Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:42

Anoeska schreef:
Tja, dan kom je wel weer een beetje bij 'geven en nemen'. Ik vind het al een behoorlijke consessie van je vriend dat hij niet moeilijk doet over het feit dat jij niet wil omgaan met zijn vrienden.

Hoezo een behoorlijke concessie? Dan doe ik ook een behoorlijke concessie: want hij hoeft van mij ook niet met mijn vrienden om te gaan.

Wat is dat toch voor onzin, dat je vrienden zou moeten worden met de vrienden van je partner. Het is nog nooit 1 tel bij me opgekomen om te bedenken of mijn vriend wel bevriend zou kunnen zijn met mijn vriendinnen.

Voor de rest vindt ik je bijdrage wel nuttig.

En hij kan inderdaad als hij dronken is thuis gaan slapen, maar wat ik zeg: ik zou ook wel eens willen gaan samenwonen...

Nee, fulltime zijn tijd aan mij besteden is ook niet gezond en ook niet wenselijk.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:44

Mientjeuh schreef:
Volgens mij WIL je zijn vrienden gewoon niet leuk vinden...

Ze ZIJN gewoon niet leuk...
O nee: hun gedrag IS gewoon niet leuk.
O nee: ik VINDT hun gedrag gewoon niet leuk.
Mag ik vinden, nietwaar?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:48

Ilzas schreef:
Anoeska schreef:
Tja, dan kom je wel weer een beetje bij 'geven en nemen'. Ik vind het al een behoorlijke consessie van je vriend dat hij niet moeilijk doet over het feit dat jij niet wil omgaan met zijn vrienden.

Hoezo een behoorlijke concessie? Dan doe ik ook een behoorlijke concessie: want hij hoeft van mij ook niet met mijn vrienden om te gaan.

Wat is dat toch voor onzin, dat je vrienden zou moeten worden met de vrienden van je partner. Het is nog nooit 1 tel bij me opgekomen om te bedenken of mijn vriend wel bevriend zou kunnen zijn met mijn vriendinnen.

Voor de rest vindt ik je bijdrage wel nuttig.

En hij kan inderdaad als hij dronken is thuis gaan slapen, maar wat ik zeg: ik zou ook wel eens willen gaan samenwonen...

Nee, fulltime zijn tijd aan mij besteden is ook niet gezond en ook niet wenselijk.

Was geen niet aanvallend bedoelt hoor, maar je moet toch wat. Want nu zit je in een situatie die je niet bevalt, en daar wil je uit. Dus je zal moeten kijken waar je heen wil. Wat is je ideale situatie en hoe kom je daar? En daarbij is het ook nog wel een beetje van belang om je vriend ook gelukkig te houden. Dus hem maar gewoon verbieden zijn vrienden nog te zien is geen optie ;)

Dan zal je toch moeten gaan kijken wat je kan 'geven en nemen'. Wat wil je echt niet meer hebben, en wat heb je als wisselgeld?

(Ik begrijp je standpunt wel hoor, ik kan ook helemaal niets met 'domme' mensen, of mensen die op een geheel andere lijn/ander leven zitten. Dus ik snap best dat het een hele lastige situatie is)
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 27-04-09 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:49

Okee. Je vindt zijn vrienden dus niet leuk omdat het een stel suffe drankorgels is en je verder ook niks interessants eraan hebt kunnen ontdekken ondanks dat je wel wat pogingen gedaan hebt.

Dan is het toch klaar ? :)

Jullie liggen elkaar totaal niet , dus pest jezelf en elkaar dan ook niet en ga er inderdaad niet mee om. Als vriend er wel mee om wil gaan omdat dat echt een deel is van hemzelf waar hij trouw aan wil blijven : dan moet hij dat kunnen doen.

Hoe stom het voor jou ook lijkt : hij heeft ook recht op een eigen hobby , wat een ander daar ook van vindt.

Binnen een relatie moet je dingen van elkaar kunnen accepteren. Ook al ben je het er niet mee eens en snap je er geen fluit van hoe iemand daar tijd aan kan verspillen , als de ander dat nu graag doet : gun het hem en wees tenminste blij voor hem dat hij iets heeft dat hij graag doet.

