Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 00:59

Ik kan heel rationeel denken over het 'dood = dood verhaal', maar niet over de manier waarop zij die kat aan z'n einde gebracht heeft. Dát vind ik ziek! Zij heeft haar kat gedood omdat ze er andere plannen mee had, namelijk een tas maken.

Dus als ik nu mijn kat op de WC opsluit (de rest van zijn leven) dan zou dat geaccepteerd moeten worden door iedereen, want hiermee wil ik strijden tegen het leed van de kistkalveren bij wijze van? Vind het een hele verkeerde manier van je punt maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 01:04

[mierenneukmodus] als je een punt tegen kistkalveren wilt maken kun je beter een boodschappenkratje nemen [/mierenneukmodus]

Je kunt nooit weten wat er in iemands hoofd om gaat. Als zij er echt van overtuigt was dat haar dier dood ongelukkig was, dan heeft zij daar in haar ogen goed aan gedaan. Er zijn heel veel dingen die de een ziek vindt en de ander normaal of iig acceptabel. Ik geef toe dat het wat onorthodx is om hem zijn nek om te draaien, maar goed, nogmaals, haar keuze. En wie weet is dat alleen maar een verhaal om de media te lokken en heeft het beest keurig netjes bij de DA n spuitje gehad (wat overgens ook voor de nodige stress kan zorgen, maar dat is een andere discussie)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 01:18

Nee ik vind dat het niet simpel af gedaan kan worden met 'het is haar keuze', op die manier mis jij het punt compleet. Snap niet dat je zo makkelijk je schouders op kunt halen. Zij dacht goed te doen door haar kat te doden? Dus ik kan morgen de buurman vermoorden en zeggen: 'hij was ongelukkig, dus ik heb er goed aan gedaan. Het is misschien wat onorthodox, maar ik ben van mening dat het de juiste beslissing was en het is mijn keuze geweest'. Case closed?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 01:19

Uhm...nu is het inderdaad net alsof ze haar kat zielig vond, uit zijn lijden heeft verlost en dacht... 'goh, nu kan ik er net zo goed een tasje van maken'.

Lijkt me niet. Ze wil gewoon provoceren en dat de kat depressief zou zijn is in deze gewoon een k*tsmoes...

Maar dat is mijn bescheiden idee. }>

Ik probeer me een beetje in te leven. Ik vind dierenleed vreselijk en probeer mijn steentje aan verbetering bij te dragen. Als zij echt hart voor dieren heeft, dusdanig dat ze een kunstzinnig statement wil maken over hoe er met dieren omgegaan wordt. Dan kun je zoiets niet eens over je hart verkrijgen. Dat gaat er bij mij niet in. :n En dan ook nog vol trots vertellen, stapsgewijs, hoe je het gedaan hebt. Het was ook tijdens die uitzending van P&W weer overduidelijk dat ze geilt op zichzelf en op niemand anders. :roll:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 01:24

Quellian schreef:
Nee ik vind dat het niet simpel af gedaan kan worden met 'het is haar keuze', op die manier mis jij het punt compleet. Snap niet dat je zo makkelijk je schouders op kunt halen. Zij dacht goed te doen door haar kat te doden? Dus ik kan morgen de buurman vermoorden en zeggen: 'hij was ongelukkig, dus ik heb er goed aan gedaan. Het is misschien wat onorthodox, maar ik ben van mening dat het de juiste beslissing was en het is mijn keuze geweest'. Case closed?

Nee, want een dier is niet gelijk aan een mens. Maakt niet uit hoeveel je ervan houdt, hoevaak het je lieve kleine babytje is, het is geen mens. Dat blijkt al uit het feit dat we de levens van mensen tot in het oneindige proberen te rekken, en een dier in laten slapen als het 'op' is. Een dier kan niet praten, een mens wel. Een mens heeft zelf beschikkingsrecht, een dier niet. Dus nee, jij kan niet naar buiten lopen en je buurman doden, zo werkt het niet, en het is ook een kromme vergelijking. Appels en peren enzo. Jij hebt nooit het recht om te beslissen over het leven van een ander mens (kinderen en partners in 'kasplantjes' toestand ed even daar gelaten) maar als jij voor 2 tientjes een katje ergens ophaalt heb je wel het recht om die zijn leven te ontnemen als het jou goeddunkt. Heel cru, maar zo is het.

Misschien dat ik daarom mijn schouders er over ophaal (wat ook niet helemaal waar is. Natuurlijk kan dit eigenlijk niet) en kijk naar het grotere doel van het kunstwerk. Of in dit geval, naar het grotere doel wat ze voor ogen had: voorkomen dat haar dier nog langer ongelukkig zou zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 01:40

Oke Vjestagirl, met een mens vergelijken is idd appels met peren vergelijken, ik wist dat deze reactie zou komen.

