Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:02

demiyolu schreef:
Er is toch geen standaard die bepaalt hoe lang het mag duren voordat het een plekje heeft of niet meer op de voorgrond aanwezig is?

Kies zelf maar hoe lang je de ellende wil laten duren hoor. Ík vind het triest als je dat niet héél rap op de plek zet waar het hoort: in het verleden, in het bakje ervaringen. Doe er wat mee opdat je nu en toekomst niet nog een keer een hel voor je worden en ga vandaag verder met genieten.

Alle tijd echter die geen kwalitijd is, is verloren tijd. Komt nooit meer terug. Kan best zijn dat de vrouw in NL gemiddelsd in zeventig jaar leeft maar of jíj zeventig jaar leeft is onzeker.
Het is heel wel mogelijk dat je de totale rest van je leven verloren laat gaan....

Je bepaalt dat helemaal zelf. Het is joúw kwalitijd (helaas ook die van jouw man en eventuele kinderen).
Mensen maken fouten. Ook grote fouten. Doe er wat mee en ga verder met genieten. Over links of over rechts.

hc

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:05

Kwa willen ben ik het wel eens met HC.

Je ziet soms vrouwen zo krampachtig vasthouden aan een relatie, terwijl de man zo zijn bedenkingen heeft (soms onbewust).
Uiteindelijk gaat ie dan vreemd, of net niet, of een beetje, en dan vind ik dat eigenlijk niet zo raar (wel nog steeds schandalig hoor, zou niet mogen gebeuren!).

Net zoals ik het raar vind dat je er na 5 jaar prins en prinssesje te spelen (met samenwonen enal) erachter komt dat je vriend je eigenlijk als huishoudster en prutsmuts heeft gehouden al die jaren?
Daar kan ik echt niet bij, dat merk je toch, voel je, zie je? Waarmee ik niet wil zeggen dat het jouw schuld is dat ie dat doet hoor, maar echt huh? Hoe kun je nu zo je ogen sluiten voor de realiteit?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:06

Citaat:
Kies zelf maar hoe lang je de ellende wil laten duren hoor. Ík vind het triest als je dat niet héél rap op de plek zet waar het hoort: in het verleden, in het bakje ervaringen. Doe er wat mee opdat je nu en toekomst niet nog een keer een hel voor je worden en ga vandaag verder met genieten.

Alle tijd echter die geen kwalitijd is, is verloren tijd. Komt nooit meer terug. Kan best zijn dat de vrouw in NL gemiddelsd in zeventig jaar leeft maar of jíj zeventig jaar leeft is onzeker.
Het is heel wel mogelijk dat je de totale rest van je leven verloren laat gaan....

Je bepaalt dat helemaal zelf. Het is joúw kwalitijd (helaas ook die van jouw man en eventuele kinderen).
Mensen maken fouten. Ook grote fouten. Doe er wat mee en ga verder met genieten. Over links of over rechts.

hc

Theoretisch gezien leuk, theoretisch mee eens. Maar - hoe doe je dat praktisch?

Edit: het is voor mij overigens allang niet meer aan de orde. In het verleden ben ik bedrogen, flink bedrogen, maar de rest van die relatie was ook echt slecht. Helaas was ik jong, onzeker en naief en had ik veel eerder moeten vertrekken - maar dat heb ik niet gedaan. Als ik toen had geweten wat ik nu weet, was het anders gelopen. Maar goed, die tijd is geweest en daar zit ik nu niet meer mee. Ik denk echter als mijn huidige partner me dit zou flikken, dat ik daar aardig kapot van zou zijn. Daar is echter voorlopig totaal geen sprake van, omdat hij er net zo over denkt als ik.

Edit2: quote toegevoegd

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:15

DarkShines schreef:
Zeg je dan gewoon, en nu ben ik er klaar mee, ik ga weer verder met mijn leven?

Ja.
Zijn er verstorende factoren, dan verander je die.
Zo simpel is het.