Maar andersom geldt : als je weet dat je partner er niks mee heeft en niks van moet hebben maar ze vind het wel fijn voor je dat je jezelf ermee vermaakt , wees dan zelf ook zo netjes om haar er niet mee lastig te vallen.

In jullie geval : gun het hem om even lekker een avondje door te hangen in de kroeg met zijn maten , blijkbaar is dat toch een vorm van ontspanning voor hem. Hoef je niet te begrijpen , hoef je het niet mee eens te zijn , maar GUN het hem. Die dwaas vindt dat nu eenmaal leuk blijkbaar ;)

Als jij het echt vervelend vindt om een dronken kerel aan te treffen dan moet hij zich toch wel kunnen aanpassen aan die wens van jou , en desnoods bij 1 van zijn maten blijven slapen ofzo en dan tegen de middag weer thuiskomen. Of weet ik wat waarbij je er naar je gevoel niet teveel mee geconfronteerd wordt.

Om te zeggen dat hij maar een bepaald aantal biertjes mag drinken , dat is te bemoeiziek , dan gaat de lol er voor hem af kan ik me zo voorstellen. Ik denk dat de charme van zulke avondjes is dat ze zich even helemaal zorgeloos vol kunnen laten lopen. Dat neem je op die manier weg.

Is alsof je een vriend hebt die paarden maar niks vindt , het belachelijk vindt dat je ermee gaat rijden en ze vindt stinken enzo , het geld- en tijdverspilling vindt en een stelletje snobs die dat doen. Ik kan begrijpen dat iemand dat vindt , maar ondanks dat zou hij er blij mee moeten zijn dat zijn vriendin een hobby heeft waar ze haar plezier in vindt. En het haar dan ook gunt en er niet steeds over zeurt. En als het dan echt zo meurt voor hem , dat zij dan even de moeite neemt om zich om te kleden voordat ze naar huis gaat. Kleine moeite , mooie middenweg waarbij iedereen met weinig aanpassing een mooi compromis heeft. Dat kan bij jullie ook in deze situatie.

Als je vindt dat hij te vaak weggaat : blijkbaar heeft hij daar behoefte aan. Kun je daar niet mee leven / gun je het hem niet / wil hij zich niet aanpassen omdat dat ZIJN dingetje is dat hij belangrijk vindt om te behouden : kies dan voor jezelf en ga weg.

Als je steeds erover zeurt drijf je alleen maar steeds verder uit elkaar , niemand gaat toch graag naar huis als daar een zeurpiet zit te wachten die je (hobby) steeds bekritiseerd ;)

Blijkbaar vind hij een avond doorhangen met die vrienden leuker dan elke vrije avond bij jou zijn.

Het zou bij jou waarschijnlijk ook gezelliger zijn als je wat relaxedter was , ik denk dat hij dit nu juist bij zijn lamme maten zoekt :D

Gewoon accepteren dat die vrienden en jij elkaar niet liggen , en dat je niks samen af hoeft te spreken (dat is de afdeling van je vriend en niet van jou) maar wel gewoon beleefd tegen elkaar kunt doen zodat je geen last van elkaar hebt.

Op een bruiloft o.i.d. ook : ze horen er toch echt bij , het zijn zijn vrienden. Net als een domme hobby o.i.d. heeft iedereen wel iets mafs dat je niet zou missen als het er niet was , maar het hoort er wel bij. Het is een deel van hem en maakt het hele pakketje wel compleet.

Probeer er relaxedter mee om te gaan , zoek zelf de fun met hem , wellicht kun je er de humor wel van inzien en een beetje lol met hem erover maken hoe sukkelig die maten wel niet zijn.

Verbaas je erover ipv. dat het je ergert ;)

Als jij er relaxedter mee omgaat heb je dikke kans dat de drang om even op adem te komen bij die lamballen al een stuk minder wordt.

Hoe je je nu opstelt jaag je hem juist naar ze toe denk ik omdat hij dan even geen gezeur en kritiek krijgt maar gewoon even lekker onbezonnen kan zijn.

