Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:21

vinurr schreef:
Anoniem schreef:
een vriendin van mij woonde vroeger in een spookhuis in Veenendaal; ( geen bekent spookhuis ). Er gebeurde daar d gekste dingen en ik wilde het wel eens meemaken. Ik ben een aantal nachten bij dr blijven slapen,

Zo hadden ze vloer bedekking oop de 2e verdieping en zag je er ineens voetafdrukken in komen zonder dat er iemand liep. Ook hoorde je er mensen de trap op komen terwijl er niemand liep.

S.nachts om 3 uur gebeurde daar altijd de mafste dingen.
Mn vriendin vrtelde dus dat er bepaalde dingen gebeurden, dus wij wakker om 3 uur en het licht uit.
We hielden elkaars hand vast en lagen tegen elkaar aan zodat ekaar niet voor de gek konden hiuden. We hoorde de rietenstoel kraken en verschuiven. Een kwartier later deden we t licht aan en stond de stoel ineens aan de andere kant van de kamer. De volgende nacht hadden we de stoel van de slaapkamer afgehaald om te kijken wat er dn ging gebeuren, een kwartir later na wat gerommel gehoord te hebben het licht weer aa en stonden ineens alle laatjes en deurtjes van de kast open.

Voor je ging slapen en voor je naar boven ging zette we de sbak aan de recterkant van de tafel n sochtend stond ie ineens aan de linker kant.

Ik heb van mn vriendin begrepen dat ze daar ooit een pistool gevonden hebben die in de muur gemetseld was en allerlij oude munten. Er blijkt vroeger wel sowieso iemand om t leven te zij gekomen door moord in dt huis,

Dit is voor zover ik weet verder niet in Veenendaal bekent alleen mensen die daar over de vloer kwamen weten het.

waar is dat als ik vragen mag? Ik woon ook in v'daal.

aan de paralel weg, naast dansschool ruitenbeek

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:27

NatassJa schreef:
Ik ben ook altijd gefascineerd geweest door "spookverhalen".

Wil ook echt nog eens graag naar een "spookkasteel".
Gewoon om het nu eens echt met eigen ogen te zien!
En vooral veel foto's/filmpjes maken!

Meeting organiseren?? :D :D

dan ben ik ook invan de partij :o

Anoniem

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:28

Is al een topic over Keedie. :j

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:45

Ik ga eens een verhaal zoeken op google er van, jamaar het ziet er zo mooi en licht en gewoontjes uit :P

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:46

oh sorry heb nog niet hele topic door gelezen. :roll: zal zometeen even mijn verhaal vertellen :')

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:48

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:53

oke danku O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:55

overigens hoef je niet naar een spookhuiis om te spoken hor snachts op een kerkhof is het net o creepy. Ik heb poos terug eens foto's gemaakt, staan op een andere comp aar zie je ook vanalles op..zal eens kijken morgen of ik ze kan vinden..en die foto's heb ik vanaf het hek gemaakt was te scheiterig om het kerkhof op te gan, dat heb ik vroeger wel eens gedaan met een stel vrienden en toen gebeurde er ook rare dingen

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:56

oeh ja! ben benieuwd cin :P.

en ik kan egt niks vinden over duin en kruidbergerweg 16, die vila ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:01

ik ga ze morgen op mn andere pc opzoeken, lig nu met mn lappie op bed en heb daar geen foto's opstaan hahaha

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:02

nou hier mijn verhaal dan.

Ik kom al 12 jaar op dezelfde camping in Luxemburg (clervaux)
Elke zomer heb ik daar dezelfde vrienden en de camping ligt in een dal tussen 2 heuvels precies in.
Kijk je naar rechts zie je het bos met heuvel
en zie je links hetzelfde.
Maar op de linker heuvel staat een kloster, niet verlaten. :n
Maar als je erlangs loopt of erin bent voelt wel zo kill als ik weet niet wat lekker vaag allemaal. Ook hebben ze een kelder met schilderijen en een plaats waar ze mensen hebben begraven en verhalen van die monikken van toen en nu.
Echt super creepy verhalen wat er bij zaten weet het zo nu niet uit mn hoofd maar goed.
Een stuk verderop is er een heel groot mais veld, en ja als je daar nog verder loopt kom je op een dood lopent pad
Vaak genoeg zijn de vrienden en ik daar heen geweest maar jonge als je daar zit midden op dat pad lijkt wel of je van alle kanten bekeken word echt zo eng. :j
Ook als je terug loopt lijkt het alsof je seireus word achtervolgt en vaak genoeg verdwijnen onze voetstappen in het zand al snel. daar.
Zonder dat het waait voel je tocht langs je heen echt blegh.