Ik mis mijn verongelukte lief nog steeds elke dag. Dat maakt mij echter niet verdrietig en helemáál niet ´zielig´. Het maakt dat ik mijn geluk in mijn nieuwe leven en huidige totaal andere lief extra waardeer.
De stap van verlies naar nieuwe start was héél zwaar, maar dat kan je echt alleen maar doen door jezelf een schop onder je hol te geven en er voor te gáán. Zwelgen in verdriet en zelfmedelijden is verlies van kwalitijd.
Wat de oorzaak en omstandigheden ook zijn, JIJ bepaalt hoe je verder gaat.

Als mijn lief alleen in NL is en daar vrienden en exen langs gaat hoop ik dat ze het fijn heeft. Dat is haar kwalitijd en die mag ze niet vermorsen.
Hoé ze dat fijn invult is haar keuze. Ik heb geen zin om me negatief druk te maken over wat buiten mijn invloedssfeer ligt. Dat is míjn tijd en daar wil ík van genieten.
´Was het leuk´?´"JAAAA!!!" en dan is het aan haar om te vertellen hoe of wat. Ik heb hoe dan ook geen enkele reden voor jalouzie of zo. Ze heeft weer voor mij gekózen :D dus *\o/*

hc

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:42

Huertecilla schreef:
FlairS schreef:
5 jaar geleden ging mijn man voor het eerst in ons 25 jarig samenzijn een week weg met zijn vereniging
....
Ik heb er namelijk wel in berust maar ben het niet vergeten en zal ,ondanks dat ik er diep in mijn hart van overtuigd ben dat mijn man dezelfde frats niet meer uit zal halen,er niet tegen kunnen dat de mogelijkheid nogmaals geboden wordt door een dame die het niet zo nauw neemt.

Dat vind ik een in-triest verhaal.
Je hebt 3 jaar kostbaar leven zelf verknoeid en gaat er nóg onder gebrukt.
Poep gebeurt en je kan het jouw man terecht aanrekenen dat hij deze stomme keuze gemaakt heeft.
Dat het jouw leven zó negatief beïnvloed echter, dat bepaal je he-le-maal ZELF. Dat doet hij niet.
Je hebt maar één leven, je weet niet hoeveel en kwalitijd (bewuste woordkeuze) is jouw grootste bezit.
Óf je geniet voluit van je leven met hem óf maakt een herstart voor genieten.
Het leven is te waardevol om te verzieken.

Gá ervoor!!

hc

Gelukkig voel en ben ik niet in-triest en heb ik er zelf voor gekozen om bij mijn man te blijven.
Denk niet dat ik er gelukkiger door geworden zou zijn als ik een andere beslissing genomen zou hebben.Ik denk dat ik de jaren nodig heb (gehad) om het te verwerken en wat is daar mis mee?
Mijn man hoort bij de meest eerlijke mensen van deze aardbol en heeft een grote fout gemaakt,die hij overigens wel binnen 4 dagen opbiechtte omdat hij er letterlijk en figuurlijk doodziek van was.
Ik had natuurlijk voor de weg van de, toen, minste weerstand kunnen kiezen maar heb dat niet gedaan en gelukkig is het niet zo dat het mijn leven op dit moment nog bepaalt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:41

FlairS schreef:
gelukkig is het niet zo dat het mijn leven op dit moment nog bepaalt.

´De eerste 2 jaar waren een hel.Het derde jaar kon ik het een plek geven en nu heb ik er in berust.
De consequenties welke aan het vreemdgaan zitten zijn dat hij zijn lidmaatschap op heeft moeten zeggen en dat hij nooit of te nimmer meer ook nog maar 1 uitstapje zal hebben waar overnachten aan verbonden zit.
Ik heb er namelijk wel in berust maar ben het niet vergeten en zal ,ondanks dat ik er diep in mijn hart van overtuigd ben dat mijn man dezelfde frats niet meer uit zal halen, er niet tegen kunnen dat de mogelijkheid nogmaals geboden wordt door een dame die het niet zo nauw neemt.´

Ík vind dat én veel verloren kwalitijd én een voor mij in mijn leven niet acceptabele situatie van wantrouwen, geen kwalitijd van leven.

