Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:11

Ik ken geen enkele universitaire studente die op nike air max loopt op school.
Daarintegen ken ik wel een heleboel vmbo'ers en mbo' ers die dit dragen.
Dit is een constatering, geen veroordeling overigens

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:21

De enige die hier de rasict is, is de gene die er over oordelen, dus nike`s aan of niet, ligt aan de persoon zelf !

Als het zo erg word dan kon je ook nog zeggen dat de blonde mensen h*ertjes zijn, want er spelen9 van de 10 keer altijd blonde lui in de films.

Respect!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:24

Tja. Dan komt het er wel opneer dat VMBO'ers en MBO'ers minder zijn omdat ze op Air Max lopen. Omdat ze op de universiteit er niet mee lopen :7.

Als mensen Air Max aan hebben worden ze niet aangenomen. Kom op het zijn schoenen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:27

Ik denk meer dat het om het complete plaatje gaat.
Er zijn zat mensen met nikes, lonsdale, kisten enz die ik niet direct aan zou spreken.
Maar meer door de gehele houding en uitstraling dan door het merk.
Ook heb ik genoeg kennissen en vrienden die de kleding en schoenen wel dragen, niet om rascisities(moeilijk woord zo laat op de avond) te zijn, maar puur omdat ze de kleding mooi vinden.

Ik draag zelf in de zomer altijd nike's puur omdat ik daarmee vele malen minder rugklachten heb.
In de winter draag ik altijd kisten. Zelfde verhaal, omdat ik daarmee minder rugklachten heb.
En vanmiddag heb ik een super leuke pet gekocht, Kwam er thuis achter dat er op het labeltje lonsdale staat..

M'n zoontje krijgt 100% zeker zijn eerste nike's zo gauw ze passen. Puur omdat ik die kleine schoentjes helemaal geweldig vind.

Zelfs mijn moeder (53) loopt sinds een jaar op nikes nadat ze voor haar gezondheid moest gaan sporten en mijn schoenen leende. Nu geeft ze het geld er graag voor uit omdat ze heerlijk zitten. Tevens draagt ook zij kisten vanwege haar rug.

Dus kijk verder dan je neus lang is denk ik dan. Het gaat om het innerlijk en niet om de kleding.
Ik vind dat iedereen vrij is om te dragen wat ze mooi vinden.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:36

czarina schreef:
Ik denk meer dat het om het complete plaatje gaat.
Er zijn zat mensen met nikes, lonsdale, kisten enz die ik niet direct aan zou spreken.
Maar meer door de gehele houding en uitstraling dan door het merk.
Ook heb ik genoeg kennissen en vrienden die de kleding en schoenen wel dragen, niet om rascisities(moeilijk woord zo laat op de avond) te zijn, maar puur omdat ze de kleding mooi vinden.

Ik draag zelf in de zomer altijd nike's puur omdat ik daarmee vele malen minder rugklachten heb.
In de winter draag ik altijd kisten. Zelfde verhaal, omdat ik daarmee minder rugklachten heb.
En vanmiddag heb ik een super leuke pet gekocht, Kwam er thuis achter dat er op het labeltje lonsdale staat..

M'n zoontje krijgt 100% zeker zijn eerste nike's zo gauw ze passen. Puur omdat ik die kleine schoentjes helemaal geweldig vind.

Zelfs mijn moeder (53) loopt sinds een jaar op nikes nadat ze voor haar gezondheid moest gaan sporten en mijn schoenen leende. Nu geeft ze het geld er graag voor uit omdat ze heerlijk zitten. Tevens draagt ook zij kisten vanwege haar rug.

Dus kijk verder dan je neus lang is denk ik dan. Het gaat om het innerlijk en niet om de kleding.
Ik vind dat iedereen vrij is om te dragen wat ze mooi vinden.