Dat trouw blijven aan jezelf geldt natuurlijk ook voor hem.
Heeft 'ie wel een beetje hobbies ofzo ? Wie weet ziet hij die maten als het enige dat echt van hem is en houdt hij daarom daar aan vast omdat hij niet helemaal een burgertrut wil worden die alles uit z'n jeugd voor z'n vrouwtje opgeeft :P

Maar hij moet het natuurlijk wel een beetje met mate doen. Hoeft niet terughoudend qua lengte van de avond of hoeveelheid biertjes (moet hij lekker zelf weten) maar ook niet elk weekend.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:50

Mientjeuh schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe jullie nog samen zijn.
Mijn vriend komt perfect overeen met mijn vrienden, ik met de zijne. Hoe kan dat anders? Mijn vrienden zijn een groot deel van mijn leven, ik ken ze al jaren langer dan mijn vriend zelf. Ze hangen hier vaak thuis rond, zijn bij me als ik bij mijn vriend ben, we gaan altijd met z'n allen uit etc etc.

Dus omdat jij zo leeft, snap je niet dat een ander niet zo kan of wil leven? Dat vind ik dan weer heel kortzichtig.
En waarom ik hier reageer? Omdat ik veel herken van het probleem van de TS.
Mijn vriend en ik hebben ook beide onze eigen vrienden. Dat vereist soms wat afstemming en het maken van goede afspraken, maar het kan wel degelijk hoor.
Ik heb ook jaren geprobeerd om met zijn vrienden om te gaan, maar ze liggen me gewoon niet. En ik lig hen ook niet.
En dat is helemaal niet erg.

Trouwens, ik zou dus weer niet zoals jij kunnen leven. Mensen zijn hier altijd van harte welkom (ook als ze mij niet helemaal liggen) maar ik moet er dus echt niet aan denken dat mensen bij ons rondhangen.
Ons huis is onze plek. Mensen mogen altijd langkomen (en als ik niets met die mensen heb, ga ik gewoon rustig mijn eigen gang) maar rondhangen... nee, ik heb behoefte aan privacy in mijn eigen huis.
Ik zou het ook vreselijk benauwend vinden om altijd maar samen met mijn vriend en gezamenlijke vrienden op te trekken.

Ieder zijn ding he?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:00

Wij hebben ook niet alleen maar gezamelijke vrienden. Ik zeg gewoon dat ik met zijn vrienden overweg kan en hij met de mijne. En dat moet ook, aangezien we allebei vaak bij vrienden zitten. En ik denk dat vriendin in iederéén z'n leven belangrijk zijn, net als je vriend(in) dat is. Dus die 2 dingen moeten wel kunnen samen gaan...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:03

Mientjeuh schreef:
Wij hebben ook niet alleen maar gezamelijke vrienden. Ik zeg gewoon dat ik met zijn vrienden overweg kan en hij met de mijne. En dat moet ook, aangezien we allebei vaak bij vrienden zitten. En ik denk dat vriendin in iederéén z'n leven belangrijk zijn, net als je vriend(in) dat is. Dus die 2 dingen moeten wel kunnen samen gaan...

En dat ben ik dus echt niet met je eens.

Maar zo te lezen zit ik in ieder geval heel anders in elkaar dan jij :D

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 15:04

Anoeska schreef:
Was geen niet aanvallend bedoelt hoor, maar je moet toch wat. Want nu zit je in een situatie die je niet bevalt, en daar wil je uit. Dus je zal moeten kijken waar je heen wil. Wat is je ideale situatie en hoe kom je daar? En daarbij is het ook nog wel een beetje van belang om je vriend ook gelukkig te houden. Dus heb meer gewoon verbieden zijn vrienden nog te zien is geen optie ;)

Dan zal je toch moeten gaan kijken wat je kan 'geven en nemen'. Wat wil je echt niet meer hebben, en wat heb je als wisselgeld?