Mensen maken fouten.
Jouw man maakte een blunder en jij in mijn ogen een nog grotere door zoveel kwalitijd in te leveren.
De kern is niet het wel/niet samen verder gaan, maar het niet met kwalitijd verder gaan.
Ik zou als partner zijnde dit trouwens ook niet accepteren. Je maakt een fout, leer ervan en ga met méér kwalitijd verder. Met wantrouwen is daar geen basis voor.

Dit is een ´goed´ voorbeeld van waarom ik reageerde op dit klaag&vingerwijs-topic. Kommer en kwel, schuldcomplexen en verziekte relaties door iets wat wij mensen als bónuskwaliteit in onze evolutie hebben gekregen.
Het leven is onzeker kort. Geniet van kwalitijd en wij mensen hebben een bonus sexpretpakket. Gá ervoor!

hc

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:51

FlairS schreef:
Gelukkig voel en ben ik niet in-triest en heb ik er zelf voor gekozen om bij mijn man te blijven.
Denk niet dat ik er gelukkiger door geworden zou zijn als ik een andere beslissing genomen zou hebben.Ik denk dat ik de jaren nodig heb (gehad) om het te verwerken en wat is daar mis mee?
Mijn man hoort bij de meest eerlijke mensen van deze aardbol en heeft een grote fout gemaakt,die hij overigens wel binnen 4 dagen opbiechtte omdat hij er letterlijk en figuurlijk doodziek van was.
Ik had natuurlijk voor de weg van de, toen, minste weerstand kunnen kiezen maar heb dat niet gedaan en gelukkig is het niet zo dat het mijn leven op dit moment nog bepaalt.

Ik vind het echt knap dat jij je man nog een tweede kans hebt gegeven. Bij mij was dat niet gebeurd, ik zou simpelweg niet met het feit kunnen leven dat hij, ook al was hij doodziek er van er na, met een ander het bed in is gedoken, vooral na 25 jaar. Ik vind jou absoluut niet intriest, maar bewonderingswaardig. Ik zou zo iets nooit kunnen. Over en uit zou het dan zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:07

xx_Horsiex schreef:
Ik vind jou absoluut niet intriest, ...

Dat schreef ik ook niet :)* :)*

Wel dat ik het verlies van drie jaar kwalitijd en vertrouwensverlies voor de rest van je relatieduur triest vind.

´dat hij nooit of te nimmer meer ook nog maar 1 uitstapje zal hebben waar overnachten aan verbonden zit.´
Pffff..... dat vind ík triest verlies aan kwalitijd. Kan je vind ík ook je partner niet aandoen. Ik zou daar als partner na het maken van een fout ook geen genoegen mee nemen. Niet verder willen met een partner die me niet vertrouwt. Vertrouwen is de basis. Geen basis, geen kwaliteit.

hc

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:07

@ Valine: meid, ik begrijp zooooo goed wat je bedoelt, het is bij mij niet exact hetzelfde maar zo heeft mijn ex mij in grote lijnen ook behandeld. Nog erger vind ik het dat mijn ogen pas echt open gingen toen hij mij eenmaal bedrogen had. Liefde máákt ook echt blind! Ook ik vind het niet erg als ik te horen krijg dat hij dood is. En ik vind het heel erg dat ik dat zo voel want dat zit niet in mijn aard. Ik ben juist een heel zachtaardig persoon en hou niet van haat en nijd en oog om oog en dat soort dingen maar voor mijn ex maak ik een uitzondering.