Ik ben het helemaal met je eens! :)

Ik draag ze ook wel eens, en dan meestal op de dagen dat ik lang moet staan of een hele tijd moet lopen. Ze lopen nou eenmaal lekker. Ik ben er ook nog nooit raar op aangekeken, of op aangesproken.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:03

Ik wil hier toch echt even op reageren..
Ben zelf 16 en toen ik 14 ofzo was heb ik tegen het gabber zijnde aan gezeten (niet haren geschoren en dergelijke hoor).
Ik droeg nikes, liep in een bomberjack en had een MOH vest.
Toch heb ik vrienden die totaal anders waren en ook buitenlandse vrienden (had niet echt gabber vrienden).
Ik ben trouwens normaal opgevoed, en zat gewoon op school en ik haalde geen rare streken uit en ik discrimineerde ook niet.
Ik ben er wel is op aangesproken en legde het dan uit dat ik van die muziek hield en niet om het discrimineren.
En ja, het werd door de meeste mensen wel geaccepteerd en degene die mij niet moesten omdat ik nikes aan had of andere muziek of kledingstijl had dan hun, waren mij niet waard achteraf.
moet wel even erbij zetten dat mn ouders het niet zo leuk vonden, waren bang dat ik in elkaar getrapt zou worden enzo.. me vader vond het wel goed, eigen keuze maar mn moeder heeft het er wel een tijdje mee gezeten.

Nu ben ik totaal niet meer zo hoor, draag gewoon pumps en heb hele andere kleding als vorig jaar (ookal droeg ik vorig jaar ook gewoon pumps en slippers en spijkerbroeke en 'normale' kleding.
Draag ook geen nikes meer, alleen alle oude afgetrapte naar stal.

Ik bedoel hier dus mee te zeggen dat niet iedereen op nikes of met een bomberjack asociaal is en discrimineert (tuurlijk zitten ze er wel tussen, maar je hebt ook kakkers die discrimineren en stiekem wel van hardcore houden ;) ).

Hoop wel dat dat idee eindelijk is uit de wereld gaat....

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:16

ik heb net in grove lijnen het topic door gelezen.

ik draag nike en dr martens,heb tattoos gek op bomberjacks.......
ik ben er uit,ik ben aso. _O- :')

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:22

Ja Mariska 32 denk het ook het is aan je af te lezen :P
Ookal beschrijf je je karakter niet eens..
Tegenwoordig als je niet de kleding draagt die iedereen aan heeft ben je aso.
En dat is zo jammer... :Y) ;(

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:31

Wildgirl schreef:

*schudt hand* Ik studeer en ik draag ze dus wel, omdat ik ze lekker vind lopen. :D Ik ga alleen niet naar 'school'. >;)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:54

Wildgirl schreef:

op de uni in nijmegen wel hoor :D :D

en de erasmus universiteit in rotterdam ook :D

En jaja, dat is allemaal familie van mij, zitten zelfs 2 hoogbegaafde personen bij :)

mn zus(ook uni nijmegen) heeft trouwens momenteel dreads, dr martens, spike armbanden&kettingen, skate-broeken enz en is een beetje 'alto' maar loopt ook weleens op nike air maxjes...
Waar valt zij dan onder :?

Draag ze zelf ook, droeg ze 12 jaar geleden al en nu nogsteeds, óók toen ik op het gymnasium zat en ook nog toen ik later(via athenuem mn havo diploma heb gehaald) naar het MBO ging.

En nu werk ik, en draag ik ze nogsteeds graag :D

Ik draag ook graag trainingsbroeken(jaja mn aussie hangt nog in de kast :') ) want die zitten zo lekker, ow en ik ben nog hoogblond ook dus wrsch ook een ho*ertje want ja blondjes zijn makkelijk toch? of hoe zat het ook alweer haha!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:33

miepmiep91 schreef:
Als het zo erg word dan kon je ook nog zeggen dat de blonde mensen h*ertjes zijn, want er spelen9 van de 10 keer altijd blonde lui in de films.

Respect!

Het verschil is echter dat je je haarkleur niet kiest (maar je kan het wel veranderen als je het niet mooi vindt ;)) je wordt er mee geboren. Je kleding wordt je wel mee geboren en zo kies je er zelf voor wat je uitstraalt. En als ik een eigen bedrijf zou hebben zou ik ook iemand die lonsdale draagt, overdreven in gothickleding loopt, of iemand met slonzig ongewassen haar niet aannemen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:37

SamSter schreef:
BraveSpots schreef:
Hoewel ik het niet zo extreem zou stellen als in de beginpost, vind ik dat er ergens wel iets in zit.