Wat betreft het eigen dier doden; daar ben ik niet zo heel erg zeker van. Gister heb ik het e.e.a. zitten snuffelen via google en kwam een site tegen waarop stond dat een dier in NL enkel door een DA uit z'n lijden verlost mag worden, op humane wijze (kan de link ff niet vinden, heb al zitten zoeken). Uiteraard zijn er mensen -vaak boeren- die kittens de nek omdraaien of verzuipen en dat vind ik humaner dan een dier aan z'n lot overlaten. Maar moet zeggen dat ik geen mensen in mijn directe omgeving ken die hun kat de nek omdraaien omdat ze een nieuwe tas nodig hebben (of pantoffels of nieuwe oorbellen, you name it).

Maar ik geloof niet dat Pinkeltje in dit geval ongelukkig was. Een kat met zo'n verleden knapt meestal op als hij op een liefdevolle plek komt, waar hij gewaardeerd en gerespecteerd wordt. Dat Pinkeltje depressief was volgens haar, zegt dus vooral wat over haar als baasje. De reden die ze opgeeft is ook gelogen, heb een stuk gelezen (door haar hand geschreven) dat ze een tv programma heeft zitten kijken over iemand die tassen maakte van katten en daar is ze door geinspireerd. Direct na het programma heeft ze de nek van Pinkeltje gebroken.

De kat van de buren mag dan weer niet vermoord worden, maar hee... hoe denkt de buurman aan te tonen dat jouw nieuwe tas gemaakt is van zijn lieve kat? En hoe denkt de buurman uberhaupt aan te tonen dat het zijn kat was? Is nogal krom geregeld hier in Nederland, er zijn geen wetten die dieren beschermen (tot anderhalf jaar geleden was het zelfs de normaalste zaak van de wereld om seks te hebben met dieren).

Ik denk dat niemand in mijn omgeving het kan waarderen als ik morgen m'n paard z'n keel doorsnijd omdat ik zo'n zin heb in biefstuk. We roepen allemaal weleens dat de paarden op de BBQ gaan of dat we pantoffels gaan maken van de kat, maar er zijn maar heel weinig mensen die het ook daadwerkelijk doen en die zijn in mijn ogen ziek, totaal ontspoord en een -beginnend- gevaar voor de maatschappij.

Wel vreemd dat de dierenbescherming wel op mag treden bij dierenmishandeling (wat valt daar precies onder?), maar dat ze weerloos staan in een zaak als dit. Dit gaat véél verder dan mishandeling.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 03:41

Kheb dat mens ook gezien bij ned. 1
en die foto's..te gestoord voor woorden..
wat een achterlijke mensen bestaan er tog..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:39

Óh my god !? :oo :oo
Tijd geleden op Bokt zag ik al zoiets, maar vind het echt vreselijk :n
Denk ook niet dat ze rustig ingeslapen zijn, maar dat ze op een ergere manier zijn dood gemaakt, ze denkt er allemaal ook zo 'simpel' over. Sneu hoor :n & voor die dieren nog het meest.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:50

Quellian, goed gezegd.Had het niet beter kunnen verwoorden en ben het dus helemaal met je eens.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:56

En ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze zelf die kat niet heeft doodgemaakt. Publiciteitsstunt. Geloof wel dat ze zelf heeft gevild enzo (zijn natuurlijk ook foto's van) maar dat is niet zo moeilijk, dat kan iedereen.
Zelf doodmaken dmv nek breken durft niet iedereen, en als het je eigen kat is al helemaal niet. Kan er echt met mijn hoofd niet bij dat ze dat zelf gedaan zou hebben.
Daarbij is het volgens mij ook niet zo makkelijk := .
Dus het punt waarover de meeste mensen hier vallen, dat ze zèlf haar eigen kat heeft doodgemaakt, is niet het punt waar ik over val.
Ik vind het gewoon ziek en luguber en echt niet mooi.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:24

Toevallig heb ik gister nog een hele discussie hierover gehad op school. Die vrouw heeft dus daadwerkelijk haar eigen kat de nek omgedraaid omdat - volgens haar woorden - die kat geestelijk niet in orde was omdat hij tegen muren aan rende. Daarom heeft ze er maar een tasje van gemaakt, om hem nog dicht bij zich te houden. Maar ondertussen de tas verkopen, erg schijnheilig.
Tja, ik vind het echt een beetje gestoord, maar een jongen uit mijn klas die heeft wel eens konijnen gevild om het vlees dan weer aan uilen enz. te geven, maar die vond het ook heel interessant en leerzaam en vond het niet erg. Ik denk dat het er gewoon aan ligt waar jouw emotionele waardes liggen. Ik zou er zelf in ieder geval niet aan moeten denken, zeker niet aan dat speelgoedhondje.