Imago01

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:08

@HC: je hebt een serieus leuke peptalk, echt waar, heel goed. Ik snap heel goed jouw uitspraken want die doe ik zelf ook. Maar, bepaalde dingen hebben wel wat tijd nodig om te kunnen “rouwen”. Gevoelens kun je niet zomaar met een knop om zetten. In de verse periode nadat ik brak met mijn ex zei bv. iemand tegen me: je moet gewoon niet meer van hem houden! Ja hallo! Alsof ik zomaar die knop om kan zetten. Daar moet aan gewerkt worden en dat soort dingen moet je ook leren in je leven. En beter op dat moment verwerken als dat je het later nog even terug krijgt. En geloof me, wat had ik graag die knop om gezet hoor, had me veel verdriet bespaard. Inmiddels denk ik nu natuurlijk héél anders dan toen het net uitging. Ik ben blij van die eikel af te zijn, heb er een heleboel van geleerd, ben blij dat ik mijn eigen leven weer voor het overgrote deel in eigen handen heb, zelf mijn beslissingen maak, wel zie wanneer ik ga eten, in de supermarkt niet meer voor 2 personen hoef na te denken (en uiteindelijk nog de foute keuzes maken ook) etc. etc.
Dus dat ‘zeer’ waar je het over hebt…ik neem aan dat jij ook wel een periode van rouw hebt gekend nadat je eerste liefde kwam te overlijden? Of stond je bij de plechtigheid al te springen om een nieuwe periode in je leven te laten aanvangen? ik neem aan van niet, want dat zou gewoonweg onmenselijk zijn.
Ja, in het leven en van het leven moet je zoveel mogelijk proberen te genieten; maar bij het leven hoort ook verdriet om het verlies van iemand en ja, als je ex je bedrogen heeft, rouw je daarom. Dat mag, dat hoort bij het leven. Zodra je je ‘act’ weer ‘together’ hebt, ga je er weer volop voor!
Ikke wel tenminste!!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:14

Imago01 schreef:
Nog erger vind ik het dat mijn ogen pas echt open gingen toen hij mij eenmaal bedrogen had.

´Álles was een leugen!!!´... en zo gooi je zélf ook je mooie herinneringen van de momenten die er wel echt waren weg.
Daarmee en de wraakzucht die je ventileert heb je alleen je zelf mee. Dat doe jij jezélf aan.
Dat dingen gebeuren ligt vaak buiten je invloedssfeer en sommige mensen zijn niet integer. Dat ís poep. Het effect wat het op jou en jouw leven heeft heb je zelf in de hand.
Sta jezelf niet toe zo negatief beïnvloed te worden.
Het leven is onzeker kort en verlies geen kwalitijd, gá voor kwaltijd.

hc

Imago01

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:30

Huertecilla schreef:
Álles was een leugen!!!´... en zo gooi je zélf ook je mooie herinneringen van de momenten die er wel echt waren weg.

Hoho, nee dat zeg ik niet, dat alles in onze relatie een leugen was en ik gooi geen mooie momenten weg die er zeker in het begin wel waren. Haha, in tegendeel, bij veel dingen heb ik nog mooie herinneringen maar die worden vaak wel afgesloten met het bedrog van hem. Als het op een andere manier was overgegaan had ik die mooie herinneringen veel meer kunnen koesteren. Ik heb een totaalplaatje kunnen opmaken, weet welke dingen er meegespeeld hebben etc. en welke dingen ik absoluut anders ga aanpakken in een eventuele volgende relatie.

En verder heb je gelijk over het niet negatief moeten zijn. Ben ik verder juist niet. Sterker nog hahah ik ben positiever dan in de periode dat ik nog een relatie met hem had. Ik ben zelfverzekerder, heb weer uitstraling, ben de zwaarste kg’s kwijt zodat ik er net weer even lekkerder uit zie en mijn leven bevalt me prima op het moment. Natuurlijk hou je altijd dingen te wensen over maar ik ben gelukkig met wat ik heb, ben trots op wie ik ben en wat ik tot nu toe bereikt heb. Ook al hebben anderen misschien meer bereikt dan ik, boeit me niet en kijk ik niet (meer) naar…het is míjn leven!