Ik zie ze vooral bij bepaalde types, op een paar uitzonderingen na.
En ja, ik doe aan hokjesdenken, heb ik verder geen probleem mee.

Inderdaad, JIJ heb dr misschien geen problemen mee , Maar de mensen die jij veroordeeld misschien wel,heb je daar wel eens bij stil gestaan :Y)

Op welke manier zouden zij daar dan problemen mee hebben? Ik schreeuw het niet uit op straat, ik kijk ze niet minachtend aan. Behalve als ze mij nachecken op bokt zal er verder niemand hoe ik over hen denk.
Misschien onbewust gedrag wel, als er twee plaatsen vrij zijn op de bus zal ik degene nemen die niet naast zo'n type is. Maar daar heeft diegene nog steeds geen pijn van lijkt me.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:45

Nog even en dan moet iedereen in uniform lopen.
De zelfde auto's rijden. In de zelfde huizen wonen, het zelfde voedsel eten..

Nog even en dan zijn we robots zonder enig gevoel of karakter.. Iedereen "gelijk" noemen we dat..
Wauw wat zal de wereld er dan enorm gekleurd en gezellig worden..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:56

czarina schreef:

Nog even en dan zijn we robots zonder enig gevoel of karakter.. Iedereen "gelijk" noemen we dat..

Ik ben een van de weinigen in dit topic die het wel min of meer eens is met de topictitel; dat zegt echter niet dat ik zou willen dat alle mensen gelijk zijn.
Geen idee waar je dat vandaan haalt.
Daarnaast denk ik ook dat iedere Nike Air drager ook zo zijn of haar redenen heeft om niet op bepaalde mensen af te stappen.
Imo is dit ook heel normaal, je kunt onmogelijk met iedereen bevriend zijn en op dezelfde lijn met iedereen zitten lijkt me, niks mis mee.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:05

Wildgirl schreef:

mijn neef loopt er anders wel op,had vroeger ook nog eens blauw haar.... :P [of roze,groen....]
hij is universitaire student.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:11

mariska32 schreef:
ik heb net in grove lijnen het topic door gelezen.

ik draag nike en dr martens,heb tattoos gek op bomberjacks.......
ik ben er uit,ik ben aso. _O- :')

*Schud je hand* , Welkom bij de club ;(

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:16

Wildgirl schreef:
czarina schreef:

Ik ben een van de weinigen in dit topic die het wel min of meer eens is met de topictitel; dat zegt echter niet dat ik zou willen dat alle mensen gelijk zijn.
Geen idee waar je dat vandaan haalt.
Daarnaast denk ik ook dat iedere Nike Air drager ook zo zijn of haar redenen heeft om niet op bepaalde mensen af te stappen.
Imo is dit ook heel normaal, je kunt onmogelijk met iedereen bevriend zijn en op dezelfde lijn met iedereen zitten lijkt me, niks mis mee.

Ik zeg het in het algemeen. Jij zegt dat je niemand kent op de universiteit met nikes, nou zoals al meerderen hier zeggen en nu ook ik, ik ken wel degelijk mensen op universiteiten die gewoon op nikes lopen.
Uiterlijk heeft in dit geval helemaal niks te maken met de inhoud van de hersenpan..

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:18

Vind dat sommige mensen in Nederland helaas vaak mensen over een kant scheren, maar aan de andere kant kan ik er ook wel begrip voor tonen.

