Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:14

Wildgirl schreef:
Je geloof zit in jezelf, of je nou in Allah,Christus of jezelf gelooft; je hoeft het niet te laten zien door kleding,kerken,moskeeën,boeken of voedsel.
Het zit in JOU en dat moet GENOEG zijn, voor welke God dan ook.

Dit was precies wat bij ons in de kerk ook gezegd werd :j

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:16

lijntje87 schreef:
Ik vind eht zo verschrikkelijk moeilijk!

Verschillende partijden (Groenlinks, D66, Pvv) hebben allemaal stukjes die ik goed vind, maar ook die ik heel slecht vind,

Zo zou ik nooit PVV stemmen, omdat ik Geert Wilders verschrikkelijk eng vind, en bang ben dat het heel erg mis zal gaan zodra hij teveel macht krijgt:(voorbeeldjes van zijn internet site)

IV. Immigratiestop / Integratie
-Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar Invoering quotum
-Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
-Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
-Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
-Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
-Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
-Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
-Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
Geen export van uitkeringen buiten de EU
Verbod hoofddoekjes in publieke functies

maar aan de andere kant noemt hij ook punten waar ik het volledig mee eens ben:

Dierenrechten/dierenwelzijn
-Rechten van het dier in de Grondwet
-Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
-Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
-Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
-Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113 Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

Groenlinks heb ik altijd gestemt, maar vind ik zwak worden, en vraag me af hoeveel ze nog te zeggen hebben.

Dat vind ik geen enge stukjes hoor :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:27

Lyonesse schreef:
lijntje87 schreef:
Ik vind eht zo verschrikkelijk moeilijk!

Verschillende partijden (Groenlinks, D66, Pvv) hebben allemaal stukjes die ik goed vind, maar ook die ik heel slecht vind,

Zo zou ik nooit PVV stemmen, omdat ik Geert Wilders verschrikkelijk eng vind, en bang ben dat het heel erg mis zal gaan zodra hij teveel macht krijgt:(voorbeeldjes van zijn internet site)

IV. Immigratiestop / Integratie
-Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar Invoering quotum
-Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
-Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
-Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
-Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
-Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
-Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
-Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
Geen export van uitkeringen buiten de EU
Verbod hoofddoekjes in publieke functies

maar aan de andere kant noemt hij ook punten waar ik het volledig mee eens ben:

Dierenrechten/dierenwelzijn
-Rechten van het dier in de Grondwet
-Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
-Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
-Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
-Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113 Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

Groenlinks heb ik altijd gestemt, maar vind ik zwak worden, en vraag me af hoeveel ze nog te zeggen hebben.

Dat vind ik geen enge stukjes hoor :n

idd... wat is daar eng aan? imo precies wat NL nodig heeft :j

Hermelijn

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:32

Op die manier werk je alleen maar criminaliteit in de hand...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:33

Wildgirl jij verwoord zo mooi wat mij ook dwars zit.. En Zaina, jij verwoord helaas heel mooi die zogenaamde "vooroordelen" over de moslimmentaliteit... :) Jammer.

Ik praat niet met mensen die ingewikkeld zijn als een mummy. Niet omdat het moslims zijn of allochtonen, maar omdat ik graag een gezicht zie als ik met iemand praat, een lichaam waaruit je lichaamshoudingen kan opmaken. En dat gaat niet meer met al die doeken. En dan spijt het me, maar dan praat ik niet met je. :) Ik praat nl niet met wezens die op geen enkele manier "terug reageren" met non-verbale communicatie. Ook omdat de gesprekken gewoon een stuk moeilijker worden. Men spreekt veel meer met lichaamstaal dan met woorden (en dat is een bewezen iets). :)

Bovendien vind ik je berichten ronduit respectloos naar de westerse maatschappij toe. Jij wil het zo dus de hele westerse wereld moet zich aanpassen? :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-05-09 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:33

Criminaliteit van wie?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:36

Buitenlanders, vluchtelingen. Ik moet toegeven dat mijn vorige reactie mijn eerste gevoelsreactie was; misschien moet ik het iets nuanceren. Naar mijn mening lost de radicaliteit van Wilders geen enkel probleem op en creëert het alleen maar meer problemen, zowel voor autochtonen en allochtonen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:38