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:36

1 kronkel in de bovenkamer??? :( Zeg maar gerust dat daarboven niets meer van klopt ;(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:45

Als ik als kat zo'n eigenaar zou hebben zou ik ook flink depressief wezen. :(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:02

Ze is juist heel lief met dieren. Sowieso is ze heel leuk in de omgang. Ik ga altijd met erg veel plezier naar haar exposities, en voor al die mensen die hier zo tegen zijn: Waar waren jullie toen de kuikentjes bijna werden gehakseld? Megaveel bezoekers, en bijna niemand wilde een kuikentje redden. Anyhow: Ik vind haar statements heel goed, maar ik ben dan ook al jarenlang fan

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:39

MarcoBorsato schreef:
Ze is juist heel lief met dieren. Sowieso is ze heel leuk in de omgang. Ik ga altijd met erg veel plezier naar haar exposities, en voor al die mensen die hier zo tegen zijn: Waar waren jullie toen de kuikentjes bijna werden gehakseld? Megaveel bezoekers, en bijna niemand wilde een kuikentje redden. Anyhow: Ik vind haar statements heel goed, maar ik ben dan ook al jarenlang fan

Heel apart. Ik kan dat echt niet begrijpen dat je met zo iemand bevriend kunt zijn. Maar dat is dan alleen mijn mening hoor. Ik kan dat gewoon niet snappen.,

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:02

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:04

sunny_l0ve schreef:
MarcoBorsato schreef:

Heel apart. Ik kan dat echt niet begrijpen dat je met zo iemand bevriend kunt zijn. Maar dat is dan alleen mijn mening hoor. Ik kan dat gewoon niet snappen.,

Ik zie ook nergens staan dat je dat hoeft te snappen. Dus ik snap deze opmerking niet zo :')

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:09

Zij doet volgens de wet niets fout... niemand kan aangeven/bewijzen dat de kat een pijnlijke dood heeft gehad.

Je kunt ervan houden of niet. Zou mijn keus ook niet zijn maar ik veroordeel daarom de liefhebbers niet. Tja en het tasje vind ik eigenlijk wel mooi. :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:12

Denk dat het ook meer de gedachte is dat ze het zelf doet.
Zou dat niet kunnen maargoed, iedereen is anders.
Vind ze wel als een vreemde vogel overkomen maar dat terzijde...

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:27

MarcoBorsato schreef:

Ik ben 't helemaal met je eens, van die kuikentjes. Iedereen zeurt wel, maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat de meeste mensen in dit topic meer vlees, eieren en melk eten dan goed voor ze is en waarschijnlijk ook nog eens leer dragen. Come on, what's the difference!?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:28

hier was al eerder een topic over d8 ik

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:46

Een dier opzetten oke, maar de posities vind ik erg respectloos.

En het is nog lelijk ook, kijk die speelgoed ogen, dat had ze toch wel iets echter kunnen maken ?

Maar goed, vind dit niet normaal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 16:53

slimmerik schreef:
Quellian schreef:
Wat betreft het eigen dier doden; daar ben ik niet zo heel erg zeker van.

Dat mag gewoon hoor... als het maar geen mishandeling is. http://www.telegraaf.nl/binnenland/3281 ... aan__.html

Ik zie het, weer een krom iets hier. Want wanneer is er wel of geen sprake van dierenmishandeling? Daar is ook nog steeds geen duidelijkheid over. Dieren voor het bont worden meestal levend gevild (ivm de bloedvlekken op het bont) en ook dat mag in Nederland (denk maar aan de nertsenfokkerijen), volgens mij valt dit toch echt onder het kopje 'dierenmishandeling'. Als een dier lijdt of -zoals ik al eerder zei- door een overschot van dieren, zul je mij er niet over horen dat die dieren de brek wordt gebroken (als het snel gebeurt), maar omdat je een tas wilt maken? Come on...
Een tijd geleden is er nog een Beagle gevonden wiens hersenpan was ingeslagen en vervolgens in de sloot was gedumpt. Dat dier heeft de mishandeling overleefd en het komt in het nieuws. Als het dier dood was gegaan als gevolg van deze mishandeling, dan had het gemogen, want dan had de eigenaar kunnen zeggen dat de verwoningen ontstaan zijn nadat het dier dood was (het maakt ook niet meer uit of je een hond tot pap slaat met een hamer of dat je er een tas van maakt, dood is dood lees ik hier).

Dat van die kuikentjes is ook heel sneu, maar NL zou wat moeten doen aan de rechten van dieren. Maak nette regels voor de veehouderijen, zorg dat boeren de kans krijgen om hun dieren biologisch te houden, dan is een overschot aan haantjes (en vervolgens het versnipperen ervan) ook niet nodig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:06

@Quellian Nertsen worden in Nederland vergast .

Ik vind het nog steeds apart dat iemand lachend zijn kat kan vermoorden.
Als het beest een zwaar ongeluk heeft gehad oid, kan ik nog begrijpen dat er mensen zijn die er gelijk een einde maken aan het lijden van een beest ipv te wachten op de DA.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 17:12

Ah oke, das humaner dan levend villen (heb daar een keer een filmpje van gezien en ik kan je vertellen dat het verrekte moeilijk is om het kruisje van internet rechtsboven aan te klikken met je ogen dicht).
Vind bont overigens belachelijk, dus praat het niet goed doordat ze vergast worden.