Me vriend heeft 5 paar nike air maxxies, een paar kisten, lonsdale dingen, halfkaal haar etc..
Maar hij rookt niet, gebruikt geen drugs, doet niemand ook maar een vlieg kwaad heeft nog nooit iemand geslagen, drinkt bijna nooit! Voor mij gaat dit toch wel voor zijn uiterlijk..
Helaas worden er toch vaak vooroordelen gemaakt over hem en omdat hij toevallig in zn bomberjackie rondloopt is hij in mekaar gemept waar ik bij sta door een dronken persoon. Ik denk dat die dronken persoon dan toch bergafwaartser is dan me vriend op zijn nikes!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:19

Nou ik ben er nog niet uit in welk hokje ik pas :+
Ook ik draag Nike maar ook vooral blousjes en polo's. (aso/kakker?) Tjah er komt wel weer bij dat ik maar VMBO heb gedaan en daarna MBO Beveiliging, die waarschijnlijk allemaal wel een strafblad hebben en aan de drugs zitten.
Maar goed, ontopic. Wat een onzin dat mensen met Nike's minder zouden zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:25

Wat een vooroordelen zeg..........

Ik heb toen ik 16 was Nike air max gedragen. Mijn vriend droeg ze toen hij jong was en heeft nu nog 1 paar staan. Daarnaast bergen andere schoenen, gympjes en laarzen...........

Mijn zoontje draagt ze ook al jaren, naast andere gympen en schoenen. Nu heeft hij net nieuwe, omdat als hij ze minder draagt de enkel blessure opspeelt van zware voetbaltraining. De FYSIO heeft zelfs aangeraden om ze hem veel te laten dragen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn zoon is een frisse schone jongen die netjes en beelefd is. Ik krijg vaak complimenten, dus is niet alleen mijn eigen beeld van hem. Hij gaat naar HAVO/VWO, dus ook daar zal het niet aan liggen..........

Als je zo gaat kijken naar kleding of schoenen, kan je echt bij alles wel wat verzinnen hoor. Dit zit helemaal tuusen je eigen oren. Heel erg als je er zoveel moeite mee hebt wat een ander draagt en nog erger dat je daar iemand op beoordeelt. Wereld moet echt niet gekker worden!

Het zegt sowieso heel weinig over iemand, want weet je wel hoe mensen werkelijk kunnen zijn die zgn netjes aangekleed erbij lopen?? Kan je daar wel honderden voorbeelden van geven. Al is de buitenkant nog zo netjes, dat zegt NIKS!!!!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:28

Hahaha prachtige opmerking :')

Ik draag air max, trainingsbroeken, ga naar gabberfeesten, maar heb ook ongeveer de hoogst mogelijke opleiding, idem voor m'n vriend. Ja idd, dan gaat het erg mis met je als je die kleding draagt _O-

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:35

hahah wat een discussies... k ga volgend jaar met mn 2e hbo opleiding beginnen (eerste na 1 jaar gestopt omdat ik de school niks vind, niet omdat t me allemaal niet interesseert.. Heb mooi wel mn P gehaald in 1 jaar) maar k ga niet op mn nikes naar school.. simpelweg omdat ik niet op SPORTSCHOENEN naar school ga.. of t nou mn maxxies of mn andere nikes zijn interesseert me niet zoveel..

k heb verder niet het hele topic gelezen, maar dat je gabber bent als je maxxies draagt en dat alle gabbers racist zijn..? _O-

k loop op maxxies.. k loop op hakken.. k loop op birckenstocks.. k loop in jurkjes.. k loop in spijkerbroeken.. k heb mn haar los.. ik heb mn haar in een knot.. mijn vriendinnen doen allemaal hbo opleidingen.. whatever..
ben geen racist oid omdat ik erop loop.. ik vind ze mooi.. ze zitten lekker..

o, en tenslotte. ik heb hier een rasechte turk op het werk en die loopt er ook op.

edit: oooooooooo k vergeet mn navelpiercing!!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:40

oohh en nog even een tip voor de nike air max dragers: zwarte markt..!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:46

Het is toch nog het grootste paradox op aarde, mensen met deze kleding vermijden omdat ze met discriminatie geassocieerd worden. Maar tegenlijk discrimineer je dan zelf.

De mens is toch een vrij raar wezen. :)

Als men kinderen ze willen dragen moeten ze maar, niet mijn smaak maar kortzichtigheid is dat ook niet :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 10:47

d_ruiter schreef:
oohh en nog even een tip voor de nike air max dragers: zwarte markt..!!

Zijn ze daar véél goedkoper? :D