Het is een waarschuwing voor vluchtelingen -> criminaliteit = eruit, dus ook dat zal wel los lopen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:54

Wildgirl schreef:
Daar was ik weer :wave:

Ik denk dat hier het één en ander pijnlijk duidelijk wordt.
Imo leven we in een westerse samenleving; dat is er één waarbij geen hoofdoeken gedragen worden om welke reden dan ook.
Zaina, jij verwacht als Moslima dat je hier in een westerse beschaving dezelfde rechten hebt als in een Islamitische.
Dat klopt niet.
Als ik als ongelovige naar Tunesië verhuis en vervolgens bij een vriendin langs ga waar het normaal is een hoofddoek te dragen dan zal ik me daar aan conformeren.
Misschien sta ik er niet achter, vindt ik het niet fijn maar ik doe het wel aangezien ik de minderheid ben.
Als ik een etentje geef tolereer ik ook geen hoofddeksels aan tafel; geen petjes en geen boerka's aangezien IK dat onrespectvol vind naar de overige tafelgenoten.
Dat je als Moslima thuis of in de moskee een hoofddoek draagt is prima, daar heeft niemand last van.
Persoonlijk wordt ik echter niet graag geconfronteerd met massa's gesluierde vrouwen in bijvoorbeelde de Bijlmer, als ik die wil zien dan verhuis ik wel naar een Arabisch land.

Hier kan ik zoo moe van worden...
Nog maar enkele decennia geleden was het hier doodnormaal om een hoofddoekje te dragen. Ik zie mijn moeder nog zo voor mij toen ik klein was, mét hoofddoekje. Misschien iets andere vorm, maar so what? Trouwens, als je non bent, draag je ook een habijt incl. hoofddoek en niemand die er iets over zal zeggen, toch?

En trouwens, waarom zou je je eraan ergeren? ik vind heupbroeken waarbij de heupbeenderen er bovenuit steken, ook geen gezicht. Zolang ik ze niet hoef te dragen, zal het mij Wurst zijn. En dat is het nou net. Ik moet er niet aan denken dat ik op een vakantiestrand verplicht wordt om topless te zonnen...

Het wordt pas een probleem als je de vrijheid van anderen beknot, bijv. omdat je je zodanig bedekt, dat een ander zich bedreigd voelt. Zoals bij een boerka of een niqab. Maar da's toch een heel ander verhaal dan een hoofddoek.

Ander probleem waar ik me wel zorgen over maak, is de reactie van sommige moslim-mannen. Die denken dat elke vrouw zonder hoofddoek een slet is en als zodanig behandeld moet worden. Maar mag je dat die vrouwen met hoofddoek verwijten?
Laatst bijgewerkt door beantsje op 16-05-09 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:54

Lyonesse schreef:
Het is een waarschuwing voor vluchtelingen -> criminaliteit = eruit, dus ook dat zal wel los lopen.

Is dat het enige wat je uit het stukje haalt dan? Ik lees nog wel meer hoor, neem deze punten nu:
- Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
Geen stemrecht? Waarom? Alleen omdat ze niet uit Nederland komen? Ook niet voor, ik noem een voorbeeld, iemand die al 30 jaar in Nederland woont en op hoog intellectueel niveau werkt en zich verdiept heeft in de Nederlandse politiek, misschien zelfs in de Nederlandse politiek werkzaam is? Zegt ie nou, iemand zonder verblijfsvergunning... goed, dat snap ik. Iemand die niet officieel in een land woont, hoeft zich ook niet te bemoeien met het bestuur ervan. Maar voor zover ik weet, krijgen illegalen ook geen uitnodiging om te gaan stemmen, dus ik kan alleen maar concluderen dat de PVV met dit punt iedereen uit wil sluiten die geen Nederlandse achtergrond heeft.

- Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
Welk doel dient dit? Ernaar streven dat iedereen Nederlands spreekt is heel goed, ben ik alleen maar voor. Maar het onmogelijk maken voor iedereen die slecht/geen Nederlands spreekt om voorlichting en informatie te krijgen, is belachelijk. Bovendien, hoe moeten mensen weten waar ze Nederlandse les moeten krijgen als ze de folders waar die informatie instaat niet kunnen lezen? Of stelt de PVV voor dat in elk asielzoekerscentrum een verplichte cursus Nederlands wordt gegeven?

Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Ik weet niet 100% hoe het geregeld is, maar voorzover ik weet moet je bij 'vrijwillige' (dus niet-spoedeisende) hulp nog altijd je verzekeringspasje/identificatie overhandigen. Wat wil de PVV dan veranderen? Het klinkt allemaal heel leuk, maar dit punt lijkt er alleen maar in te staan om populistisch te kunnen doen.

- Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
Dus mocht iemand ontslagen worden, om wat voor reden dan ook, dan verspeeld diegene zijn recht op naturalisatie? Door de crisis worden genoeg mensen ontslagen om redenen waar ze niks aan kunnen doen, en is het moeilijk genoeg om een baan te vinden, moet je iemand dan maar op deze manier straffen? En bovendien nog straffen om iets waar ze niks aan kunnen doen, hun nationaliteit, dat ze niet een 'geboren Nederlander' zijn? Even het gedeelte over het misdrijven plegen daargelaten, wat er naar mijn mening ook alleen maar is ingezet zodat mensen denken 'ja, daar ben ik het mee eens!' en vervolgens niet meer kijken naar de rest van de inhoud. Een normaal gesproken hardwerkende man kan dus zonder pardon Nederland uitgezet worden na 10 jaar, puur omdat ie de pech heeft gehad dat ie een paar maanden werkeloos is geweest (iets wat genoeg Nederlanders óók gebeurd)?

- Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
... en dan? Een vreemdeling heeft vaak, als zij in Nederland komen, geen spaarboekje waar ze op kunnen teren tot ze een nieuwe baan vinden. Voor een Nederlander is het al moeilijk genoeg om een baan te vinden, en helaas worden allochtonen nog vaak benadeeld als het gaat om werk te vinden. Dit bedoelde ik met mensen veroordelen tot criminaliteit; je drijft ze in een hoek. Ze moeten 10 jaar achter elkaar continu werk hebben, geen misdrijven plegen, maar je krijgt geen enkele tegemoetkoming als je ontslagen wordt. Hoe ziet de PVV dit voor zich? Veel mensen die al een tijdlang werken hebben wel genoeg spaargeld om het een paar maanden uit te zingen. Met name vluchtelingen hebben dit niet (ze komen niet voor niets naar Nederland). Ze hebben dus geen enkele monetaire middelen om zich te redden, en het loon wat ze krijgen zal de eerste tijd op gaan aan het krijgen van een huis en het inrichten daarvan, niet aan het opbouwen van een spaarpot. Of stel je voor dat je helemaal geen baan kan krijgen; misschien is het beroep wat jij kan, wel niet beschikbaar hier. Wat moet je dan? Je hebt geen geld, dus je kunt geen huis huren of kopen, kleding of eten kopen wordt ook wat lastig. Ik ben bang dat het resultaat van deze regeling zal zijn dat veel allochtonen in de criminaliteit terecht komen óf/en op straat zwerven omdat ze geen huis meer kunnen betalen.

- Verbod hoofddoekjes in publieke functies
Waarom? Omdat een paar kortzichtige mensen het eng vinden als ze het haar van iemand niet kunnen zien?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:57

BTW alle bovenstaande punten hebben niets met Europa te maken, dat zijn punten voor landelijke politiek. Geen enkel argument dus om PVV te stemmen in de europese verkiezingen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:58

beantsje schreef:
Nog maar enkele decennia geleden was het hier doodnormaal om een hoofddoekje te dragen. Ik zie mijn moeder nog zo voor mij toen ik klein was, mét hoofddoekje. Misschien iets andere vorm, maar so what? Trouwens, als je non bent, draag je ook een habijt incl. hoofddoek en niemand die er iets over zal zeggen, toch?

En trouwens, waarom zou je je eraan ergeren? ik vind heupbroeken waarbij de heupbeenderen er bovenuit steken, ook geen gezicht. Zolang ik ze niet hoef te dragen, zal het mij Wurst zijn. En dat is het nou net. Ik moet er niet aan denken dat ik op een vakantiestrand verplicht wordt om topless te zonnen...