(Ik begrijp je standpunt wel hoor, ik kan ook helemaal niets met 'domme' mensen, of mensen die op een geheel andere lijn/ander leven zitten. Dus ik snap best dat het een hele lastige situatie is)

Nee hoor, weet ik. Inderdaad, ik moet wat. Waar wil ik heen? Ik wil gewoon een bepaalde mate van ontspannenheid tussen ons. Dat hij gewoon kan zeggen dat ie naar zijn vrienden gaat, dat ik dan gewoon kan zeggen: "oke". En dat hij het dan gewoon niet al te belachelijk laat maakt en niet al te belachelijk veel drinkt. Zodat hij me niet midden in de nacht en dronken wakker maakt. Zodat ik de dag erna niet rot af en chagerijnig ben en hij ook niet en niet of niet zo grote kater heeft. En dat ik het op die manier van me af kan zetten en mijn weerstand tegen hun en hun gedrag af kan nemen. Zodat als ik ze tegen kom ergens, ik ook gewoon normaal kan doen. En, zodat als hij zijn verjaardag viert, ik er bij kan zitten zonder me kapot te ergeren en zodat we kunnen gaan samenwonen en zodat als we gaan trouwen, zijn vrienden ook gewoon op onze trouwdag kunnen komen. Maar mijn doel is dus zeker niet om een innige band met ze op te bouwen en gezellig met ze te gaan gourmetten...Dan liever nog wat drinken in de stad, als ik het dan gezien heb, kan ik gewoon weg gaan.

Wat ik echt niet meer wel hebben? Dat ie om half vijf s'nachts bezopen naast mijn bed staat. Wat heb ik als wisselgeld. Ik moet er niet zo over zeiken en doordreinen, ik kan ook heus wel eens een keer mee en wat ik eerder zei: hij hoeft ze niet helemaal te dumpen, maar er is toch ook zoiets als een middenweg, dus tot een uur of half 1 en dan 7 of 8 bier drinken in plaats van 15.
Echt, dat alchoholisten gedrag van jezelf vol laten lopen om het vol laten lopen, dat is gewoon niet acceptabel voor mij. En dan bedoel ik ook echt niet acceptabel. Ik ben dan gewoon bang en moet huilen enzo.

En dat zijn allemaal onreele angsten, dat weet ik wel. Maar iedere angst is onreeel. Zijn mensen bang voor spinnen en muizen, maar er is nog nooit iemand dood gegaan van spinnen of muizen...

Ilzas

Re: Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 15:07

@pmarena: thanks. Daar heb ik wat aan. Ga ik over nadenken/ mee aan de gang.

@Wendy: inderdaad, ik heb ook behoefte aan privacy in mijn eigen huis.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:19

Voor iemand met zo een hoog iq maak je veel spelfouten, zei deze dame met een gemiddeld iq, mbo en nog bibberend van de kater van het steeds verplaatsende zuipfestijn... sorry, ik kon het niet laten. Ik ga mijn kat maar weer eens zoeken.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:31

weet je wat ik vind ondertussen....dat 9 van de 10 mensen die hier reageren juist alles beter denken te weten en meteen achter een vriend staan van iemand die ze niet eens kennen! En staan ook allemaal achter hun eigen man/vent uiteraaaard, hoezo geen mening, hoezo geen ruggengraat, hoezo niet geemancipeerd _-:( , sorry hoor maar je mag tegenwoordig als vrouw ook je mening geven, de wereld draait niet om wat de man zo erg NODIG heeft en dat t vrouwtje dat allemaal maar heeft te pikken, nog ff zeg 8)7 . Het moet zoiezo van twee kanten komen, de inzet, het begrip, zoals met alles in een relatie en dan heb je niets aan opmerkingen als: jeeetje hij hoeft niet naar jou pijpen te dansen, eh neeee inderdaad niet maar waarom zij dan wel naar de zijne> wat ze dus al jaren doet. No way, kies maar eens voor jezelf. He aint worth it. Ik heb juist een pokke hekel aan van die meeloperige slijmerige schijnheilige meiden, bah....
Sorry dat moest ik echt ff kwijt :r

Oja en het zegt meer over jullie ( de meesten hier) dat ze niet begrijpen wat ze bedoeld met MBO en een laag IQ en dat domme gedrag erbij, het gaat niet per definitie om MBO niveau, dat heb ik ook, maar dan hoef je je toch niet meteen aangesproken te voelen? ze schets toch een totaal beeld en oke jullie weten niet dat bijvoorbeeld die opmerking over ' voor minder dan een 4 sterren hotel pak ik mn koffer niet eens' juist grappig bedoeld is, maar de meesten van jullie interpreteren wel echt alles fout zeg, categorie : als je een hond wil slaan vind je altijd wel een stok ( zoiets ;) )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:36

