg,... ik ben niet dat hele eind voor niets gereden met de trailer"

ik:"sorry hoor,.maar ten eerste wil ik weten waar hij terecht komt en ten tweede kan ie echt niet vervoerd worden in die trailer"

hij:"dus je wilt weten waar hij komt te staan? ja eerst bij ons in de achtertuin want we zijn nog op zoek naar een stal 8)7 ,maar als je het niet erg vind dan gaan we nu,anders is de pony zo moe als we met hem thuiskomen."

ik dus:"sorry ,maar de pony gaat niet mee,.heb er geen goed gevoel bij dus zoek iemand anders voor hem"

word die vent toch pissig,... moesten zijn benzinegeld vergoeden van hem,.hoop gevloek en getier.

gelukkig waren er ook andere mensen bij en uiteindelijk dropen de "tokkies" af.

savonds nog wel mailtje van hun gehad hoe onbeschoft ik wel niet was geweest ...pffff
heb maar niet meer gereageerd en gelukkig verder ook niks meer vn hun gehoord

Lieszje

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:03

Wat een rare mensen..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:12

Dat is idd ook erg vreemd.
Bij ons is ook eens zo'n vent geweest en ja de pony gaat niet mee naar zo'n mensen. Die werden me brutaal daarnma aan de tel. En we moesten bezine vergoeden ect. en toen zei mijn moeder nog van ja geef maar rekeningnummer maak ik wel wat over. Nee hij wilde naar de wei komen, nou daar komt ie dus echt niet meer hé.
Dan geen geld zei me moeder. Toen hebben ze afgesproken dat hij naar intratuin zou komen en omdat wij bang waren dat hij de pony misschien 's nachts uit de wei zou halen hebben wij hem dat bezinegeld dus maar ''vergoed''
Gelukkig nooit meer wat van gehoord.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:19

Met de auto heb ik ook wel eens gehad dat er veel opkopers belden. Die zitten er gewoon voor en proberen zoveel mogelijk auto's zo op te kopen.

Heb wel eens een advertentie neergezet dat ik iemand zocht die schapen wilde weidden op het weiland wat ik huurde. Toen belde er iemand die wilde wel schapen neerzetten voor een bepaalde periode, want daarna werden ze geslacht ivm einde van de Ramadan. Ik heb uitgelegd dat ik liever schapen voor een langere periode had en dat ik iemand zocht die schapen hobby-matig schapen hield.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:32

Evelli schreef:
ikdoemaarwat schreef:
ja maar is waarschijnlijk tot 2 jaar ;)

staat niet specefiek op de website hoor :n staat gewoon tot 3

mag ik nog even een link? sorry :o

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:39

Ik ben af en toe ook een van die mensen die niets meer laat horen. Maar vaak omdat ik het zo een amateuristische manier van verkopen is of omdat ik denk, laat maar zitten...
Of als ze zetten, alleen voor een goed thuis en dan vraag je, wat wilt U, dan zeggen ze, wat bied u en hoeveel wilt u bieden?
Kijk, dan denk ik, dus dat goede thuis is niet de prioriteit... geld is toch belangrijker... dus tja, dan heb ik zo iets van... laat maar zitten...

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:58

moonprayer schreef:
ik heb zo een keer een gitaar verkocht, voor 150 euro.
hij stond ook voor 200 op marktplaats, precies hetzelfde merk en type.

ik heb tegen die man gezegd, tja, hij doet het, want er komt geluid uit...maar ik weet werkelijk niets van gitaren, maar alles zit erop.

ik heb helemaal ingepakt in bubbeltjes plastic en opgestuurd.

krijg ik een mail, er is met de elementen geknoeid (ik weet niet beter dan dat elementen vuur water etc. zijn maar, afijn)
hij most zijn geld terug, en dan zou hij de gitaar terug sturen.

ik heb dus gemaild dat ik daar niet mee akkoord ga, naar mijn weten was hij prima in orde, en ik ben eerlijk geweest over het feit dat ik niks weet van gitaren.

nou of ik dan de helft terug wou storten!
want zoveel geld had hij nodig voor de restauratie
en anders haalde hij zijn advocaat erbij.

nou, wat over en weer gemaild. en opeens hoorde ik niks meer van hem. waarschijnlijk wou hij gewoon een gratis gitaar.

Haha sorry, té droog :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:42

Nou moet ik zeggen, dat ik ook mensen ken die super zijn met hun dieren, maar die er advertenties op zetten om te janken. Onduidelijk, slechte foto's etc.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:48

Of vol met spelfouten _O-

pragtig paard, niet voor beginner
moet weg omdat ik er geen tijdt meer voor hebt..
Goedt thuis belangreiker dan geld
Mooiwe gange

En dan zie je een foto waar je het paard met een vergrootglas moet zoeken of een paard waarvan alleen het hoofd en een stukje nek te zien is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:09

Nou, vandaag is het goed gegaan :D De guppen die ik er vanmorgen opzette zijn allemaal opgehaald :D Nou is mijn visglas weer normaal bezet!! :D

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:08

Das mooi Tallie! Mocht je ze de volgende keer niet kwijt raken, mijn vriend heeft 2 aquaria te koop :D (en hij heeft al heel veel reacties gehad van mensen die opeens niks meer van zich laten horen ^))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 00:32

Falbala schreef:
Het meest rare is dat ik n.a.v. een adv. van een rokje een keer een mail kreeg van een vent met de vraag of ik ook gebruikte stringetjes te koop had. :r :D

Als ik daar nu eens geld uit kan slaan :Y) Paar stringetjes uit de wibra, gewoon dragen en poen scheppen toch? :Y)

:')

Ik heb ooit een kattentunnel op kapazaa gezet, had er zelf 17 nieuw voor betaald, en wou er 5 euro voor terwijl er op paar valeriaanvlekjes na niks aan was. Ze moesten hem wel zelf komen ophalen, ging dat ding niet versturen.