Alleen over hém kan ik niet positief denken. Komt ook omdat hij me in de periode erna nog lastig viel en nu nog steeds (hij heeft een woning bij mij in de straat gekregen; 4 huizen verderop, heeft me bedreigd, aan mijn deur gestaan, voor van alles uitgescholden, intimideren etc. Heb dossier bij de politie lopen hiervoor). Dus puur ook door de naweeën hiervan, nee, ben ik niet positief meer over hem. Hopelijk kan ik snel verhuizen en ben ik ook dáárvan af, dan is het voor hem lastiger om contact op te nemen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:41

Blue_Eyes schreef:

Edit: het is voor mij overigens allang niet meer aan de orde. In het verleden ben ik bedrogen, flink bedrogen, maar de rest van die relatie was ook echt slecht. Helaas was ik jong, onzeker en naief en had ik veel eerder moeten vertrekken - maar dat heb ik niet gedaan. Als ik toen had geweten wat ik nu weet, was het anders gelopen. Maar goed, die tijd is geweest en daar zit ik nu niet meer mee. Ik denk echter als mijn huidige partner me dit zou flikken, dat ik daar aardig kapot van zou zijn. Daar is echter voorlopig totaal geen sprake van, omdat hij er net zo over denkt als ik.

Hoe doe je dat? Mensen compliceren soms onnodig hun leven. Je maakt de keuzes allemaal zelf. Ook het niet maken van een keuze is een keuze. Bovendien stimuleren cultureel bepaalde factoren (bv het idee dat je overal een hulpverlener voor nodig hebt, of dat er "over gepraat" moet worden, terwijl je zelf al weet dat het zinloos is) het niet om uit zo'n situatie te stappen en zin sommige mensen heel goed in het manipuleren van anderen (daders van huiselijk geweld zijn daar bv vaak heel bedreven in). Wat jij daarvan kunt leren is dat je jezelf niet meer laat manipuleren en ervoor kiest voortaan zelf een einde te maken aan je situatie. Het komt namelijk niet van buitenaf.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:44

Huertecilla schreef:
xx_Horsiex schreef:
Ik vind jou absoluut niet intriest, ...

Dat schreef ik ook niet :)* :)*

Wel dat ik het verlies van drie jaar kwalitijd en vertrouwensverlies voor de rest van je relatieduur triest vind.

´dat hij nooit of te nimmer meer ook nog maar 1 uitstapje zal hebben waar overnachten aan verbonden zit.´
Pffff..... dat vind ík triest verlies aan kwalitijd. Kan je vind ík ook je partner niet aandoen. Ik zou daar als partner na het maken van een fout ook geen genoegen mee nemen. Niet verder willen met een partner die me niet vertrouwt. Vertrouwen is de basis. Geen basis, geen kwaliteit.

hc

De zin over de uitstapjes waar een overnachting aan vast zit komt overigens niet van mij alleen.Het is iets dat hij zelf voorgesteld heeft en ik denk zelf dat het erger lijkt dan het is.
In de 25 jaar dat we bij elkaar waren was hij nooit 1 nacht weg(behoudens de nachtdiensten die hij in die tijd draaide)en we zijn nu 5 jaar verder en er is nog geen situatie geweest waarin deze ,,afspraak,, een probleem is geweest.Nogmaals:Ik zou mijn man voor geen goud willen missen en misschien had ik die hele toestand wel nodig om dat te beseffen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:58

FlairS schreef:
Nogmaals:Ik zou mijn man voor geen goud willen missen en misschien had ik die hele toestand wel nodig om dat te beseffen.

Dit klinkt mij eerder in de oren als een excuus voor je zelf, dat jou helpt om het bedrog van je man te kunnen accepteren, maar er spreekt totaal niet uit dat jij er vrede mee hebt. Tussen de regels door meen ik te lezen dat jij er nog steeds niet mee uit de voeten kunt.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:09

Sonja schreef:
Ik vraag me af of "vreemdgaan" nog zo'n hot item zou zijn als deze maatschappij eens wat minder geforceerd monogaam zou proberen te zijn.
Maw: wat zou er gebeuren als we elkaar eens wat vrijer zouden laten en ruimte zouden geven voor experimenten buiten de eigen relatie?
Volgens mij neemt die behoefte dan namelijk af...