Nu zit ik in mijn kamer en na mijn idee spookt het niet echt, naja af en toe hoor ik wel wat geschuif maar dat zullen de boven buren wel zijn.
Wel hoor ik soms een bonk maar ik weet niet wat dat is _O-
En toch heb ik vaak genoeg nu ook dat er of iemand in mn deur opening staat of achter me meeleest en als ik kijk het net snel genoeg het hoekje omgaat ofzo bah :')

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:03

Heb ik ook eens gedaan op een begraafplaats! Was erg interessant! Ook erg leuke foto's uitgekomen. Helaas heb ik die niet meer. Staan op een USB die ik kwijt ben!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:05

Omg! ik hoor nu egt geschuif en alles, me lade kast naast me ging even 2 cm open.. omygod, en ik voel nu wind?!
ik hou me er voor open :'D das zo poedersuiker, ik heb me licht aangedaan, alles stil he.. geen geluidje geen krimpent papiertje
dat geluid maakt (was net wel).. egt weird, zit denk ik allemaal in me hoofd maartoch he!.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:05

Haha ik had pas geleden ook iets grappigs..

Ik hoorde 's nachts rond een uur of 1 altijd gebonk op mn muur! Ik slaap op zolder. Dus ik eens tegen mn moeder gezegd. Stel dat het oma is!! ( You never know!!)
Komt mn broertje er tussendoor: "Hey Natas, dat ben ik doos! Maar jij klopt nooit terug!!".

Moest wel lachen, maar toch weer beetje jammer!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:07

hahahahahahaaaa geniaaaal :') hhaaha!. *komt even niet meer bij*
dat is egt te droog :Y)

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:07

Oja en op mn oude stal spookte het ook zo erg, elke keer als ik alleen was ging ineens de radio aan enzovoort. En je moest stro op een zolder halen nou ik scheet echt in mn broek als ik dat moest doen he _O-

En nu op stal waar ik sta waren een meisje Desperdo_ op bokt en ik alleen op stal en boven de ;kantine' is ook een soort van stro zolder, en daar waren allemaal voetstappen te horen echt eng :=

ik hoor nu ook de hele tijd geschuif al en gebonk
bah ik ben echt bang dat als ik over ze denk of praat ze het juist gaan doen

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:11

Hhaa, ja das egt creepy, maar als iemand met mij is ben ik nooit bang, maakt niet uit of die gene 34 kleuren in de broek scheit, ben ik tenminste niet alleen :Y)
niet dat ik er dan meteen op afloop, maar ben gewoon niet bang :P

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:12

Dat zit echt tussen jullie oren ;)

Nu je erover "denkt" hoor je JUIST alles, omdat je er op let. (Onbewust of bewust)

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:15

en nu hoor ik het niet meer denk dat de buren zich bedacht hadden ook maar te gaan slapen :roll:

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:15

niet tussen mijn oren hoor? ik weet dat als ik het denk dat ik het juist meer ga opletten en alle kleine dingetjes voor meer aanhoor
maar ik weet ook dat ik nu niet alleen ben hoor :P

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:18

_Miistral_ schreef:
en ik kan egt niks vinden over duin en kruidbergerweg 16, die vila ;)

