Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:34

Flying_Angel schreef:
Haha ik heb ook een keer een blunderende opmerking gemaakt toen ik bij de McDrive aan het werk was. Ik moest dus de bestelling opnemen. Komt er een auto aan: Ik druk op het knopje en ik zeg: Met Rikst. * stilte *

*proest* ik had je heel hard uitgelachen denk ik hahahaha :+

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:35

Misschien was ze bang dat hij dr moeder wilde opeten :))

Sani

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:41

Bij Media Markt krijg je nu bij besteding vanaf 100 euro een bon voor een tweede kaartje gratis bij Movie Park.
Stond er een vader met de gehandicapte dochter aan de kassa en dat meisje dat stond helemaal te springen vanwege Movie Park. Alleen hadden ze geen bedrag boven de 100 euro.
Toen het meisje niet oplette schoof ik haar vader zo'n bon toe met een knipoog zo van 'sst, niet vertellen, is een verrassing.'
Kwam dat meisje later helemaal vrolijk teruggerend naar mijn kassa om dankjewel te zeggen.
Dat soort klanten maakt mij echt vrolijk.
Zat daarna ook echt met een big smile achter de kassa. :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:48

Thaliaatjuh schreef:
valt ook niks aan te snappen...

diegene in de drive wou de bestelling opnemen... en die kennis van mij zegt " je moeder" (is stopwoord voor sommige mensen) :=

maja vonden ze dus niet grappig... is het ook niet haha :+

Nee niet echt niet :\

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:55

Sani schreef:
Bij Media Markt krijg je nu bij besteding vanaf 100 euro een bon voor een tweede kaartje gratis bij Movie Park.
Stond er een vader met de gehandicapte dochter aan de kassa en dat meisje dat stond helemaal te springen vanwege Movie Park. Alleen hadden ze geen bedrag boven de 100 euro.
Toen het meisje niet oplette schoof ik haar vader zo'n bon toe met een knipoog zo van 'sst, niet vertellen, is een verrassing.'
Kwam dat meisje later helemaal vrolijk teruggerend naar mijn kassa om dankjewel te zeggen.
Dat soort klanten maakt mij echt vrolijk.
Zat daarna ook echt met een big smile achter de kassa. :)

wat attent van je :)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:57

Eeuwigzonde schreef:
Mevrouw komt aan de kassa, ik scan 3 zakken voordeel patat, 5 pakken frikadellen en een pot mayo, ik vraag ''zoo, feestje vanavond? :D '' Begint die vrouw héél hard te huilen :oo Ik vraag mevrouw, wat is er aan de hand?? Zij: ''Ja, mijn man is vanmiddag overleden... ;( ''

Met het schaamrood op mn kaken maar snel wisselgeld gegeven...

Auw, pijnlijk :(:) En dan probeer je alleen maar vriendelijk en spontaan te zijn tegen de klanten.. :=
Pakt helaas ook anders uit dus!

Flying_Angel schreef:
Haha ik heb ook een keer een blunderende opmerking gemaakt toen ik bij de McDrive aan het werk was. Ik moest dus de bestelling opnemen. Komt er een auto aan: Ik druk op het knopje en ik zeg: Met Rikst. * stilte *

Rikst _O- _O-

Sani; Da's echt lief van je :) En ik snap wel dat je vrolijk wordt van zulke mensen, zeker als dat meisje je nog komt bedanken +:)+

Ik heb eigenlijk nog nooit echt rare opmerkingen gehad van klanten. Werk ik een kleine natuurvoedingswinkel en ken zowat iedereen bij naam, er wordt ook flink wat af gekletst dus :j Maar rare opmerkingen, nee, dat niet ;)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:02

ook over die 2e kaartje gratis kaartjes.
Sommige mensen vragen onmiddelijk om een 2e, andere mensen zie ik met meer als drie personen staan, dan schuif ik ze automatisch nog eentje toe.
Maar mensen die zo'n beetje de hand uitsteken of zeuren voor nog zo'n kaartje, die krijgen er echt niet nog een van mij.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:08

Thaliaatjuh schreef:
Flying_Angel schreef:

*proest* ik had je heel hard uitgelachen denk ik hahahaha :+

Haha ja die man die in de auto zat reageerde ook zo mooi: Hallo, met Peter! :=
Toen hadden we het beide niet meer :=

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:12

Citaat:

haha, heb je geluk dat het niet zo'n jaggie was :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:19

Bergje schreef:
Ik werk bij een verkoopafdeling. Klant uit het noorden des lands aan de lijn, die zegt "oh, het is ook wel aan je accent te horen dat jullie in Brabant zitten, jaja, echt goed te horen". Dus ik "ehm, mijnheer, ik woon hier ondertussen wel alweer een paar jaar, maar ben toch een rasechte Limburger".
Je hoort aan mij iets van een accent, maar niks rampzaligs. Ik vond het wel een prachtige opmerking, we hebben er erg om gelachen.