Mijn vent heeft voor mij gekozen omdat hij genoeg aan mij heeft. Als hij dat niet heeft, zoekt hij maar een ander :)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:16

Geweldige foto die past binnen het kader van dit thema:

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:17

Macusa schreef:
Je maakt de keuzes allemaal zelf. Ook het niet maken van een keuze is een keuze.
....
Het komt namelijk niet van buitenaf.

Een groot probleem ligt in het gegeven dat het moeilijk is om te onderscheiden wat wel en wat niet van buiten komt.

Zoals ik al schreef is het leven zelforganiseren op de rand van chaos.
Wat er buiten jouw invloedssfeer gebeurt ligt.... buiten jouw invloedssfeer.
Het efféct wat het op je heeft ligt wel binnen jouw invloed, dat bepaal je zélf.

Een complicerende factor is dat we allemaal met een set normen en waarden zijn opgevoed. Die set is per definitie niet naadloos universeel toereikend zijn voor óns individu noch voor de situaties waarin wíj terecht komen.
Daar niet realistisch over zijn en er niet flexibel mee omgaan leidt tot illusies, to dromen die bedrog zúllen blijken.

In onze huidige westerse maatschappij is er een kloof tussen wat ons als hoogste goed wordt oorgehouden en de werkelijkheid.

hc

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:29

Macusa schreef:
Blue_Eyes schreef:

Hoe doe je dat? Mensen compliceren soms onnodig hun leven. Je maakt de keuzes allemaal zelf. Ook het niet maken van een keuze is een keuze. Bovendien stimuleren cultureel bepaalde factoren (bv het idee dat je overal een hulpverlener voor nodig hebt, of dat er "over gepraat" moet worden, terwijl je zelf al weet dat het zinloos is) het niet om uit zo'n situatie te stappen en zin sommige mensen heel goed in het manipuleren van anderen (daders van huiselijk geweld zijn daar bv vaak heel bedreven in). Wat jij daarvan kunt leren is dat je jezelf niet meer laat manipuleren en ervoor kiest voortaan zelf een einde te maken aan je situatie. Het komt namelijk niet van buitenaf.

Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Want het klinkt wel leuk, dat je dat jezelf niet moet toestaan, om daar zo lang in te blijven hangen, maar je gevoel kun je in deze niet uitschakelen. En dat lijkt me beslist een complicerende factor.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:39

Huertecilla schreef:
Macusa schreef:
Mannen kunnen om vele redenen behoefte hebben aan een andere vrouw.

Vrouwen scoren trouwens bijna net zo hoog terwijl de vinger altijd naar mannen gewezen wordt.
Zoek ook maar eens op hoe hoog het % van de kinderen níet de vaste partner als biologische vader heeft terwijl deze dat wél denkt te zijn :D
Ook is er verrekte interessant onderzoek naar het verschil in de lichamelijke beleving, de geestelijke beleving en waar de vrouw voor wil uitkomen in onze westerse samenleving. Dat verschil is VEEL groter dan bij mannen.

Deze drie fenomenen zijn een voortvloeisel van de voorgespiegelde droom, van de illusie.

Erg jammer want juist het vrouwtje van de menselijke soort is er op unieke wijze door de natuur voor uitgerust om een sexbeest te zijn.
Het ´mag niet, het ´hoort´ niet en het resultaat is leed en schuldcomplexen.

hc

:? juist het vrouwtje?? Die juist moeite moet doen om niet zwanger te worden.. Een man kan hem zo overal inpluggen.. :D

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:41

Huertecilla schreef:
Macusa schreef:
Je maakt de keuzes allemaal zelf. Ook het niet maken van een keuze is een keuze.
....
Het komt namelijk niet van buitenaf.

Een groot probleem ligt in het gegeven dat het moeilijk is om te onderscheiden wat wel en wat niet van buiten komt.

Zoals ik al schreef is het leven zelforganiseren op de rand van chaos.
Wat er buiten jouw invloedssfeer gebeurt ligt.... buiten jouw invloedssfeer.
Het efféct wat het op je heeft ligt wel binnen jouw invloed, dat bepaal je zélf.