Perfect gezegd Anoeska +:)+

Ilzas schreef:
Anoeska schreef:
Was geen niet aanvallend bedoelt hoor, maar je moet toch wat. Want nu zit je in een situatie die je niet bevalt, en daar wil je uit. Dus je zal moeten kijken waar je heen wil. Wat is je ideale situatie en hoe kom je daar? En daarbij is het ook nog wel een beetje van belang om je vriend ook gelukkig te houden. Dus heb meer gewoon verbieden zijn vrienden nog te zien is geen optie ;)

- Wat ik echt niet meer wel hebben? Dat ie om half vijf s'nachts bezopen naast mijn bed staat.
- Echt, dat alchoholisten gedrag , dat is gewoon niet acceptabel voor mij. Ik ben dan gewoon bang en moet huilen enzo.
- Dat hij het dan gewoon niet al te belachelijk laat maakt en niet al te belachelijk veel drinkt.

- Zodat ik de dag erna niet rot af en chagerijnig ben en hij ook niet en niet of niet zo grote kater heeft.
- En dat ik het op die manier van me af kan zetten en mijn weerstand tegen hun en hun gedrag af kan nemen.

- Dat hij gewoon kan zeggen dat ie naar zijn vrienden gaat, dat ik dan gewoon kan zeggen: "oke".
- Zodat als ik ze tegen kom ergens, ik ook gewoon normaal kan doen.
- En, zodat als hij zijn verjaardag viert, ik er bij kan zitten zonder me kapot te ergeren en zodat we kunnen gaan samenwonen (enz.)

- Ik wil gewoon een bepaalde mate van ontspannenheid tussen ons.

....en dit antwoord geeft precies de kern van de zaak weer , klinkt heel open en eerlijk en als iemand die echt verder wil met de relatie , je geeft jezelf hier best wel bloot :)

Als je dit toch aan je vriend verteld of desnoods laat lezen ofzo , gewoon zo heel eerlijk en open en zonder vervelende ondertoon , dan zal hij als hij ook echt met jou verder wil toch wel erg graag een oplossing willen zoeken :j Want hier "zeur" je niet maar zeg je gewoon heel eerlijk wat jouw probleem is. En wat je zegt klinkt zo supergoed , daar zit niks met een rare ondertoon bij maar is gewoon heel logisch. Daar moet hij toch wel gevoelig voor zijn ? :(:)

Als je dit vertaald naar geven en nemen en wisselgeld enzo , dan is de kern van de zaak dus eigenlijk dat jij je stoort aan het effect van de zuipavondjes op jouw gevoel. En dat gevoel wordt steeds weer aangewakkerd door het thuiskomen van een dronken vriend waarna de hel serie ergernissen steeds weer opvlamt.

Eerste prioriteit is dus : zorgen dat jij niet die beschonken vriend in de vroege ochtend naast je bed hebt staan.

Mooiste zou natuurlijk zijn als je dat kan realiseren doordat hij zich gewoon niet zo laveloos vol laat lopen. Maar als hij zijn vriendenavondjes erg graag wil houden (hobby / uitlaatklep / manier om te ontspannen) dan kun je het hem beter gunnen anders krijg je weer andere problemen ;)

Dan kun je beter de oplossing zoeken in : hem niet aan je bed laten staan. Dat hij dus bvb. bij een vriend blijft slapen. Of als je dan vanalles in je hoofd haalt als hij niet thuis komt , bvb. op een logeerkamer ofzo. Dat hij toch thuis is maar jou niet lastig valt met de oogst van een avond zuipen ;)

En dat je dan voor jezelf dat zuipen niet meer zoveel ziet als iets negatiefs maar juist als iets positiefs : vriend heeft z'n lolletje weer gehad , jij hebt in die uren ook lekker wat voor jezelf gedaan dus je ook niet zitten vervelen , en het zuipfestijn zit er weer op. Gaat hij nu elk weekend met die maten aan de zuip ? Maak er dan bvb. om het weekend van , als hij dan lodderig thuis ligt bij te komen kan jij denken : zo , zijn weekend is weer achter de rug , volgende week is hij lekker van mij :)

Eigenlijk moet je het zo zien te plannen dat je elk weekend zowel voor hem als voor jezelf aan iets leuks toekomt : eerlijk verdeeld. Of anders om het weekend , en dan ook de ander het gunnen om "zijn" weekend te hebben. Dan blijft er altijd nog wel ergens een halve dag over voor de ander , en daar kan die eerste dan weer leuk aan mee doen om de partner een plezier te doen , dat is voor jezelf ook leuk :)

Als hij het zuipavondje op moet geven moet er natuurlijk ook wel iets tegenover staan dat hij zelf ook best wel leuk vindt om te doen.

