Lyonesse schreef:Dit is in veel landen om ons heen al heel normaal. Naturaliseer je, dan mag je wél stemmen.
Zit er een verschil tussen het krijgen van een verblijfsvergunning en naturaliseren? Ik verdiep me nooit zo in deze materie, wat mij betreft worden alle grenzen opgeheven en mag iedereen wonen waar ie wil
Maar ik dacht dat zodra je een verblijfsvergunning hebt, je ook de Nederlandse nationaliteit hebt. Dan mag iedereen behalve illegalen toch gewoon stemmen? En illegalen mogen nu ook niet stemmen...
Lyonesse schreef:Er naar streven nederlands te spreken inderdaad. Doen ze dat niet, dan is er ongetwijfeld iemand die wel wil helpen met vertalen.
... dat moet je dan maar hopen
Maar ach, dat genereert natuurlijk wel weer extra overheidsinkomsten, als je iemand moet inhuren om te helpen met vertalen.
Lyonesse schreef:Nu heeft iedereen recht op zorg. Illegaliteit is illegaal, illegaal is strafbaar. Als je illegaal bent hoor je hier niet. Maar waarom zou je weg gaan? De gemeentes houden je toch wel de hand boven het hoofd en medische zorg krijg je ook wel. Veel makkelijker als gewoon een verblijfsvergunning aanvragen.
Waarom zou je weggaan, als het andere alternatief is teruggaan naar het land waar je niet voor niets uit vandaan bent gegaan? De meeste vluchtelingen komen hier niet voor de lol. Ik zie een illegaal nog niet zo snel naar de tandarts gaan, tenzij ze het geld hebben om het contant te betalen.
Lyonesse schreef:Iemand moet garant staan voor een vreemdeling, dat is nu ook al zo.
Kan diegene dan altijd ervoor zorgen dat iemand niet de fout in gaat?
Lyonesse schreef:Omdat Joden ook geen grote davidster op hun buik mogen dragen, Christenen geen groot kruis. etc. In een publieke functie moet je onpartijdig overkomen. Geen voorkeuren kenbaar maken. Tattoo's en piercings mogen bijvoorbeeld ook niet. Petjes etc ook niet.
Dat vind ik ook allemaal onzin
Waarom zou iemand niet onpartijdig kunnen zijn, zonder een deel van zijn persoonlijkheid op te moeten geven?