Ehm ja, kan me voorstellen dat jullie er vreselijk om lachen maar denk je nu echt dat iemand uit het noorden het verschil kan horen tussen een brabander en een limburger? Ik in elk geval niet, het enige wat ik hoor is dat je uit het zuiden komt ;)

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:19

Sani, heel erg attent van je! :)

Snap dat je met een glimlach achter je kassa zit als ze je nog even komt bedanken! :+:

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:21

Flying_Angel schreef:
Toen hadden we het beide niet meer :=

_O-

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:21

x_Rebecca schreef:
Misschien was ze bang dat hij dr moeder wilde opeten :))

pfff ja weet ik veel ze waren gewoon melig hahah :+ sloeg nergens op maar moet je daar zo'n drama van maken :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:33

Misschien vatte ze het wel schunnig op? (alsin; geef me je moeder maar mee }> ) Misschien werkte ze er nog maar net? Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen zulke grapjes, doe je niks aan ;)

Eeuwigzonde schreef:
Mevrouw komt aan de kassa, ik scan 3 zakken voordeel patat, 5 pakken frikadellen en een pot mayo, ik vraag ''zoo, feestje vanavond? :D '' Begint die vrouw héél hard te huilen :oo Ik vraag mevrouw, wat is er aan de hand?? Zij: ''Ja, mijn man is vanmiddag overleden... ;( ''

Dat is wel erg zeg maar ja, kun jij ook niet weten. Heb je d'r wel even getroost? Ik zou doodsbenauwd zijn dat ze buiten onder een auto loopt omdat ze helemaal de weg kwijt is...
Edit; hoe reageerden klanten er omheen eigelijk?

Die van Sani is wel attent, scheelde het nog veel tot de 100,-?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 09-06-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:37

het scheelde volgens mij wel redelijk veel.
Maar dan nog, het meisje kwam later ook zo blij terug, dat ik ook een goed gevoel erbij kreeg :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:39

Ja kan me voorstellen dat het je plezier doet. En ik neem aan dat dat niet gecontroleerd wordt toch? Ik bedoel; je baas zal er vast niet moeilijk over doen toch?

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:43

Sani schreef:
het scheelde volgens mij wel redelijk veel.
Maar dan nog, het meisje kwam later ook zo blij terug, dat ik ook een goed gevoel erbij kreeg :)

Voelt goed hé? Iemand ergens blij mee maken, heerlijk is dat! :)
Zeker bij dat soort mensen, die ook nog helemaal blij komen bedanken! :+: :)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:44

Brainless schreef:
Heb er nog wel meer:

Mevrouw heeft 2 grote glazen vazen gekocht.
Ik heb nog helpen met inpakken, zodat ze niet zouden beschadigen.

Uurtje later staat de klant (met dochtertje) er weer. In haar hand een plastic zak met glasscherven.
Klant: Ik heb een klacht en wil nieuwe vazen.
Ik: Ok, wat is er mee dan?
Klant: De vazen zijn niet goed. Thuis doe ik er water in, knapt er zo maar 1 kapot.
Dochtertje: Nee hoor mama, je hebt ze zelf bij de auto kapot laten vallen.
Klant:Kijkt boos naar dochter en loopt boos/beschaamd de winkel uit.

Kinderen zijn ook fantastisch. +:)+

Hahahah het is net of ik dat kind ben :+ Ik deed dat ook altijd, en dan zei ik tegen mama:"Jij mag niet liegen, want dat mag ik ook niet, toch?" :')

Duhelo schreef:
ik werk in een dierenspeciaalzaak ...

mannelijke klant: euh, meneer?
ik (toch wel rdelijk vrouwelijk denk ik :D) Ja mevrouw? (terwijl ik me omdraai)
Klant: stamelt iets met rode kop en loopt weg.