Het wordt pas een probleem als je de vrijheid van anderen beknot, bijv. omdat je je zodanig bedekt, dat een ander zich bedreigd voelt. Zoals bij een boerka of een niqab. Maar da's toch een heel ander verhaal dan een hoofddoek.

Ander probleem waar ik me wel zorgen over maak, is de reactie van sommige moslim-mannen. Die denken dat elke vrouw zonder hoofddoek een slet is en als zodanig behandeld moet worden. Maar mag je dat die vrouwen met hoofddoek verwijten?

Nonnen zitten wel in een ruimte met alleen maar nonnen ;) Echte nonnen lopen er niet mee over straat. Zaina gaf ook al aan dat een hoofddoek "zinloos was". Dat een echte burka alles moet bedekken. En dat irriteert mij ook want dan zie je níets meer van non-verbale communicatie.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:59

pharagirlke schreef:
Nonnen zitten wel in een ruimte met alleen maar nonnen ;) Echte nonnen lopen er niet mee over straat. Zaina gaf ook al aan dat een hoofddoek "zinloos was". Dat een echte burka alles moet bedekken. En dat irriteert mij ook want dan zie je níets meer van non-verbale communicatie.

Dan weet ik niet welke nonnen jij ziet, maar hier zie ik toch regelmatig groepjes nonnen over straat lopen, inclusief habijt én hoofddoek! Dus gewoon in de openbare ruimte hoor.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:04

Geen stemrecht? Waarom? Alleen omdat ze niet uit Nederland komen? Ook niet voor, ik noem een voorbeeld, iemand die al 30 jaar in Nederland woont en op hoog intellectueel niveau werkt en zich verdiept heeft in de Nederlandse politiek, misschien zelfs in de Nederlandse politiek werkzaam is? Zegt ie nou, iemand zonder verblijfsvergunning... goed, dat snap ik. Iemand die niet officieel in een land woont, hoeft zich ook niet te bemoeien met het bestuur ervan. Maar voor zover ik weet, krijgen illegalen ook geen uitnodiging om te gaan stemmen, dus ik kan alleen maar concluderen dat de PVV met dit punt iedereen uit wil sluiten die geen Nederlandse achtergrond heeft.
Dit is in veel landen om ons heen al heel normaal. Naturaliseer je, dan mag je wél stemmen.

- Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
Welk doel dient dit? Ernaar streven dat iedereen Nederlands spreekt is heel goed, ben ik alleen maar voor. Maar het onmogelijk maken voor iedereen die slecht/geen Nederlands spreekt om voorlichting en informatie te krijgen, is belachelijk. Bovendien, hoe moeten mensen weten waar ze Nederlandse les moeten krijgen als ze de folders waar die informatie instaat niet kunnen lezen? Of stelt de PVV voor dat in elk asielzoekerscentrum een verplichte cursus Nederlands wordt gegeven?
Er naar streven nederlands te spreken inderdaad. Doen ze dat niet, dan is er ongetwijfeld iemand die wel wil helpen met vertalen.

Ik weet niet 100% hoe het geregeld is, maar voorzover ik weet moet je bij 'vrijwillige' (dus niet-spoedeisende) hulp nog altijd je verzekeringspasje/identificatie overhandigen. Wat wil de PVV dan veranderen? Het klinkt allemaal heel leuk, maar dit punt lijkt er alleen maar in te staan om populistisch te kunnen doen.
Nu heeft iedereen recht op zorg. Illegaliteit is illegaal, illegaal is strafbaar. Als je illegaal bent hoor je hier niet. Maar waarom zou je weg gaan? De gemeentes houden je toch wel de hand boven het hoofd en medische zorg krijg je ook wel. Veel makkelijker als gewoon een verblijfsvergunning aanvragen.

- Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
Dus mocht iemand ontslagen worden, om wat voor reden dan ook, dan verspeeld diegene zijn recht op naturalisatie? Door de crisis worden genoeg mensen ontslagen om redenen waar ze niks aan kunnen doen, en is het moeilijk genoeg om een baan te vinden, moet je iemand dan maar op deze manier straffen? En bovendien nog straffen om iets waar ze niks aan kunnen doen, hun nationaliteit, dat ze niet een 'geboren Nederlander' zijn? Even het gedeelte over het misdrijven plegen daargelaten, wat er naar mijn mening ook alleen maar is ingezet zodat mensen denken 'ja, daar ben ik het mee eens!' en vervolgens niet meer kijken naar de rest van de inhoud. Een normaal gesproken hardwerkende man kan dus zonder pardon Nederland uitgezet worden na 10 jaar, puur omdat ie de pech heeft gehad dat ie een paar maanden werkeloos is geweest (iets wat genoeg Nederlanders óók gebeurd)?
Het aan 1 stuk werken stuk, ben ik het ook niet mee eens, omdat er inderdaad altijd iets kan gebeuren. Met het naturaliseren pas na 10 jaar en het niet plegen van een misdaad ben ik het echter wél eens.

... en dan? Een vreemdeling heeft vaak, als zij in Nederland komen, geen spaarboekje waar ze op kunnen teren tot ze een nieuwe baan vinden. Voor een Nederlander is het al moeilijk genoeg om een baan te vinden, en helaas worden allochtonen nog vaak benadeeld als het gaat om werk te vinden. Dit bedoelde ik met mensen veroordelen tot criminaliteit; je drijft ze in een hoek. Ze moeten 10 jaar achter elkaar continu werk hebben, geen misdrijven plegen, maar je krijgt geen enkele tegemoetkoming als je ontslagen wordt. Hoe ziet de PVV dit voor zich? Veel mensen die al een tijdlang werken hebben wel genoeg spaargeld om het een paar maanden uit te zingen. Met name vluchtelingen hebben dit niet (ze komen niet voor niets naar Nederland). Ze hebben dus geen enkele monetaire middelen om zich te redden, en het loon wat ze krijgen zal de eerste tijd op gaan aan het krijgen van een huis en het inrichten daarvan, niet aan het opbouwen van een spaarpot. Of stel je voor dat je helemaal geen baan kan krijgen; misschien is het beroep wat jij kan, wel niet beschikbaar hier. Wat moet je dan? Je hebt geen geld, dus je kunt geen huis huren of kopen, kleding of eten kopen wordt ook wat lastig. Ik ben bang dat het resultaat van deze regeling zal zijn dat veel allochtonen in de criminaliteit terecht komen óf/en op straat zwerven omdat ze geen huis meer kunnen betalen.
Iemand moet garant staan voor een vreemdeling, dat is nu ook al zo.

Waarom? Omdat een paar kortzichtige mensen het eng vinden als ze het haar van iemand niet kunnen zien?
Omdat Joden ook geen grote davidster op hun buik mogen dragen, Christenen geen groot kruis. etc. In een publieke functie moet je onpartijdig overkomen. Geen voorkeuren kenbaar maken. Tattoo's en piercings mogen bijvoorbeeld ook niet. Petjes etc ook niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:07

Dat heb ik hier nog nooit gezien. :) Hier is vlakbij tans zo'n eh... hoe noemt dat weer? waar zij samen in wonen?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:09

Lyonesse schreef:
Dit is in veel landen om ons heen al heel normaal. Naturaliseer je, dan mag je wél stemmen.

Zit er een verschil tussen het krijgen van een verblijfsvergunning en naturaliseren? Ik verdiep me nooit zo in deze materie, wat mij betreft worden alle grenzen opgeheven en mag iedereen wonen waar ie wil ;)
Maar ik dacht dat zodra je een verblijfsvergunning hebt, je ook de Nederlandse nationaliteit hebt. Dan mag iedereen behalve illegalen toch gewoon stemmen? En illegalen mogen nu ook niet stemmen...

Lyonesse schreef:
Er naar streven nederlands te spreken inderdaad. Doen ze dat niet, dan is er ongetwijfeld iemand die wel wil helpen met vertalen.

... dat moet je dan maar hopen ;) Maar ach, dat genereert natuurlijk wel weer extra overheidsinkomsten, als je iemand moet inhuren om te helpen met vertalen.