Of je geeft zelf ook iets op waar hij zich weer een beetje aan stoort , dan krijg je een mooi ruilhandeltje :
als jij dit een beetje aanpast , pas ik dat een beetje aan.

Hij heeft toch vast ook wel iets van jou waar hij wat kritiek op heeft , wat hij liever anders zou zien ?
Dat is een mooie ruilhandel zulke dingen :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-04-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:39

He he hier heeft ze tenminste wat aan, beter!!! ;)
Eindelijke een reactie van iemand die er echt de moeite voor doet en er echt over nadenkt om te helpen....

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:12

1 tip.
Ik zou het niet formuleren als: op een avond maar 7 biertjes drinker en zo laat thuis. Als je zoiets tegen mij zou zeggen zou ik al mijn haren rechtop zetten en mijn nagels gaan slijpen. maar het omschrijven in een einddoel.
Zeg dus dat je wil dat hij niet totaal laveloos aan je bed staat en dat je graag de volgende dag een redelijk katerloos en persoon wil aantreffen die op een redelijk tijdstip uit bed kan komen. HOE hij dat dan doet moet je je niet mee willen bemoeien.

Overigens zou ik nooit van je vriend eisen dit altijd zo te doen. Er kunnen avonden zijn dat hij wel echt los kan gaan en zoek dan zelf maar een oplossing voor de dronken nachten en katerige ochtenden, bijvoorbeeld bij een vriend thuis. Er zullen dagen zijn dat jullie de volgende dag iets leuks gaan doen of elkaar een periode minder zien en kan hij zich best een keer redelijk gedragen en er zullen ook zat dagen zijn dat een kater ochtend niemand echt in de weg zitten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:30

Llover schreef:
weet je wat ik vind ondertussen....dat 9 van de 10 mensen die hier reageren juist alles beter denken te weten en meteen achter een vriend staan van iemand die ze niet eens kennen! En staan ook allemaal achter hun eigen man/vent uiteraaaard, hoezo geen mening, hoezo geen ruggengraat, hoezo niet geemancipeerd _-:( , sorry hoor maar je mag tegenwoordig als vrouw ook je mening geven, de wereld draait niet om wat de man zo erg NODIG heeft en dat t vrouwtje dat allemaal maar heeft te pikken, nog ff zeg 8)7 . Het moet zoiezo van twee kanten komen, de inzet, het begrip, zoals met alles in een relatie en dan heb je niets aan opmerkingen als: jeeetje hij hoeft niet naar jou pijpen te dansen, eh neeee inderdaad niet maar waarom zij dan wel naar de zijne> wat ze dus al jaren doet. No way, kies maar eens voor jezelf. He aint worth it. Ik heb juist een pokke hekel aan van die meeloperige slijmerige schijnheilige meiden, bah....

Oja en het zegt meer over jullie ( de meesten hier) dat ze niet begrijpen wat ze bedoeld met MBO en een laag IQ en dat domme gedrag erbij, het gaat niet per definitie om MBO niveau, dat heb ik ook, maar dan hoef je je toch niet meteen aangesproken te voelen? ze schets toch een totaal beeld en oke jullie weten niet dat bijvoorbeeld die opmerking over ' voor minder dan een 4 sterren hotel pak ik mn koffer niet eens' juist grappig bedoeld is, maar de meesten van jullie interpreteren wel echt alles fout zeg, categorie : als je een hond wil slaan vind je altijd wel een stok ( zoiets ;) )

nou nou.. wat een intelligente opmerkingen zeg.. _-:(

als mijn vriend mijn vrienden/vriendinnen niet mag, en ik zou er niet meer mee om 'mogen' gaan.. dan is het dag vriendje :evaw:
iemand gaat niet voor mij bepalen met wie ik wel of niet om mag gaan..