*Ligt van dr stoel van 't lachen :') *

Ikzelf werk bij mijn ouders in de cafetaria als afwasser, cassiére en bedienster, stond ik achter de kassa, had er iemand besteld, ik vraag "Dat was het?" Zegt ze "Ja" Zeg ik "Dan wordt het ** euro ** asjeblieft" Geeft zij het geld, precies gepast. Zeg ik: Dankjewel, houdoe (is doei in 't brabants :') )! :wave: VROUWTJE MOEST DR ETEN NOG KRIJGEN HAHA, ze keek me zó gek aan _O- Had 't even niet in de gaten :o

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:46

anneliesdj schreef:
Ja kan me voorstellen dat het je plezier doet. En ik neem aan dat dat niet gecontroleerd wordt toch? Ik bedoel; je baas zal er vast niet moeilijk over doen toch?

mijn baas gelukkig niet. En al had ie t wel gedaan, er zijn zat mensen die bedragen over de 100 hebben en die kaartjes niet hoeven :')

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:52

Ik werk in een snackbar/cafetaria, vraagt zo'n vrouwtje. Ja, heb je ook zo'n ding van vlees :')

Of zeggen ze, er is een klein jongentje aan de telefoon :/
Nee mevrouw, ik ben niet klein :D

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:53

Stravero schreef:
Brainless schreef:
Heb er nog wel meer:

Mevrouw heeft 2 grote glazen vazen gekocht.
Ik heb nog helpen met inpakken, zodat ze niet zouden beschadigen.

Uurtje later staat de klant (met dochtertje) er weer. In haar hand een plastic zak met glasscherven.
Klant: Ik heb een klacht en wil nieuwe vazen.
Ik: Ok, wat is er mee dan?
Klant: De vazen zijn niet goed. Thuis doe ik er water in, knapt er zo maar 1 kapot.
Dochtertje: Nee hoor mama, je hebt ze zelf bij de auto kapot laten vallen.
Klant:Kijkt boos naar dochter en loopt boos/beschaamd de winkel uit.

Kinderen zijn ook fantastisch. +:)+

Hahahah het is net of ik dat kind ben :+ Ik deed dat ook altijd, en dan zei ik tegen mama:"Jij mag niet liegen, want dat mag ik ook niet, toch?" :')

Duhelo schreef:
ik werk in een dierenspeciaalzaak ...

mannelijke klant: euh, meneer?
ik (toch wel rdelijk vrouwelijk denk ik :D) Ja mevrouw? (terwijl ik me omdraai)
Klant: stamelt iets met rode kop en loopt weg.

*Ligt van dr stoel van 't lachen :') *

Ikzelf werk bij mijn ouders in de cafetaria als afwasser, cassiére en bedienster, stond ik achter de kassa, had er iemand besteld, ik vraag "Dat was het?" Zegt ze "Ja" Zeg ik "Dan wordt het ** euro ** asjeblieft" Geeft zij het geld, precies gepast. Zeg ik: Dankjewel, houdoe (is doei in 't brabants :') )! :wave: VROUWTJE MOEST DR ETEN NOG KRIJGEN HAHA, ze keek me zó gek aan _O- Had 't even niet in de gaten :o

Haha, mijn ouders hebben ook een snackbar, en ik had dat laatst ook :')

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:54

"Jij hebt echt een stem voor een babbelbox" }:0

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:57

Stravero schreef:

Tja, ik heb ook wel eens van die stomme versprekingen. Eet smakelijk zeggen als ik het geld terug geef en ze nog geen eten gezien hebben. Mijn collega noemt mijn baas wel een mama. Per ongeluk. Ook heeft ze wel een welterusten gezegt als ze een zak friet afgeeft.. :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:00

Eeuwigzonde schreef:
Meneer zet een fles wijn op de rand van de band, die dus automatisch opschuift, waardoor de fles wijn op de grond klettert. Roept die meneer beledigd naar mij: ''DOMME GANS! Kun je dan ook helemaal NIETS?'' Ik, beteuterd en verbaasd ''eeh, sorry?.. :oo Waarop de countermedewerker aan komt lopen en vraagt watskebeurt, zegt die vent: ''Huur de volgende keer een professional in in plaats van zo'n 12 jarig doosje, die kan toch niets. Je bent vast ook al van school geschopt, of niet soms?''
..... :\ bedankt joh...

Standaard opmerking: ''Kun je de band even doorspoelen?'' :+

Oeeeehhh := Pijnlijk :=
En zielig voor de vrouw :(:)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:03

wij werken ook met facturen.
Mensen komen met de producten en gaan staan wachten tot jij klaar bent.
Vervolgens heb je alles gescand en dan zeggen ze"OO maar ik had deze ook nog"

En dan kan ik ze wel slaan soms. := Die bonnen moeten we altijd uitslaan.
Of dat ze een product erbij hebben en eerst die geven, daarna ander product met bon en dan blijkt dat beide producten op de bon staan. :\