Niet zo snuggere kassameisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_Leroy

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:44

ja okee. dat doe ik ook weleens! en klanten in de rij vinden dat vaak ook veel fijner, dat gaat net even wat sneller.

Hahah! er schiet me ineens iets te binnen!
laatst was er een man in een rolstoel en die was echt heel erg oud.
Hij had een leuk gevoel voor humor en we raakten aan de praat tijdens het afrekenen. Ik scande een fles wijn en hij gaf me zijn paspoort. zegt ie " ja maar, ik ben nog geen twintig hoor!".
ik lachen en keek voor de vorm en grap even in zijn paspoort.
geboorte jaar: 1915.
de man was 94, maar ik zou hem die leeftijd echt niet geschat hebben. "ja, ik ga gewoon door tot 2015!"
TOP! was mijn laatste klant die dag, en dan ga je toch met een glimlach naar huis :)

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:51

Stond laatst met mn vriend bij de aldi in de rij. staat er voor ons een vrouw die iets vergeten is. maar die laat haar karretje staan en gaat vervolgens de winkel weer in.. :( . wij mochten doorlopen van de kassadame(ouder iemand), en toen wij aan het uitpakken waren bij de kassa kwam die vrouw terug. helemaal boos. kreeg ze op de kop van de kassadame. :D . en met recht. let ff op wat je haalt en als je iets vergeten bent, haal dat direct op en niet bij de kassa...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:08

Ik maak ook zo vaak mee dat mensen niks zeggen wanneer ze even wat gaan halen. Komen ze met de halve winkel weer bij de kassa...

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:10

jaaaah! of met zn 2en boodschappen doen en dan de ander er op uit sturen en jij blijft bij de kassa staan. dan kijkt iedereen boos naar degene die nog komt aanrennen (soms zelfs gewoon lopen overigens :P) en krijgt persoon 1 lekker nergens de schuld van terwijl die net zo schuldig is :P
vind ik altijd zo flauw!

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:12

Ik zie dit topic nu pas!

Mijn vader heeft een eigen huishoud winkel en heeft sinds kort een nieuwe zaterdaghulp.. Pfoe die is ook niet zo slim hoor!
Komt er een klant naar haar toe en vraagt of ergens batterijen in horen en wat zegt zij: Ik weet het niet en loopt zo weg...
Ik stond met open ogen te kijken en ben die mevrouw maar gaan helpen.
Heb haar er later even op aangesproken, vond dit zo raar! Ze moet nog veel leren, maar dat komt wel! Ze is niet de slimste, geld teruggeven gaat haar ook niet echt goed af, maar meestal staat er nog iemand aan de kassa die er wat van zegt gelukkig!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:19

Ik werk op zaterdag in de aveve (boerenbond) en studeer gewoon aan de universiteit, ik vind het juist vreselijk dat veel mensen er al meteen vanuit gaan dat je dom bent omdat je achter de kassa staat...

Eén keer heeft een klant letterlijk gezegd "jij hebt ook geen diploma zeker?" En er worden je nog wel meer groffe dingen naar het hoofd geslingerd (oa: "leer rekenen") terwijl er met mijn wiskunde toch niks mis is :P

Kan best geloven dat er niet zo slimme kassameisjes zijn, maar best niet iedereen over één kam scheren, veel staan daar ook maar enkel in het weekend en studeren daarnaast nog, en over domme opmerkingen van klanten zal ik maar niet beginnen ;)

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:11

In onze AH werken veel HBO studenten. Staat er in de gang een flip-over met 'aanwijzingen' van onze bedrijfsleider. Met een flink aantal taalfouten, die uiteraard, door mijn collega's met een rood pennetje verbeterd zijn. Hoe erg kun je als manager op je b^% gaan. ohja... laatste zin: we zijn tenslotte geen Aldi!