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:55

Dit probleem is niet plotseling ontstaan. Dat zat al heel lang in de pijplijn. Iemand die echt slim is ziet dit soort problemen al ver van te voren aankomen en probeert daar dan in een vroeg stadium wat aan te doen. Dat is veel eenvoudiger of je kapt er gewoon eerder en gemakkelijker mee. In een relatie draait het niet alleen om de persoon waar je mee omgaat, je krijgt er gratis een heleboel bij...... of je dat nu leuk vindt of niet. Als het "totaal pakket" je niet bevalt moet je je afvragen of je hiermee door moet gaan of achter de relatie een punt moet zetten. De kunst is ook om iemand volledig vrij te laten en geen claims te leggen over en weer. Een relatie houdt het dan veel langer uit. Als je uitgangspunt is om geen zuipschuit thuis te krijgen, dan moet je gewoon kappen en als je toch doorgaat dan is de match waarschijnlijk toch minder goed als dat deze er op het eerste gezicht uitziet. Iemand die echt slim is leert heel snel van gemaakte fouten en lost deze op. De wereld vergaat echt niet als je er een punt achter zet. Wil je doorgaan, dan zal je de situatie moeten accepteren zonder dat op de spits te drijven. Dat is ook eerlijker naar je vriend. Dat vraagt meer aanpassingen en acceptatie van jouw kant. Het gaat er niet om of je wel of niet intellectueel gelijk hebt, het gaat erom of je met deze zaken op de achtergrond met iemand in de toekomst gelukkig kan blijven. Als hij of jij daarop teveel inlevert, gaat het fout..... De oplossing lijkt mij heel simpel.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:05

Laat hem dan in de LOGEERKAMER! slapen na zo'n avondje. Sorry hoor maar je reageert steeds tegenstrijdiger. De optie logeerkamer word meerdere keren genoemd als je wilt samenwonen, maar daar lees je voor het gemak maar overheen? Jij hebt in je hoofd gezet dat die mensen een slecht invloed hebben ofzo en dat je niet meer wilt dat hij drinkt. Ik vind dit egoïstisch en kortzichtig. Ik snap best dat je wat angst hebt maar na 7!!!! jaar verdient ie toch wel het voordeel van de twijfel. Anders is uitelkaar gaan misschien zo'n gek idee nog niet.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 05:39

Ik HEB geen logeerkamer, dus dan is het makkelijk er over heen lezen he?

En ik heb ook geen luchtbedden ofzo, want he, ik doe niet aan kamperen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 05:56

Bovendien, als een dronken vent IN mijn bed irritant en bedreigend en dergelijke is voor me, dan is het dat ook nog wel als ie vier meter verderop ligt.
Sterker nog: ik kan hem dan nog maar beter naast me hebben, dan kan ik hem in de gaten houden. Hij heeft wel eens op de bank gelegen, ga ik daar naar liggen luisteren.

Wat ik dan denk dat ie gaat doen? Alles onder kotsen (ja, "ruimt ie het zelf lekker op", 12 uur nadat ie zijn roes heeft uitgeslapen en het lekker in je bank/matras/vloerbedekking is gaan trekken), bijvoorbeeld met zijn zatte kop de deur uitlopen, of als ie dus een kwaaie dronk heeft, een beetje op zijn praatstoel gaan zitten en tegen mij aan gaan zitten zwammen en als ik dan niet wil luisteren, nijdig worden. Of sex willen (he-le-maal erg).

In ieder geval: dronken mensen zijn in mijn wereld niet leuk, niet te vertrouwen, niet lief en ze doen naar tegen je.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:25

Dat is echt een probleem van hem, wat ie dan zelf toch ook niet zou moeten willen meer? Dus als ie echt van je houdt moet hij dat gewoon wel veranderen, simpel. En in ruil daarvoor hoef jij niets te veranderen, dat gedrag is gewoon onacceptabel, klaar!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:27

Hoi Ilzas,

Nu lees ik dat het probleem ook ligt bij het drinken van je vriend.

De vrienden van je vriend bepalen niet hoeveel hij drinkt.
Als jij aangeeft dat jij zijn drankgebruik niet prettig vind zal hij hier rekening mee moeten houden.
Kan hij dat niet dan is het eens om te overwegen of jullie relatie te redden is want drank gebruik kan een heel groot probleem zijn.