Ik kan alleen dit vinden:
Béb’-Bambi-nó, Romantica of Spookhuis?
Na Westerveld zien we tussen het lover de villa met de Italiaanse naam “Bébé-Bambi-nó. In 1966 werd de naam “Romantica”, omdat er een pension in werd gevestigd. De naam van het pand in de volksmond is “Het Spookhuis”.
Er gaat een verhaal dat de Amsterdamse bankier J.H. van Eeghen zich op Westerveld zou laten begraven. Zijn stoffelijk overschot zou op onverklaarbare wijze zijn verdwenen toen het in het huis lag opgebaard. Nadien zou zijn geest er rond wanen. Opvolgende eigenaren meenden ’s nachts de oude heer des huizes nog te horen door de gangen. Dit verhaal kan evenwel naar het rijk der fabelen worden verwezen. Want toen mw. A.M. de Mëe in 1919 het pand betrok was zij reeds 7 jaar gescheiden van haar man Van Eeghen.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:21

ooh okee!, hi dankjewel *D

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:28

Dit vond ik ook nog op internet:

in het verleden is dit huis vaak van eigenaar geruild
de laatste eigenaar heeft het huis weer helemaal in oude staat terug gebracht
Dit huis was in WOII een gevreest huis. Als je binnen kwam zou je er nooit meer uit komen
dit huis is in handen geweest van de duitsers en hadden daar een hoofdkantoor van gemaakt

En deze:
Dan ken ik ook nog wel een vaag verhaal. Misschien kennen jullie de begraafplaats in Driehuis (Westerveld heet de begraafplaats)? Het is dezelfde begraafplaats als waar Pim Fortuyn tijdelijk begraven is. Nou als je dus voor de begraafplaats staat, staat links een heel groot huis. Dat word ook wel eens Villa Romantica genoemt. Het schijnt dat het daar ook spookt. Het huis is denk ik 2 verdiepingen hoog en is bijna niet zichtbaar vanaf de openbare weg. Het staat achter een hele hoge heg en er zit een hek helemaal aan bij het begin van de oprij laan. Daar zit een bocht in dus vanaf het hek kan je het huis helaas ook niet zien. De verhalen gaan dat het huis er staat vanaf het begin dat de begraafplaats er is. De begraafplaats is op 23 juli 1888 geopend. Een vriendin van mij haar ouders wilden het huis een jaartje of 15 geleden kopen. Zij hebben het huis van binnen bezichtigt. Het schijnt dat het een heel mooi onderhouden huis was met ruime kamers en een mooie grote kelder. Maar die kelder was dus ook een probleem. Een deel van de kelder loopt namelijk onder het oude stuk van de begraafplaats door. En zit ook een deur in de kelder om rechtstreeks naar buiten te kunnen. Maar die kon je niet afsluiten. Er zat wel een slot op en die kon je ook dichtdoen maar als je dan de volgende ochtend in de kelder kwam was de deur weer van het slot. Dit is ook de reden geweest dat de ouders van mijn vriendin het niet hebben gekocht. Hun maakte het niet uit dat die deur open ging, maar meer dat de deur niet afgesloten kon worden. Denk aan inbrekers die ook rustig je huis in en uit kunnen lopen. Er gaan ook heel wat andere verhalen over het huis de ronde, zoals vreemde stemmen. Rare geluiden, en vreemde gebeurtenissen. De verhalen ken ik niet helemaal precies. Maar vond de kelder deur als vreemd genoeg, en al helemaal om je voorstellen dat er mensen boven je hoofd begraven liggen als je in de kelder loopt.
men zegt dat het onwijs spookt in het huis dit door de velen moorden die gepleegt zijn in de oorlog

Wat er van waar is? Geen idee. Slaap lekker allemaal :D

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:29

Maar die orbs zie je toch meestal maar 1 of 2 op één foto?
Ik ging een keer een foto van mijn pony maken, en toen werd mijn foto verpest, omdat het over de hele foto zat, hoeveel het er waren 30 tot 50 ofzo, gewoon helemaal onder, zijn dat geesten? Zoveel?!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:33

Ja dat kan!, overal zijn geesten, dus dat is goed mogelijk hoor ;).

muhah als nu het licht uitvalt ga ik egt krijsen en gillen en janken *D
dat weet ik nu all :')