Een complicerende factor is dat we allemaal met een set normen en waarden zijn opgevoed. Die set is per definitie niet naadloos universeel toereikend zijn voor óns individu noch voor de situaties waarin wíj terecht komen.
Daar niet realistisch over zijn en er niet flexibel mee omgaan leidt tot illusies, to dromen die bedrog zúllen blijken.

In onze huidige westerse maatschappij is er een kloof tussen wat ons als hoogste goed wordt oorgehouden en de werkelijkheid.

hc

Wat ik bedoelde te zeggen is dat de oplossing niet van buitenaf komt.

Maar je haalt hier een belangrijk gegeven aan, namelijk dat als je in zo'n situatie zit het vaak helemaal niet duidelijk is of het probleem van buitenaf komt of niet.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:43

Huertecilla schreef:
Macusa schreef:
Er valt helemaal niets uit te leggen. HC was zo klaar als een klontje. Ik heb hem nergens denegrerend zien doen over vrouwen, integendeel.

Dank je.

Ik heb zelf heel duurzame relaties zonder bedrog of complexen.

Ben verder haast jaloers over de veel intensere sexuele beleving die vrouwen kunnen hebben door hun extra pretpakket. Helemaal _/-\o_ en ik gun mijn partner alle mogelijke lol ervan.

Ik uit alleen dat ik de schier eindeoze lijst van kommer en kwel over iets wat de natuur juist voor de méns zo extra mooi geregeld heeft erg triest vind.
Sex zou een bron van intense bevrediging moeten zijn, geen bron van list, bedrog en schuldcomplexen. Is het dat wel dan doe je iets niet optimaal.

hc

Pretpakket :') weet je wel hoe veel vrouwen er faken omdat zij het niet KUNNEN..... of bijna niet... :') jij hebt echt zo'n verkeerd beeld denk ik. MIsschien moet je eens wat vrouwenblaadjes gaan lezen HC..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:48

Thaliaatjuh schreef:
Pretpakket :') weet je wel hoe veel vrouwen er faken omdat zij het niet KUNNEN..... of bijna niet... :') jij hebt echt zo'n verkeerd beeld denk ik. MIsschien moet je eens wat vrouwenblaadjes gaan lezen HC..

En wat minder mannen bladen en films. hahahaha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:53

Thaliaatjuh schreef:
Sonja schreef:
Ik vraag me af of "vreemdgaan" nog zo'n hot item zou zijn als deze maatschappij eens wat minder geforceerd monogaam zou proberen te zijn.
Maw: wat zou er gebeuren als we elkaar eens wat vrijer zouden laten en ruimte zouden geven voor experimenten buiten de eigen relatie?
Volgens mij neemt die behoefte dan namelijk af...

Mijn vent heeft voor mij gekozen omdat hij genoeg aan mij heeft. Als hij dat niet heeft, zoekt hij maar een ander :)

Dus, stel dat jouw man ooit misschien behoefte zou hebben aan een "experiment" om het zo maar te zeggen, en hij maakt dat bespreekbaar, dan kan 'ie meteen oprotten :?

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:57

Met mijn ex vriend had ik bijna 4 jaar een relatie toen het volgende gebeurde.

Mijn vriendin verhuisde naar een studentenhuis en was daar haar eerste nacht.
Toen ze die avond in de keuken iets te drinken ging pakken kwam ze daar mijn vriend tegen!!
Die was bij een ander huisgenootje op 'visite'!

Ze heeft hem hierna gedwongen mij te bellen, hij verzon een hele smoes, maar uiteindelijk is alles uitgekomen.
In zijn telefoon had meneer zelfs een aparte map voor in en uitgaande smsjes naar dames. In de map zaten ca 700 smsjes!!
Met de meest vreselijke dingen, die ik ooit gelezen heb. Dan denk je dat het goed zit na 4 jaar, maar blijkt dat je partner er ondertussen een aantal vriendinnetjes bij heeft!

Ik vertrouw in ieder geval nooit meer een man!

Zelf ben ik nog nooit vreemd gegaan, ik weet hoe het voelt om de ander te zijn dus zal het ook niet doen.