Dan moet ik nog even een leuke anekdote vertellen van een vriendin van me.

Ze heeft een vriend die ook van lekker borrelen/ zuipen houd wat er toe leidde dat hij regelmatig dronken thuis komt na stappen met zijn vrienden.

Ze kan hier meestal goed tegen maar er is ook een grens.
Ze had met klem gevraagd aan haar vriend om die zondag middag niet teveel te drinken met zijn vriend zodat ze samen nog lekker wat konden doen en samen konden eten. omdat ze een hele drukke week erna hadden.

Om 8 uur savonds kwam hij dronken thuis natuurlijk was mijn vriendin in alle staten.
Ze heeft hem gezegd dat zijn ouders nieuw gordijnen hadden en dat ze die moesten gaan bekijken.
Hij moest dan even zijn tas me spullen inpakken.
( hij was zo dronken dat hij niets meer wist en geloofde precies wat ze zei)

Eenmaal bij zijn ouders aangekomen heeft ze de situatie uitgelegd en gezegd dat ze hier niets mee kon. Zijn ouders waren in alle staten dat hij zo met haar omging.

Haar vriend zich van geen kwaad bewust zei dat hij ging slapen en geen zin had in deze commotie.

Ze heeft hem daar dus achter gelaten en van zijn ouders heeft hij de wind van voren gekregen.

Het heeft geholpen en het was echt zon strakke actie!

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:29

LimaMambo schreef:
Llover schreef:

nou nou.. wat een intelligente opmerkingen zeg.. _-:(

als mijn vriend mijn vrienden/vriendinnen niet mag, en ik zou er niet meer mee om 'mogen' gaan.. dan is het dag vriendje :evaw:
iemand gaat niet voor mij bepalen met wie ik wel of niet om mag gaan..

Ehm staat er ergens dat hij niet meer met zijn vrienden om mag gaan, dat ik dat zeg? lezen is moeilijk he?
Maar het stukje was inderdaad voor jou bedoeld onder andere....zo iemand die werkelijk niets begrijpt,vraag me af waarom je dan op zo'n forum zit

edit: en het was ook niet intelligent bedoeld, het intelligent zijn laat ik aan mn zus over :D
Laatst bijgewerkt door Llover op 28-04-09 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:31

Als je je echt zo ergert aan je vriend en hij kan weinig goed doen, waarom ben je dan nog bij hem?

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:38

Ja misschien houden ze wel van elkaar? Ik hou ook van mijn vriend, maar echt niet van alles wat hij doet. Je kan ook sommige dingen van zijn gedrag afkeuren en dat zal hij toch moeten veranderen aan zichzelf, anders zal t ook heus wel uit gaan denk ik bij hun. En als hij dat niet voor haar over heeft, tsjah dan moet je achter je oren gaan krabben of hij t wel waard is.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 07:41

Dat is het hem nou juist, ik erger me helemaal niet altijd aan hem. Eigenlijk nooit, als we met zijn tweeen zijn. Met zijn tweeen is het echt altijd leuk! Nooit gezeik, nooit gedoe. TOTDAT hij dus naar zijn vrienden gaat...Samen hebben we het echt heel leuk. En we hebben nu allebei zoiets van: jee, dit gaat echt niet werken, laten we er maar mee stoppen, maar we hebben ook allebei zoiets van: dat is toch belachelijk, voor die paar avonden per jaar?

Maar ik heb inmiddels gewoon echt een hardgrondige hekel aan dat hele concept van hij met zijn vrienden en dan drinken. En dat snapt ie ook wel, maar hij wil en gaat het ook niet opgeven. En dat snap ik ook weer wel. Ik zou ook niet stoppen met rijden omdat hij het vindt stinken (voorbeeld wat eerder werd aangedragen), maar een manier om het werkbaar te maken is ook lastig.

Ik wil hem ook geen "quota" meegeven in de zin van tijd en alcohol, dat IS ook childish. Hij geeft mij ook geen quota mee van: "en zo en zoveel minuten ben je bij de paarden".

En ik doe het niet om hem te pesten en dat vindt hij ook niet, ik pest mezelf er nog veel meer mee.