Lyonesse schreef:
Nu heeft iedereen recht op zorg. Illegaliteit is illegaal, illegaal is strafbaar. Als je illegaal bent hoor je hier niet. Maar waarom zou je weg gaan? De gemeentes houden je toch wel de hand boven het hoofd en medische zorg krijg je ook wel. Veel makkelijker als gewoon een verblijfsvergunning aanvragen.

Waarom zou je weggaan, als het andere alternatief is teruggaan naar het land waar je niet voor niets uit vandaan bent gegaan? De meeste vluchtelingen komen hier niet voor de lol. Ik zie een illegaal nog niet zo snel naar de tandarts gaan, tenzij ze het geld hebben om het contant te betalen.

Lyonesse schreef:

Kan diegene dan altijd ervoor zorgen dat iemand niet de fout in gaat?

Lyonesse schreef:
Omdat Joden ook geen grote davidster op hun buik mogen dragen, Christenen geen groot kruis. etc. In een publieke functie moet je onpartijdig overkomen. Geen voorkeuren kenbaar maken. Tattoo's en piercings mogen bijvoorbeeld ook niet. Petjes etc ook niet.

Dat vind ik ook allemaal onzin ;) Waarom zou iemand niet onpartijdig kunnen zijn, zonder een deel van zijn persoonlijkheid op te moeten geven?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:10

pharagirlke schreef:
Dat heb ik hier nog nooit gezien. :) Hier is vlakbij tans zo'n eh... hoe noemt dat weer? waar zij samen in wonen?

Een klooster? :) Het klopt wel dat ik het in bv. Alkmaar ook niet zo zie, maar hier in Maastricht zeker wel. Misschien omdat het hier toch redelijk katholiek is?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:10

[quote="Hermelijn"]
Is dat het enige wat je uit het stukje haalt dan? Ik lees nog wel meer hoor, neem deze punten nu:

Niet nederlanders, zijn mensen zonder NL paspoort. Mensen zonder NL paspoort werken niet in de NL politiek, wonen niet al 30 jaar in NL, en werken niet op hoog intellectueel niveau. Zolang je geen NL paspoort hebt, vind ik het niet nodig deze mensen stemrecht te geven.

Dat stelt de PVV idd voor... Als je in NL komt wonen, spreek je nederlands :)

Op dit moment krijgt iedereen medische zorg. Als iemand niet (voldoende) verzekerd is, en het is noodzakelijk wordt dit betaald door de staat. Mensen moeten zichzelf kunnen verzekeren, dus geld verdienen, dus werken. Dit schijnt nogal moeilijk te zijn voor een aantal illegalen.

Als je maar wíl werken, ís er ook werk! als je na een tijdje werkeloosheid weer aan het werk komt, telt dit niet mee.

Als je naar een ander land emigreert, is het de bedoeling dat je daar wat kan inbrengen. Iedereen kan werken. Je wordt in NL goed op weg geholpen, en het lijkt me niet de bedoeling dat een klein deel van de wereld verantwoordelijk is voor het onderhouden van andere mensen. Je komt hier niet alleen om te consumeren.

Nee, omdat dat in Turkije zelf ook verboden is ;) Plus dat het nergens over gaat om een hoofddoek over je hoofd te trekken, en het onhygiënisch is.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 16-05-09 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

TakeThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:12

Ik stem op de PvdV

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:12

pharagirlke schreef:
beantsje schreef:

Nouh... hier lopen ze gewoon in nonnentenue over straat hoor - echt niet dus dat ze alleen in het klooster hun habijt en zo dragen.

Wat betreft het spreken van de taal van het land op straat: ik heb er echt geen problemen mee als mensen onder elkaar hun eigen taal spreken. Je zou het zelfs om kunnen draaien: waarom wil je zo graag dat ze Nederlands spreken? Nooit geleerd dat het bijzonder onbeleefd is om de gesprekken van andere mensen af te luisteren? Dat is een kwestie van privacy. En dan nog. Stel, je gaat een poosje in Engeland au-pairen. Je spreekt daar in het gezin natuurlijk altijd Engels, dat is logisch. Daar heb je weinig kans om Nederlands te spreken. Maar als je een meeting hebt met andere au pairs, dan spreek je Nederlands onder elkaar, omdat je je in je moedertaal nou eenmaal veel gemakkelijker kunt uitdrukken. Het spreken van Engels gaat je op zich goed af, maar het is veel vermoeiender - en het voelt onnatuurlijk om Engels te blijven praten als je onder Nederlanders bent. Al loop je door Londen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:13