Ben werkelijk platgebeld en gemaild, en mensen die maar bleven zeuren om hem te verzenden, voor die prijs heb je haast een nieuwe!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:10

Erg herkenbaar dit topic en ik lig compleet in een deuk hier! Maar onderstaande slaat alles hoor hahahahaha :+

Remy schreef:
Ik heb een advertentie op marktplaats staan voor het afhalen van mijn paardenmest/compost.

Belt er een man die heel netjes aan de telefoon is, met een heel prettige normale stem.
Hij stelt wat vragen over de compost, niks vreemds en langzamerhand neemt het gesprek een hele rare wending; uiteindelijk biedt hij aan om de mest op te komen eten 8)7

Er lopen rare gasten op deze aardbol rond, hoor :')

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:45

Mest éten???
Tja, het zal je hobby maar zijn....

Gedragen stings en panty's heb ik ook wel eens gehad ja hahahaha!
Ach als ze dik betalen....:+

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:33

Yeyo schreef:
Gedragen stings en panty's heb ik ook wel eens gehad ja hahahaha!
Ach als ze dik betalen....:+

Het idee erachter is walgelijk, maarja voor flink wat geld willen we dat wel vergeten he :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:02

poes schreef:
Ben werkelijk platgebeld en gemaild, en mensen die maar bleven zeuren om hem te verzenden, voor die prijs heb je haast een nieuwe!

Nah.. Dat is toch hun probleem :D Als zij de verzendkosten willen betalen. Prima Stuur ik 'm wel op :D

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:49

Ik heb momenteel een 2 jarige te koop staan, hele duidelijk advertentie waar alles goed en overzichtelijk in staat.

Krijg je reacties zoals, is hij gewend aan groot verkeer?? ( JA HOOR IK WOON NAMELIJK OP DE SNELWEG :Z )

En dan weer een reactie een heel verhaal en dan ergens onderaan, ohja als hij 1.70 word is het te groot voor me want ik ben zelf niet zo groot. (STAAT MET KOEIENLETTERS IN ADVERTENTIE DAT HIJ ZEKER UITGROEIT TOT 1.70/1.72M. ;(

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:58

Heb ooit eens een indra gelpad gekocht via MP.
Mn moeder heeft het aangenomen en keek wat er in zat.
Gelpad helemaal kapot, plakte als een gek en er lag los geld in de doos.
Ik had er geloof ik 45 euro voor betaald en 20 mee terug gekregen in de doos.

Mn moeder heeft het bedrijf opgebeld wat vermeld stond op de tape om de doos.
Wat denk je? Dat bedrijf bestond helemaal niet.

Na diverse mails nooit meer wat vernomen van de adverteerder.

En de gelpad ging de prullebak in.. :(

Wat mij opvalt bij MP: Als ik iets koop moet ik altijd de vraagprijs betalen.
Als ik iets verkoop, bieden mensen te belachelijk laag.
Hoe komt dat toch :?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:02

Vind die reactie niet zo raar hoor (is hij gewend aan groot verkeer :P, zou ik ook vragen :j)

Maar ik heb wel enorm gelachen om jullie belevenissen zeg :D

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:04

Marlyy schreef:
Zo heb ik eens gereageerd op iemand die een bijrijder zocht.
Nou ik opgebeld, mocht die pony gratis rijden en gratis mee naar les en alles maar.... dan moest ik die man wel een keer in week heftig komen verwennen. :\

IEEEEEEELLLLLLL dat is echt heel vies! Werd je niet kwaad?

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:13

ik had samen met een vriendin een kerstpakje besteld op ebay voor het kerstgala op school.

ze kwamen net 1 dag te laat aan, en hebben ze dus op MP en speurders enzo gezet.
we wisten niet goed waar we hem moesten zetten, dus hadden we het maar een beetje bij de erotiek gezet(oke mischien onze eigen fout :z ) en gewoon bij kleding.

krijg ik een mail van een jongeman van 25, die het weel heel spannend vond dat ik het aanbood e.d..

dus een beetje heen en weer gemaild, wat tie nou wou bereiken, en dat ik niet van dit soort onzin gediend was.
toen wou hij ook nog eens gaan afspreken op een parkeerplaats...

toen heb ik hem maar even duidelijk gemaakt dat ik nog maar 16 was, en dat dat niet zo'n goed idee was :roll:
hij heeft zn excuses aangeboden en nooit meer iets van gehoord.. haha :Y)