Hermelijn schreef:
pharagirlke schreef:

Een klooster? :) Het klopt wel dat ik het in bv. Alkmaar ook niet zo zie, maar hier in Maastricht zeker wel. Misschien omdat het hier toch redelijk katholiek is?

geen idee, ja een klooster zocht ik :D Dat zit hier vrij dichtbij en zie ze echt nooit lopen... :) En daar kan ik evengoed niet tegen hoor, als ze op straat komen moet dat tuniekje maar uit. Vind het echt je geloof opdringen, zulke dingen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:14

Citaat:

Dat stelt de PVV idd voor... Als je in NL komt wonen, spreek je nederlands :)

Verplichte inburgeringscursussen zijn er al. Daar hoort ook bij dat je bij het afleggen van het examen Nederlands spreekt op NT2 niveau. En geloof me, dat is behoorlijk goed!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:16

Citaat:

Zit er een verschil tussen het krijgen van een verblijfsvergunning en naturaliseren? Ik verdiep me nooit zo in deze materie, wat mij betreft worden alle grenzen opgeheven en mag iedereen wonen waar ie wil ;)
Maar ik dacht dat zodra je een verblijfsvergunning hebt, je ook de Nederlandse nationaliteit hebt. Dan mag iedereen behalve illegalen toch gewoon stemmen? En illegalen mogen nu ook niet stemmen...

Naturalisatie is het krijgen van een NL paspoort ;) Die heb je niet met een verblijfsvergunning :)

Citaat:
... dat moet je dan maar hopen ;) Maar ach, dat genereert natuurlijk wel weer extra overheidsinkomsten, als je iemand moet inhuren om te helpen met vertalen.

Ongetwijfeld zal iemand van de gemeente daarmee kunnen helpen en anders maatschappelijk werk.

Citaat:
Waarom zou je weggaan, als het andere alternatief is teruggaan naar het land waar je niet voor niets uit vandaan bent gegaan? De meeste vluchtelingen komen hier niet voor de lol. Ik zie een illegaal nog niet zo snel naar de tandarts gaan, tenzij ze het geld hebben om het contant te betalen.

Ze kunnen ook asiel aanvragen in bijv, duitsland en vanuit daar een verblijfsvergunning voor nederland aanvragen :)

Citaat:
Kan diegene dan altijd ervoor zorgen dat iemand niet de fout in gaat?

Dat garant staan is alleen financieel. En nee, dat gaat niet altijd goed, maar wordt dan verhaalt op degene die garant staat.

Citaat:
Dat vind ik ook allemaal onzin ;) Waarom zou iemand niet onpartijdig kunnen zijn, zonder een deel van zijn persoonlijkheid op te moeten geven?

Er zijn meerdere banen waarbij dat moet. Wil je dat niet, dan kies je een niet publieke functie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:17

Citaat:

Op dit moment krijgt iedereen medische zorg. Als iemand niet (voldoende) verzekerd is, en het is noodzakelijk wordt dit betaald door de staat. Mensen moeten zichzelf kunnen verzekeren, dus geld verdienen, dus werken. Dit schijnt nogal moeilijk te zijn voor een aantal illegalen.

Leuk. Iemand er ooit bij stilgestaan dat hulp die weliswaar niet spoedeisend, maar wel zeer gewenst is, in het land van herkomst niet gegeven kan worden omdat de medische zorg daar ontoereikend is? Daar zit je dan met je heel pijnlijke 'kleine' probleem. En gen verblijfsvergunning, en geen kans om er dus ooit nog iets aan te laten doen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:20

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Leuk. Iemand er ooit bij stilgestaan dat hulp die weliswaar niet spoedeisend, maar wel zeer gewenst is, in het land van herkomst niet gegeven kan worden omdat de medische zorg daar ontoereikend is? Daar zit je dan met je heel pijnlijke 'kleine' probleem. En gen verblijfsvergunning, en geen kans om er dus ooit nog iets aan te laten doen.

Jawel hoor, een verblijfsvergunning aanvragen.